- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple notebookok
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Audiofil mobillal készül a Moondrop
ma 3,5 és 4,4 mm-es jack csatlakozó is lesz rajta.
-
Kompakt és hordozható számítógépházzal rukkolt elő a DeepCool
ph A cég két színben készülő, akár GeForce RTX 4090-nel is megpakolható modellje ránézésre jól szellőzik.
-
PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
gp Sokak szerint abszurd a játék alap témája, mégis nagyon sokan döntöttek arról hogy kipróbálják a programot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez akkor fordul elő, amikor a játék DLSS 3-mal is 30-40 fps környékén fut. Akkor valóban egy szappanopera effekthez hasonló a működése. Ha viszont a DLSS 3-mal megvan a 100 fps, akkor ez nem akkora gond, mert annyira kicsik a dadogások, hogy nem tűnik fel. Igazából a lényeg az, hogy a DLSS 3-at úgy érdemes aktiválni, hogy legyen 100 fps belőle.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lefordítom, hogy a 3D centeres mit írt.
Natívan 32 ms-mal olyan a játék, mintha 30 fps-sel futna, mert ennyiszer lesz másodpercenként értékes adatod arról, hogy mit csináltál. A DLSS 3-mal azt írta, hogy olyan lesz a játék, mintha 25 fps-sel futna, dacára annak, hogy 90 fps-ed van. Na most nyilván ez kamu, de valószínűleg érzékeltetni akarta, hogy mi dörgés, csak rosszul írta le. Egyébként 90 fps-sel olyan lesz a játék, mintha 45 fps-sel futna, tehát a 40 ms helyére 22-t kellett volna írnia, ha ragaszkodunk az elmélethez.Ha pedig ez gyakorlati mérés, akkor valami baj van, mert a 40 ms orbitálisan szar.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még nem, de a mi régiónkba elsőként a GeForce Garage tagok szoktak kapni, annak pedig nem vagyunk a részei, mert nem írhatnánk azt, amit gondolunk. Majd valamelyik gyártópartner ad az NDA előtt. Így szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De, viszont jár a legújabb cucc, mert tag vagy, és nincs kizárva, hogy közben média legyél, viszont nem írhatsz ám le akármit, mert a tartalmaknak meg kell felelnie a követelményeknek, elvégre az NV ezt reklámnak használja. Ez például egy médiának szopás.
#33 fatpingvin : Inkább direktívák vannak, hogy mit lehet csinálni. Nyilván ellenőrizni is lehetne, de olyan sokan tagok, hogy nincs elég humánerőforrás rá. Szóval a direktívás rendszer jobb, mert mindenkinek világos, hogy mit szabad és mit nem. De ez amúgy nem egy médiára szabott program, csak van olyan média, ami máshogy nem jutna első körben kártyához.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. A DLSS 3 rontja a késleltetést. Ezért van integrálva a Reflex. De ha a Reflex aktív DLSS 2-vel is, akkor mindenképpen a DLSS 2 nyer, mert a DLSS 3 működésébe van kódolva a késleltetés növelése.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NVIDIA saját maga mért kattintástól megjelenítésig késleltetést a bemutatójában. Ott a DLSS 3 101 fps-sel tudott csak 3 ms-ot ráverni a 62 fps-sel futó DLSS 2-re, és utóbbin nem is volt aktiválva a reflex. Ez nem éppen fél képkocka, hanem sokkal-sokkal több.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha van 120 fps-ed, akkor persze, hozható a 60 fps-es DLSS 2 késleltetése. Ez egy komoly megállapítás volt. Én merészebb leszek most: ha 240 fps-ed van DLSS 3-mal, akkor még jobb is lesz a késleltetés, mint a 60 fps-es DLSS 2.
#85 Moby : A procilimit az egy sarkalatos pont lesz. Az GeForce RTX 40-es sorozat azért nem javul annyit a 30-as sorozathoz viszonyítva, mert az NV nem módosította a parancsmotort. Tehát hiába van a 4090-ben nyersen nagyobb számítási kapacitás 60%-nál a 3090 Ti-hez viszonyítva, akkor sem nagyobb az előrelépés egy olyan tipikusan prociterhelős játékban, mint az AC Valhalla. De ez az NV specifikus problémája, majd látni fogjátok az RDNA 3-nál, amely továbbfejlesztette az amúgy is nagyon erős parancsmotort az RDNA 2-ből. És ugyanez a nyers procilimit az AMD-nél egyáltalán nem jelentkezik, mert gyorsabban eszi meg a parancsokat a többszálú parancsmotor, mint az NV-nek az egyszálúja. Szóval nem véletlen, hogy az NV ennyire igyekszik csökkenteni a terhelést a front-enden, ez majd csak a következő generációnál lép tovább a Turing szintjéről.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És ezt a DF videója be is mutatja, ugyanis a DLSS 2+Reflex alacsonyabb késleltetéseket ad. Tehát igazából a késleltetés látványosan növekszik DLSS 3-mal. Viszont DLSS 2-re ugyanúgy bekapcsolhatod a Reflexet, és rögtön nem szép a hatás, amit a frame generálás ad.
Ez azoknak lesz jó, akiknek 120 Hz-es kijelzőjük van, mert amúgy az NV is 120 fps fölé ajánlja.
#90 Moby : Sajnos a processzorigény a jövőben elég sokat fog változni, mert a DirectStorage az nem pusztán egy GPU-s technológia, hanem nagyon komoly processzorerőt is igényel a működése a rendszermemóriába történő dekódolás miatt. Azokat nem a GPU végzi, ez csak a saját VRAM-jáért felel. És ez alaposan ront majd a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem veszed számításba, hogy ehhez a késleltetéshez a DLSS 3-mal majdnem kétszer nagyobb sebesség kell fps-ben. Egységnyi fps-re levetítve tehát a DLSS 3 késleltetése a DLSS 2+Reflex kb. duplája.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egészen egyértelmű, hogy növeli a késleltetést. Nem véletlenül teszi kötelezővé az NV a Reflexet. De az is egyértelmű, hogy ha DLSS 3-mal csinálsz magadnak 120 fps-t, akkor az nagyjából olyan lesz, mint 60 fps DLSS 2-vel a késleltetést tekintve. És ezen nem változtat az, hogy a homokba dugjuk a fejünket, mert nem akarjuk elfogadni ezt a tényt.
Alapvetően a DLSS 3 haszna ott lesz, ha valakinek van 120 Hz-es kijelzője. Ott jó lehet, mert a 120 fps elég magas ahhoz, hogy a késleltetéshátrányt elfedje.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Viszont 60 fps-sel már 33,2. Ezért növeli a késleltetést. Mint írtam ez csak azoknak lesz jó, akik ki tudják használni a 120 fps-t. Mindenki másnak nincs haszna belőle. Mínusz az eSport, ott ez egy helyből kikapcsolandó dolog lesz, de most ezt ne tekintsük annyira fontosnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vagyis ahhoz, hogy klasszikus 60 fps-es élményt kapj DLSS 3-ban. 120 fps-re van szükséged. Ezt írom egy ideje.
Az a teszt konkrétan azt állapítja meg, hogy a 120 fps jobb, mint a 60 fps. Érdekes egységes frame-rate mellett nem nézték meg. Vajon miért...
VR-hez ez nem használható. Túl magas a késleltetés oda. A VR-hez vannak saját megoldások, khm... Asynchronous TimeWarp...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt írom. A DLSS 3-mal a 120 fps jelent klasszikus 60 fps-hez mérhető késleltetést élmény szintjén. Ennek akkor van értelme, ha van is hozzá kijelződ, mert ha 60 Hz-es a megjelenítő, akkor aztán semmi haszna az egésznek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PlayStation 4-en, és gyakorlatilag az összes többi konzolban nincs is queuing, annál kisebb késleltetés nem létezik, de ugye ez PC-n nem megoldható, mert nem tudod a szoftverrel a hardvert közvetlenül etetni. Kell egy köztes réteg, hogy kezelve legyen a sok tucat különböző hardver. Szóval a PlayStation 4-es (plusz többi konzol) gyakorlati lehetőségek összehasonlíthatatlanul jobbak annál, amire PC-ben egyáltalán elméletben lehetőség van. Ezt tehát nem érdemes így összehasonlítani, mert a konzol mindig nyeri az egységnyi fps-re levetített késleltetést a fix hardver miatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert sponsored by Nvidia. Milyen érdekes, hogy kizárólag csak olyan játékokat rendeltek, amelyek a GNMX rétegen keresztül futnak PS5-ön. Vajon a natív PS5 API-val is így lenne, ami nem keresi a kompatibilitást a PC-s API-kkal? Értem, hogy felülünk a marketingnek, de nem véletlenül van odaírva a videóba, hogy sponsored. Nyilván leadják, mert jó pénzt fizetett az NV érte.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze vannak. A Sniper Elite 5 például ilyen. Az Asura motort Kevin minden támogatott platformra a legalacsonyabb hozzáférésre írja már régóta. Ezért sincs már DirectX 11 codepath.
A Codemasters játékok is a legalacsonyabb API-t célozzák. A régebbi Frostbite motoros dolgok is. Az új Frostbite viszont már nem, mert az EA meghúzta a nadrágszíjat, tehát a BF2042 már a köztes rétegen fut sajnos, ezért is van a downgrade, mert már nincs elég prociidő minden piszlicsáré részletre. A COD-ok ellen elég, mert azok mindig azon futottak.
Az Ubisofttól a Dunia motoros címek is legalacsonyabb hozzáférésen futnak egy ideje. Az Anvil sajnos kivétel. Az támogatja a köztes réteget is, és per játék alapon döntenek arról, hogy hol fut. Az Assassin's Creed Valhalla például az alacsony szintű elérést használja, mert irtó sok a rajzolási parancs, de a többi Anvil cucc nem ilyen. Azok sokkal kevésbé vannak kiszolgáltatva a procinak, tehát nem annyira számít nekik, hogy egy rajzolás feldolgozása kb. több százszor lassabb. Egyszerűen annyival kevesebb a rajzolási parancs, hogy bőven belefér.
A Metro Exodus esetében bonyolultabb a helyzet. Egy új kiadással áttértek az alacsony szintű elérésre, de volt idő, amikor köztes rétegen futott.#122 b. : Szponzorált tartalommal eleve nem szoktam foglalkozni. Sajnálom, ismerem, hogy mi megy a háttérben, és hidd el, ha foglalkoznék vele, akkor tele lettünk volna olyan blogokkal szeptemberben, hogy milyen kurva jó vételek a last gen VGA-k. Szerencsére nem vagyunk annyira rászorulva a működést tekintve, hogy ezeket bevállaljuk, így köszönettel visszautasítottuk a lehetőséget. De akinek van gyomra a szponzorált tartalmat gyártani, hát tegye. Azzal amúgy semmi gond, hogy valaki feldolgoz egy témát akár úgy, hogy a gyártó fizeti magát a felületet, hogy ez fel legyen dolgozva, de az gond, hogy ezt úgy teszi meg, hogy a feldolgozott játékok nem alacsony szinten futnak a kiválasztott konzolon. Minimum jelezni kellene, hogy van egy rakás ellenpélda is, csak hát akarja-e ezt látni a szponzor ugye?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor lenne elég jó, ha megjegyeznék, hogy a bemutatott játékok egyike sem használja a legalacsonyabb elérést a PS5-ön, tehát ennél van jobb megoldás is a konzolra.
Persze, azt tudom, hogy a Reflexet nagyon kevés játék támogatja. Lehet egyébként erre driveres megoldást csinálni, ami majdnem mindenen működik, csak ki kell fizetni a szabadalmak költségeit. De talán ez nem fér bele az 1000+ dolláros árakba.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
- EVGA 2070 Super XC ULTRA grafikuskártya keresi új tulajdonosát! - SZERDÁIG JEGELVE!
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya
- Asus TUF RX 7600 XT 16G felbontott VGA, 3 év garancia, névre,cégre Áfá-s számla
- Asus Dual RTX 3060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
- XFX Radeon RX580 OC+ 8GB