Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dyingsoul

    veterán

    Nem kerestek véletlenül valakit aki tud normális VR cikkeket közölni? :U Már a választott VR hardver is mutatja mennyire inkompetens a szerző.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    Ha valakit esetleg érdekel egy vélemény (nem teszt, annak rövid) egy olyan embertől aki ~4 éve aktívan VR-ozik és végigjátszotta az Alyx-et akkor ajánlom magamat: Half-Life ALyx vélemény

    A pozitív hangvételt tudjátok be annak, hogy én a Half-Life első részével nem évtizedekkel a megjelenése után játszottam tehát bennem a VR verzió gyerekkori emlékeket is felidézett amiért a Valve-ot nem tudom hibáztatni...

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz aginor #45 üzenetére

    A géped gyakorlatilag VR Ready csak egy HMD-t kell venned... Esetleg a procit megéri cserélni, 20k ráfizetéssel egy használt 2700-asra. Alza-n a Rift S ~200k lenne, ha kapható lenne... De nem veszik mert hát a VR halott, biztos csak viccből hiánycikk kb mindenhol. A jó gaming monitorok kb ezen az áron kezdődnek.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz aginor #59 üzenetére

    Kicsit vitatkoznék, ha nem haragszol érte és nem leszólni akarom a cuccaidat:
    A gamer monitor nem 1080p-nél és 75Hz-nél kezdődik... A jó gamer monitor pláne nem... de a jó jelző valóban félreérthető, rosszul fogalmaztam: a gamer monitorok közép kategóriájára gondoltam. Nézd meg a piacot és nézz egy átlagárat. Mondjuk ott kezdődnek a gamer monitorok, hogy 1080p és 144hz ~70k huf. Ez az alja. A közepe akkor nyilván feljebb van. A teteje meg mondjuk az Asus féle ROG Swift PG35VQ 1.2 misi körül. Nem kiforgatni amit írok, mert nem azt mondom, hogy vegyük a kettő közötti árat azaz 600k környékét... De ha nem tetted volna akkor nézd meg a piacot mert az határozza meg, hogy minek hol van a közepe és kb 200k környékén vannak a közepes tudású gaming monitorok amikben még mindig van panelben, vagy frissítésben vagy felbontásban vagy feature-ökben de valamiben kell kompromisszumokat kötni.

    Előbb írtam le: NEM KELL 350-400k-t kiadnod. A géped VR ready. Futna rajta szépen sok cím medium-high beállításokkal egy cpu csere után ami 20-25k-ból megvan... (esetleg egy jobb táp sem ártana de ennek táposban kell utána kérdezni)
    VGA upgrade neked? Miért? Írtam, hogy VR ready a PC-d, a procit talán megérné cserélni mert kis ráfizetés csak. A 1160 Ti egész jól megküzd a legtöbb címmel persze valamit valamiért: nem fogsz full grafikán stabil 90 fps-sel csapatni mindent. Keressek neked tesztet, mert nekem nem hiszel? Tessék. Az fps adatokat és a frametime-okat úgy nézd, hogy Vive Pro-val tesztelték aminek magasabb a felbontása, mint a szóban forgó megfizethető árú Rift S-nek. ~15-20%-ot nyugodtan hozzáadhatsz az olvasott fps értékekhez mivel 20%-kal kevesebb pixelt kell számolnia a gépednek Rift S használatakor a Vive Pro-val szemben. Még ha nem is lenne olyan combos procid, mint a tesztben szereplő, akkor is jól bírná a rendszer.

    Bizonytalan élmény? Most mondjuk pont rossz időt fogtál ki. Mert nem tudom ajánlani, hogy a veszélyhelyzetben elmenj bármelyik VR terembe és próbáld ki. Debrecenben pl a plázában is lehet Vive-ozni valami 2000 forintért. Vicc kategória. De mondok jobbat: Ha vásárolsz egy VR HMD-t és nem tetszik az élmény, szédülsz, nem neked való, stb, 14 napon belül vissza tudod küldeni a terméket. Ne írd azt, erre, hogy "ó de az milyen már". Ezt a törvényt pont erre találták ki: online vásárlás esetén ha nem tudsz meggyőződni arról, hogy egy adott termék beváltja-e a hozzá fűzött reményeket, akkor az indoklás nélkül visszaküldhető, vásárlástól el lehet állni. Ez a fogyasztói társadalom, ez a XXI. század, nem a kőkorszak.

    De egyáltalán nem akarlak rábeszélni csak kérlek fogadd el a tényt, hogy ha VR-ozni szeretnél, elég lenne megvenned a VR headsetet. És nem kell gépet fejleszteni 150-200k-ért pluszban.

    És szeretném nyomatékosaítani még egyszer: mindent a lehető legjobb szándékkal írtam, nem célom a megsértésed! :R

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Raymond #92 üzenetére

    Na ezen jót derültem! És milyen igaz egyébként! :D

    (#91) Callisto: Ő nem VR fanboy, hanem VR felhasználó.

    (#94) Samott: Mert netto butaság. Mi akik már évek óta használjuk a technikát, láttunk és tapasztaltunk több eszközt is. Látjuk a fejlődést és látjuk a terveket, közben a megvalósult szoftver és hardver termékeket. Egyre több AAA cím jelenik meg. Egyre jobb hardverekről jön pletyka, majd bejelentés és végül megjelenés. Az egyik legnagyobb probléma a VR területén jelenleg: a VR eszközök készlethiánya. Ezt azok akiket nem érdekel nem tapasztalják: Valve index nem volt kapható majdnem fél évig, az után is egy nap alatt elfogytak a raktárra került Indexek. Az Oculus Quest folyamatosan hiánycikk már több, mint fél éve. A Rift S a HL Alyx bejelentés óta. Egy-két webshopban néha megjelenik egy adag Rift S, tart max egy hétig aztán ismét heteket kell várni az újabb készletekre.
    Ezt nem én találtam ki. Ez nem Magyarországon van így. Ez a világon (USA-t annyira nem követem, de az EU-ban 100%) így van.

    Akkor ezen tények ismeretében teszem fel a költői kérdést: a 3D TV-ket is így kapkodták a polcokról, hogy minden gyártó minden terméke úgy fogyott, hogy hónapokig nem lehetett kapni őket mikor pedig beérkezett a raktárkészlet azt 1-2 nap alatt lecsupaszították a vásárlók?

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Timer #127 üzenetére

    Az utána olvasást kezdheted a Vr topik összefoglalójával is akár. :) Sok kulcsszót és egyéb hasznos tudást összeszedtem ott tömör formában, szerintem jó start (sok kezdő VR-ost nevelt ki a topik).

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz opr #136 üzenetére

    "A látványvilág a kétezres évek közepét idézi, aminek hátterében nyilván az áll, hogy a VR nagyon teljesítményigényes, de mivel a felhasználóknak csak a végeredmény számít, a kifogások nem fogják őket vigasztalni."

    A cikkből ezt következtette ki az olvasó.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz #33253120 #187 üzenetére

    "Én mondjuk valami olyasmit várnék, hogy egy VR játékban mondjuk Twitchen VR szemüveggel visszanézve körbe tudjak nézni ha akarok...."

    Ez a dolog több szempontból is problémás. Az egyik az, hogy ez esetben 360-ban ki kellene renderelni mindent, azt is ami nem látszik a scene-en. 110 fok körüli most a horizontális fov (a vertikális hirtelen nem is tudom mennyi, de közel sem 180...). Jelenleg még a 2080 Ti is kevés ekkora látótérhez, nemhogy teljes 360-hoz. És azt a képet még kiküldeni streamben. Hát sok sikert kívánok az erőforrások felkutatása című expedícióhoz.

    A másik problémás dolog, az a figyelem irányítása. Ha elbámészkodsz és nem az akcióra fókuszálsz, lemaradsz a lényegről. Persze twitchen vissza lehetne tekerni és megnézni mi volt merre, de akkor azzal töltenéd az időd egy részét, hogy keresgéld az akciójelenetet a hatalmas scene-ben. Ha hiszed ha nem, hamar megunná ezt a néző és nem tetszene neki a 360-as megvalósítás. A figyelmet irányítani kell minden esetben. Hardcore Henry.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Abban valóban igazad van, hogy a fejlesztőknek nem olyan jó biznisz. Viszont a hardvergyártók (Valve, Oculus tutira de szerintem a HTC is) támogatják a fejlesztőket hardverekkel és pénzzel is a minőségi, exkuzív címekért cserébe.
    De jelen van amit mondasz, ha jól emlékszem a Croteam is adott erről interjút és olyasmit mondtak, hogy ha a VR bevételekből akarnának megélni akkor éhen halnának. Pedig jó címeket tettek le az asztalra, nem azzal van a gond, hanem azzal, hogy még nem eléggé elterjedt a technológia - a PC gaminghez képest...
    Azért szerintem az fontos, hogy mit mihez viszonyítunk.

    De fogyasztóként téged miért érdekel, hogy éhen halnak-e a fejlesztők? Egyre komolyabb címek jönnek VR-ban. És sokan azt sem értik meg, hogy a VR-ban eltöltött idő, más, mint PC előtt. Sokkal intenzívebb az élmény, sokkal hamarabb elfáradsz. A HL Alyx 15 órája így kimondva édes kevésnek tűnik de élményben felér egy háromszor ennyi idejú monitor előtt ülős kampánynak. Persze vannak akiknek egy nap után is alig lehet lerángatni a fejükről de ez tipikusan olyan játék, amiben fizikailag is elfáradsz.

    Ott van például a No Man's Sky. Órák százait de akár ezreit lehet beletolni VR-ban. Az Assetto Corsa, Project Cars, Dirt Rally, Elite Dangerous, Fallout 4 VR, Skyrim VR is ilyen meg a Subnautica a maga sandbox játékmódjával, csak hogy párat említsek. Rengeteg multiplayer cím is van, mint a Pavlov VR, a Contractors, az Echo arena, a Recroom de vannak már Battle royale címek is, mint a Stand Out és a Virtual Battlegrounds. Persze, a minőség itt-ott hagy némi kívánni valót maga után.

    Akik régóta követik, azok látják a fejlődést évről évre a hozott címekben, csak az nem látja, hogy fejlődik és egyre jobb a buli, akinek nincs VR cucca, mert miért is követné az eseményeket. Ezek az emberek néha elolvasnak egy-egy cikket és beírják kommentben, hogy haldoklik a VR, úgy, hogy fogalmuk sincs arról, hogy hol tart a technológia és milyen tartalmak érhetőek el.

    Tudod milyen új tartalmakról és iszonyatos fejlődésekről volt szó a tavalyi Oculus Connecten? Már van prototípus gondolattal irányítható controllerre... De persze, ez egy zsákutca... Ha így álltok hozzá a technológia elmegy mellettetek és olyanok lesztek, mint azok az idősek akiket nem érdekel az okostelefon és az internet sem. Nincs ezzel gond, csak ők nem irogatnak butaságokat szakmai témában.

    (#196) 6absbulldog :
    - sok műfajt nem VR-osítható érdemben. Stratégiai játékok, TPS nézetű game-k, stb.
    De vannak már terepasztal szerű stratégiai játékok, pl Tabletop Gods. Third person is van, Pl: Chronos, Hellblade Senua's Sacrifice. Xbox controllerrel csodásan működik. Konkrét Third person shootert nem tudok hirtelen de biztosan van az is.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    Wall of text lett, sajnálom és vállalom akkor is ha elvettem a kedved az olvasástól. :R

    "Sehol nem mondtam, hogy szar a VR ("elveszi a munkát" :D ) vagy semmi ilyen ostobaságot amit ezzel a kommenttel sugallni próbáltál."

    Nem azt mondtad, hogy szar a VR, ettől sokkal rosszabbat állítottál: "a VR igenis haldoklik". Az "elveszi a munkát" részt nem értem, ilyet nem próbáltam sugallani. A fejlesztői részt úgy értsd ahogy írtam: AAA studióknak nem éri meg VR-ra fejleszteni mert ők tulságosan profit orientáltak, annyi pénz még nincs a VR-ban. Az Indie fejlesztők meg... nos ők talán örülnek annak is ha ingyen kapnak pár szett VR cuccot. Nem szabad elfelejteni, hogy ők gyakran 1-5 fős csapatok. Abban az esetben azért pár ezer dollár is jól jön az embernek és ők talán nem is ebből akarnak megélni de a CV-ben jól mutat, hogy x játékot dobtak a piacra. Nem életük sikersztorija de ilyen emberekből nőtte ki magát a Blizzard és az id Software is.
    Az első részben valószínűleg erősen fogalmaztam. De mégis mit vársz, mikor egy korábbi hozzászólásodban kijelented: "a VR igenis haldoklik". Egy ilyen buta kijelentéssel - merthogy maga ez a kijelentés butaság és nem a te személyedet butáztam, hülyéztem le - gyakorlatilag megfelel a tátott szájjal rohangálásnak a ... erdőben. Ez kb olyan, mintha előzetes ismeretek nélkül berontanál egy elektromos autós topikba és beírnád, kb ugyanezt abban a kontextusban.

    Aztán a következő probléma nálad, hogy VR fanoknak titulálod az itt VR-hoz pozitívan álló hozzászólókat. Ők nem VR fanok, hanem VR felhasználók. A kettő között az a különbség, hogy mint felhasználók ők nem elvakultak, ők is állítanak kritikát a VR technológiával szemben és ezt onnan tudom, hogy az itt "VR fanként" hozzászólók 95%-a az itteni VR topiknak is gyakori látogatói és ott sokszor kemény kritikákat fogalmaznak meg az eszközökkel szemben de itt, ez a fórumrész most nem erről szól. Itt egy rossz cikk alatt kommentelünk és annyira nem rossz a helyzet, mint amilyennek a cikk beállítja, ezt a felhasználók (azok akik évek óta használnak különböző eszközöket és nem csak egy pár órás tesztre kapnak meg egyet-egyet nagy ritkán) érzékelték és megpróbálják véleményükkel ellensúlyozni a cikkben leírtakat. Ezt a kontrasztot néhány látogató meg is értette és születtek itt értelmes hozzászólások olyanoktól is akik nincsenek VR-ban tisztában a helyzettel de így már számukra is másabb a kép. Pl.

    "Egyszerűen üzleti és praktikai szempontból vizsgáltam azt hogy jelenleg mennyi kontent van és a jövőben mennyi várható az alapján, hogy az Alyx mint exkluzív játék és húzócím mennyire volt sikeres vagy bukás a fejlesztőnek."

    Hogy próbálod meg vizsgálni üzleti szempontból, ha nem tudod mennyi és milyen tartalom van? Az Alyx-ről pedig nem tudom honnan származnak az eladási adatok ami alapján kalkulálsz. Ilyen cikkek is voltak pl. Azért 103.000 x 1079 $ vagy Eur nem rossz egy negyed év alatt... Főleg, hogy Karácsony előtt-után volt egy majd fél éves időszak amikor egyáltalán nem lehetett kapni Index-et mert egyszerűen elfogyott. Most is mikor rákattintasz az Index vásárlása gombra, egy ilyen üzenet ugrik fel:

    Az nem tudom hány darabot jelent de szerintem nem 100.000-t. De a cikkben szereplő Oculus Quest is folyamatos készlethiány gondokkal küzd. Nem tudom ez mennyire érthető de itt gyakorlatilag arról van szó, hogy annyira viszi a nép a VR kütyüket, hogy nem tudnak belőlük eleget gyártani -nyilván gyártáskapacitást kell növelni de valahogy a cégeknek is be kellett lőniük egy gyártáskapacitást és nem lehet ész nélkül termékgyártásba kezdeni még alapos piackutatás után sem - ami nyilván megvolt de a piackutatók alábecsülték a termékek iránti keresletet, ennek eredménye a készlethiány.

    "Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad, de közben nem kell a VR semmilyen hátrányával szembesüljek."

    Hú itt és az ez utáni bekezdésekben úgy látom nagyon sok a gond van a kobakban. :(

    Először is, mi az, hogy kizárni a külvilágot? A VR pont arról szól, hogy TÉGED öleljen körül egy világ és ne abban a "valóságban" legyél amiben éppen vagy. Ha neked ez a megközelítés nem való, akkor nem neked való és kész. De attól még másoknak simán jó lehet, sőt, az is lehet, hogy te tartozol a kisebbséghez akinek ez problémát jelent. Ha nem akarod kizárni a külvilágot, akkor az AR-t neked találták ki de az teljesen másról szól, mint a VR.

    Hogy "egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"? Közelsem. :) ROG PG279Q-em van. Az élmény össze sem hasonlítható, kb mintha rollerrel próbálnál leelőzni egy Ferrarit. Csak tippelni merek de szerintem te soha nem próbáltad ki PC-n VR-t vagy ha igen ott valami selejtes eszközt vagy nagoyn rosszul beállítottat.
    Érzékeny az arcbőröd? Nem smirglipapír van a headset és a fejed között, hogy kényelmetlen legyen... De ha valóban az is és esetleg nem bírnád, akkor szintén csak azt tudom mondani, hogy nem neked való. De ettől még van pár milliárd ember akinek meg viszont tetszhet ezért nem szólhatod le emiatt a VR-t.

    Kicsit azt érzem rajtad is, mint a cikk íróján. Saját frusztráltságod és/vagy egészségügyi állapotod miatt akarsz megbélyegezni egy technológiát aminek a használata az emberek többségének nem okoz gondot.
    Csak nálam személyes tapasztalatból a 4 év alatt 30+ ember megfordult a 13 éves kortól a 70 évesig és egyetlen rosszullét volt épp nemrégiben az is kb az én hibám volt.

    Ha esetleg még ezt is elolvasod és még nem sértettelek vérig:
    A legnagyobb gond az, hogy a VR-t egyébként nem ismerő felhasználók viszonyítani próbálják valamihez, persze ahhoz amit otthon már évek óta használnak: 2D-ben megjelenített 3D-s játékokhoz. Pedig ez sajnos nagy hiba! :(
    A VR az egy élmény. Mikor VR játékot játszol, akkor valaminek a része vagy és teljesen más, mint amikor a monitor előtt ülsz. Ezt nem lehet átadni szóban, videóban vagy szövegesen. Ezt tapasztalni kell, meg kell élni a helyzetet. A szagokat sem lehet elmagyarázni egy olyan embernek akinek soha nem volt szaglása. A VR-ban több érzékszerved is átverődik és ezt nem tudja átadni semmi. Nem tudom jártál-e úgy, hogy valamiről meséltek neked és azt mondtad "hú oda én is el fogok menni" vagy "na ezt én is megkóstolom" és meglépted, majd rájöttél teljesen más, mint ahogy elmagyarázták neked. Na a VR is pont ilyen. Lehet, hogy sokkal rosszabb, mint ahogy elmondják, lehet, hogy sokkal jobb de ahhoz, hogy ezt személyesen Te eldönthesd, ki kell próbálnod.

    Egy másik gyakorlati problémát is látok, de ez sajnos általában minden internetes kommentelőre igaz: Ha valaki egyszer leír valamit, majd kicsit letörik a szarvát, az életben nem tágít a véleménye mellől pláne nem ismeri be, hogy butaságot írt, tévedett. Kicsit nálad is ezt érzem most. De a te dolgod, hogy mit gondolsz. Nekem nincs bevételem sem hasznom abból, ha meggyőzlek arról, hogy a VR nem haldoklik, sőt gyönyörűen fejlődik. Egyszerűen csak azért adom a kontrasztot mert ha jön erre egy fórumozó aki elolvassa a kommentedet, majd az enyémet, talán sikerül úgy érvelnem, hogy a valóságot mutassam meg ahelyett, hogy elültetném az agyában azt az állítást, hogy "a VR igenis haldoklik".

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #208 üzenetére

    Sajnálom, hogy nem sikerült értelmezni az írásom. :(

    Azt viszont írd már meg légyszi, hogy milyen VR eszközön milyen programot próbáltál mert azt sugallod, hogy te próbáltad már de engem érdekelne mik voltak azok a tényezők ami miatt nem tetszik neked a VR.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz arn #212 üzenetére

    A VR az nem alternatíva. Az egy teljesen különálló műfaj, csak önmagához hasonlítható kategória. Én pont erről beszélek. Ezt nem lehet helyettesíteni, kiváltani semmivel.
    Az más dolog, hogy valakinek alapból nem tetszik a koncepció (pl az, hogy teljesen kizárod a külvilágot). Ez ennek a technikának nem a mellékhatása, hanem ez a lényege! Ha ez a koncepció nem tetszik valakinek akkor szvsz nem neki való a VR, ez ennyire egyszerű és nincs ezzel semmi baj. Pl egy tériszonyost sem fogsz befogni az építkezésre tetőn való munkára de van más pálya ahol lehet sikeres. Ugyanígy ha a VR mint szabadidős, kikapcsolódási forma ha valakinek nem tetszik, rengeteg más van amivel el lehet ütni az időt, ki lehet kapcsolódni.
    Engem tényleg csak ez bosszant picit, hogy nem látják át ezt az emberek és megpróbálják lehúzni azért mert alapból nem tetszik nekik az amiről a VR szól. Ha valami nem az én világom azt én pl szó nélkül kihagyom és nem állok le vitázni arról, hogy valami nem jó azért mert az alapkoncepciója nem tetszik.

    A VR már most több, mint egy speciális kiegészítő ha pl a kormányhoz hasonlítod. Sokkal több alkalmazás és tech kütyü épül rá, mint bármilyen más kontrollerre. Azt viszont én sem gondolom, hogy minden egyes ember otthonában lesz VR szett rövid időn belül. Lásd amit feljebb írtam: nem való ez mindenkinek de ezzel nincs is baj! Kb egy olyan ökoszisztémát tudok elképzelni a VR-nak, mint amilyen a PC, a konzol és a handheld. Nincs mindenkinek egyszerre PC-je, konzolja és handheld konzolja egyszerre és nem is kell, hogy legyen. De szerintem van olyan jó a VR, hogy népes tábora lesz. Ezt megint csak a VR eszközök tartós készlethiányával tudom magyarázni ami már a koronavírust és a HL Alyx bejelentése előtt is tény volt.

    (#213) nkmedve : Köszönöm a választ de erre sajnos nem tudok érdemben reagálni. Szerettem volna belelátni, hogy mi okozhatott csalódást és tovább vinni a gondolatot egy jobb eszköz és neked való alkalmazás kipróbálásának javalatával de ezt így nem tudom megtenni. Az is simán lehet, hogy rosszul volt beállítva a fejeden a HMD. Gyakran előfordul, pláne ha PlayIT-en próbálod ki vagy egyszerűen csak nem szánják rá azt az 1 percet hogy beállítsák neked a te fej és arcformádhoz a fejest. Az arc érzékenység problémájára is van már millió egy megoldás. Van olyan eszköz aminek CV1-hez hasonló headstrap-je van és van a halo megoldás. De ezeken felül ott van még a VR Cover is, még anyagban is tudsz variálni, hogy mi érintkezzen az arcbőröddel.
    A klausztrofób érzést a nagyobb FOV tudja csökkenteni.

    A címek meghatározóak.
    Volt olyan aki úgy jött be a topikba, hogy x éve ott ül a VR cucca a fiókban. Ajánljunk neki valami programot máskülönben eladja. Találtunk neki való címeket és sikerült megtalálnia a szent grált, újra VR-ozik napi szinten már hónapok óta. De ez is azért volt, mert nem követte a piacot, az elérhető alkalmazásokat, VR tulajként sem volt tisztában azzal, hogy mi van a piacon. Én ezért mondom, hogy az akinek nincs VR cucca pláne nincs vele tisztában. Nekem nincs PS5-öm azt sem tudom milyen exkluzív címek vannak ott.

    Egyébként pedig csinálhatod azt, hogy rendelsz egy VR cuccot Alza-ról. Megveszed vagy kölcsönkéred egy barátodtól az Alyx-et (Steam family sharing), végigviszed majd a 14 napos elállási lehetőséggel visszaküldöd a VR cuccot az Alza-nak. Most az Alza-t emeltem ki mert tudom, hogy ott simán működik ez a dolog de máshol is jó lehet mert a interneten keresztüli vásárlás 14 napos visszaküldési jogával bármelyik online shopban élhetsz. Ez nem etikátlan dolog, kipróbálod, ha tetszik megtartod ha nem tetszik visszaküldöd (utóbbi a valószínű), ezért találták ki ezt a jogszabályt.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz aerosmith #217 üzenetére

    Bocsi de ezt most nem teljesen értem. Amiatt nem amit a #215 első bekezdésében írtam: szerintem a VR nem hasonlítható semmihez, csak önmagához, önmagában egy kategória és nem hasonlítható máshoz.

    Mint szórakoztatási forma, úgy lehet hasonlítgatni másokhoz. De ha valaki azt tanácsolja menjek mondjuk szörfözni azt élből elvetem mert nem nekem való. De nem is kezdek el vitatkozni azon, hogy miért rossz a szörfözés mert hamar belátom, hogy egyszerűen nem nekem való. :D

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #219 üzenetére

    Az immerzió szót picit rosszul használod ezt már az előző hozzászólásodban is láttam de amellett inkább elmentem szó nélkül, ezidáig. :DDD

    Olyan nem létezik, hogy valami túl immerzív. A VR-nak pont az a lényege, hogy totál elhitesse a felhasználóval, hogy máshol van. Ha ez teljes mértékben sikerülne akkor nem immerzióról hanem talán alternatív valóságról beszélnénk. :DDD Itt valami más szót keresel szerintem. Talán tulságosan ijesztő az a tény, hogy máshol vagy és nem tudod a valóságban mi történik körülötted. Esetleg pont az a gond, hogy nem elég nagy az immerzió és nem tudja veled tökéletesen elhitetni azt a VR eszköz, hogy egy másik valóságban vagy.

    Éppen ezért a VR felhasználók azt mondják az immerziót növelni kell a következő módokon:
    -Nagyobb felbontás (a pixeleket ne lássuk, ez rombolja az immerziót)
    -Nagyobb FOV azaz nagyobb horizontális látószög (a kicsi látószög miatt van néha olyan érzése az embernek, mintha egy búvár szemüvegen keresztül nézni a világot, ez ics rombolja az immerziót)
    -Gyenge audio megoldások (pl a Rift S audio rendszere ami csapnivaló, de van rá megoldás egyéb esetben alapból ez is rombolja az immerziót)
    -Nagyobb képfrissítés (ez az én vesszőparipám amióta megnéztema Tested review-ját a Valve Indexről, illetve a bekapcsolt ASW-vel tapasztalt 45 fps botrányosan rossz élmény, immerzió romboló)
    -Kényelmetlenség (nyomja a fejed, ez is rombolja az immerziót. Erre is van megoldás: HMD jó beállítása, különböző hackek és VR Cover)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz arn #223 üzenetére

    Mivel drága, erre csak azt tudom mondani, hogy vissza kell menni a gyökerekhez és azt kell csinálni, mint anno a PC és internet hajnalán: előbb-utóbb lesz pár kocka haver akinél ki lehet ezeket próbálni, végig lehet pörgetni pár játékot. Ez régen is működött, volt idő mikor én jártamát máshoz gamelni. A baráti körömben én vagyok ez a kocka haver. :DDD A veszélyhelyzetig mi rendszeresen tartottunk VR partykat, 1-2 embert meg is fertőztem vele és azóta néhányukkal multizunk is a többiek pedig még átjárnak hozzám. Hoznak sört meg rágcsát cserébe és jól érezzünk magunkat, tök jó partykat lehet összehozni.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz TheDragon007 #231 üzenetére

    Ez esetben ezt is könyvjelzőzd be, évek óta naprakészen tartom: VR Topik összefoglaló. ;)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Márton #246 üzenetére

    Pont erről beszélt (#239) kpbendeguz. :C

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz paperboy #256 üzenetére

    Nézd az Oculus connect-eket. Ha nem is 50, de 5-10 évre előremutatóak az előadások.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Chapel #262 üzenetére

    A fegyver elrakás összvissz annyi, hogy megnyomod a fegyver választó menüt röviden. Azaz lenyomod elengeded. Közben nem hadonászol, ennyi a titka. ;)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz VIC20 #274 üzenetére

    Az a probléma, hogy full komolyan vettél egy vicces videót. Neked nem ment át, van ilyen. :)

    DE a VR nem erről szól, hanem erről is szól. Tolhatod full komolyba is ha neked az az irány tetszik. Pont ezért jó: ugyanúgy cselekedhetsz adott keretek között, mint a való életben. Ha ilyen vicces figura vagy akkor a legkomolyabb játékokban is leállhatsz poénkodni. Ha nem vagy az, az sem gáz mert bujkálhatsz fedezékek mögött és lőhetsz szép headshotokat. Úgy, hogy a kezedben lévő fegyvert a szemed elé emeled és becsukod az egyik szemed. Pont, mint a valóságban. Erről szól a VR.

    Egyszer egy rendőr hadnagy haverom jött át kipróbálni a Robo Recallt meg pár címet. Még nézni is hátborzongató volt... Minden mozdulatán látszott, hogy nagy gyakorlata van a lőfegyverek használatában és az akciókban. Contractorsban a mozgásban még a guardian-nel is nehéz volt korlátozni annyira kereste a fedezékeket. Neked mondjuk lehet az ilyen videók jönnének be, biztos vannak ilyenek is a neten.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz kiskuplung #283 üzenetére

    Ezt még kiegészíteném a The Walking Dead Saints and Sinners-szel: Ha dumálsz, tüsszentesz, köhögsz, azt meghallják a zombik és triggereled őket. :) (Beállításokban kikapcsolható.)

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    Aki azt mondja, hogy gyenge a grafikája az vagy vak vagy valami mással játszott esetleg ki sem ment a kezdő szobából... Én végigtoltam. Szerintem lenyűgöző. A legszebb grafikájú játékok között van amiket valaha játszottam, nem csak VR-ra értve.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    veterán

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

Új hozzászólás Aktív témák