Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz P.H. #16 üzenetére

    A Khronos is szoros kapcsolatban áll a gyártókkal. Ugyanúgy jól specifikált felület az OpenCL is, és szimplán elméletben az OpenCL is akármilyen hardveren és hardverkombináción fut. Ebből a szempontból a C++ AMP-től nem különbözik.
    A gyártók mixelésével a probléma nem a specifikációkban van jelen, hanem az emberi hibában. Ha megnézel most egy DirectX-re írt alkalmazást, akkor láthatod, hogy simán előfordul, ha a grafikus driver hibázik benne. Ez benne van a pakliban, mert ember írja a programot és a drivert is ... megoldás, hogy javítják, és mindenki örül. Ez ugyanúgy elő fog fordulni OpenCL és C++AMP alatt is. A probléma itt azért súlyosabb, mert mixelt konfigurációban két driver is lehet a ludas, ami a hibakeresést megnehezíti. Előfordulhat olyan, hogy együtt kell dolgoznia a két konkurens gyártónak a probléma javításán. Ebből a szempontból az azonos gyártóra épített gép előnyösebb lehet, mert házon belül, sokkal gyorsabban lehet reagálni egy hibára.
    Ez MS ezzel ugyanúgy nem tud kezdeni semmit, ahogy a Khronos sem. Hibák voltak és lesznek a programokban. Jönni fog a javítás, csak az nem mindegy, hogy mikor. Éppen ezért, ha a gyártók továbbra is szeretnék megtartani a mixelést (amit egyébként nyilván egyikük sem akar :N ) szükséges valamilyen szintű együttműködés a driverek szempontjából. Ha mást nem a hibák keresése esetében össze kell dugni a buksijuk.

    A DirectCompute véleményem szerint sosem volt az OpenCL valós ellenfele. Egy jól integrált felület a DirectX-be, ami a játékok és a DirectX-re írt 3D-s programok esetében valóban kiválóan használható, de semmi több. A C++ AMP a működésben az OpenCL-t másolja. Ugyanúgy kell hozzá CPU-dirver és GPU-driver, szimplán elméletben az akármilyen hardveren és hardverkombináción fut, ahogy az OpenCL is, de a programozói vagy driveres hibát ez sem tudja kivédeni.

    (#19) bitblueduck: Természetes, hogy követelmények lesznek, de a DirectX-ben is vannak, ráadásul pokolian szigorúak, és mégis van olyan program, amihez új grafikus driver kell a megfelelő futtatáshoz. Gond egy szál se, a C++ AMP-hez is jöhetnek majd friss driverek, amik javítják a hibákat, csak a DirectX-szel ellentétben itt konfigtól függően két gyártón is állhat a vásár, és ez jelenti a nehézséget.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák