- Apple notebookok
- Milyen TV-t vegyek?
- KODI (ex-XBMC) Android alapokon, Androidos media-boxok
- TCL LCD és LED TV-k
- Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- NiMH akkumulátor
- Milyen processzort vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Remek időben indultak el ezek a motorok, de én is érzek még egy kis erőhiányt. nem úgy viselkednek, mint ahogy a motoroktól elvárható, és a kemény rángatás a nagy nyomaték miatt itt bizony nem előny. A gyorstöltőt nem értem, ott lehetne előnyt szerezni szerintem.
Minden megoldható lenne, ha akarnák, mert kizárólag programozás kérdése minden, ahogy a polgári repülésben és katonai repülésben is megy a villanyvezérlés jó régen. Nem acélsodronnyal irányítunk már ott sem, és érdekes, hogy megy a finomhangolás.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
simonzé
addikt
Szuper írás, remek motor, de szerintem csak közepes a cikk. Ennek egyetlen oka van: nincsenek fotók. Amikor a műszerfalról, a tükrökről, az ülésről, az akármiről írsz, azt 2019-ben illene színes fotókkal illusztrálnod. Vagy legalább egy "fotók" szekcióval zárni az írást. Persze ha kifogyott a film az ájfónból, az mindjárt más...
A mociról az az én személyes, és persze mindenek felett álló véleményem, hogy érdekes játék. Viszont a hatótávolság súlyos problémái és az elektromos rendszerű járművek súlyos korlátoltságai miatt én elektromos járművet csak helyi/városi közlekedésre tudok elképzelni. (Igen, autót is.) Városba pedig nem motor való, hanem robogó. Tehát az ideális elektromos jármű robogó testbe van zárva, és sok pakolási lehetőséggel rendelkezik. Így alkalmas egyszerű egyetlen emberes személyszállításon kívül városi teherhordó funkcióra is. Én pl. a jó kis robogómmal jártam nyáron bevásárolni. Egy hátsó dobozba mennek a nagyobb csomagok, a hátizsákba a sok kis szar, a lábtérbe pedig 1-2 zsugor ásványvíz fér el kényelmesen. Szóval nem csak napi bevásárolgatásra, de 15000-es közepesre is simán alkalmas egy jó kis robi.
Egy ilyet elektromosban nagyon tudnék szeretni.
I don't fit in. I fit out.
-
Kroni1
veterán
Egyetértek!
Én is gondolkodom egy ilyesmin, ráadásul egy ilyesmivel még az asszony is el tudna bánni, és nem kéne a pár km-es utat jelentő bevásárláshoz beindítania a 7 személyes Dízelünket, mert az nem arra való. Amúgy azért egy filigrán motor, és robogó közt közlekedési lehetőségekben nincs nagy különbség, ez nagyon jól egyesíti a kettő előnyeit: Keskeny, jól manőverezhető az autók közt a dugóban, és nagyobb kerékméret, az úthibák ellen. Igaz ami igaz, a karton víz a lábak közé tényleg nem pakolható oda..
Mondom én, hogy ez lenne az ideális téli-nyári városi rohangálós, bevásárlós jármű 2 első kerékkel és elektromos hajtással:
Arról hallottam, hogy az első sikertelen 2009-es próbálkozás után a C1-est ujra kiadják elektromosan, talán most már nagyobb lesz az igény rá. Én robogóztam-motoroztam jeges havas időben futár koromban, ezért a 2 első kerék adta extra biztonságnak is tudnék örülni, bár az már csak hab lenne a tortán.
nisziati: "megnézem pár kommenteteket közösségi média témában..." felőlem nézheted, és akkor mi lesz?! Jönni fog a "megmondtam én"?! Most el kéne szégyelnie magát és innentől tartózkodnia a megnyilválulástól annak aki veled ellentétes véleményen van ezzel a faszival, vagy akár a közösségi médiával kapcsolatosan?! Mellesleg én nem tudtam, hogy itt mi a divat, először hallok arról, hogy ez állítólag trendi. Viszont én gondolkodó embernek tartom magam. Ha nekem van valamiről véleményem, az nem a trendek miatt alakult ki, hanem mert én úgy gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Peter13
senior tag
Köszi a tesztet, élvezet volt olvasni
A termék jópofa, de szerintem ezért az árért ez kevés lesz. 3 milla, ez önmagában nem gond...az viszont igen, hogy nincs annyi teljesítménye hogy egy "rendes" nagymotort kiváltson (akárcsak egy belépőnek pozicionált cb500-ast, ami igazán nem egy utcai rettenet), ha viszont városi-elővárosi közlekedésre kell, akkor vannak jóval olcsóbb alternatívák. Mondjuk az is igaz, hogy már ez is jóval ocsóbb, mint a két évvel ezelőtt megjelent modellek, szóval a trend jó...de mégsem kapott el a "kell nekem" érzés. Talán majd a következő modell...PS: Az a konzol az első lámpa körül....na, az viszont botrány. Szerintem
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
GalaHU
őstag
Azért ezzel a "megy 45-nél többet is", csak óvatosan! Ha nincs rajta rendszám, ergo csak SM-nek minősül, akkor ha valami baj van, akkor 2x-esen ráfázol! Még ha te is vagy a szenvedő fél egy balesetben, alapesetben vétlen lennél, de simán rádverik a balhét, hogy nem is lehettél volna ott/nem is mehettél volna olyan gyorsan!
Ezt még fűszerezi, hogy ha netán a motoros jogsinak is híján voltál, akkor kinéz egy másik eljárás is.
Kb. olyan mikor a kis 50-es robikat 70-80-ra fúrják okosba... A suli előtt vagizva ezt ritkán gondolja végig az ember.
A konkrét szerkezettel, de úgy általában a villamos alapú motorozással az a bajom hogy halk. Ez önmagában nem gond, de amikor a forgalom többi résztvevője nem hall meg, abból már komoly baj lehet, az eléd lépő gyalogbékákról már nem is beszélve. Kéne rá valami "műhang" ami nem csak a feelingen dobna, hanem a túlélési esélyeit is növelné a sorok között előrecsorgó villanybojtárnak...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
félisten
Somatommal és Simonzével értek egyet:
Ha már "Urban", akkor legyen robogó! Harminc éve motorozom városban üzemszerűen, és az első hét évnyi burkolatlan motor után hatalmas minőségbeli ugrás volt átülni egy robogóra (még ha teljesítményben visszalépés is volt). Tiszta maradt a cipőm, a nadrágom, egészen egyszerűen egy csomó olyan helyre el tudtam már menni robogóval, ahova a nakeddel nagyon nem volt ajánlott.
A következő lépés aztán a C1 volt, amiből úgy várom az elektromos változatot, mint a messiást, de a BMW már régen segget csinált a szájából...
A Soco pedig nekem is sokkal szimpatikusabb az árcédulájával és a cserélhet, dupla akkujával, de ugye az sem robogó.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Zeratul
addikt
Nem nézted el 1 nullával?:A 200000 km akku garancia még személy autónál is nagyon necces, ennél motorkánál a valós 100 km körüli hatótáv esetén ez 2000 ciklus, ami a LiFePO4 elvi ciklusélettartam maximuma. A marketing 200 km hatótávval is nagyon sok a 200000 km egy ilyen kis akkupacknak.
-
félisten
A hanggal az a gond, hogy megszoktuk, hogy van.
Egyébként voltak erre irányuló kutatások, és nagyjából az jött ki, hogy az a hangosság, ami valóban javítja a biztonságot, már messze a komfortszint fölött van, arról nem is beszélve, hogy még ha fel is hangosítjuk a környezetünket (ami kb. elviselhetetlen lenne), az egyes járművek által keltett hang beleolvadna a magasabb zajszintbe.
Ehhez hozzájön még, hogy egyre több közlekedő izolálja magát akusztikusan a környezetétől.
A végkövetkeztetés az volt, hogy máshol kell növelni a közlekedésbiztonságot.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
GalaHU
őstag
Lehet hogy ezt hozta ki a kutatás, de saját magam mást tapasztalok.
Egy Honda Forza 300-asom van és a sorok között a lámpánál csorogva sokkal hamarabb észrevesznek/meghallanak mióta az Akrapovic van fönt, szemben a gyári suttogóval. A gyalogátkelőhely dettó, ott is megszűntek a szuicid gyalogosok, mert odakapják a fejüket... Persze nem száguldozok, igyekszem odafigyelni mindenkire, de nekem ez a kis plusz sokat segít a mindennapokban.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Zeratul
addikt
Nézzük kategóriájában. GSX250R 1.4 milla, a DL250 V-Strom 1,5 milla. Fogyasztanak 3 litert és van 15-17 literes tankjuk. Minőségben azért a Suzuki nem rossz.
-
nagyúr
A C1 elektromos verziója is egy jelenlegi benzines árában lenne. Ergo nulla lehetne az értékesítés volumene a többi gyártóhoz képest. A cégnek ép ezért nem éri meg a technikai update. A C1 baromira menő+biztonságos+átgondolt technikai kisérlet volt. (Igen, nem az esőálló kaszni volt a lényeg, hanem a biztonsági utascella.)
Már akkor kérdőjel volt a konkrétan "más olcsó autógyártók" tipusai árába kerülő alapmotor, semhogy a nagyobb verzió.Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Peter13
senior tag
EZ OK, de lenne 3 észrevételem:
1) Képzeld el ha mindenki sportdobbal járna. Nem csak motoros, hanem autós, buszos, kamionos is. Jelenleg azért működik a "rendszered", mert kilógsz a sorból (ne menjünk most bele hogy legális-e közúton vagy nem); ha mindenki, vagy akárcsak sokan (egy jelentős kisebbség is elég, mondjuk csak 10%) ezt a modellt követné, egyrészt megsüketélnénk, másrészt lókukót se érne, hiszen nem lenne feltünő - > nem adna plusz biztonságot.
2) Nekem is volt sport dob fönt, több motoron is (1200 Bandit, FZ6 S2, NC750), és mindről lerúgtam. Engem zavart. Szeretem ha van hangja egy motornak, de a sportdob, nekem (!), mindennapi használatra nem vált be. Lehet hogy vannak még így páran (függetlenül attól hogy a környezetük mit tolerálna).
3) Amikor nem sűrű forgalomban mész (nem tudom neked ez mennyi, nekem arányaiban elég sok), akkor feleslegesen zavarsz mindenkit. Nekem ez is benne volt, hogy visszaraktam (vagy megvettem) a gyári dobot (és baromira utálom most is, amikor agitált egyének este 11-kor bőgetik a tuningolt vackaikat (és teljesen mindegy hogy 125 vagy 1125 ccm, zajszennyezésnek mindkettő kitűnő))Saját tapasztalataim egyébként vegyesek, van amikor segít a hangos dob, volt amikor nem (gondolnád pl hogy valaki FELÉD rántja el a kormányt ijedtében?...), de tény hogy többször volt hasznos mint nem. Ezzel együtt szerintem nem éri meg...ettől még persze azt csinálsz amit akarsz Peace
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
GalaHU
őstag
Opsz, szerintem félreértesz...
Nekem nem hülyegyerek dob van fönt, hanem egy papíros gyári Akra rendszer, és nem vagyok vele hangosabb mint egy széria kipufogós motor (robogón nincs is nagy hangorkán ugye a stabil fordulatszám miatt), de a gyári Honda annyira halk volt, hogy konkrétan nem lehetett hallani. Ez meg szépen duruzsol amikor csorgok előre...
Ha kivenném belőle a katalizátort ennek is lehetne jóval hangosabb hangja, de azt én is utálom, szóval marad...
Egyébként amikor az első Teslák megjelentek más is beszámolt erről a problémáról, hogy a közlekedés többi résztvevője egyszerűen nincs fölkészülve egy hangtalan járműre...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Tin
veterán
ha mar feljott: NIU
ezek is kiveheto aksisak, eleg popec kis jarganyok, 70-ig mennek, es a kisebbek boven 3000€ alatti aron elerhetoek.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
Ehh... Nem lesz itt baj. A motorosoknak úgy sem számít a pénz.
A motor már csak sznobságra meg magamutogatásra, meg céltalan kóválygásra való, jó felárral, az hogy az elektromos hajtás rátesz még egy lapáttal már mit sem számít.
Már rég nem az a jármű ami 1-2 ember praktikus, költséghatékony utazására való, némi csomaggal. -
mzso
veterán
Viszont a hatótávolság súlyos problémái és az elektromos rendszerű járművek súlyos korlátoltságai miatt én elektromos járművet csak helyi/városi közlekedésre tudok elképzelni. (Igen, autót is.)
Akkor a képzelőerőd hagy némi kívánnivalót... Már léteznek igen tisztességes hatótávú autók és meglehetősen gyors töltés is.
A Tesla 3 mellett ott van a Kona/Niro, meg a Bolt (annak aki hozzá tud jutni). -
mzso
veterán
"Mondom én, hogy ez lenne az ideális téli-nyári városi rohangálós, bevásárlós jármű 2 első kerékkel és elektromos hajtással:"
És télire honnan szedsz valami szegecses gumit, hogy ne törd össze magad folyton a havon, jegen?
"Arról hallottam, hogy az első sikertelen 2009-es próbálkozás után a C1-est ujra kiadják elektromosan, talán most már nagyobb lesz az igény rá."
Az érdekes lenne.
-
troviko
senior tag
Jó cikk, gratulálok, különösen tetszik a kínai igénytelenségre rámutató részletes leírás, ezek az igazán hasznos infók. Amúgy nekem még ennek ellenére is nagyon tetszik a motor, simán elfogadnám, harmad áron venném is.
Én sajnos nem motorozok, de nagyon szeretnék, csak valahogy sose volt időm megcsinálni a motoros jogsit, és fölösleges 2-3 millám egy jó motorra (habár amennyit a BMW-mre költöttem, abból lehet kijött volna) .
Ugyanakkor mostanában erősen gondolkozom rajta, hogy kéne egy motor. A kertben ellene, de ha a belvárosban ősöknél, vagy a csajomnál éjszakázok, nem tudom, hova tenném.
Ugyanakkor a külvárosban rohangálni tökéletes lenne.
Nekem nem is kéne benzines, egy ilyen elektromos tökéletes lenne. Egyedül az ára gáz, 3 misit nem ér, használtan meg még nincs elektromos nagymotor. Kár.
Talán pár év múlva...Mindenesetre nagyon irigylem, akinek ilyesmije van. (Téged is, hogy ki tudtad próbálni).
[ Szerkesztve ]
https://www.oldtech.hu/
-
-
d@vee
őstag
Roller, első kátyúban felbukok. Nem járdára kell, plusz egy vicc az összes szerintem. Mert ahova azt használnék, oda szivesen megyek bicajjal.
A Soco tetszik külsőre, elektromos robogók (pedig igazából ez is az) nem tetszenek. Ennyinél el is dől. Hiába funkcionális, miért használjak olyan dolgot, ami nem tetszik? Ha meg beválik, szivesen vennék egy 125-ös benzines gépet, egy-két év alatt megszoknám a döntögetést, utána meg el is adhatom akár.Ja
-
Redneck
veterán
Fasza kis iromány lett, örülök hogy ilyen gépről olvashattam, de tehettél volna képeket, videót. Azt hiszem, 5-10 év múlva már elég jó elektromos motorokat lehet majd venni. Engem leginkább a cross e-bike téma érdekel. Jó lenne erdőben csapatni, és nem szennyezni füsttel és zajjal a környezetet. Hiába feeling egy 2T nyergében veretni a fák között, haladni kell a korral. Előbb-utóbb csak raknak valami fasza hanggenerátort is ezekre...
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Kroni1
veterán
Minek kéne szegecses kerék? Én egy Yamaha Joggal nyomtam futárként olyan téli szezont, amikor volt hogy a jégtől nem láttam a visszapillantóban semmit, sőt emlékszem egyik reggel az első telóm is be volt fagyva.. Napi 8 órában minimális szünetekkel, sima nyári gumival nyomtam, nulla eséssel.
Mint írtam két első kerékkel lenne az igazi. Az a koncepció sokkal jobban véd az eleséstől csúszós úton mint akármi más. Amúgy lehet kapni téli gumit kisebb méretben robogókra, de az elmúlt teleket alapul véve nem csak a szegecses de még a téli gumi is teljesen felesleges lenne..
Tavaly olvastam a C1 feltámasztásáról de attól tartok nem[link] kapkodják el:
-
Geller72
veterán
-Nagyon gagyi
-3 milla - vicc, főleg, hogy gagyi
-Nem hiszem el, hogy ezt alig többől, vagy többől, de tök normálisan, amolyan Japán módra/minőséggel ne lehetne megoldani.Költségek:kocsira minden sokkal több, mint egy ilyenre. Bizti, adók, etc.
Szerintem egy mocinál nem lenne olyan nehéz a ~200km hatótáv elérése. És az már gyakorlatilag egy nagyon jó szám.Egy magyar:
-Azt számolja, hogy mennyire éri meg az elektromos autó/motor/bicaj - mennyiből megy el 100km-t, forintban.
Egy tőlünk nyugatra élő:
-Nem azt számolja, mennyivel olcsóbb, hanem azt, hogy zéró káros anyag kibocsátás. Ezért veszik/használják a hibrideket is, és mi nézünk hülyén, hogy ezek hülyék, mert ha egy hibrid pont ugyanannyit eszik benyából, mint egy benyás, akkor minek? De ha a városban a lámpánál kussban van mellettük egy Prius, és még 8 lámpánál és lámpától-lámpáig is akkor meg csak a cüccögés megy, hogy nem rossz, nah..Amikor csak tehetem bicajjal megyek. Ahova csak tudok. Ez azt jelenti, hogy havi 1200-1400km-t tudok tekerni kora tavasztól késő őszig, ha tudok. ez nekem havi 40-45 ezer ft tiszta pénz. Egy havi ilyen keret megy el minden tavasszal egy full szervizre, ami a szezonra szinte mindig elég. (Ez nem teszkós bicaj, ha esetleg soknak tűnne és nem gagyi alkatrészek) Az összes többi hónap ajándék pénz. Ellenben ha kiszámolom, hogy kocsival nem csak az üzemanyag lesz, mint költség a bicajjal szemben, hanem bődületes összegek vannak még egy kis autó esetén is éves költségként úgy, hogy egy métert nem mentél. Ha az autóm 2 éves vizsgaidőszak-vizsgaidőszak közti összes költségeit összeszámolom és elosztom egy évre, meglepően sok pénzt költöttem el úgy, hogy semmi váratlan kiadás, meghibásodás nem jött közben, csakis a várható kiadások. Műszaki vizsga, olajcserék, a megadott intervallumoknak megfelelő alkatrészcserék, (szervizintervallumok okán történő alkatrészcserék) stb. (Éves biztosítás, gépjármű adó, parkolási költségeket nem is számolva.100-200ft-os alkalmankénti parkolásokkal a havi 6-7 ezer ft simán összejön nekem vidéken, kocsival . Tavaly novemberben számoltam egy ilyen hónapot össze, a december a duplája lehetett)
Nagyon bevállalnék egy ilyet, de nem ezen az áron és nem ilyen tré, gagyit. Egy elektromos motornál ne legyen tanksapka(!!!!), ne legyen szívató, és úgy általában ha elektromos motorról van szó, az legyen olyan is, mint egy elektromos motor, legyen innovatív, jövőbe mutató. A műszerezettsége kritikán aluli, pont egy ilyen mocin kellene tudni a HUD-nak egy csomó számolgatós dolgot, amit azonnal meg tudnék nézni, ha érdekel. Lehetne összeköttetésben a telefonommal, indíthatná az is akár, vagy blokkolhatná, ha akarom, lezárná, stc, a lehetőségek száma elég nagy. Kár, hogy mire ebből olyan valami lesz, ami nekem épp megfelel, addigra már vén szar leszek. . (Kb mint 1998-99-ben, amikor elképzeltem, hogy a Nokiámon mp3-at fogok hallgatni, filmet nézni, stb. Akkor kiröhögtek, de valahogy nekem ez teljesen alap dolognak gondolt dolog volt/lett volna már akkor.)
Egyszer ültem egy i3-ban és akkor valahogy eszembe jutott, hogy a kis gyösz elektromos robogóknál miért nincs valami, ami jobb náluk, valami normális méretű moci. Egy nagytestű vagány robogóval is kiegyeznék.
Ha egy elektromos rollerrel 25-30km-t, egy bicajjal (pedelec) 90-120km-t el lehet menni,akkor már annyira nem lehetünk messze egy használható motortól. Motor. Még kimondani is furcsa ebben a kontextusban. Alapból beugrik, hogy berreg. Nagy a hangja. Ez meg ugye. . A gázkar meg ne zavarjon, engem is zavart a drónozásnál a trhrottle-karnak a gázkar nevezése, de ha egyszer így értjük, így tudjuk, akkor miért ne? . Én is megbékéltem vele. A fojtószelep sem találó, mert se nem szelep, se nem fojt. .
Köszi a tesztet. Legalább tudjuk, hogy mi ne vegyünk. .Nem mellesleg, amikor napelemet tervezek magamnak, a szempontom soha nem az, hogy ebből mennyit fizet nekem az Eon, hanem hogy mondjuk ingyen "tankolok". . Elektromos autót, motort, bicajt, összes elektromos kütyüm ingyen töltöm (nem számítva a bekerülési költséget, mert ha azzal is fűtök, elég hamar visszahozza az árát.)
-
Geller72
veterán
Az sem rossz, de inkább ez. (videó) Csak a kép.
97kg, 33KW, 3.8sec 0-100km/h. .160km hatótáv, appból állítható minden.[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
Huhh, mennyit irtatok
En eppen kulfoldon vagyok, szoval valaszolni csak modjaval tudok, de azert igyekszem reagalni erre-arra.- koltsegek: a jelenlegi, cikkben emlitett dizel kisauto valamivel tobb mint egy eve van meg, nagyjabol olyan 30 ezer km-t tettem bele ezalatt, a koltsegeket is ez alapjan szamoltam. Nagyon nagy kiadasok biztos nem maradtak ki. Biztositast meg teljesitmenyadot tenyleg nem szamoltam (siman elfelejtettem ), de ezek eleg elenyeszo osszegek km-re vetitve, raadasul ha jol tudom, elektromos motorra is kell oket fizetni, szoval nem jelent szamottevo kulonbseget. az auto fogyasztasa TENYLEG 4.5 korul van (ha rendesen taposom, akkor meg tud enni 4.6-4.7-et is, de tankoltam mar 4.2 alatti fogyasztasra is 100 km-en, szoval a 4.5 gyakorlati, mert atlag)
- az ara valoban nem filleres, de az elektromos jarmuvek egyelore nagyon dragak. Es a forgalmazo szerint van esely komoly arcsokkenesre, remeljuk osszejon
- az akksi cseret azert nem szamoltam bele, mert a cikkben szamolgatott 10 ev vegere a benzines motorral szembeni elonye visszatermeli a teljes motor arat, vagyis ha 10 ev mulva meg tudja a szukseges tavot, akkor akar kukaba is dobhato az egesz motor, igy is jol jartam az elektromos autok tapasztalatai alapjan azert eleg sokaig hasznalhato marad egy akkupakk, bar teljesitmenycsokkenes az nyilvan varhato a vege fele
- a karosanyagkibocsatas valoban nulla, de sokak szerint az akku gyartasi technologiaja miatt rengeteg CO2-t termel, es osszessegeben nem kornyezetkimelobb (jelenleg) mint a belso egesu motorral hajtott jarmu. ezt illetoen igazsagot tenni nem tudok, igy ezt nem merem szempontkent venni, nekem azt sugja a jozan esz hogy csak jobb ha nem fustol, mint ha igen, ennyi
- 'rangatast'egyaltalan nem ereztem, nagyon kultraltan engedi a nyomatekot a hajtaslancra, gondolom ezert is annyira light az allo helyzetbol indulas
- jogos a reklamacio, valoban rakhattam volna be sok kepet. ezek hianyara az egyetlen mentsegem hogy csak kesobb jutott eszembe megirni ezt a cikket, siman kivancsisagbol mentem el tesztvezetni -
félisten
Szerintem azért érdemes annyiban árnyalni a képet, hogy a "nyugatiak" is pont addig környezettudatosak, amíg annak a költségei nem érik el az ingerküszöbüket, ami 4-5× magasabban van, mint a miénk.
Ezt egy holland (!) környezetvédő (!!!) küldöttségen volt szerencsém letesztelni.
Amúgy érdekes filozófiai kérdés ez, de nem biztos, hogy itt a helye, úgyhogy nem is akarok belemenni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#43680768
törölt tag
Ezt mar en is neztem "niu", en egy Yamaha Tdm et hasznalok a varosban is, ket motort nem tudnek fenttartani ezert lett ez.
Viszont ahogy mások is irtak, napi ingazasnal robogo felepites a nyero.
Ezekbe plusz akksit vehetsz ki van alakitva neki a hely. 2x hatotav. Vigyazni kell mert sok olcsobb elektromos robogo meg nem tolt vissza!
Illetve aki benzinesben gondolkozik egy honda yamaha 70le+ eves szervizkoltsege gumival egyutt 250000Ft km 12-16e km.
Konkretan a km koltseg duplaja egy autonak! (Sajat szamok) viszont mocival napi 50 perc, kocsival 2 ora.[ Szerkesztve ]
-
-
pengwin
addikt
Én gyalogolok, kerékpározok és tömegközlekedek, és nagyon ijesztő, hogy hányan lelkesednek itt az olyan sumákságok iránt, mint pl. a gyári leszabályozás kiütése vagy a robogók, kismotorok teljesítménynövelése.
Talán kéne annyi önkritika, hogy megfelelő jogsi nélkül ne akarjatok száguldozni.
Nem azért van leszabályozva a teljesítmény, hogy a jogsi nélküli hülyegyerek is megvehesse, hanem azért, hogy tényleg ne menjetek vele gyorsabban...
Tessék összeszedni a megfelelő tapsztalatot, jogsit, aztán lehet száguldozni arra való, legális motorral.
Mondju kakkor se értem, hogy milyen legitim érvetek van pl. a 150-nél magasabb sebességre.
Ami annál többel megy, az pályára való.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Ribi
nagyúr
Mondjuk ez a jogsi nélküliség nem függ össze a száguldozással. Sok jogsisnak is el kellene venni a jogsiját ahogy vezetnek. Nem mondom, hogy helyeslem, de amikor kb. direkt szopatják a kismotorosokat, meg megnehezítik az életüket akkor sokkal inkább kényszerből mennek ebbe az irányba az emberek.
Eleve ez a 45kmh egy vicc kategória ahogy van. Városban használhatatlan. Kb falun a mellékutakon használható. Max.Na igen, meg amikor tépek le a hegyről bringával 60-al akkor mivan?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A valóság ezzel szemben az, hogy a hülyegyerek jogsival IS ugyanolyan
ön- és közveszélyes, főleg a magyar motorosképzés színvonalát ismerve.Értsd: semmivel se tudtam jobban motorozni immár korlátlan "A" jogsival
a kézben, mint előtte... Elmentem vezetéstechnikai tréningre, az ért vmit.
Nem sok újat mondott persze az alapszint. De arra mondanám azt, hogy
annak kéne lennie a minimumnak az oktatásban. Nem az, ami most van!Ui: eleve az SMKP koncepciója elavult, a mai közlekedésben. De amúgy
a bringásokat se szabadna az autók közé engedni jogsi nélkül, ha már...Ribi: az meg a másik. Autóval is közlekednek érdekesen elég sokan...
Ugye ott ELVILEG mindnek van jogosítványa: annyit ér száguldozás ellen.[ Szerkesztve ]
-
Doki42
őstag
A cikk nagyon tetszik, szórakoztató olvasmány volt. Grat.
A gép kevés, nincs meg az érzés/kell-e/,
akár az eletromos cigi.Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
DigitXT
félisten
Amikor a gyalogos fogja magát, és elkezd rollerkával az autók közt csalinkázni,
megfontolandó lenne az is. Türelmet és önfegyelmet azoknak a bringásoknak
kéne gyakorolni, akik reflexből zúznak át a piroson*. Akár a gyalogosok közt is.
"Megtehetik". És hát van, aki ezt autóval is előadja. Elvileg papírral a kezében...
(Az rendszám alapján megfogható, papírja bevonható. Bringással mit csinálsz?)*: vica versa a gyalog is simán átmegy a pirosban, ha azt hiszi, nem jön senki...
Én meg fékezek, és csóválom a fejem, hogy öreg, arra meg pont nem néztél.
True story, alig pár órája. Szerintem nem nekem kéne papolnod... Köszi!Ui: direkt írtam, hogy az autók közé. Épül bicikliút, azt meg basznak használni.
De ha használják is, a macisajtot a bicikliúton már nem feltétlen fogják fel.
(Ugyanúgy nem vagyok híve a rendszám nélküli "pofátlan" SMKP-zásnak sem.)Szerk: közben amúgy szerkesztette pengwin a hozzászólását, de ha lehet, az
így még rosszabb, mert jogsival a kézben már szerinte is lehet száguldozni.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
probald ki majd egy olyan orszagban, ahol ha csak megkozelited a zebrat, megallnak az autok, vagy mennek a biciklid/rollered mogott 20-al, ha nem tudnak biztonsagosan megelozni. magyarorszagon az autonak van elsobbsege, de hollandiaban, nemetorszagban, stb. a legutolso az autos a rangsorban.
-
Geller72
veterán
Annak kellene jönnie, hogy már ovis korban elkezdik felkészíteni a palántákat a közlekedési szabályokra...régen ez suliban volt, mára nem tudom, mi maradt belőle. Bicajosként (is) írom, hogy én sem engedném egy alapfokú képzés nélkül a közlekedésben részt venni bárkit. Amikor mamika az elektromos (bicajnak azért nem hívnák, mert végül valami kis robogó-féle) szarjával, bukó nélkül lefordul előlem a felsőbb rendűről egy alsóbbrendűre, aztán éppen hogy nem mentem át a nyakán. Megkérdeztem tényleg szépen, hogy ez most miért és hogyan, no meg miért nem nézett hátra, rakta ki a kezét, vagy valami? Azt válaszolta, hogy nem meri elengedni a kormányt, egy kézzel nem tud vezetni, hátranézni sem mer, mert akkor szédülni fog és elesik. És ezt egy olyan úton, ahol 10 járműből 8 kamion... És nagyon nem csak a mamikákkal van a baj.. Én türelmesnek tartom magam és mindig számítok arra, hogy egy agy nélkülivel van dolgom, aki akár 3 sávot is átvált minden előjel nélkül bicajjal a belvárosban - előttem. Talán ezért nem vasaltam még ki senkit. De ha ezt tőlem te elvárod, akkor szerintem joggal várható el egy a közlekedésben részt vevő másik féltől is, hogy a KRESZ alapvető ismeretével rendelkezzen. Ha más egyszer részt vesz a forgalomban.
-
Geller72
veterán
Ez így van, Portugáliától Norvégiáig az utóbbi 10 évben minden bejártam és be is járok, de az a helyzet, hogy ott a bicajosnak is sokkal több lövése van a forgalomhoz. Na jó, talán Antwerpenben egy kicsit durvább a helyzet, de az amúgy sem egy normális város. . Hollandiát ne hozd fel, ott a bicajosoknak eleve sok közös útburkolatuk van az autósokkal, ami tulajdonképpen egy olyan bicaj út, amin megtűrtek az autósok. Az egész úthálózat, forgalom teljesen máshogy van kialakítva, mint nálunk. Egy olyan országról beszélünk, ahol szinte a legkisebb faluból is azonnal egy autópályán találod magad, és az autópályával szinkronban sok helyen másik 4 út is fut, amik alsóbbrendűek. Eleve a jobb-kéz-szabályra épül szinte minden, ami itthon szinte totál ismeretlen a legtöbb embernek (ahogy látom, sajnos). Dolgoztam olyan ipari létesítményben, ahol szinte nem voltak táblák a belső úthálózatban. Pedig 100km+ volt. Mert nem nagyon kellettek.
-
DigitXT
félisten
Valamit nagyon félreértettél. Lámpás kereszteződésben, ill. gyalogátkelőhelyen
szerinted nem egyértelmű az elsőbbség kérdése? A piros az tilos, nem? (Kivéve
a gyevi bírót.) Kisebbik gond, hogy ha nem jön senki, leszarja: nagyobbik, ha jön
vki, akkor is. Az eredeti felvetés arról szólt, hogy ezt a jogosítvány előzheti meg,
szerintem meg nem, hiszen az SMKP-snak is van valamilyen jogsija, akár autós.Viszont ugyanúgy beengedik a forgalomba a bringást, aztán majd lesz valami...
(Az a vicc, hogy a legtöbbjük felnőtt ember, és rendelkezik jogosítvánnyal, tehát
nem arról van szó, nem tudja, mik azok a táblák az út szélén, csak hát leszarja.)Enyhén ellentmondásosnak érzem bringásként az SMKP-sokat szapulni.
Vannak ilyen csodás lények kis hazánkban is, mint az indexelő BMW, szabályos
bringás, zebránál megálló autós, zöldet megváró gyalogos. Néha látni ilyet is.Geller72: szerintem joggal várható el egy a közlekedésben részt vevő másik féltől is, hogy a KRESZ alapvető ismeretével rendelkezzen. Ha már egyszer részt vesz a forgalomban.
Teljesen egyet tudok érteni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Xbox Series X|S
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
- KODI (ex-XBMC) Android alapokon, Androidos media-boxok
- EAFC 24
- Politika
- További aktív témák...