Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CsuCsu]

    őstag

    válasz Shing #32 üzenetére

    A konzolgyartoknak ugye az az elsodleges bevetelforrasa, hogy a jatek a sajat platformjukon keresztul kerul ertekesitesre, aminek a bevetelebol lecsippentenek. A sajat hardveren keresztul monopolizaljak az ertekesitesi csatornat, igy ra vagy kenyszeritve az o 'boltjukra' (fizikai adathordozon is rajta van a royalty).

    A fizikai adathordozok koraban csak a sajat hardver volt erre a megoldas, viszont a digitalis ertekesites elterjedese ota az mukodtet exkluziv ertekesitesi csatornat PC-n, aki akar. De akkor miert van egyaltalan szukseg a konzolokra?

    A konzolexkluziv cimeknek maradt meg egy fontos szerepe, ami a multiplatform cimekbol jovo reszesedes becsatornazasa. Ugyanis ha mar vesz valaki egy PS4-t egy exkluziv miatt, akkor mar a multiplatform cimet is arra fogja venni, ergo a Sony boltjan keresztul. A PC-n jellemzoen vagy tobb boltbol is megveheto, vagy kizarolag a kiadotol, megkerulve minden egyeb csatornat (ami valljuk be a legjobb megoldas a kiadonak). Igy hiaba adna ki a Sony egy cimet PC-re, attol meg nem toluk fogjak venni a tobbit az emberek. Pontosan emiatt olyan jok a Sony konzolexkluziv jatekai, mert nem kozvetlenul akarnak penzt keresni rajtuk, sokszor meg vesztesegesek is. A fo feladatuk, hogy eladjak a konzolt, es utana a CoD, EA Sport, Ubisoft es egyeb 3rd party jatekokat az o konzoljukra vegyek, amikre viszont minimum 20% royalty-t tesznek, jellemzoen 30%+.

    Hogy jon ez ide? Az emlitett QD jatekok mar nem ujak, igy nincs szerepuk a konzolvalasztasban (vagy elenyeszo). Igy batran kiadhatok PC-re, ami csak szimplan extra bevetelforras.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák