- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Dell Precision munkaállomások
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibaimp
nagyúr
Ilyen jellegű rendszer csipek vannak már a Teslákban? (Az önvezetés miatt gondolom).
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Fred23
nagyúr
"Az új generációs GeForce-ok is felmerültek egy kérdés erejéig, méghozzá a prezentáció végén,"
Kaptok új dzsíforszot, ha az AMD méltóztatik feljönni kicsit, mint a talajvíz?
-
robertosz91
tag
,,Az Xavierre épülő újdonságot a kiválasztott partnerek a nyár végétől MEGKAPJÁK MEG.,,
Az élet jó, csak meg kell tanulni lebegni a sz@rban.
-
Tengri
senior tag
válasz robertosz91 #3 üzenetére
Bizony-bizony. Csak akkor tudod megkapni meg ilyen újdonságot, ha te is kiválasztott partner vagy.
"Van olyan döntés, aminek az ára örökké tart." (Janne Teller)
-
-
rii
nagyúr
tényleg vége a pc -nek .-(((((
értem én h ahhoz a fazékhoz kell menni, amelyikben a legtöbb cupák van ... de azért tessék mán a vga-val is foglalkozni ... elvégre a pc-s gamereknek köszönheti az nvidia h itt tart ... ők pénzelték 10-20 éven át ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
alevan
őstag
Mert ha a PCs gamerek 10FPSel gyorsabban tudják fejbelőni játékostársaikat, fejlődni fog az önvezető autók piaca, betegségekre talának gyógyírt és eljutunk a marsra, nem?
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
alevan
őstag
Mert mindenki mercit akar vezetni, nem kamiont. Mert olyan profi gépjárművezetőhiány van EUban, hogy kezdi visszafogni a gazdaságot.
BPn lassan nincs ki vezesse a buszokat.
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Mondhatnám tudok vezetni, de ez a helyzet 2-3 elfogyasztott feles után radikálisan változik . Bár akkor tapasztalataim szerint az fps is belassul, meg előfordul, hogy a nagy Krájziszos gyilkolászás közepén elhatalmasodik az emberen a világbéke utáni vágy, és elvonul a duplanullás helységbe, visszaadni a természetnek azt, ami visszajár.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom ez azon is múlik, hogy a konkurencia milyen erős. Nagyjából olyan időszakban lehetnek, mint pár éve az Intel, amikor visszavett a gázból a fejlesztéseket tekintve, mert nem volt komoly konkurencia. Ráadásul a bányászok úgy is veszik a videokártyákat, hogy nem 4k ready-k. Nekik már az is elég lenne, ha maradna a teljesítmény, kevesebb fogyasztással.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez jelenleg csak egy álom kergetése számunkra, a gyártóknak viszont valami amiből nem akarnak kimaradni. Ha mást nem is, de szabadalmakat gyűjthetnek a témában, ami sajnos a fejlesztések legfőbb motorja lett.
Az önvezető autók, az elektromos autókhoz hasonlóan a gazdagabbak kiváltsága marad. Már persze ha nekik kell, mert ez nem egyértelműen keresett feature.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Bizonyos vezetéssegítő funkciók bekerülnek az átlagos autókba is, ahogy már most is vannak ilyenek bizonyos felszereltséggel, de önvezetők nem lesznek az átlag autók. Így is nagy harc van az új autók piacán, és nem fogják felesleges extrákkal drágítani a közép és alsókategóriás autókat.
Az elektromos autók ára sem közeledett a megfizethető sávhoz. Egy átlag alsó-közép kategóriás ilyen autó 10 milliónál kezdődik támogatás nélkül...ráadásul jóval komolyabb esik az áruk használtként. Taxisoknak talán megéri még. Ráadásul a kormányok tervezik az otthoni töltés komoly adóztatását, amivel elveszik az elektromos autózás egyetlen előnyét.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
félisten
válasz Tigerclaw #19 üzenetére
A8 már most is önvezető akár teljesen,40 Km/h alatt, csak hivatalosan nem lehet az ugye a jogszabályok miatt. Egyébként 100 km/ h ig vagy az fölött is pályán tesztelve hibátlanul teszi a dolgát.
Audi az elkövetkező pár évben lehozza az A8 alatti szegmensbe a funkciót, akár A4 is kérhető lesz vele..Ha most felmész a használtautó. hu-ra.kb majd 3000 darab 2008 évjáratú vagy az után Audit találsz A4 kategóriát vagy az felettit beleértve aminek tegyük fel, hogy kb 40 % része magasan felszerelt extrával.
Tehát ha 2021 re mondjuk A4 is vehető önvezető funkcióval, akkor 2028 ra már itt Magyarországon is a használt Audik kb 25 % része önvezető funkcióval lesz ellátva ha nem változik a tendencia.
És ez egy márka, de a Ford is Mondeóba behozza már és így tovább. ( Miamiban a legnagyobb pizzahálózatoknál megy a tesztelése pizzafutárként) és a Volvóról már ne is beszéljünk, akik kamionokba szánják közúti fuvarozásra, mert jelenleg szinte a legdrágább pontja lesz a transfer egy egy árucikk vevőhöz való eljutásáig,és ráadásul nincs ember, sofőr, fuvar satöbbi, még ha s.o.s csillagászati áron akarod a fuvart akkor sem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
kolopele
nagyúr
Ezek szerint felesleges reménykedni az igazi 4K kártyában továbbra is? Ennyit erről.
-
Sinesol
veterán
Nem egészen érthető, hogy mit is akartál megfogalmazni...
Viszont ha már a környezet került szóba, hát lényegében azzal érhetünk el jelentős megtakarítást, ha minden kocsi önvezető lesz. Már csak azért is, mivel szinte teljesen kiiktatható az emberi tényező, teljes egészében optimalizálható a közlekedés.
[ Szerkesztve ]
-
-
rii
nagyúr
válasz #06658560 #25 üzenetére
melyik a nagyobb környezetszennyezés?
ha minden marad ahogy volt, vagy ha legyártanak még 1 milliárd autót?
ez az autógyárak túlélését szolgálja csak ... nem az emberek érdekét ...
egy (vagy több) lépéssel távolabbról kellene szemlélni az eseményeket ....
ha kimélni akarnák a bolygót, akkor mért van persil meg ariel mosószer, ami nem öko?
tudunk csinálni öko mosószert is ...[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Az 1milliárd autót így is úgy is legyártják, mert a népesség fogyaszt. A környezettudatos első-világbeli állampolgár arról ismerszik meg, hogy 2 helyett 5évente cseréli az autóját... Ezentúl meg van egyébirányú avulás: dízelből előbb-utóbb minden EUR6 alattit betiltanak a nitrogénoxidos hiszti miatt, a benzinesek túl sokat esznek, a villanyautóknak meg szép lassan leamortizálódik az akksija, meg különben is széthullik az egész a selejt anyaghasználat miatt.
Ha meg már úgyis legyártják, nem mindegy, hogy kerül bele egy kb okostelefonnyi extra áramkör?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
rii
nagyúr
válasz t72killer #28 üzenetére
a népesség azért fogyaszt, mert az sulykolják az agyukba. ( poszterek, tv, rádió, net )
ahol fontos lenne a környezetvédelem, ott mást mondanának.
itt az a fontos hogy vegyél-vegyél.lesz majd önvezető autó, az de jó.
oled ... nagyon kell ... 8K ... nagyon kell, vedd!ezek mind-mind olyan fejlesztések, amik már csak az adott iparág jövőjét biztosítják be.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Az ember egyrészt kíváncsi, másrészt nem akar lemaradni. Hidd el, az 1500as években is jól ment a piacon a menő ruha, csizma, stb - csak "kicsit" lassabb volt az átfutási idő, mert minőségi anyagból dolgoztak a szakik, és odafigyeltek, hogy ne selejttel tömjék a vásárlót.
8k: a TV-eladások visszaesése mutatja, hogy az efféle mókusvakításra nem vevő a felhasználó. Értelmes ember fullHD után már csak akkor cserél TV-t, ha a korábbi elromlik. Persze, ez sincs köszönőviszonyban a 70es-80as évekkel, amikor ha elromlott a TV, akkor szerelőt hívtunk és nem a boltba rohantunk másikért, de azért nem is annyira durva, mint pl a mobiltelefon-piac, ahol a szoftveres frissítés hiánya(!!) miatt teljesen működőképes kütyüket vágunk a kukába 2, jó esetben 4évente.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
rii
nagyúr
válasz t72killer #31 üzenetére
" ... csak "kicsit" lassabb volt az átfutási idő, mert minőségi anyagból dolgoztak a szakik, és odafigyeltek, hogy ne selejttel tömjék a vásárlót. ... "
" ... ahol a szoftveres frissítés hiánya(!!) miatt teljesen működőképes kütyüket vágunk a kukába 2, jó esetben 4évente. ... "
tervezett elavulás
és mit gondoltok?
az önvezető autóknál nem ez lesz?piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
-
rii
nagyúr
válasz t72killer #33 üzenetére
és addig még hány milliárd autót gyártunk le, mire minden autó önvezető lesz (100 év múlva), mert hogy az milye jó, hogy még környezetkimélőbb is a vezetési stílusa miatt?
( 2016-ban is képesek voltak olyan kontrukciójú kocsit kihozni, aminél 100.000 km alatt megsült a motor. (nem egyedi eset volt, hanem tipushiba ) )
ne mondja nekem senki, hogy ez egy felelőségteljes döntés a földre, a földön élő többi élőlényre, növényekre, állatokra énzve.
ez egy agyrém
ez egy mérhetetlen önzés az emebriség részéről, akit csak a pénz, csak a haszon érdekel.piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Sinesol
veterán
Egyszerűen ostobaság ez a tervezet elavulás dolog, félreértelmezik az emberek az egész dolgot, simán csak arról van szó, hogy semmi értelme sok évre tervezni a cuccokat, a technika fejlődik, kidobnák az emberek amúgyis az elavult dolgokat. Autóból pl. lehetne tartósabbat gyártani, de egyrészt nincs rá igény, mivel ott is sokat nyer az ember a modernebb motorokkal, új technikai dolgokkal, másrészt meg kb. duplája lenne az ár a jobb, magasabb élettartamú minőségű alkatrészek miatt, arról nem is beszélve hogy az évek alatt az is ugyanugy amortizalódik, nem hiszem hogy 20 év mulva szivesen ülnél be egy ódivatú, lelakott belső térbe.
Megkockáztatom az lenne csak katasztrófa a környezetre nézve, ha elkezdenénk plusz erőforrást forditani a tartósabb cuccok előállítására, amit aztán ugyanugy cserélnének az emberek és ezzel méginkább terhelnénk a nyersanyagkészleteket.Egyszóval, a tervezett élettartam és a tervezett elavulás nem azonos.
Nem akarlak megsérteni, de totál úgy tűnik, mintha képtelen lennél racionálisan gondolkodni.
Utóbbi gondolatodra reagálva: Szerinted az jobb lenne ha nem gyártanánk több autót, a mostaniakat foltoznánk és aztán belefulladnánk a füstbe lassan? Hidd el 20-30 éves távlatban gondolkodva a folyamatos cserékkel együtt is csökken a környezet terhelése.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sinesol
veterán
Mert szerinted még ma is a monokrom Nokia 3310-et kéne nyomogatni? A fejlődés természetes és az is természetes, hogy az emberek megveszik az újabb, jobb dolgokat. Nem tudsz ma olyat gyártani, amiben benne van az, amit pl. csak 2-3 év mulva vezetnek be.
Komolyan hihetetlen, hogy egyáltalán ezt külön el kell mondani...
"az emberek arra mennek amerre mondják nekik"
Nem hiszem, hogy bárkinek is bármit kellene mondani, egy perc alatt nyilvánvaló a különbség egy mostani és egy 5 évvel ezelőtti teló, tv, autó, stb közt.
[ Szerkesztve ]
-
Szerinted 100év alatt cserélődik le az autópark, hány éves a kocsitok? Nem tudom, de valahogy hiányolom a ladás taxikat...
Persze, az emberiség rengeteg baromságot csinál, ami kivégzi az ökoszférát, de nem értem, hogy az önvezető autókat miért tetted meg főellenségnek... Az alacsony hatásfokú fosszilis motorok nagyobb probléma, úgyhogy mihelyst elkészül végre egy hatékonyabb ÉS olcsóbb akksitechnológia, tényleg időszerű lesz a bolygó autóparkjának lecserélése.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
rii
nagyúr
válasz t72killer #42 üzenetére
" ... Szerinted 100év alatt cserélődik le az autópark, hány éves a kocsitok ... "
nem ... szerintem 100 év múlva lesz mindenhol önvezető autó ... és erre vonatkozott a kérdésem, hogy addig még hány milliárd autót fogunk legyártani?
" ... nem értem, hogy az önvezető autókat miért tetted meg főellenségnek... "
mer'egy baromság
tudunk vezetni? igen vagy nem?egy felelőségteljes civilizáció, ha már túlterhetli a bolygólyát, akkor igyekeznie kellene valahogy a nyomást csökkenteni .... de azt látom, az autógyárak minden évben jönnek ki az újabb modellekkel ....
szerintem ez egy masszív túlélési csomag az autóiparnak.
amely ipar semmit nem tesz azért, hogy _tartós_ gépjárműveket készítsen ... hanem cseréld le 3-4-5 évente ...
és az a 2016-os, 100.000 km alatt megsülni képes konstrukció is azt mutatja, eszük ágában sincs a tartósságot kifele tolni ... sőt ... mér lenne nekik jó, hogy 20 évig használd a kocsit amit holnap megveszel? netláan alacsony szervízkölséggel?(#43) Sinesol:
vagy csak nem érted amit mondok
ja de hogy esetleg Benned lehet a hiba az meg se fordul a fejedbenaz emberek azért vásárolnak mert állandóan vágyakozást keltő posztereket tolnak az arcukba.
reklámújságok, akciós újságok. tv-rádió reklámok, neten a rengeteg reklám.ha mást mondanának nekik, akkor másra fordulna a figyelmük
de a reklámipar, a fogyasztói társadalom szócsöve minden formában megtalálja az embereket, onlie-offline, és elülteti a fejüökben a vágyat az adott eszköz után.ez a reklámipar lényege
14 évig dolgoztam ott.a reklámügynökség felelősége hogy olyan anyagot adjon át az ügyfélnek, amitől az emberek a reklámügynökség ügyfelét választják inkább
a szövegírónak, hogy a megfelelő szöveget megírja (getszi nehéz... próbáltam, néha nekem is kell )
a kreatív igazgatónak az egészt sz.rt összefogni, képi világtól kezdve minden, filmforgatás
a grafikusnak, hogy megragadja a figyelmedet az anyag ...
az art direcor felelős a teljes grafikai koncepció kidoglozááért ... a grafikusok megvalósítják
az account meg boxol az ügyféllel, ha már nagyon eldurvul a helyzet, ilyenkor védi a munkatársait az ügyféltől ... ha pedig ostoroznia kell a csapatot akkor megteszi, hogy az ügyfél meg legyen elégedve ...reklám az egész világ.
de persze én vagyok a sötét, pedig Te nem tudod miről beszélsz
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Juhaszatti
addikt
Azok az autók így is úgyis le lennének cserélve előbb utóbb, mindenképp legyártják azt a több milliárd autót az évek alatt, csak az a nem mindegy milyet. Nem mindegy hogy a sokkal gazdaságosabb és optimálisabb energiafelhasználású önvezetőből, vagy a kevésbé környezetbarát hagyományosból gyártják le azokat a milliárdokat.
-
rii
nagyúr
válasz Juhaszatti #45 üzenetére
tisztelettel ... én arra lennék kiváncsi, tudna-e az autóipar olyan kocsit csinálni ... ( előlről kezdem inkább ) tudott volna-e 2000-ben olyan kocsit csinálni, ami 50 évig, alacsoy szervízkötlséggel működik?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
"mer'egy baromság
tudunk vezetni? igen vagy nem? "Én tudok, ha nem ittam/nem vagyok fáradt. Ergo egy sima sörözés után a kollégákkal a jogsimat kockáztatnám, ha nem szerencsétlenkednék kicsi korsóval, alkoholmentessel, stb. Ezenkívül pl a gyerekért, pizzáért, stb is el lehetne küldeni a kocsit úgy, hogy én foglalkozok a saját dolgaimmal otthon/melóhelyen/stb. Ja, és évente minimum 3x megyek át fél Európán, 1000+km-t úgy, hogy én vagyok az egyetlen vezetni tudó a kocsiban. Ezt simán megoldhatnám úgy, hogy este indulok - és a légkondit is lespórolva (energiahatékonyság/környezetbarátság ugyebár?) alszok az út nagy része alatt.
A napi melóbajárásom is kb 2xfél óra, ezalatt ügyintézhetnék, emailekre válaszolhatnék, stb, ha az automata fogná a kormányt.
#46: 500évvel ezelőtt tudott olyan szekeret gyártani a korabeli ipar, amihez nem kellett komolyabban hozzányúlni 50év használat után? ezenkívül a szervizköltség nagyrésze a munkaerő+műhelyfenntartás ára. Ha autószerelő lennél, dolgoznál ingyen?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
rii
nagyúr
válasz t72killer #47 üzenetére
" .... 500évvel ezelőtt tudott olyan szekeret gyártani a korabeli ipar, amihez nem kellett komolyabban hozzányúlni 50év használat után? ezenkívül a szervizköltség nagyrésze a munkaerő+műhelyfenntartás ára. Ha autószerelő lennél, dolgoznál ingyen? .... "
de nem 500 évvel ezelőtt vagyunk ....
alacsony szervízköltséget úgy értem, hogy sok idő teljen el a szervizelések közt ....[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
"sok idő teljen el a szervizelések közt"
Ha nem használom a kocsimat, akkor az 50éves periódus alatt egyszer se kell szervizbe vinni, csak az 50év elteltével kb darabokra szedni minden alkatrészt átcsiszolni, folyadékokat, 5évtized állás alatt megkeményedett gumikat és tömítéseket cserélni és mehet. Egyébként egy modern kocsinál komolyabb szerviz kb 200eKm-enként van, a többi olaj, folyadék és egyéb kopófelület-csere. Ha ezt a 200ekm-t sok idő alatt teszed meg, akkor sok idő fog eltelni a szervizelések között.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.