- Bluetooth hangszórók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Házimozi belépő szinten
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#44630784
törölt tag
Ha több szálas számítás a cél (némi játék mellett), akkor a legjobb ár/érték arányt jelenleg egy dual xeon rendszerrel éred el ebayről vásárolt CPU-kkal. A használt v0 xeonok ára röhejesen alacsony (70 EUR-nál kezdődik), egyedül az alaplap kerül többe az átlagnál (100-120 ezernél kezdődik egy dual lga2011-0), viszont még ezzel együtt is sokkal olcsóbbra jön ki, mint egy top kategóriás cpu+alaplap.
Persze az egyszálas teljesítmény nem éri el egy 5ghz-re overclockolt i7 szintjét, de pl. egy jól hűtött e5-2680 simán elpörög 3.4GHz-en, ami a legtöbb játékhoz bőven elég, csak közben még a másik cpu, meg a maradék magok lazán tolják a rendert a háttérben. Érdemes körülnézni itt a PH-n a xeon topicban.Ha nem az általános számítási kapacitás a cél, hanem a minél erősebb játékgép + 3D renderelés, akkor is van még két lehetőséged:
- erősebb vga-ra mész rá és GPU alapú renderelőt használsz, pl. Octane.
- Unreal Engine-ben renderelsz.
Ezek használhatósága nagyban függ a feladattól persze. A CPU alapú renderelők több feature-el rendelkeznek, azaz felxibilisebbek, több a beállítási lehetőség, nincs minőségi felső határ.
A GPU renderelők elég sokat fejlődtek az elmúlt pár évben és már nagyjából tudják, amit a CPU-ra írtak, de nem minden feature támogatott (pl. subsurface scattering, bizonyos passokat nem tudnak kiírni, stb.)
Az Unreal Engine pedig nem igazán alkalmas általános fotoreal renderelésre, de pl. motion graphics-ra verhetetlen (logók, szövegek, stilizált tartalom), vagy ha elég időt tolsz a megtanulására, illetve a modellek, a materialok és a világítás tutujgatására, akkor durva dolgokat ki lehet hozni belőle.Összefoglalva: a 3D renderelés túllépett már a "CPU über alles" korszakon, de ha mégis a CPU renderelés mellett maradsz, használt xeonokból nagyon jó teljesítmény hozható ki relative olcsón, így semmi értelme emiatt egy még forgalomban sem lévő rendszer után sóvárogni.