Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bear_ #40 üzenetére

    Az a baj a mobillal, hogy alig hoz pénzt. A Tegrát egyszer megpróbálták, de nem kellett a piacnak. Amíg a Qualcomm és a Mediatek integrált 4/5G-t tud, illetve csinálnak saját rendszerchipet az egyes gyártók, addig ez értelmetlen. Az NV-nek ehhez kell integrált 5G modem is, hogy újra legyen esélyük, de valószínűleg a Tegra bukásából kiindulva még egyszer nem akarnak nekifutni egy ilyen sztorinak. Nem különösebben érdekeltek abban, hogy 5-10%-os haszonkulccsal adjanak el saját rendszerchipet, mert a legtöbb ultramobil lapkán nincs nagyobb haszon.

    A cloud gaming x86/AMD64 alapokon megy. A Qualcommnak van cloudra szánt ARM platformja, de csak telefonra írt alkalmazásokat tud streamelni. Ezt megcélozhatja az NVIDIA, de különösebben a Qualcomm sem tekinti ezt olyan kiemelkedően értékes területnek.

    A konzolpiachoz meg kell nyitni a dizájnokat. A Microsoft és a Sony rá sem néz olyan architektúrára, ami nincs erősen dokumentálva. Itt alapvetően az Intel és az Imagination lehet valós versenyző, ha a Microsoft és a Sony valaha hajlandó lesz váltani az AMD-ről.

    A Windows szempontjából két gond van. Az egyik, hogy a Microsoft az ARM verziót korlátozottan licenceli, tehát nem adnak belőle mást csak ultramobil licencet. Asztalira nem tudod megvenni, ahogy munkaállomásba se egy Pro verziót, és a Microsoftnak különösebben indoka sincs arra, hogy ezen változtasson. A munkaállomásoknál extra gond, hogy az ARM-os Windows a DirectX mellett OpenGL 1.1-et támogat max, tehát hiába van emulációd, a rendszerből hiányozik a professzionális alkalmazások által használt összes API. Ezen a Microsoft nem is tervez változtatni, mert az ARM-ot itt arra használják, hogy a DirectX-nek mesterséges előnyt adjanak ultramobil szinten.

    (#46) AlStokes: Igen ez egy realitás, de amíg az ARM-nak könnyen elhitték, hogy lehetséges lesz egy ARM-os szerver után egyszer saját ARM-os lapkákra átállni, addig az NV esetében nem biztos, hogy megvan ez a bizalom, hiszen a cég nemrég mégiscsak meg patent trollkodta a Qualcommot és a Samsungot.
    Itt előjön egy érdekütközés. Az NVIDIA-nak érdeke, hogy sok pénzt szedjen ki az ARM-ból, és a sok pénzhez kellenek a saját dizájnok. A gyártóknak viszont nem érdeke olyan dizájnt licencelni, amire a dizájn fejlesztője saját lapkát tud építeni. Egyszerűen számukra az túl nagy lemaradás. Egyébként megjelennének a mostani ARM-os szerverlapkák a statisztikában, ha kellően sok tizedesjegyig mérnék ezt. Egy tizedesjegyig viszont nem látszanak, mert 0,05% kellene a felfele kerekítéshez. Annyit tudok, hogy a Supermicro szerint az ARM olyan 0,007% körül lehet, tehát léteznek, csak még nagyon pici a részesedés, hogy ez látszódjon a piackutatásokban. Sokat segíthetett volna ezen a Marvell, de ugye a nyáron ők is bejelentették, hogy átállítják az ARM-os szerverpiaci üzletágukat custom megrendelésekre. Egyszerűen általánosan nem tudják eladni a ThunderX3-at, hiába verik vele bucira csúcs-Xeont, mert tény, hogy nagyon elfenekelik vele az Intelt, de nem kell a piacnak. Custom szinten viszont persze lehetnek olyan igények, ahol ez eladható, de a custom önmagában probléma a részesedés szempontjából, mert van egy specifikus megrendelő, azt kiszolgálják, aztán ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák