Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .DLL

    veterán

    Nekem a kerékpár közlekedési eszköz, nem hobbi, így én sem gondolom csalásnak, vagy "bezzeg úgy könnyű"nek. Igen, könnyebb, kell az erő és az idő másra is sajnos. Leginkább melóhelyre és onnan vissza, meg bevásárlás, ami tavasztól őszig nem gond a normál bringámmal, de tavaly úgy gondoltam, hogy folytatnám ősztől is a tekerést, viszont nem akartam annyira leizzadni* mint egy szál pólóban, vastagabb ruha kevésbé engedi elpárologni, meg amúgy is ha párolog az hőt von el, márpedig téli hidegben nekem ne vonjon el semmi hőt a testem körül. :D
    Sajnos árérzékeny is vagyok, így aztán megvettem egy használt elektromos tanyabájkot, 300W-os agymotorral, 1 éves akksikkal 40k-ért.
    A gép vagy 5-6 éves lehetett (tavaly), de a próbaúton, majd hazafelé is minden rendben volt vele motorikusan.
    Otthon elkezdtem lecsupaszítani, motor ki, vezérlő ki, akksik ki.
    A motorról:
    Egy igen régi, echte kínai, 300W-os DC motor, 1:7-hez arányú bolygómű áttétellel. 1 szem kicsi fogaskerék volt rajta, mivel hátsó keréknek szánták. Mivel én eleve a saját lánchajtásomat meg akartam hagyni érintetlenül, ezért eleve az első kerékben gondolkodtam. Levágtam a motorról a fogaskereket így pont belepasszolt az első villám szélességébe. Kellett még készíteni hozzá 1-1 nyomatékkart, amit a villához erősítettem, mert félő volt, hogy a papucsot önmagában szétnyitná a motor lapított tengelye.
    Aztán az akkuknak készült egy keret, és a cartridge rendszer szerűség amivel bepattintható a váz közepébe, és ott rögzíthető. Feltétel volt, hogy minél lejjebb helyezkedjen el, ne a felső vázcsövön lógjon, mert nagyon magasan lenne a súlypontja, és feltétel volt az egyszerű, szerszámmentes rögzítés/levehetőség.
    Bár gázkaros, mégis "pedelec"ként használom, én tekerek ő segít nekem, csak nem az automatika mondja meg mikor mennyit adagoljon, hanem az agyam.
    A vezérlő egy nagyon picike doboz, ezt és a kábeleket kötegelővel a vázhoz rögzítettem, tavasszal úgyis lekerül. Ha már itt tartunk, tavasszal annyi a dolgom, hogy az akkut a szokásos módon leveszem, a rögzítőjét leszerelem. A vezérlőt és a kábeleket leveszem. Az motoros első kereket kicserélem a pincében pihenő normál első kerékre. Kész.

    Idén a második tél, amikor így használom, az akksi kb. 25km-t bír, de minden nap töltöm.

    *Ez nemigazán jön össze, főleg eleinte :D kb. ugyanannyira leizzadtam, mintha normál bringát hajtottam volna, mert nem támaszkodtam annyira a motorra, alig húztam neki, csak magasabb váltófokozatban, de ugyanannyira tekertem, szóval az első pár nap után "vissza kellett fognom" magam, és kevésbé hajtani. Így visszafogva azért megmarad a "25-ös" tempó is és én sem izzadok annyira le. :)

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák