Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • deltaa97

    csendes tag

    válasz Dr. Romano #8 üzenetére

    Jómagam is egy autóipari beszállítónál dolgozom gyártómérnökként, igaz mi úgymond a "beszállító beszállítói" vagyunk, motorkomponenseket gyártunk kb a legnagyobb beszállítóknak (Aisin, Mahle, Schaeffler stb..) így nem JIS-ben (Just in Sequence) szállítunk, de így is 1 hét késés a beszállítónál azt jelentené, hogy megáll a szerelősor. És akkor még képzeljük el, hogy hány beszállító van rajtunk kívül.

    Ez a nem raktározunk elv a 2008-as világválság után jött képbe, amikor tudatosult a gyártókban, hogy a lehető legtöbb költséget kell megtakarítani, mert különben simán mennek a levesbe.

    Jó példa erra az FCA (Fiat-Chrysler), amelyet kb a Dodge-Jeep-RAM amerikai trió tartott a víz felett. Most a PSA-val való egyesülés inkább az FCA-nak volt életbevágó, Peugeoték meg relatíve olcsón szereztek maguknak új márkákat (az átfedések miatt valószínűleg 1-2-t elkaszálnak) és ami a legfontosabb új piacokat.

    Tudom mire gondolsz, amíg nem dologoztam ebben a környezetben én is azt hittem, hogy az autógyártás egy aranybánya, de ez nem teljesen igaz. Ezzel korántsem mondom azt, hogy félteni kellene őket, de pl az IT-szektor mellett elbújhatnak. :)

    Xiaomi Mi 10 8/128 GB

Hozzászólok Aktív témák