Hirdetés

2018. november 15., csütörtök

Hozzászólások

(#1) Uzsito


Uzsito
(lelkes újonc)
LOGOUT blog

Szerintem jól teszed, ha még kezdőként sem hallgatsz senkire.
Ez amúgy is a hivatásos gányolók és mindenhez értők országa, akik kéretlenül is megmondják a tutit.

-Aaaapaaa...már...itt van a karácsony?! -Igen, itt van. -Hol?!

(#2) alcsa


alcsa
(senior tag)

Feliratkozós.

(#3) Lenry


Lenry
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Aztán rakd össze a sok okos ismerős, és a sok még okosabb internetes cikk/hozzászólás/videó alapján, mi a helyes neked.

marha egyszerű: ahogy te érzed.
a te autód, te koptatod, ráállsz egy közlekedési metódusra, és majd te tudni fogod, hogy hogy fogyaszt keveset, jár finoman a motor, indul el akkora lendülettel, amekkorával szeretnéd és áll meg biztonságosan.
mindenki más meg utas, ha nem tetszik nekik a vezetési stílusod, akkor lehet menni busszal, aztán ott a sofőrnek osztani az észt.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#4) ivana


ivana
(PH! addikt)

üresben ne krúzolj, tegyed csak üresbe Erről sose értem miért vannak ellentétes információk, elvileg forgalmi vizsgán bukás jár az üresben krúzolásért... Mozgó autóban az üresbe rakás kifejezetten veszélyes rontja az irányíthatóságot és ráadásul még növeli is a fogyasztást. Motorfék üzemben egy modern autó nem fogyaszt semmi, ha üresbe rakod akkor viszont alapjáraton járatni kell a motort.
Ez olyan mint, hogy állva nem hagyjuk sebességben a kocsit, mert rövid úton megöli a kinyomó csapágyat.

(#5) lezso6 válasza ivana (#4) üzenetére


lezso6
(VARÁZSLÓ)
LOGOUT blog

Nem indexelünk, mert elkopik a bajuszkapcsoló. ;]

Amúgy szintén idetartozik a dízelmánia is. Hogy az alig eszik valamit, ezért jobban megéri. Ja, persze ha a szerviz ingyen van, akkor igen. :D

Primitív kérdésre nincs helyes válasz. – A hsz nyomokban iróniát tartalmazhat! – Boldogok a lelki szegények, mert övék a facebook üzenőfala.

(#6) bambano válasza ivana (#4) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"Mozgó autóban az üresbe rakás kifejezetten veszélyes rontja az irányíthatóságot és ráadásul még növeli is a fogyasztást.": ja, rontja az irányíthatóságot, meg vesekövet okoz, meg elcseszi a w10 update-ben az intel hda drivert...

ennyi marhaságot rákészüléssel se tudnék mondani, nem helyből...

"Motorfék üzemben egy modern autó nem fogyaszt semmi, ha üresbe rakod akkor viszont alapjáraton járatni kell a motort.": ja, ezt is sokan mondják, akik nincsenek tisztában azzal, hogy melyik mennyi ideig tart.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#7) bambano


bambano
(Jómunkásember)

a poszthoz: én azt szoktam csinálni, hogyha valaki beleugat a vezetésbe, hogy megsimogatom előtte a kesztyűtartó fedelét. ebből sokan értenek, aki meg nem, annak elmagyarázom, hogy jól láthatóan előtted nincs kormány.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#8) lezso6 válasza bambano (#6) üzenetére


lezso6
(VARÁZSLÓ)
LOGOUT blog

Irányíthatóság alatt gondolom azt érti, hogy pl egy vészfékezés esetén a motorfék segít. Nem véletlenül buktatnak érte forgalmin.

A fogyasztásnövelést viszont én sem értem, mert ugye üresben többet tudsz gurulni, mint motorfékkel. :)

Primitív kérdésre nincs helyes válasz. – A hsz nyomokban iróniát tartalmazhat! – Boldogok a lelki szegények, mert övék a facebook üzenőfala.

(#9) Hieronymus válasza ivana (#4) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"az üresbe rakás kifejezetten veszélyes rontja az irányíthatóságot és ráadásul még növeli is a fogyasztást."

Miért is rontja a jármű irányíthatóságát?
Komolyan érdekel a válasz, mert nem a kijelentés mögött lévő logikát.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#10) bambano válasza lezso6 (#8) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"egy vészfékezés esetén a motorfék segít. Nem véletlenül buktatnak érte forgalmin.": gondolom olyan vizsgáztatók meg oktatók buktatnak érte, akik még ladakocsin szocializálódtak.

normális, korszerű autóhoz szoktatott oktató azt veri a tanuló fejébe, hogy vészfékezés első lépése, hogy kinyomod a kuplungot. egy mai modern autón páros lábbal ráugrunk a kuplungra és a fékre, és padló mindkettő, ez a vészfékezés elvárt módszere.

egyébként azt se árt megszokni, hogy a modern autókban nincs motorfék. minél újabb az autó, annál inkább nincs benne motorfék.

az autóvezetési elveket érdemes updatelni a kor szelleméhez.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#11) Dluinet válasza bambano (#6) üzenetére


Dluinet
(PH! nagyúr)

nem az irányíthatóságot rontja, hanem amikor kell, akkor nem tud gyorsítani

ezért ha valaki üresben átgurul egy vasúti átjárón, azt a vizsgabiztos az útszélén fejbe lövi
valahogy így

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#12) bambano válasza Dluinet (#11) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

ebben volna kis logika, de nem mindegy, hogy üresben gurul vagy alkalmatlan fokozatban, és váltania kell?

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#13) bagkri01 válasza Hieronymus (#9) üzenetére


bagkri01
(őstag)

Ha van jogsid és úgy kérdezed az elég nagy baj. Mivel üresben nincs hajtás a keréken így bármi történik nem tudsz kijönni az adott szituációból. Előtte kuplung, egyes az pedig alsó hangon is 2-3 másodperc, bizonyos esetekben az baromi sok.

samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

(#14) bambano válasza bagkri01 (#13) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

értem, tehát ha egy kereszteződésbe bezúgok mondjuk 60-nal, és a közepén üresbe teszem a váltót, akkor rögtön blokkol az autó és megáll középen?

másrészt meg tegyünk már különbséget a "nem tudsz menekülni a szituációból" és a "romlik az irányíthatósága" kifejezések között. én tudok olyan autót, aminek romlik az irányíthatósága, ha üresben lenne, de azt kicsit macerás üresbe tenni és egyébként se gyakori az utakon. az átlag autó nem ilyen.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#15) Dluinet válasza bambano (#12) üzenetére


Dluinet
(PH! nagyúr)

régen az oktató azt ajánlotta, hogy a vasúti átjárón áthaladáskor kötelező a második fokozatot használni

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#16) bambano válasza Dluinet (#15) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

az azért érdekes, mert régebben, amikor én tanultam vezetni, nem volt sebességkorlátozás a vasúti átjáróban, majd később lett, és tudtommal most megint nincs.

tehát ugyanaz a tanács nemigen fedi le az összes időszakot. a vasúti átjáróra vonatkozó általános sebességkorlátozás eltörlését azért lépték meg, mert a jól belátható helyeken balesetveszélyes lassítást elvárni. amelyik meg nem jól belátható, azt egyedileg kitáblázzák.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#17) Hieronymus válasza bagkri01 (#13) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"Ha van jogsid és úgy kérdezed az elég nagy baj."
Vélhetően nagyobb a baj, mint gondolod.
Igen van jogosítványom. Gépész végzettségem. De olyet nem tanítottak nekem, hogy üresben haladva csökken a menetbiztonság.
Van némi vezetési gyakorlatom. Szeptemberben letoltam egy Focusban 5K kilométert. Ez az utazgatós autó. A sajáttal évi 15K, munkában évi 15-20K kilométer jön össze.

"Mivel üresben nincs hajtás a keréken így bármi történik nem tudsz kijönni az adott szituációból. Előtte kuplung, egyes az pedig alsó hangon is 2-3 másodperc,"

Ez így nem valós szituáció, ráadásul korlátozott mértékben értelmezhető. Az egyes sebességi fokozatot hagyjuk ki az értelmezésből. Ha egy adott szituációból gyorsítással szeretnél kikerülni, vissza kell váltanod egy fokozatot általában. Ez vagy egyes vagy nem. A visszaváltás sem teszi ki a 2-3 másodpercet összesen, némi vezetési gyakorlattal.
Abban igazad van, hogy kinyomott kuplunggal nem gyorsítunk. Ezzel nem lehet vitatkozni.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#18) Dluinet válasza bambano (#16) üzenetére


Dluinet
(PH! nagyúr)

körültekintően, biztonságosan, viszont ma is elő van írva

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#19) bambano válasza Dluinet (#18) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

így van, de nem szabálytalan és nem indokolatlan, ha olyan a helyszín, hogy a megengedett maximális sebességgel menj át rajta. mert ma már az is szempont, hogy a vasúti átkelőhely veszélyes hely, tehát minél előbb hagyd el.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#20) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Van még egy dolog, amihez hozzá szeretnék szólni.
A saját autóim között kettő Ford Focus volt illetve van. Az első generációs dízel Focus kombi az első perctől kezdve fostalicska volt. Füstölt, turbó nélkül gyenge volt. Hosszú huzavona után sikerült Focus II, DA3 kocsira cserélni. Ez is gázolajos, csapott tetős, kevesebb lóerővel rendelkezik, de legalább megbízhatóbb.
Szépen közelít az első X-hez, de még állja a sarat.

Ebben az autóban változtatható szögállású turbó van beépítve. A régebbiekbe fix volt a lapát szög, bár a mondanivalóm szempontjából nincs jelentősége.

A turbó, állapotától és beállításától függően, 1400 -1700 fordulatszám fölött kezd el forogni illetve forog.
Alapjáraton nincs elegendő kipufogó gáznyomás a turbó forgatásához. Hűteni sem lehet alapjáraton forgatva a motort.

A teljes járművet felhasználóbarátra tervezték. A motor úgy indul, mint a benzines társai. Nincs szükség izzításra várakozni. Nincs szükség leállítás előtti hűtésre. Amennyiben éppen DPF regeneráció közben sikerül leállítani a járművet, a szűrő még 5-600 fokos hőmérsékleten tisztul, egy ventilátor üzemben marad a jármű és a környezete biztonsága érdekében.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#21) anevemearl


anevemearl
(fanatikus tag)

Kezdőként, egy nagyon szar oktató után 27 éves Ford Sierra dízellel kezdtem.

Eleinte nem egyedül mentem, de a tapasztaltabb sofőröket mindig arra kértem, akkor szóljanak, ha valami veszélyeset csinálnék, az autókezelést hadd tanuljam magamtól. Ők megértették, az 1-2 éves jogsisoknak volt beleszólási kényszere. Szintén ez a kuplungosdi, forgasdki-neforgasdki, válts fel, válts le. Egy nap meguntam, az első buszmegállónál megálltam, és kinyitottam az utasoldali ajtót, ez megszűnt.

Amit még egy réteg nagyon szeret szvsz szóvá tenni, az az, ha valaki nem használati tárgyként kezeli az autóját, hanem kap néha egy polírt, rendesen ki van takarítva, körbe van ápolózva, a mosás nem csak a 790 ft-os gépi kefést jelenti, esetleg még kicsit szépít is rajta néha a tulaj. Ilyenkor jönnek a hülye szövegek, miszerint nem élőlény, és hasonlók.

Volvo 850 - mert mindenkinek kell egy rénszarvas :D - nyolcotvenes.blog.hu - ha látni akarod, hogy újul az autó... :-)

(#22) bagkri01 válasza bambano (#14) üzenetére


bagkri01
(őstag)

Leblokkol??? Miért is?

samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

(#23) Kisgépkezelő válasza bambano (#7) üzenetére


Kisgépkezelő
(fanatikus tag)

Volt egy kolégám, tán egy utcára lakott tőlem, úgyhogy megkért, hogy dobjam már haza őt is ha már úgyis egyfele megyünk. Sosem vezetett, jogsija sem volt, de bármilyen "szituáció" volt, tényleg bármilyen, akkor nekiállt jajongani melettem. Nem vagyok egy bojrácser típus, úgyhogy nem egészen értettem a riadalmát, úgyhogy bár, nem jött rosszul a pénz amit beledobott a benzinbe, de annyira idegesítő volt, hogy inkább megmondtam neki, hogy ha fél mellettem, inkább járjon hévvel.

Faterom is szokott jajongani melettem, pedig kettőn közül inkább ő vezetett úgy, mint egy kopaszbéemwés, pedig 60 felett is megvan még a haja. Egyszer gurult le egy pohár a konyhapultról, már számoltam fejben az ívet, hogy merre gurul, hogy kapjam el, amikor elkezdte üvölteni, hogy "jajjj jajj figyelj..."! Figyeltem. A pohár közben leesett, összetört. Kérdeztem mire figyeljek? Persze, hogy a pohárra kellett volna, de hát úgy ordított, hogy azt hittem valami komolyabb baj is van, mint az hogy összetörik egy a 100 forintos pohár.
Lényeg, hogy egyszer vittem valahova, volt valami egyszerű forgalmi szituáció, ki kellett kerülni egy kocsit egy negyed kormányfordulattal vagy valami ilyesmi, mikor szintén teli torokból ekezdett kiabálni, hogy figyeljek. Megijedtem tövig nyomtam a féket megálltunk a kereszteződés közepén, szerencsére sehonnét nem jöttek közben belém. Kérdezem mi van? Erre mutat arra az ojjektumra amit épp kerültem volna, ki, hogy figyeljek ám rá. Mondom neki hogy látom, de ha nekem mégegyszer elkezd fennhangon ordibálni a kocsiban, akkor se viszem sehova, ha úgy megfájdul a foga, hogy kínjában még az aranyere is kinő.

(#24) ncc1701


ncc1701
(PH! addikt)

-Dízellel az öregednek olyan szempontból igaza van, hogy kultúrált ember nem vesz dízelt. Ha spórolni akar, akkor hibrid, de amúgy szívó benzin. A dízel hajóba, és mozdonyba való, pont.
-Melegíeni totál felesleges ennyit. Max 10-15mp, és indulhatsz, ha érdekel a téma, olvasgass utána. Magyarul beülsz, beröffentet, kiteszed a navit, bekötöd magad, és már mehetsz is. Igen, télen is.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#25) ncc1701 válasza ivana (#4) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Van az a szitu, mondjuk lejtő, amikor üresbe kitolva csak gurul a kocsi, motorfékkel viszont lassul, gázzal tartani meg ökörség. Semmi baj nincs azzal, ha üresben gurulsz.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#26) ncc1701 válasza lezso6 (#8) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Nem tud segíteni vészfékezésnél a motorfék, hiszen az ABS dolgozik, annál jobban nem tudsz lassulni, mert nem engedni.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#27) ncc1701 válasza bagkri01 (#13) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Magyarázd még kicsit, több, mint 500ekm van a lábamban, és még nem volt ilyen szitum. De biztosan valamit szarul csinálok. :)

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#28) lezso6 válasza ncc1701 (#26) üzenetére


lezso6
(VARÁZSLÓ)
LOGOUT blog

Közben én is utánanéztem, valóban az én oktatóm is hülyeséget beszélt. Ő azt mondta, hogy inkább fulladjon le a motor, de álljak meg. :D :U

[ Szerkesztve ]

Primitív kérdésre nincs helyes válasz. – A hsz nyomokban iróniát tartalmazhat! – Boldogok a lelki szegények, mert övék a facebook üzenőfala.

(#29) Tikakukac


Tikakukac
(Jómunkásember)

Ezek a mikor kuplung és mikor fék dolog szerintem a versenysportból jöttek le és megragadtak a köztudatban.

Valóban, amikor egy csatolt lengőkaros, betonra keményített futóműves, csövezett verdával közlekedsz 150-el a kanyarban, na akkor ne kuplungolj meg fékezz, meg ne vedd el a gázt, mert úgy elszállsz, mint az állat.

Minden más esetben azért elég drasztikus gyorshajtás vagy baromság kell ahhoz, hogy ilyesmiből gond legyen. Pályanapra vagy valami futópályás helyre ha valaki elmegy, akkor ezekre hamar rájön, elkönyveli és kész. Utcán ennyire éles szituk nincsenek. Meg ha vannak is, úgyis perec van belőle, hacsak nincs versenyigazolványod.

Takarékos vezetés a másik kedvencem. Nem pörgetjük a kis szívó benzinest, mert sokat eszik? Baba, ez már nem Lada. Itt a kocsik már nem azonnali lefulladással büntetik az alapjárat fölötti 200rpm-el való kocsikázást. A csapágyakat kérdezzük meg inkább erről. Ugyanígy a motortartó bakokat. Muter V8-as dízel üzemmód vezeti a kis szívóbenyát is, én már hallom, hogy szegény autó a világ minden módján próbál nem megpusztulni, de ő már rakja is az ötöst a 35-re. Keveset eszik? Ugyan, fojtószelep 99%-on áll, dől a benzin a kocsiba ettől függetlenül. Volt amikor alig vezetett én meg "racsingoltam", 7,6 a vége. Neki 7,5 és 7,8 az átlaga. :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#30) ncc1701 válasza anevemearl (#21) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Ne foglalkozz ezekkel, ha egy kocsira vigyázol, az meghálálja a törődést. Kivéve, ha valami szarkupacba nyúltál bele, ami ma már ugye nem nehéz.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#31) ncc1701 válasza Tikakukac (#29) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Vs saját toyota yaris 1.3. Kollega pörgeti, meg nyomja, alatta elvett 7.5-öt, alattam 4.7-5.2. :) Ennek mondjuk annyi a titka, h 625 a gyári alapjárata, tehát 1300 már alapjárat duplája. Városi forgalmat úgy tartom simán, hogy 1500-1700 körül már lehet váltani, és 27-től nem rángat az 5-ös (persze ezt nem használom így).

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#32) Tikakukac válasza ncc1701 (#31) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Rángatni nem rángat, ezért is váltja be anyám is :B Csak én hallom hangról, hogy igen, most készítjük elő a motorgenerált, kérem folytassa :B

5,5 menne ezzel is, de nem 100m-es utakkal. Diagnosztikával logoltattam 2 napot, gyakorlatilag még be sem fejezi az agyondúsítást a motor, hogy bemelegedjen, már állítják is le. Úgyhogy marad a sok benzin :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#33) ncc1701 válasza Tikakukac (#32) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Ezen is érezni, hogy morog, ha nem tetszik neki, de műszaki ember vagyok, így nyilván úgy használom, ahogy neki jó. Van benne 355ekm, láncos moci, szerelő szerint eleve 450-500ekm-ig meg sem kell bontani.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#34) Tikakukac válasza ncc1701 (#33) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Elvben ezt sem kéne, 3. szett lánc megy most bele 180k km alatt. :DDD

De már nem érdekel. El kell fogadni, hogy egyes emberek érzékszervei egyszerűen nem képesek a külvilágot egészében értelmezni.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#35) Lauda


Lauda
(PH! félisten)

Okosan teszed, hogy vigyázol az autóra. A turbós dologra annyit, hogy ha mész a pályán és kiállsz a parkolóba, ott érdemes 1-2 percet alapjáraton járatni, hogy visszahűtse a turbót az olaj, azonban ha a pályáról letérve még mész valamennyit közúton, akkor már megállás után felesleges járatni.

Olajat, hűtőfolyadékot, fékfolyadékot, váltóolajat cseréltesd mindig rendes időben, szard le, hogy ki mit mond. Igen, a váltóolajat is cseréltesd le 160-180 ezer kilóméterenként, vagy ha most ledobatod, lehet többet nem is kell. Hiába nem ír esetleg a gyár cserét, érdemes frissíteni. Vezérlést szintén, inkább előbb cseréld le, azzal bajt nem okozol, gyárit javaslok és márkaszervizben szereltesd be, legyen róla számlád.

Fényezésre javaslom a sonax hartwaxot, carnauba viszat tartalmaz, csiszolóanyag nélkül. 15 éves az autóm, kívül-belül és motorikusan is olyan, mint ha új lenne. A műanyagokat, a gumikat és a kédergumikat egy plak2r nevű anyaggal ápolom, az atas hungária forgalmazza [link]. Szűrőket ajánlom vedd meg a gyáriakat, vagy legalább mann filter, ne akarj ilyesmin spórolni.

Olajból én castrolt használok, azonban sok belőle a hamis, a bárdi autónál biztosan eredetit kapsz, dolgoztam ott. Üzemanyagból javaslom a mol evo üzemanyagokat, nagyon jók és tényleg extra cucc, itt is dolgoztam.

Balesetmentes utat! ;)

[ Szerkesztve ]

Dubito ergo cogito, Kételkedem tehát gondolkodom (René Descartes).............az emberek el akarják hinni az olcsó és színes, szagos, cukormázas, ragacsos hazugságokat (Puzsér Róbert)..... Rengeteg a hülye ember manapság (Lauda)

(#36) ncc1701 válasza Lauda (#35) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Izé kézi váltóban, váltó olaj 60ekm/4 év, kérdezz meg egy váltós szakit. Nekem volt már nagyon drága tanuló pénzem ezen a téren. Szerintem ha egy japó gyártó előrírja a 60 ezret, és a franszoá/német nem, akkor nem az van, h a japó olyan szar, hanem az van, h aki nem írja elő, az hazudik. Elmegy a kocsi x évet, utána meghal a váltó, mert annyira volt tervezve az élettartama.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#37) Lauda válasza ncc1701 (#36) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)

Izé, az opel gyár nem ír elő váltóolaj cserét a c corsaban. A márkaszervizes szakikat megkérdezve mondom ezt a km számot.

Dubito ergo cogito, Kételkedem tehát gondolkodom (René Descartes).............az emberek el akarják hinni az olcsó és színes, szagos, cukormázas, ragacsos hazugságokat (Puzsér Róbert)..... Rengeteg a hülye ember manapság (Lauda)

(#38) UnA


UnA
(Korrektor)

"A legfontosabb tapasztalatom: az átlagos (magyar?) sofőr nem érti az autót, de nem is érdekli."

Lehet ezen értetlenkedni, de alapvetően igazuk van. Az autó csak egy eszköz, ami elvisz téged A-ból B-be, mert ez a feladata. Nem kell neked sem autóversenyzőnek, sem pedig autószerelőnek lenned, csak egyszerűen használni. És ez semennyire sem magyar sajátosság, az emberek 90+ százaléka egyszerűen el akar jutni egyik helyről a másikra, és nem a lánchajtáson (vagy mi) gondolkozni. :)

(#39) Tikakukac válasza UnA (#38) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Ezzel nincs gond.

Csak akkor ehhez a gondolatmenethez mindig oda kell bökni, hogy akkor legyen másik autó és egy raklap pénz a szekrényben, mert az autó kérni fogja :K

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#40) Lauda válasza Tikakukac (#39) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)

Ezt nem értem, miért lenne erre szükség. Nem kell hozzá értenie, nem is kell, hogy érdekelje. Ha olyan dolgot észlel, ami addig nem volt, zaj, szagok, rázkódás stb, meg elviszi szervizbe. Tulajdonképpen ennél többet nem kell vele foglalkoznia.

[ Szerkesztve ]

Dubito ergo cogito, Kételkedem tehát gondolkodom (René Descartes).............az emberek el akarják hinni az olcsó és színes, szagos, cukormázas, ragacsos hazugságokat (Puzsér Róbert)..... Rengeteg a hülye ember manapság (Lauda)

(#41) lezso6 válasza UnA (#38) üzenetére


lezso6
(VARÁZSLÓ)
LOGOUT blog

Én sokmindennel így vagyok. Nem babusgatni akarom, hanem használni. :D Magamnak vettem, nem annak akinek majd X év múlva eladom. :U

Persze nem végletesen, igénytelenül, szerintem sokan erre asszociálnak. Pl a R=1 női tulaj, aki egyáltalán nem törődik az autóval, ami ennek eredményeként pár év alatt 50 kg mocsok lesz az autóban és mindenféle műszaki problémában szenved. Ha meg kérdezed, hogy wtf, akkor az a flegma válasz jön, hogy mit tudja ő, nem ért hozzá. Vagy (csak hogy politikailag korrekt legyek ;]) ugyanez nemtőrödöm kategória R=1 férfiban egy szóban is kifejezhető: jóleszazúgy.

Szerintem érdemes valami középutat választani. Persze ha az embernek valamilyen szinten hobbija, szenvedélye az autó, akkor babusgassa. De ha csak kényszeresen csinálja meg ügyeskedni próbál, mert fél, hogy gond lesz vele, akkor csak saját magát szívatja.

[ Szerkesztve ]

Primitív kérdésre nincs helyes válasz. – A hsz nyomokban iróniát tartalmazhat! – Boldogok a lelki szegények, mert övék a facebook üzenőfala.

(#42) Lauda válasza Tikakukac (#39) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)

Amúgy a mai autókkal egyébként sem tudsz sok mindent csinálni, még az is gyakori, hogy a márkaszerviz elakad rajtuk. Régen a szoci autókban simán cserélte az ember a megszakítót, kondit, gyertyákat, karbit pucolt, hengerfejtömítést cserélt a trabiban a parkolóban :DDD .

Dubito ergo cogito, Kételkedem tehát gondolkodom (René Descartes).............az emberek el akarják hinni az olcsó és színes, szagos, cukormázas, ragacsos hazugságokat (Puzsér Róbert)..... Rengeteg a hülye ember manapság (Lauda)

(#43) Hieronymus válasza UnA (#38) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Igy van. Nem kell érteni az autóhoz. Legalább is az elején.

Az új autók többségének már 5 év teljeskörű garanciája van. 3 a minimum és a 7 maximum. A rozsdásodásra 12 év. Ez 12 alkalommal kötelező karbantartást jelent.
Az évenkénti karbantartásokra meg van a gyári előírás, ami a használat mértékében írja elő a cseréket és beállításokat.
Ezekhez az előírásokhoz hozzáférnek a nagyobb (nem szak)szervizek. Minden évben meg kell csináltatni ezt a karbantartást.
Ezzel megtartja a jármű a lehető legjobb állapotát.
A Ladákon és öreg Mercédeszeken szocializálódott szerelők, okosban, olcsóbban átnézik a járművet. De ők rutinból ellenőriznek és nem előírás alapján. Ami kimarad, az kimarad.

Évente rendbe kell rakatni a járművet és nem kell vele törődni. Ja, hogy drága. Nem hiszem, hogy drágább, mint néhány évente, egy használtat cserélni, egy másik használtra. Ami a második - harmadik évtől, már csak baj esetén kapott némi karbantartást.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#44) ncc1701 válasza Lauda (#37) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Ok. Nekem meg az az ember mondta, akihez 200ekm után fogod vinni a váltót, és kapsz tőle egy negyed millás ajánlatot. Utána majd cseréled 60 ezrenként.
De bízhatsz abban, h a precíz német teknika annyira fejlettebb, mint a japán, h ott nem kell cserélni. Oh, wait... :)

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#45) ncc1701 válasza UnA (#38) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Ezzel nincs gond, de mikor egy ilyen ember venni akar egy használt kocsit, amit egy hasonló ember használt elötte, akkor csak pislog, mint kezdő buzi a gőzfürdőben.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#46) ncc1701 válasza Hieronymus (#43) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

A 12 éves yarisomat pont ezért hordom mai napig márka szerívbe. Ha vmi behal rajta, azt haver megcsinálja, de évente nézze át egy szaki, aki remélhetőleg a gyári checklisten végigmegy.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#47) Lauda válasza ncc1701 (#44) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)

Ez érdekes, mert nekem ezt a cserét olyan szaki mondta, aki 25 éve ott szerel opeleket és nagyon érti, nem gányol. Ha így hullanának a váltók, valószínű találkozott volna a jelenséggel párszor és mást tanácsol. Lehet, hogy vannak márkák ettől függetlenül, ahol ilyen szinten hullanak a váltók, mint írod is.

[ Szerkesztve ]

Dubito ergo cogito, Kételkedem tehát gondolkodom (René Descartes).............az emberek el akarják hinni az olcsó és színes, szagos, cukormázas, ragacsos hazugságokat (Puzsér Róbert)..... Rengeteg a hülye ember manapság (Lauda)

(#48) Ijk válasza lezso6 (#5) üzenetére


Ijk
(PH! nagyúr)

Dízelmánia azért van mert olcsón behozták használt dízeleseket, aztán reménykednek hogy nem kell szervizelni. Ez van, egy szegényebb országban mint idehaza ezzel kockáztatnak.
Egyébként meg jó a dízel, autópályázásra nincs jobb jelenleg. Csak tudni kell mire veszi az ember.
Szerintem a hibrid a legrosszabb, drága és elgalább nem fogyaszt kevesebbet a dízelesnél, viszed az elektromos hajtásláncot magaddal, töltöd a pirosnál amikor egy más modern autó egyszerűen leállítja automatikusan motort.
Az elektromosak szvsz játékszerek, gazdagoknak való másodautónak zöldülni.
Vásrosba legjobb egy olcsó kis szívó benzines, pályázásra meg dízel. Jó pár év még mire ez megváltozik.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#49) bagkri01 válasza ncc1701 (#27) üzenetére


bagkri01
(őstag)

Pl télen kissé csúszós úton megcsúszol alacsony sebességnél, kis gázzal ki tudod hozni a kocsit ha elsőkerekes, persze ha üresben vagy akkor nem. Vagy hülye szituáció, de Debrecenben így jártam. Kedves úriember mercedessel ( nem sztereotípia miatt, csak ez a márka volt) hipp, hopp úgy dönt mikor mellette haladtam a kanyaradósávban, hogy ő mégsem egyenesen akár menni hanem balra,mint én és kicsit bele kellett tapossák, hogy ne vigye el a seggét a kocsinak, persze indexelni baszott, legalább intett, hogy bocsi. De igazából lesz@rom ki, hogy vezet. Én is vezettem már eleget, csak én nem kétkerek vele.

samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

(#50) bambano válasza lezso6 (#28) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

a mai modern autókkal az a baj, hogy minden segédberendezést a motor hajt, így ha lefullasztod, akkor a kormányszervónak, fékrásegítőnek, abs-nek finító. Engem a 135 kilómmal nyilván nem izgat, de a girhesebbeknek gondja lehet abból, ha a rásegítések elmennek.

(#38) UnA "Az autó csak egy eszköz, ami elvisz téged A-ból B-be, mert ez a feladata.": nemnem, az autó egy barát, amelyik vidám percek okozására alkalmas, azért felelős :)

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.