- Hobby elektronika
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen egeret válasszak?
- Projektor topic
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az első pár csapágyazás, gyakorlatilag siklócsapágyazás.
Ha elegendő a kerületi sebesség, a csapágy két felületet között kialakul az olajfilm. Ez esetben nem ér egymáshoz a két felület, nincs kopás. Ha nincs elegendő kerületi sebesség, kopik a csapágy.
Általában csapágy állórésze speciális anyagból készül (szinterbronz). Az üreges szerkezetű anyag üregei van feltöltve.
Olyan helyeken, ahol csak néhányszor áll le a forgás, ideális megoldás.A másik két változat, csak az olajzás módjában különbözik. Leginkább PR jelentősége van. Egy autó főtengelyének kenése esetén van értelme a huzagolás jellegű kenőanyag felvitelnek. Egy ventilátornál nem keletkeznek akkora erők amik valóban indokolnák a használatukat.
A csapágyat lezáró szimering gyűrűket minden csapágyfajtákhoz alkalmazzák. Az elsődleges cél nem a kenőanyag megtartása. A kívülről érkező szennyeződéstől kell védenie csapágyat. (A nagyobb golyós csapágyak esetében amúgy is zsírt szoktak használni.)
Érdemes néhány ajánlást tenni a ventilátorok használatához.
A siklócsapágyak esetében lehetőleg megállás és viszonylag magas fordulatszámon, a fordulatszám változtatása nélkül érdemes használni a ventilátort. Minden leállás és elindítás egy szöget ver be a csapágy koporsójába.A golyóscsapágyak esetében nem gond a leállás és újra indulás. A változó fordulatszám is OK.
Viszont a magas fordulatszámok esetében, a gyártási pontatlanságok miatt, káros rezonanciák keletkeznek. Felgyorsul a felületek deformációja.Ezek után már az is tiszta, miért nem gyártanak siklócsapágyos kerékpárokat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- 232 megapixelnyi kamerával futott be az Oppo Ultrája
- Aliexpress tapasztalatok
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Stellar Blade
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Hobby elektronika
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- PlayStation 5
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 89.900.-
- 100db 4WORLD - 08529 - SATA3 KÁBEL 45CM - RED Új
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol csomag
- SK Hynix Platinum P41 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7000-6500 MBs - Eladó!