Hirdetés
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
pogo HUN
újonc
Szerintem ebből nem lesz olyan jó proci , mint ahogy mondják. Én akkor is a TEGRA 3 overclock-olt verzíója mellett állok.
-
Joachim21
őstag
Van már valami hír róla, hogy ki fog telefont építeni a K1 köré? Márciusban érkező új készülékekben gyakorlatilag semmi új nem lesz, a snap 805 is csak egy ráncfelvarrás, ha egyáltalán bekerül bármibe is. Ha június környékén lennének K1-el szerelt mobilok, simán megérné várni rá.
-
Sir Ny
senior tag
"vagyis elsődlegesen az egyszálú teljesítmény volt a fókusz, ami részben a szerverpiacon szőtt terveknek is köszönhető."
kb nem az nvidia az egyetlen, aki azt mondta, hogy nincsenek ilyen tervei?
-
FehérHolló
veterán
Ami hiányzott az a számítási teljesítmény pár watton belül.
Ez véletlenül nem hardver?Mellesleg pár éve szenzor oldalon sem volt meg a megfelelő felbontás és mintavételezési sebesség, ami egy hasonló valós idejű rendszer által támasztott követelményeknek megfelet volna. Az autón belüli adatátviteli rendszer effektív bitsebességéről nem is beszélve.
Elveszünk a részletekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FehérHolló #61 üzenetére
Nem is gondoltam rá, hogy katalógusból szerzik, de őszintén szólva az ehhez szükséges hardveres alapok már évek óta megvannak. Ami hiányzott az a számítási teljesítmény pár watton belül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FehérHolló #59 üzenetére
Biztos a hardverrel szívtak? Azért itt csak adatok továbbításáról van szó a lapka felé. A szoftverrel lehet csak szívni, hacsak nem amatőrök válogatták össze a hardvereket.
-
FehérHolló
veterán
A hardveres implementációja ennek nem nagy kunszt
Beszéld meg azzal a párszáz emberrel, aki ezzel szívott 2-3 évet.
Mellesleg lézer elől, egyetlen mobileye kamera a középső tükrön kifelé irányítva, 2 infrakamera figyeli a vezetőt, ultrahang kétoldalt elől és a szokásos parkolóradar helyeken, továbbá egy elég komoly radar.Ülj be az autóba, kiváló cikket lehet róla írni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FehérHolló #57 üzenetére
Hát baromira nehéz rendszerek. Kamera négy oldalt, lézeres távolságmérő elől, és pár egyéb szenzor. Ezek nyomják az adatot a hardvernek feldolgozásra. A hardveres implementációja ennek nem nagy kunszt, a szoftver működését nehéz belőni.
-
FehérHolló
veterán
Az autón lévő szenzorok rengeteg adatot biztosíthatnak a belső számítógépnek, így az esetlegesen felülbírálhatja a vezetőt, így biztosítva a megfelelő követési távolságot, vagy megakadályozhatja a záróvonal átlépését, illetve a sebességlimitre vonatkozó táblákat felismerve az autó leszabályozhatja a tempót az aktuális szabályoknak megfelelően. Ezek amúgy igen egyszerű rendszerek, így a fejlesztésnél a leginkább az a kérdés, hogy mekkora kontrollt kapjon a vezető, és mikor avatkozzon közbe a számítógép.
Kedves Abu, ha lehetőséged lesz rá, kérlek ülj be az Audi egyik Piloted Driving-os autójába a CES-en. Inkább a Traffic Jam Pilot-osba, mint a parkolósba, de utóbbi is megteszi ilyen célból. Garantált tele a gatya érzés.
Utána elbeszélgetnék veled az utolsó mondatodról, hogy mi mennyire egyszerű.Van benne új Tegra is, csak nem látszik.
-
namaste
tag
válasz
Meteorhead #39 üzenetére
egy Java virtuális gépen futtatok egy javaszkript interpretert
Ez így nem igaz. Az andoridos gyári böngészőben, a Chrome-ban V8 JS motor van, ami natív kód és a JS kódot ARM/MIPS/x86 binárisra fordítja.
Azért van ilyen is, a Sun/Oracle Javanak része a Mozilla Rhino Javában írt JS motor. -
M@trixfan
addikt
Az az 1 smx és a 192 Coda mag egy az egyben megfelel egy Kepler GPU-ban lévőnek? Amúgy ez nem tűnik rossznak, hogy ha ugyanaz az arhitektúra portolás szempontjából.
-
leviske
veterán
"Ráadásul a felhasználók igényei is egyre csak nőnek[...] a növekvő költségeket a konzolok és a PC már nem biztos, hogy visszahozza, de ott vannak a tabletek, a telefonok, az androidos okostévék"
Szóval nőnek az igények, ezért pakoljuk olyan platformokra a fejlesztéseket, amik tele vannak igénytelen munkákkal és az emberek nem is hajlandóak $15-nál többet költeni egy alkalmazásra...MOD: Ellenben a K1 tetszik.
-
Beerheart
csendes tag
Ezek szerint, Maxwellre épülő Tegra csak jövőre vagy 2 év múlva jön?
-
big-J
őstag
A T4-ben is ugyanaz a A15 szett volt benne... most kiadták újra, szerintem nagyon el lesznek maradva amire a fizikai eszközök is megjelennek.
A múltkor az igp-vel játszották el, azelőtt a mem busszal a generációbeli hátrányt... -
vicze
félisten
S800-ban A330 van, de igazad van rosszul emlékeztem tényleg csak 9_3.
Viszont a S805 márciusban elérhető lesz, K1 elvileg július, ha nem csúsznak, és az A15-ös lesz, nem a Denver, mert az még később.
Így most ha az Appple A7-es képet nézem, és feltételezem, hogy fedi a valóságot, akkor 20-30%-kal lesz lemaradva, mi soknak tűnik, de kb. olyan szakadék van a csúcs és a közép között, hogy egyáltalán nem vészes. Értsd a többletet nem fogja kamatoztatni, főleg ha nem terjed el.Kis extra:
"We also learned that although LTE support doesn't come natively on the chipset, it'll still be available thanks to an external chip that will be part of the K1 setup." -
azopi74
addikt
Adreno 320 tudtommal csak 9_3 feature level módban tudja a DirectX 11-et. A Tegra 4 is tudja 9_1 feature level szinten.
Adreno 420 pedig szerintem nagyjából egyszerre érkezik a Tegra K1-el, és feature szempontjából ugyan hasonló szinten lesz vele, de teljesítményben szvsz meg sem közelíti.
-
vicze
félisten
Hát most mondjam azt, hogy mire OpenGL lesz Androidban, addig nem lesz driver támogatás erre a SoC-ra?
@azopi74: Nem az RT nem támogat DX11-et csak 9c-t, ahogy írtad. A drága Metro nem támogat nagyobbat, különben hajába kenhetné az MS a visszafelé kompatibilitást. A Nokia tabletben már DX11-es SoC van (S800). Nem akarlak elszomorítani, de a Adreno420 nem sokkal van ettől lemaradva, és jó félévvel előbb elérhető lesz.
@rodrigez: Meg Qualcommnaál nincs A15, hanem Krait, de ez mellékes. Ha erre is azt mondanák, hogy ez a K1 család akkor nem lenne vele bajom.
Amúgy a legviccesebb, hogy S400-ban a 4xA7-es SoC-ok egy szinten vannak vagy gyorsabbak a 2magos Krait-tal, szóval teljesen helytálló a besorolás így. -
VaniliásRönk
nagyúr
"...illetve a sebességlimitre vonatkozó táblákat felismerve az autó leszabályozhatja a tempót az aktuális szabályoknak megfelelően."
Az ilyenek miatt nem fogok új autót venni amíg lehet benzint kapni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #39 üzenetére
Az OpenGL szerencsésebb terep. Még a core funkciókkal is kisebb az overhead, mint DirectX-en. A bindless és a multi_draw_indirect kiterjesztésekkel meg aztán nagyon el lehet szállni. Nem egy Mantle szint, de túlmutat a DirectX határain.
Sajnos a legtöbb korlátot maga a WDDM állítja fel. Pont az nem engedi a mögötte található hardver memóriájának direkt elérését. Ilyenje egyébként van az Androidnak is. Ezek gondoskodnak arról, hogy ne húzhass ki a hardver alól egy olyan erőforrást, amivel dolgozik. A Mantle megengedi, de ha rosszat csinálsz, akkor le is fagy a gép. Szóval ez pro/kontra helyzet.
Szerintem annyira nem konkurens az NV és az AMD mobil gaming koncepciója. Mindkettő kínál olyat, amit a másik nem. Aki androidos az NV-ét választja majd, míg a PC-sek az AMD-ét.
-
azopi74
addikt
" tök jó hogy tudja a OpenGL 4-et, de melyik platform támogatja?
"
Tud DX 11-et is, azt pedig a Windows RT (sőt, a WP 8 is) támogatja - igaz jelenleg csak 9_1 feature level-lel, mivel jelenleg elérhető hardverek annál többre úgysem képesek - , de ezek szerint az nem érdekli az nV-t.
Pedig gondolom nem lenne nagy waszizdasz a MS-nek a kiterjeszteni 11_1-re.
Hát így viszont tényleg nem tudom, min akarja kidomborítani az nV a Kepler képességeit. A Windows erre tökéletes lett volna. És a MS-nak is jól jönne, hogy kidomborítsa a Windows előnyeit a többi ökoszisztémával - elsősorban az androiddal - szemben. Qualcomm (és a többi ultramobil chipgyártó) ugyanis szerintem még jó ideig nem fog ilyen szintű GPU-val rendelkezni.Esetleg az AMD villanthatna, ha belépne újra az ultramobil GPU vagy akár SoC piacra...
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
#32839680 #33 üzenetére
A számból vetted ki a szót.
Mielőtt bárki azt mondaná, hogy kezdődik a flame, szerintem is ez egy óriási előrelépés mobil fronton, és nagy taps jár a zöldeknek ezért. Ha x86 lenne, akkor dream come true, de mivel azt tudjuk, hogy az sose fog bekövetkezni, így ennyit tudnak kihozni a licenceikből, és ez nem kevés.
Ami engem is egy kicsit zavar, hogy nagyon jó feature complete dolgokat hoznak a mobil szegmensbe (egy párat ami már létezik a piacon, ha nem is OpenGL 4.4 szintű cuccok, de azért a többi piaci szereplő messze megelőzte NV-t feature-ökben eddig), ugyanakkor nem látom összeállni a képet. PC-n fikázzuk az API-kat, mert túl sokat kell absztrahálni. Erre ANDROIDRA írunk OpenGL-es progikat, ami talán még a DX-nél is lassabb, ott legalább WDDM miatt van lehetősége az API-nak direkten kommunikálni a vassal. Droidon mi kilátás van erre?
Nem fikázásból, de köztudott, hogy Droidhoz azért kell 4X olyan vas, mint egy iOS-hez vagy WP8-hoz, mert ha böngészőt futtat az ember, akkor egy Java virtuális gépen futtatok egy javaszkript interpretert. (Azért remélem érezzük, hogy ez egy mobiltelefonban luxus.)
Az már csak hab a tortán, hogy mobil fronton mindenki a HSA tagja. OpenGL lehet, hogy el fog terjedni mobil fronton, de én nem tartom kizártnak, hogy a Mantle előbb-utóbb ott is felüti a fejét, amikor AMD rájön, hogy kéne x86-os GCN-es mobiltelefon SoC-ot tervezni, főleg hogy már a ARM-os licencük is van a SAMU miatt.
Én Abu-tól kérdeznék egy olyat: kaphatnánk egy összehasonlítóelemzést a Tegra 5 és a Project Discoveryről? Engem nagyon érdekel, hogy szerinted hol konkurensei ezek egymásnak, vagy hol nem azok. Mit akar az egyik és mit a másik?
-
aprokaroka87
nagyúr
Ha jól értem az Nvidia Gpu ja olyan ami azt is számolja amit nem látunk a képernyön....tehát nem fontos információ az adott pillanatban?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Google fülét már rágják a nagy kiadók. Főleg az EA, hogy hoznának a platformjukra full AAA game-et, de buta a droid hozzá. Viszont az NV is ebbe az irányba megy, illetve az EA szándékosan leválasztotta a DICE-ről a Frostbite csapatott, hogy ne csak a Frostbite 3-mal törődjenek, hanem a full OpenGL-t és ES-t is támogató Frostbite Go motor új verzióit is fejlesszék. Utóbbi felel majd a PC-re és konzolra kiadott AAA játékok meghajtásáért Androidon és iOS-en. És nem elégszik meg holmi OpenGL ES 2.0-val. Még a 3.0-t is csak butítva támogatja. Az Unreal Engine 4 el sem fogadja az ES verziót.
Szóval az Android jövője az OpenGL fejlesztése. És a full verzió támogatásának beépítése nem komoly feladat. Idő kérdése és megtörténik.
-
azopi74
addikt
Az összes Snapdragon 400-ban Adreno 305 van. Ahogy az összes S600-ban Adreno 320, és az összes S800-ban Adreno 330. A CPU magok viszont különbözhetnek természetesen ott is.
Csak ugyanezt a logikát követi az nVidia is, vagyis a GPU alapján brandingeli a SoC-okat . Ami logikus, mivel a GPU alapján lehet minősítini leginkább az alkalmazásprocesszor teljesítményét, a CPU magok szerepe egyre inkább marginális, és egyre inkább az lesz a jövőben.
-
vicze
félisten
Az tök jó hogy tudja a OpenGL 4-et, de melyik platform támogatja?
Android nem, és akkor innentől techdemo. Tényleg csak azt érzem, hogy az nV valami olyasmit próbál erőltetni, amire a piacnak nincs szüksége, vagy egyszerűen nincs piaca. AIO-val is csak a saját piacát próbálja megteremteni. Végső soron a siker nem a magszámon fog múlni.
Egy mezei 4magos A7-te a Mediatek 100x sikeresebb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd JHH mondta, hogy a handset piacon nem számítanak nagy sikerre. Ez be van kalkulálva. A tabletben van hely egy extra modemnek, oda bőven jó ez a lapka. Szóval szerintem a tabletekben biztos nagyobb sikert ér el, mint a Tegra 4.
A Microsoft régóta Qualcomm-buzi. Velük képzeli el a teljes Windows Phone és RT felhozatalt. Csak idő kérdése, és az NV-t dobják. Őszintén szólva nem hiszem, hogy az NV annyira sírni fog, ha elvesztik a Windows RT-t.
-
rodrigez
senior tag
Én nem azt mondtam, hogy a GPU neve a K1, hanem, hogy az NV-nek a Kepler számít és azzal demózik. Az, hogy milyen ARM mag van mellé dobva lényegtelen, a slide-ok is a főleg az Unreal motoros teljesítményre mennek rá. Ennyi erővel a Snapdragon 400-as család is egy nagy marhaság elnevezésileg, mert A7-es magtól A15-ig minden van benne, eltérő grafikus megoldásoktól.
-
azopi74
addikt
Nem értem, hogy hogyan nem sikerült az Icera felvásárlása óta egy normális (CDMA-t is támogató) modem-et integrálni a SoC-okba? Mert hiába megy az AT&T hálózatán, amíg a Sprint és a Verizon hálózatain használhatatlan a chip, addig semelyik gyártó Tegra-t tenni a készülékeibe.
Vagy tényleg ennyire nem érdekli az nVidiat a telefon-piac?
Amúgy a Tegra K1 ígéretes chip lenne, csak kár, hogy a köv. kenerációs Shield-en és esetleg nVidia tableteken kívül nem sok mindenben fogjuk látni.
Ráadásul azzal, hogy ennyire elkötelezték magukat az android mellett, arra sem számíthatnak, hogy a Microsoft-tól nyernek design-win-t a következő Surface generációra vagy Lumiak-ra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tök mindegy az OpenGL ES 3.0. A unified shader terjedése miatt ma már OGL ES 2.0 alatt is négyszeres a vertex shader terhelés mint egy éve. Ez a legnagyobb gondja a Tegra 4-nek. Az ES 3.0 hiánya csak ráadás.
A mai mobil benchmarkok abból a szempontból teljesen irrelevánsak, hogy tized akkora vertex shader terhelést használnak, mint egy új mobil játék. Pontosan azért, hogy a nem unified rendszerek eredményei is értékelhetők legyenek. A játékok azonban már továbbléptek.Valamekkora sikere biztos lesz. Az NV a Tegra K1-re bevezeti a full OpenGL 4.3-at. Talán a 4.4-et is (+CUDA). Ez semelyik más gyártónál nem lesz elérhető. Még az OpenGL 4 is kétséges. Egyszerűen ez tud olyat, amit más nem. A Tegra 4-nél azt kellett nézni, hogy mi az amit nem tud egy másik SoC-hoz képest.
-
vicze
félisten
Az nyilván igaz, amit a T4 GPU-ról mondasz, csak igazából a gyártót hidegen hagyja mivel, SW terén sajnos a játékok azon a szinten ragadtak, az OpenGL 3.0 még mindig nem akar terjedni, mert hát nincs HW alá.
Minden más szempontból elég a T4 CPU teljesítményben teljesen jó és a 5-1 28nm-n jól működik, alacsonyan tudja tartani a fogyasztást. (Ehhez az elavult GPU is hozzájárul mondjuk.)T4 is már csak tabletekben terjedt, de ott is a 3G modem egyre inkább fontos lesz. 2 külön SoC-ot támogatni a gyártóknak megéri? Valahogy sehogy se látom, hogy ez sikeres lesz főleg, hogy nyártól a 4magos ARMv8-as LTE-s Qualcommokkal kell versenyezzen.
@tjb007: Tehát olyan T4i szaga van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Rengeteg baromságot mondtak. Viszont ez egy jól összerakott lapka. A mérnökök munkája nagyobb tiszteletet érdeme, minthogy az NVIDIA Apple-t majmoló marketingeseinek baromságai miatt leégessük, és elterelje a figyelmet a fontos dolgokról.
(#25) berVi: Ugyanezt tudom neked is írni.
Az a két slide is baromság, de túl jó a lapka ahhoz, hogy ezzel törődjünk, így inkább érdemes ezeket ferdítéseket figyelmen kívül hagyni.
-
berVi
senior tag
Ilyen aprosagok kimaradtak a cikkbol:
Satobbi
-
tjb007
nagyúr
Az új GPU már kellett, az elmúlt három év vicc volt ebből a szempontból, viszont a látottak alapján nekem a K1 A15-ös verziója nem tűnik egy jó előre betervezett projektnek, olyan gyorsanösszedobtunkvalamit látszatát kelti.
A Denverre viszont kíváncsi vagyok. Lassan már három éve dolgoznak rajta, érdekel mit sikerült összehozniuk.(#17) Abu85
Ez nincs csillagozva
„Tegra K1 is also the first mobile processor to deliver the same graphics features as the next generation of consoles (Xbox One, PlayStation 4) and faster performance than current generation consoles (Xbox 360, PlayStation 3), all in the palm of your hand.”
Ez olyan tipikus NVIDIA-s.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontos fogyasztási adatot még nem mondtak, de annyit lehetett hallani, hogy 5 és 8 watt között gondolkodnak. Az 5 wattosok simán jók tabletbe. Ennyit fogyaszt a Tegra 4 leggyorsabb verziója is. A Tegra Note tabletben 4 wattos verzió van, tehát picit reszelnek rajta és 7 colos gépekbe jók.
Azt nem tudom, hogy az AIO-knak lesz-e nagyobb fogyasztású verzió. A piac jellegzetességét tekintve 15 wattig simán elmehetnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Messze van az S800-tól sajnos. Azért nem épít rá senki. Az IGP-je iszonyatosan maradi a tíz éves alapokra épülő technológiájával. Az Adreno 330 lényegesen erősebb és modernebb. A Tegra 4 ugyanazt az elavult IGP architektúrát használta, mint a Tegra 3. Amint egy nem szokványos vertex shader terhelésű játékot kap, rögtön összecsuklik a teljesítménye.
A Tegra 4i-nek az a baja, hogy hiába van beleintegrálva modem, CDMA már nincs benne. Egy telefont tehát úgy kell elkészíteni az USA-ra, hogy a Tegra 4i-ben kikapcsolják a modemet és raknak mellé egy jót.
A Tegra K1 eleve nem célozza meg a handset piacot. A tablet lesz a minimum szint, ami érdekli az NV-t, és innen az AIO, az autók, a konzol, és a tévék. Persze ha lesz igény rá telefonként, akkor nem mondanak nemet, de nem erőltetik.
-
vicze
félisten
T4 egyáltalán nem gyenge, S800-zal simán párban van, fogyasztása is nagyon jó lett végül, csak modem nélkül kb. kitörölhetik vele. (GPU-ban gyengébb, de az annyira nem számít annyira.)
T3 meg azért "terjedt"(relatív fogalom) mert épp nem volt megfelelő 4magos alternatíva, így presztízsből pár csúcskészülékbe bekerült, de így is főleg wifi-s tabletekbe tudod bekerülni.
Jó meg pláne nem volt, a harmatgyenge iszonyat elavult GPU-val, modem nélkül, 40nm-en magas fogyasztással.T4i-ből gyakorlatilag nem lett semmi, még csak nem is elérhető, a T4 modem nélkül semmit nem ér. Wifi-s eszközökbe jó, azonkívül semmire. Csak olyan telóba került bele, ahol amúgy is extra modem kéne a Qualcomm mellé, mert azért olcsóbb.
K1-ből pedig a fene tudja mikor lesz valami ha jól sejtem még a T4-nél is többet csúszik szóval talán nyár végére lesz termék is belőle, ha kell egyáltalán valakinek.
-
bteebi
veterán
Jól hangzik, de azért várjuk meg, hogy a gyakorlatban hogy fognak szuperálni. A teljesítménnyel minden bizonnyal nem lesz gond, de remélhetőleg a fogyasztással és az árral se.
-
big-J
őstag
Énnálam az számít egy magnak, ami önmagában, magas szintű nyelven írt, egyszálas programot el tud futtatni. Akkor ez egyszerre 192 ilyent tud? Ha nem akkor ne core-ozzanak.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Wow.
Amúgy egy másik oldalon olvasom:
"Bár a gyártó nem beszélt pontos specifikációról egyelőre, azt tudni, hogy az SoC-ben található Kepler Mobile grafikus egység számítási teljesítménye nagyobb, mint a PlayStation 3-é."
-
stratova
veterán
De ez csak egy részinformáció. Meg nem mondom hogy az Nvidia pontosan milyen egységben értelmezi tegrában azt amit AMD 1 CU-nak tekint.
Ha Tegrában is úgy be lehet vonni a GPU magokat mint a most érkező Kaverinél a 8 CU-t (512 mag), akkor szerintem kiemelhető legfeljebb nem 192 magként, hanem olyan osztásban ahány önálló egységként kezelhető. -
zsigus
őstag
Szerintem ha piacra kerül, és marad a név, akkor kap majd a két modell valami utótagot (pl. K1 GT/GTX, vagy K1-SPCHX8000-RGT UD3 Ultra-GD65, bár az előbbi valószínűbb
).
Ha két eltérő teljesítményű terméknek ugyanaz a neve, az kétélű fegyver, mert az OK, hogy ha pl. egy felhasználó random keres egy tesztet, a jobbik változatot találja meg, majd az olcsóbbat veszi. De ugyanez visszafelé is elsülhet, és a gyengébbet nem veszi meg a spec alapján, pedig lenne jobb is, csak nem lehet őket megkülönböztetni.
A magok számát illetően viszont tényleg parasztvakítás a 192, de erre csak azt tudom mondani, hogy aki józan ésszel nem jön rá arra, hogy a 8 után (ami szintén marketing) kicsit meredek ugrás az a 192, az vegye nyugodtan... Ezzel nem őket akarom védeni (nálam szinte minden AMD) és gerinctelen húzásnak is tartom, viszont egy ilyen átveréshez két fél kell.
-
vicze
félisten
Nem, nem a GPU neve. "Az NVIDIA Tegra K1 lényegében egyike azoknak a rendszerchipeknek..."
@stratova: Mert pl. senki nem reklámozza az ALU magokat? Pl. Egy Apple A6-ban van 128 mag, vagy egy Snapdragonban 64-128. Fórumokon meg azon kell vitatkozzak, hogy miért parasztvakítás a 72mag és miért lassabb mint egy sokkal modernebb SoC...
-
arn
félisten
En tokre orultem egy olyan jatekkorszaknak, amit volt alkalmam atelni mar egyszer a 90es evek elejen pcn. A nem tul nagy teljesitmeny sokkal kreativabb megoldasokra osztonozte a jatekfejlesztoket, es egy csomo uj stilus kristalyosodott ki. Ez kesobb csak az ujabb, tobb, stb reszre koncentralodott, es elvetve jonnek olyan jatekok, amik jatekelmeny szempontjabol is ujszeruek.
Mobilon megint igy erzem, es felek, hogy jonnek a szuperprodukciok, amik kiszoritjak ezeket a keszitoket.
-
vittorio7
őstag
Jó cucc lesz ez, hajrá.
-
atti_2010
nagyúr
Na kivi vagyok mit tud ez a csoda valós tesztekben.
-
vicze
félisten
Arról van bármi infó hogy piacra dobni mikor óhajtják esetleg?
@R.Woodoo: Az inkább népbutítás, hogy két tök különböző SoC-nak ugyan az a neve...
-
R.Woodoo
tag
Nvidia féle népbutítással indul az újév, 192 mag mi...
-
rodrigez
senior tag
Remek, már csak azért is, mert nem a kényszeres és főleg csak marketingértékkel bíró sok magos megoldást erőltetik. 4 magig még azt mondtam oké, de ez a 8 magos őrület már közröhej. Sokkal nagyobb szükség van az egy szálas teljesítmény növelésére, mint a kihasználatlan magok számának növelésére, Üdvözlöm tehát ezt a fajta megközelítést és remélem, hogy elfogadható fogyasztás is társul majd korrekt teljesítmény mellé. Az új Apple SoC látom azért jó hatással volt a gondolkodni is képes cégekre.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az NVIDIA teljesen az Androidra szavaz, amit 192 magos IGP-vel turbósítanak.
- REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 dokkoló
- AlzaPower CAT6 UTP 40m, szürke kábel
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest