- Amazon Fire TV stick/box
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Stellar Blade - Befutottak az első tesztek
gp A beszámolók alapján talán elmondható, hogy a stílus kedvelőinek érdeme lehet beszerezni a teljes kiadást.
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
Új hozzászólás Aktív témák
-
wad
tag
Eddig, ha valaki CPU-n és GPU-n egyaránt futtatható szoftvert akart produkálni, akkor ugyanazt az algoritmus két fajta implementációban (OpenCL és pl. C++) kellett megírnia és fenntartania. (Ez nem feltétlenül járt a kód megkétszereződésével, köszönhetően a nyelvek szintaktikai közel azonosságának, de mindenképpen többletmunkát és bonyolultabb kódot eredményezett.) A CPU-s drivernek köszönhetően egy az egyben ugyanaz a kód vált futtathatóvá mindkét platformon.
Alapvetően két oka lehet annak, hogy miért akar valaki GPU helyett, vagy mellett CPU-n futtatni:
1. Szélesebb körű kompatibilitás: azokon a gépeken is eldöcög a szoftver, amelyekben nincs OpenCL-t támogató GPU.
2. Nem minden algoritmust lehet optimálisan párhuzamosítani GPU architektúrára. Bizonyos esetekben az ideális 50-100-szoros sebességbeli különbség helyett nagyságrendileg "csak" a CPU számítási teljesíményét kapjuk vissza. Ilyenkor számottevő gyorsulást eredményezhet, ha az algoritmusunkat a GPU mellett párhuzamosan a CPU-n is futtatjuk.Kiegészítés: Még nem olvastam erre vonatkozó tesztet, és magam sem próbáltam, de az OpenCL-es kód CPU-n elvileg lassabb futást eredményez, mintha ugyanazon algoritmus C nyelvű implementációját hagyományos módon (pl. OpenMP) párhuzamosítottuk volna. Valamennyi sebességet tehát áldozni kell az univerzális kódért.
[ Szerkesztve ]