- 3D nyomtatás
- Profildömpinget hozott az új GeForce driver
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- OLED TV topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Szerintem több képnél , pl "FSR 2.0 élesítéssel" összekevertétek az 1440P-t és a 2160P-t, mert az utóbbi homályosabb vagy valami anomália volt , vagy élsimításra megy el 4 K ban a DLSS/ FSR használata. DLSS nél is és FSR nél amúgy több helyen az létszik hogy a 4 K nál homályosabb a kép, elmossa.
Számomra a vállalhatatlan az összes közül talán az FSR 2.0 1080P / performance/ élesítés nélkül, a többi simán jó kategória.
Jól sikerült mindkét cég eljárása, jó hogy ráléptek a temporális útra a vörösök is, kellett ez a jó minőséghez.Élesítést a DLSS hez bármilyen szintet be lehet aktiválni külön már 2 szinten élesítés és + hagyományos sharpening filter van a szűrőknél, érdemes aktiválni őket, nagyon jó eredményt adhat DLSS performance mellett meg főleg.
Folyamatosan fejlesztik a szürő rétegeket a zöldek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Ezt még anno a FF valamelyik részénél fejtette ki egy Nvidiás elemző, hogy a mozgás közbeni anomáliák miatt van a legjobban szükség a gépi tanulásra az ott beépített algoritmus csökkenti mérsékelni tudja a mozgás közbeni szétesések lehetőségét nem más Motion Blurt tol rá az eljárás vagy hasonló módon oldja meg.
De ebből meg Ghosting alakult ki pl CP2077 esetén amit állítólag a 2.3 verzióju DLSS már frankón kezel.
Mondjuk nekem az enyhe ghosting és a blur kevésbé zavaró, mint ez a pixel szintű szétesés amit mutattál.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
CP2077-ben a ghosting nekem csak élesítéssel volt probléma. Meg is lepődtem, mert fogalmam sem volt, hogy igazából az okozza. Ha kikapcsoltam az élesítést, egyből eltűnt a legjobban észrevehető, autó mögötti utánhúzás, de a többi eddig észlelt helyen se látom már A furcsa, hogy neten erről sose olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Látom. Ezt igazából azért tapasztalod, mert a képek felbontása nagy, de a böngészőmotor átméretezi a képernyődhöz, mert a webkód erre kéri. Na most ilyenkor azért változhatnak a részletek. Meg tudod nézni az eredeti képet natív megjelenítéssel, ha jobb klikkel kiválasztod a kép megnyitását egy új lapra. Vagy szimplán lemented az adattárolódra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
Kár, hogy a cikken ismét tetten érhető az AMD-orientált mérleg: a DLSS 1.0 mellé megy egy csomag, de az FSR 1.0-n gyorsan túllendül mindenféle jelző nélkül rögtön az első bekezdében indításként. Aztán pedig mismásol a teljesítménnyel kapcsolatban, holott a DLSS minden előnye vagy hátránya mellett konstans gyorsabb. Tényleg nem nagy a különbség a legtöbb esetben, de mindig a DLSS a tempósabb. Ez valahogy nem hangzik el. Illetve noha a cikk nem a DLSS-ről szól, ha már végigkíséri a cikket (okkal és joggal) a DLSS-hez történő viszonyítás, azt még érdemes lett volna beletenni, hogy míg az FSR bármilyen (az említett specifikációs szintet megütő) hardveren képes futni, a DLSS csak GeForce-on (illetve egyes modelljein) fut.
szerk.: nagy monitoron natív felbontáson csekkolva is az 1440p-s kép egyértelműen élesebb, B-nek teljesen igaza van, elég fura.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
félisten
köszi.
Letöltöttem őket, így is ez a helyzet ,bár nem ennyire markáns már a különbség. A szemben lévő háztető és a fű textúrájának az élessége jobb az 1440P-s képnél.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel már nem tudunk mit tenni. Ilyen a működése. Ha megnézed az élesítés nélküli képeket vagy a DLSS-t, akkor ott látszik, hogy ez nem működik. Tehát maga az élesítés megtörténik, csak valószínű, hogy függ a mintavételtől az eredmény, és nem feltétlenül az a jó az RCAS-nál, ha finomabb mintáid vannak. Ez okozhat eltérést, de ez már magának az algoritmusnak az eredménye. Ez az a tényező dolog, amiért 0-100-as csúszka van rá. Visszább lehet venni a túlélesítési tartományból, ha nem jó.
#10 Yany : 3%-on belül mértünk oda-vissza eltérést. Gyakorlatilag mérési hibahatár.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
túróslaptop1
csendes tag
Én próbálgattam ezt a dlss-t, meg az fsr 1.0-át de nem jött be egyik sem. Kompetitív játékoknál ahhoz képest nagyon romlik a képminőség mint amennyi plusz fps-ed lesz, a "szingli" játékoknál meg nem sok értelme van szerintem. Gyengébb vagy régi kártyáknál lehetne ez egy jó fícsör, de dlss ott nincs fsr 2.0 meg kérdőjeles hogy mennyit is hoz a konyhára meg mikor terjed majd el ugye. (Hulla vagyok bocs a magyartalan mondatokért.)
-
PuMbA
titán
válasz túróslaptop1 #14 üzenetére
Ezek akkor kellenek, ha például szenved a GPU-d és ray-tracing esetén majdnem az összes GPU szenved. Nekem RTX3050-nel Cyberpunk 2077 ray-tracinggel 25-30 fps. Bekapcsolom DLSS-t, voálá máris 40-50fps Ha nem lenne DLSS, nem tudnék ray-tracing-et használni, szóval életmentő fícsör.
Másik felhasználási mód, hogy a DLSS-sel kapsz anti-aliasingot is, tehát mivel a DLSS üti a legtöbb játékba beépített AA-t, így olyan AA-ként is használható, amivel nemhog sebességet csökkentesz, hanem növelsz.
[ Szerkesztve ]
-
podtibi
senior tag
"Élesítést a DLSS hez bármilyen szintet be lehet aktiválni külön már 2 szinten élesítés és + hagyományos sharpening filter van a szűrőknél, érdemes aktiválni őket, nagyon jó eredményt adhat DLSS performance mellett meg főleg.
Folyamatosan fejlesztik a szürő rétegeket a zöldek."De ezt hol kell beállítani pontosan? Az nvidia vezérlőpultnál?
[ Szerkesztve ]
Ezt inkább rád bízom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem minden játéknál van. Csak azokban lehet, ahova be van építve. Alapvetően az NVIDIA ajánlja, de nem kötelező a fejlesztőknek ezzel élni, míg az AMD kötelezővé tette az FSR 2.0-ra.
#20 podtibi : Az nem ugyanaz. A vezérlőpultban egy nem DLSS-re tervezett élesítés van, míg amit a játékba építenek, azt erre tervezték. Persze képi hibát így is generálhat, de sokkal kisebb az esélye, mintha vezérlőpultból futtatnád az általános élesítést, ami még csak nem is kontrasztadaptív.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
"Alapvetően az NVIDIA ajánlja, de nem kötelező a fejlesztőknek ezzel élni, "
És ez egy brutális hiba, mert RDR2-ben például nincs DLSS sharpening csúszka és úgy fel van húzva gyárilag, hogy mozgás közben ghostingos meg szétesik tőle a kép Így használhatatlan, marad a TAA, ami meg mossa a képet, szóval a Rockstar-nál úgy látszik vakok dolgoznak.
podtibi: Ahogy Abu85 írja, az az élesítés más és rosszabb minőségű végeredményt kapsz. Gyakorlatilag nem tesz mást, mintha a monitoron állítanád az élességet, szóval haszontalan.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt külön elérhetővé kell tenni. Benne van a kódban erre a beállítás. Az egy fejlesztői döntés, hogy a felhasználóra bízzák a paraméterezést, vagy kiválasztanak egy jónak vélt szintet, és fixen azt használják. Az AMD esetében annyi a különbség, hogy ott eleve úgy van írva az alapkód, hogy ez a csúszka mindenképpen megjelenik, tehát ott az jár munkával, ha valaki le akarja tiltatni, míg DLSS-nél az alapkódban a csúszka nincs aktiválva, tehát ott azon kell dolgozni, ha valaki meg akarja jeleníttetni. De egyébként ezek nem nagy melók, kb. 20 perc alatt megoldhatók, csak újra kell fordítani a programot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Nem arra gondoltam amit PuMbA mutatott, az főleg Nvidia támogatott játékokban van és az abban használt DLSS hez van kalibrálva. amit te mutattál az meg ahogy írta Abu egy alap sharpening, az experience képen amit betettem felül láthatod 50% ra állítva.
Amire én gondoltam az játék indítása után
Geforce experience / Alt+Z/ szűrő hozzáadása.
Elmenti a beállítást utána ha egyszer megcsináltad, csak experiencen belül indítsd el.3 rétegben tudsz beállítani rá szűrőt, baromi jól működik és tettek be egy élesítés+ szűrőt, ami kifejezetten DLSS mellé frankó és minden játékban működik, finomabban mint az image sharpening. Ezt és a sima élesítést a szürőkön belül érdemes használni DLSS hez a tapasztalatom alapján és Nvidia is erre ajánlja, de ezt sajnos a tesztekből kihagyják pedig teljesen más képet mutat egy performance mód ezzel a két szürővel finoman belőve és kiélesítve.
Felül van a sima image sharpening csúszka még amit te is szoktál a vezélőpultban állítani.Szerintem ez jobban és egyénileg állítható, mint ha mindenképpen rá erőltetnének egy fix élesítést a skálázás mellé. Szerintem ez az anomália van abból amit feljebb kérdeztem, hogy 4K miért homályosabb mint az 1440P.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz túróslaptop1 #25 üzenetére
Ja, mindig e kettő dolog csap össze: grafika vagy sebesség
-
laposonly11
senior tag
Ha RTX3050-es helyett, +20-40E Ft-ból vettél volna egy 3060 ast, akkor ott csutkára húzott grafikával, RTX mellett is, rendes sebességgel játszhatnál a "Kiberpánkkal", a "Földalatti: kivonulással" vagy akár a "Vörös-döglött-megváltással" FHD-ben!
Link[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
PuMbA
titán
válasz laposonly11 #27 üzenetére
Igaz, bár akkor meg az élsimítás lenne a gond, mert oké, hogy a DLSS-t kikapcsolom, de Cyberpunk-ban például kapok helyette egy kikapcsolhatatlan, képet elmosó TAA-t
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Amúgy ebben a videóban be van kapcsolva a DLSS a 3060-on Cyberpunk alatt, csak így tud átlag 57 fps-t
laposonly11: TV, monitor képélesség ugyanúgy képhibát okoz, utálom Ha megnézed közelebbről a részleteket élesítés nélkül és élesítéssel, akkor valójában semmivel sem élesebb, cserébe a kontúrok körül színtorzulás lesz. Az élesítés addig a 2mp-ig jó, amíg rájön az ember hogy csak egy mézes-mázos cukros semmi.
[ Szerkesztve ]
-
laposonly11
senior tag
Mivel csak "színtorzulással" tud élesíteni, más megoldás nincs, ez nem hiba, ilyen a technológia, szóval nem, nem nézem meg közelebbről, mert akkor látom a pici színes pixeleket, ami egyeseknek szintén "hibának" tűnhet. Szóval ne nézd nagyítóval a képernyőt, hanem csak kellő távolságból!
Egyébként ki lehet kapcsolni a TAA-t a Kiberpánkban, csak bele kell kicsit buherálni a játék *.ini fájlába: [link]
[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
PuMbA
titán
válasz laposonly11 #31 üzenetére
Sajnos a monitortól 50-60cm-re vagyok és látszik Élesítés nem opció.
Szerk: Jaja, olvastam, hogy ki lehet kapcsolni, de akkor milyen AA-t használjak helyette? MSAA a teljesítményt nagyon eszi (-20-30%), így sebességben nem leszek előrébb, a grafikát nem tudom feljebb rakni, viszont kicsivel részletesebb képet kapok az igaz, de
[ Szerkesztve ]
-
laposonly11
senior tag
Találtam egy ilyet, ott a link az oldalon a modhoz ami durva sebességnövekedést okoz egy GTX 1060 as kártya a moddal, közel duplázza az fps-t : link
Lényegében a távolabbi objektumok részletességét fogja vissza, vagy a látótávolságot rövidíti, ha jól olvasom.[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
aginor
veterán
válasz laposonly11 #27 üzenetére
Már bocs, de mikor volt 20-40k különbség a két kártya között?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Kansas
addikt
Ha valaki a legdrágább 3050-eket hasonlítja a legolcsóbb 3060-akhoz... akkkor még annyi sincs...
Pl. iponnál a 3050-ek 166e->191e-ig mennek, a 3060-ak pedig 210e->279e-ig.
Az más kérdés hogy ha átlagolod az árakat akkor a 3050 átlagára 170e fölött picivel, a 3060 átlagára pedig 240e körül, de technikailag van olyan 3050 aminek az árához ~20e-t hozzátéve 3060-at kapsz...
Gondolom nem is csak abban az egy boltban...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
copass
veterán
csak az amd szenved a raytrace-el. dlss a legjobb megoldás a skálázásra jó minőségben gyengébb rtx kártyáknál, mert hw csinálja.
nekem az rtx 3060 12 GB mindent visz stabilan 60 fps-en raytrace-el, egyetlen játék volt szinte játszhatatlan. a The Ascent, de az annyira szarul van optimalizálva hogy rtx 3090 is éppen hogy elég neki!
3050-t nem éri megvenni 170-ért amikor 190 körül már kapsz 3060-at...[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
PuMbA
titán
"nekem az rtx 3060 12 GB mindent visz stabilan 60 fps-en raytrace-el"
Cyberpunk 2077 biztosan kivétel, mert azt a 3060 Ti is csak 35-42fps-sel viszi raytrace-szel 1080p-ben DLSS nélkül: [link] Szóval a DLSS nagyon fontos elem még a felső kategóriás kártyáknál is, főleg 1440p-ben.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
FSR 2.0, How Do Old GPUs Perform? 8 GPU Generations Benchmarked
Nem rossz, RTX kártyát megfizetni nem akaróknak teljesen használható lesz... GTX-eken és RX-eken egyaránt.Külön piros pont a dinamikusan skálázódó felbontás lehetőségéért, ebben nagy lehetőséget látok.
"Another novelty is that FSR 2.0 supports dynamic resolution scaling, which works very well. You have plenty of options to play with, including setting a FPS target and a quality minimum, and the algorithms take care of the rest. The way the game switches between resolutions is so smooth I couldn't even spot it—I tried." - TPUMár csak arra lennék kíváncsi, hogy utólag 1-1 frissítéssel ez implementálható "régebbi" (főleg multis) játékokba is?
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
Freiherr
őstag
Ez a DLSS bekapcsolható driverből, vagy játékfüggő? RTX-et sem találom ( RTX 2060 ) legfrisebb driver
Back to the future
-
copass
veterán
persze vannak kivételek...
ultra...minden szar rátolva, motion blur és a többi!
elég a high, kinyomod a motion blurt és máris megvan a 60 fps.
de tény hogy dlss-el jobban fut minden.
az XX50 végű mindig gyengébb kategória."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Fitzgerald
veterán
Ezzel a 2.0-ás FSR-el megint az lesz a probléma, mint az 1.0-val.
Fél-egy év múlva még mindig csak 1-2 tucat játék fogja támogatni, és azok négyötöde vagy olyan cím lesz ami a kutyát sem érdekli, vagy olyan, ami már mindenféle upscaling nélkül is 2000+ fps-el fut még egy régi GTX 1070-en is (illetve a kettő kombinációja)...[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
válasz Fitzgerald #47 üzenetére
Szóval nagyjából ugyanaz, mint a DLSS-sel... azt is mindig olyan játékokba teszik, amik engem speciel nem érdekelnek, meg a FSR-t is. Az egy játékban amit játszok is, és van is benne FSR(World of Warships), ott az van ahogy mondod, 4K-ban is megvan az fps FSR nélkül is, semmi szükség rá...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
copass
veterán
válasz Fitzgerald #47 üzenetére
kis bűvészkedéssel bármibe bele lehet varázsolni shadereket.
ReShade.me
az egy más kérdés hogy milyen lesz a végeredmény FSR-el."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest