- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- Steam Deck
- Befutottak a Samsung 990 EVO Plus SSD-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Újabb stabilitási hibát javít az Intel friss mikrokódja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Nincs elég CPU-ja a garanciális cserékhez az Intelnek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
Hirdetés
-
Demót kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A játék érkezése már nincs messze, október elején fut be a teljes változat PC-re és konzolokra.
-
A felhasználók követése miatt bepanaszolták a Mozillát
it Adatvédelmi panaszt tett az osztrák NOYB a Mozillára a firefoxos felhasználók követése miatt.
-
Magyarországra is megérkezett a Xiaomi Smart Band 9
ma A fitneszkarkötő júliusban bemutatott legújabb generációja hazánkban is elérhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
(Kolombusz)
veterán
Nem rossz a cf, de új generációs játékokhoz, az sli jobb választás.
Azért a riddick-ben enyhén szólva legyalázták a geforce-ok a radeonokat.
Ami meglepett, az a doom3 alatti radeon győzelem.
Jó cikk lett! -
senior tag
válasz (Kolombusz) #51 üzenetére
Ami meglepett, az a doom3 alatti radeon győzelem.
Hát igen, pedig a kármákk megmonta, hogy Radeonos lesz a D3! /még a fejlesztés elején!!/╮(╯ل͜╰)╭ Now we're the ones who help to set the sun... ( ͡ _ ͡°)ノ ♫
-
bullseye
addikt
válasz (Kolombusz) #51 üzenetére
új generációs játékhoz őj generációs kártya dukál, de nagyon hamarosan itt az Ati-é is
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
senior tag
válasz (Kolombusz) #55 üzenetére
Kár hogy 9-kor nem leszek a gépnél, pont akkor lesz nulla a timer...
╮(╯ل͜╰)╭ Now we're the ones who help to set the sun... ( ͡ _ ͡°)ノ ♫
-
erdoke
titán
Mindenekelőtt közlöm, hogy a hozzászólásokat még nem olvastam, bocs ha mindenki ugyanezt írta.
Szóval. ELőször is gratulálnék ahhoz, hogy végül beadtátok a derrrekatokat, és a többnyire valóban értelmetlen munka ellenére mégis végigteszteltétek a kártyákat 1280x1024-ben. Az átlagember úgyis azt akarja tudni, hogy az általa használt felbontásnál mit tudnak, és lusta extrapolálni/következtetni.
Másodsorban javaslom a grafikonok színezésének átgondolását, ugyanis eléggé megtévesztő a fent középen megadott színektől eltérő sávszín az aktuális kártyáknál. Én a kártya nevét jelölném rikító színnel, az adatsávokat pedig a grafikon fölött jelzett színekkel. Tehát legyen inkább narancs színű az X850XT CrossFire felirat, ne az elért érték.A legjobb aláírás a héten
-
Jim Tonic
nagyúr
NX8800 Ultra-k a konfigurációs táblában. Vad cucc lehet.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Most annyival lettem okosabb, hogy eladom az SLi lapom, és veszek egy 6800GT-t.
Kiválóan jó cikk, régen láttam ennyire jót.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
orbano
félisten
Rudi azért volt már ennél jobb cikked is Kicsit pártosnak érzem a cikket az nVidia felé. A legtöbb tesztben igen szépen szerepelt a crossfire a 7800-as SLI-hez képest. A botlásokat te mégis úgy állítod be, mint a crossfire gyengeségét. Azt viszont elfelejted említeni, hogy egy generációbeli különbség azért van az x800-ak és a 7800-ak között... És ha ezt figyelmebe vesszük, igen szép eredmény az Atitól ez a cumó, főleg, hogy még nem véglegesek a drverek. A tomb radieres és a ridickes bukta meg valszeg szintén driver hiba...
Amúgy félreértés ne essék, elég szkeptikus vagyok mindkét dual megoldással szemben, valahogy egyik sem tűnik túl felhasználóbarátnak. Elvégre ha saját kábellal van összekötve, akkor mi a fene köze van az alaplaphoz a crossfirenek? Rühellem az ilyen szarrágást, remélem kicsit rugalmasabbá válik a rendszer idővel....A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
A bencsmark eredmények magyarázásakor. Beidézek 2-t ami megmaradt bennem...
Egyik:
Utolsó OpenGL tesztünk megmutatta, hogy ki az úr az összetett OpenGL shaderek világában. A Radeon és a CrossFire is csúfos vereséget szenvedett
Szvsz kicsit elhamarkodott következtetés egy 99%-os valószínűségi driver hiba miatt. De ha mégsem az, akkor meg valami nagyon kemény nVidiára optimalizált trükk...
Másik:
Half Life 2-ben visszavágtak a vörösök. A Crossfire mindkét felbontásban és minőségi beállításban győzedelmeskedett, a szóló Radeon viszont szűrőkkel bizonytalankodott.
Bizonytlankodott? Mihez képest? A riválisát, a 6800 ultrát verte, bár ez erős, inkább hozta. A 7800-akhoz meg ugyanmá' kicsit elnézőbben hasonlítsuk.
Amúgy no offense, építő jellegű kritikának szántam
[Szerkesztve]A vér nem válik VAZZE!™
-
rudi
nagyúr
Riddick:
Majd ha az ATI előáll egy Riddickben jobban teljesítő driverrel, akkor megírjuk. Láthatóan a CF gyorsított, de egyszerűen kevés az ATI kártyák tudása ebben a játékban. Hogy ez a driver vagy a hardver hibája, az érdektelen. Megjegyezném, hogy a Doom 3 mellett a Riddick az egyetlen, ami masszív OpenGL shadereket használ, szóval inkább az ATI OpenGL hanyagolása látszik. Maguk is többször bevallották (lásd CrossFire Supertile mód) hogy a DirectX-re fókuszálnak.
HL2:
Szerinted ezeket a kártyákat érdemes szűrők nélkül használni? Szerinted ha a szűrős és szűrő nélküli eredményben jelentős eltérés van, míg az ugyanolyan árú konkurensnél szinte semmi, az nem bizonytalankodás? Szerinted miért kellene egy régebbi kártyához hasonlítani, ha annak már van utódja, áradásul árban még kedvezőbb is?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
orbano
félisten
Riddick: ok, nem szállok ebben vitába, nézőpont kérdése az egész.
HL2: itt nem ezzel van a bajom, hanem hogy szerintem itt is jól teljesített a generácijához képest. A 7800-ak meg ugye fejlettebb karik, még jó hogy gyorsabb szűrőket alkamaztak bennük... persze erre is lehet mondani, hogy kit érdekel, az Ati baja, de szvsz szerint nem árt megmaradni a teszteknél a ''tudományos'' hozzáállásnál...A vér nem válik VAZZE!™
-
Adrian Mole
senior tag
Grat a cikkhez!
Szerintem olyan ez a CF, mint annak idején a NV Nforce 1 chipset: lesz még jobb is. Nagyon érdekes és előremutató újítások vannak benne. Várom a fejleményeket, bár nem tudom, hogy az egyszerű földi halandóknak (mint én) mikor - ha egyáltalán - lesz létjogultsága.42
-
erdoke
titán
válasz Adrian Mole #68 üzenetére
X1600(XT) CF még beleférhet, az már 24 pipe.
A legjobb aláírás a héten
-
lenox
veterán
Csa!
Sztem a texturaba rendereles igen keves esetben szol arrol, hogy elozo illetve kovetkezo frameket akarunk elerni, mint pl. a motion blur peldadnal. Altalaban az egymas utani framek fuggetlenul szamolhatok, igy az AFR uzemmod igen ritkan okoz teljesitmenycsokkenest texturaba rendereles miatt...
Amugy mekkora terheles az a CPU-nak, hogy a Split Frame renderingnel szamolja az osztas aranyat? Gondolnam tok kicsi, de meg nem probaltam, nektek van tapasztalatotok?
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
Nem terheli a procit, mivel a cikk is irta, nincs predikció, fix osztási arányok vannak. A játékokhoz profilok töltődnek be, gondolom be van állítva ez az arány is. De mindenesetre runtime már nem állítódik... Bár szerintem igazán megcsinálhatnák a köv.gen. karikban dinamikusra, hardveresen, hogy ne a procinak kelljen.... bár nem hiszem, hogy két renderelési idő összehasonlítása, időben átlagosítva, és ez alapján egy arányállító függvény meghívása komoly leterhelést jelentene a procinak egy neuronháló és egy oktális AABB fa kiszámolása között
Azt sem tudom elképzelni, hogy az nVidia driver ezzel teljesítménycsökkenést okoz. Írtam már ilyen terheléselosztást fizikai és grafikai renderelés között (a frameratehez és az objektumok numerikus igényeihez igazítottam a fizikai szimuláció felbontását és nem okozott teljesítménycsökkenést...O(1)-es műveletről lévén szó...A vér nem válik VAZZE!™
-
rudi
nagyúr
Ha mondjuk egy tükörre kell a környezet képét rávetíteni és a két VGA sakktáblaszerűen (vagy akár felezve) számolja a képeket, akkor nem lehet tudni, hogy a tükörben megjelenő képrész melyiknél is van pontosan. Ezért kell felosztós módszernél ilyen esetben mindkét kártyának a kép.
A blur postprocessz effekt, több egymás utáni képkocka framebufferét értékelné. De mivel csak egy framebuffer van, így a korábbi képek textúrában vannak, ami AFR esetében lehet a másik kártyánál, szóval ismét vissza kellene tolni.
Split frame rendering fix osztásnál nem terhel, nem fix osztásnál viszont a CPU-nak kell a kép komplexitásának elemzése alapján kiszámolnia, hogy hol érdemes meghúzni az osztóvonalat. Ehhez talán elegendő a kép részein végzett polygonszám elemzés (ez elég gyors lehet), bár a geomotriai és komplex shaderes pixel számolás gyakran nincs arányban egymással.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
számomra leszűrődő lényeg: feleslegesek a 2 kártyás rendszerek, úgyis a mai játékok processzorlimitáltak...
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
McCoy
tag
válasz Firestormhun #23 üzenetére
Lehet, de ennek oka lehet az is, hogy a mostaniaknál bikább procit kéne alá tenni
-
nagyúr
Az FPGA nem felületprogramozott áramkör, hanem egy olyan mátrix, amelynek elemei logikai kapuk, az elemek működése és összeköttetése pedig konfigurálható - de a felületprogramozottnak semmi köze sem az angol szóhoz, sem a működéshez.
A képek összeillesztéséhez ezek távolról sem a legjobb eszközök, a használatuk arra utal, hogy az ATI-nak nem volt ideje/pénze kifejleszteni egy, direkt erre a célra alkalmas eszközt, emiatt használt FPGA-t. Meg lehet, hogy a jelenlegi felépítés annyira átmeneti, hogy így jobban megérte pénzügyileg.while (!sleep) sheep++;
-
lenox
veterán
Termeszetesen a tile uzemmodban erdekes a texturaba rendereles. En a 3., AFR uzemmodra irtam, hogy szerintem az altalaban nem okoz lassulast, ritkan kell motion blurre kihegyezni a rendszert. Ha megis az a legynagyobb eroforrasigenyes prolema, akkor masik uzemmodot kell valasztani.
A split frame-nel meg arra lettem volna kivancsi, hogy esetleg konkret meresi eredmenyetek van-e, hogy mennyit foglal a cpu-bol a szamitas. Amugy en ezt ugy csinalnam a helyukben, hogy egyik kartya felulrol, masik alulrol renderelne (pl. 32x32-es tile-okat), es mikor osszeernek, kesz van, igy nem kene szamolni, automatikusan egyenloen osztanak el a feladatot. -
lenox
veterán
Nyilvan nvidia kartyara kerdeztem, hogy mennyi kell hozza... A veget nem ertem. O(1) mihez kepest? Pl. van 10 millio haromszogol alo onyolult, konkav testem, ami mozog, egyik kepen az egesz kepet betolti, masik kepen a felso feleben van, ebbol hogy szamolom O(1) vagyis konstans ido alatt? Mi van, ha csak 1 millio haromszog, akkor is ugyanannyi ido alatt tudom kiszamolni?
-
rudi
nagyúr
Sjana az ATI-nál azt sem lehet tudni, hogy éppen milyen módot használ. A két végéről indulva összeérés a mostani Crossfirevel lehetetlen, mert a két GPU nem kommunikál egymással ilyen szinten (persze komunikálhatna a buszon eresztül) és maga az összerakó áramkör sem ennyire okos, nem tud dinamikusan váltogatni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
RayMckurt
csendes tag
Arra azért kíváncsi lennék hogy milyen eredményeket ér el majd a GTX 512-es változata ( http://prohardver.hu/c.php?mod=10&id=16432 )Sli-ben a Cf ellenében..
Azért a be kellett volna még venni a GTX-et is az SLI tesztbe...Shuttle AB60N - Intel Pentium 4 3Gh Northwood - 1 Gb Kingmax Superram Pc 3200 - Leadtek Winfast A400Gt TDH (Gf 6800 Gt) -Gembird 600W - Plextor PX716A - Sound Blaster Live! 7.1 24bit - A4 Tech NB30 - Sony CPD G520 21'' CRT - a többi túró!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen