Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gamma

    tag

    válasz Kain #2 üzenetére

    Jaja. :R

    Bar szerintem a programozasi finomsagokban elmerulni nincs ertelme... mellesleg kicsit durva is lenne :) - ilyen temaban javaslom tanulmanyozasra az Algoritmusok cimu fegyvernek minosulo targyat :D

    Komolyabban : a programozasi resze a legkevesebb es legszarazabb.
    Az igazan erdekes resze, az maga az elmeleti hatter. Jatekfa kiertekeles, es a hozza kapcsolodo tudas - elsosorban a vilag szimulacios rendszerenek megalkotasa. Ez utobbi ami a legnehezebb az egeszben (meglepo modon :) ).

    Akit erdekel az alap elmeleti hatter javaslom a GDF-n ill. ELTE-n kotelezo Bevezetes a Mesterseges Intelligenciaba cimu muvet, viszonylag olvasmanyos, es eleg sok alapinformaciohoz hozza lehet jutni belole.

    Ami engem erdekelne, hogy IGAZI AI dolgozik-e jelenleg valamely jatek alatt ? - Nekem a cikkbol is az jott le, hogy meg mindig alapvetoen script-interakcios megoldasokat hasznalnak. (mondjuk sokkal kevesebb a hardver igenye), es az itt leirt technikak csak szimulacios tetelek, igazabol nem sok kozuk van a mesterseges intelligenciahoz.

    Ha nincs igazam valaki javitson ki :D

    Ha véghezviszed a lehetetlent, a főnököd felveszi a napi teendőid közé...

  • Gamma

    tag

    válasz Miracle #4 üzenetére

    Valo igaz, hogy baromi nagy a teljesitmenyigenye.

    De amire gondoltam az az, hogy elso lepesben a script alapu ai-kat lehetne kiegesziteni/kivaltani egy olyan alap kiertekelo modszerrel, melynek nem akkor a teljesitmenyigenye.

    Pl. az alap MI feladat mondjuk alapveto jatekok intelligenciajanak megcsinalasa. Ilyenkor mindig az adott jatekhoz kell ''betanitani'' a rendszert. Ez szabalyok alkotasat es a lehetseges allapotok meghatarozasat jelenti elso sorban,illetve egy adott allapot kiertekeleset. Utobbinak ugye az a lenyege, hogy a rendszer meg tudja hatarozni a sajat allapota es kornyezete (elotortenet vagy eloretekintes) alapjan hogy szamara mi a legoptimalisabb lepes.
    Ezt utanna lehet cifrazni azzal hogy az eddigi jatek lepeseibol tanuljon. Azaz hogy 2x ne kovesse el pl. ugyanazt a hibat.

    Egy ilyen rendszer megalkotasa es futtatasa viszont szerintem mar lassan megvalosithato lenne a jelenlegi gepeken is.

    Remelem nagyjabol sikerult erthetoen fogalmaznom igy hetfo reggel :DD

    Ha véghezviszed a lehetetlent, a főnököd felveszi a napi teendőid közé...

  • Gamma

    tag

    válasz Miracle #8 üzenetére

    Lehet... sot biztos :)

    De akkor is az lesz a jovo .. eleg nagy penz lehet ebben a kutatasi teruletben is. Szerintem meg meg fogjuk elni az AI segedprocesszor megjeleneset.
    Szerintem ugyanugy le fogjak venni az altalanos processzor valarol ezt a feladatot, egy kulon mini celhardverbe mint a megjelenitest vagy a fizikat. (bar a feladat jellegebol adodoan nem tunik egyszeru feladatnak, de eddig is megoldottak egy rakas dolgot ami elkepzelhetetlennek tunt)

    Apropo: most jutott eszembe, hogy mintha olvastam volna valami hirt arrol, hogy illesztheto normal AI-t fejlesztenek vmi jatekhoz. Asszem pont itt volt ph-n tavaly. Megprobalom elovadaszni :D

    Ha véghezviszed a lehetetlent, a főnököd felveszi a napi teendőid közé...

  • Gamma

    tag

    Talaltam egy korabbi forumot.

    Nagyon jol ki van targyalva a dolog. Szerintem erdemes elolvasni :DD

    Bővebben: link

    Ha véghezviszed a lehetetlent, a főnököd felveszi a napi teendőid közé...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés