Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • madgie

    titán

    2.36 MP EVF 0,74x nagyítással.
    2020-ban.
    2000 dollárért.

    Oké, Panasonic, előre az Olympus-i úton :o

  • .mf

    veterán

    Meg a DFD erőltetése, továbbra is az AF az Achilles-sarkuk.

    A Fuji is olympusolt egyet: bejelentették az 50 f1-et: 845g és 1600 EUR - tisztára, mintha az Olympus batár 17, 25, 45 f1.2-eseit látnám, nagy, nehéz és drága, ha háttérmosás kell, az olcsóbban és akár könnyebben is megvan FF-en.

    A Sony A6x00-formájú FF gépe, az A7m3-beles A7c, állítólag 2100 EUR lesz, tehát jóval drágább, mint a lassacskán csökkenő árú A7m3.

    A Canon felsült az R5 és R6 videózás közbeni túlmelegedésével.

    Pentax? Nagy újításként kihoztak egy ezüst színű K1-II-t, hozzá passzoló festésű obikkal.

    Már várom, hogy a Nikon és a Leica mit fog idén elb@szni, csak hogy teljes legyen a 2020...

  • gekkoXT

    senior tag

    99 százalékban lcd, vagy külső rekorder monitorán nézik a képet az emberek. Kár csak erre kihegyezni.
    Fókuszálni meg videó közben manuálban fókuszálnak legtöbben. max a snitt előtt van egy autofocus, de utána manuál.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    De azért ez mégis egy hibrid gép, amit fotózásra is használnak. Még inkább, mint az A7s III-at, amibe meg aztán olyan EVF került, hogy megszólal, cserébe ott az LCD képernyő lett érthetetlenül alacsony felbontású. Ilyen amikor a könyvelők terveznek egy gépet és mivel bele kell férnie egy gyártási költségkeretbe, így néha teljesen illogikus kompromisszumokat erőltetnek bele egy vázba.

    A videós AF pedig fontos, tök mindegy mit mondanak azok, akik produkciós céllal vásárolnak kamerát, az S5 nem nekik készül, hanem igenis azoknak, akiknek szüksége van egy kiszámítható* AF rendszerre videó közben is. Ha valaki alacsony költségvetésű klipforgatáshoz, reklámfilm forgatáshoz vesz egy S1H-t vagy Blackmagicet és manuálban tolja az nagyon más, mint amikor valaki ~2000 dolcsi körül keres utazós videókhoz, esküvőzéshez, rendezvényvideóhoz egy vasat.

    Nem az a baj a Pana DFD-vel, hogy nem elég gyors vagy finom, azzal lehetne együtt élni, hanem az, hogy teljesen megbízhatatlan és még a befogott, egyáltalán nem vagy csak alig mozgó célpontról is leesik és vissza sem talál, még akkor sem ha a kijelzőt bökdösöd, hogy légyszi, gyere már vissza erre a pontra. Befogott arcról leesik, mert elfogatta a fejét kicsit, elmegy a háttérbe inkább a fókusz és egy jó 5-10-15 másodpercig tanácstalanul áll még akkor is ha az arc csak 1 másodpercig nézett nem tökéletesen a kamera irányába. Az S5 tesztvideókban is volt erre bőven példa, nem csak a régebbi vázak ilyenek. El lehetne fogadni, hogy az ember munka közben kapcsolgat MF és AF között attól függően mit akar, csak eközben meg ott van egy csomó más rendszer (pontosabban: az összes többi), ami nem szenved ennyit.

    Lehet azt mondani, hogy a Panasonic vásárlók tudják mit vállalnak és ennek ellenére választják (beleértve magamat is), de nem lesz jó vége, mert például én is úgy állok már hozzá, hogy amikor vázat kell cserélni és még mindig nincs rendes videó AF az akkori Pana felhozatalban, akkor egyszerűen más márkához fogok menni. Az új belépők esélyétől pedig a Panasonic egyszerűen elvágja magát ezzel, pedig a hosszabb távon akar még valamit ebben a bizniszben, neki leginkább rájuk van szüksége.

    *Kiszámítható: Még ha gyenge is, legalább tudod mik a gyengéi és eleve így dolgozol vele. De a Panasonic folyton érthetetlen dolgokat művel. Kedvencem, mikor videózás közben szeretnék másik fókuszpontra váltani valami nagyon kontrasztos témára és beáll teljesen halál életlenre, mint aki jól végezte dolgát. Megint odabökök, megint nem jó, megint odabökök, már jó és nem változott közben semmi, ugyanarra a kontrasztos képrészletre akartam élesíteni mindegyik próbálkozásnál. Ha emiatt lemaradok valamiről, akkor így jártam. Ezért már nem is próbálkozom vele, megnyomom a Rec gombot, felvétel leállít, akkor elsőre és azonnal odatalál, Rec gomb újra megnyom és mehet tovább. Lehet így is élni, csak máshol nem kell, ezen megy a kiakadás tök jogosan.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • kovsol

    félisten

    Vagy a Sony A7SIII :)

    May the Force be with you - facebook.com/KovsolPhoto

  • gekkoXT

    senior tag

    Lássuk. Sony AF sokkal jobb, de ugyanúgy vét hibákat, pont S5 és Sony A7III összehasonlító videóban is látni ilyeneket. Szóval ha valaki 800ezerért vesz egy "utazós" "belépős FF" gépet, az tuti a kiszámítható AF miatt fog szerinted Sony-t venni? Vagy inkább ebben az ársávban már a végeredmény számít alapon egyáltalán nem alapozik az AF-re hanem a hibamentes kiszámítható eredményre szavaz, ami meg minden esetben a manuális fókusz lesz.
    Ha pedig MF, a Panasonic általad is említett lcd-je köröket ver a Sony-jéra, ami szabadban szinte nem is látható, plusz a fókusz segéd funkciók szintén sokkal-sokkal jobbak a Panákon.
    Számomra az AF irreleváns. max max felvétel előtt használja az ember a szimpla egyszeri fókuszt.

    Ha ezt az egyetlen témát hagyjuk, minden másban viszont SZERINTEM sokkal jobb egy Lumix, mondjuk most az S5, ami ezért az árért meglehetősen jó vétel.

    A Pana AF meg olyan amilyen, de csak erre kihegyezni a véleményeket a Youtube tesztekben szerintem elég fura.

  • madgie

    titán

    Lol, Pana DP-izé autofókuszt, meg a Sony bevallottan legharapósabb autofókuszát egy lapon említeni is bátorság :D
    BTW ha valaki szemre húzza be a fókuszt, az vagy külső monitoron szokta megtenni, vagy ha gépen belül, akkor az EVF-en. Na, az A7III meg az S5 kéz-a-kézben béna az utóbbiban, főleg ahhoz képest, hogy az S1-be meg milyen bitang EVF került.

  • topikk

    senior tag

    A kérdés az, hogy elhagyni a DFD-t az olyan egyszerű-e, hogy egy új vázba már PDAF-ot tesznek. Pl. a sok obi amit eddig kiadtak működik-e PDAF-fal vagy újra kell kezdeni nulláról.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Minden Youtube teszt kiemelte, hogy fantasztikus gép, nagyon jó videó minőséggel, csak az AF-be tudtak belekötni, abba viszont nagyon.

    Nincs hibamentes AF rendszer, de ezt Gerald Undone és Potato Jet is kifejtette, hogy a Panával nem az a baj, hogy hibázik vagy egyes szituációkat nem tud megoldani, hanem az, hogy kiszámíthatatlan és szeszélyes.

    Másik topikban kifejtettem, volt már CDAF-es Fuji vázam, gyengébb is volt mint a Pana (sebességben főleg), de annak tudtam az előnyeit/hátrányait és kiszámítható volt, ha valamit elkúrt legközelebb nem úgy futottam neki és ez működött. A Pana nem az és állsz értetlenül kezedben a kamerával, hogy ugyanoda miért nem tud elsőre vagy másodikra ráfókuszálni, mikor harmadjára beteszi atompontosan. És nem arról van szó, hogy egy picit mellé megy és kicsit életlen lesz, hanem teljes homály az egész kép és mint aki jól végezte dolgát úgy is hagyja.

    Arról nem beszélve, hogy MFT vázon nincs lineáris manuális fókuszvezérlés, gyári objektívvel szörnyű lesz az MF, szóval még vegyen az ember egy rakás más rendszerre való üveget és adapterezze fel, ha normális manuális fókuszt akar.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • .mf

    veterán

    Az Olympus is meglépte anno az EM1-gyel: addig csak CDAF-es vázak voltak, az volt az első hibrid AF-fel -- és nem voltak problémák az obikkal. Miért is kéne probléma legyen? A PD meghatározza, merre induljon el és nagyjából belövi a jó fókusztávolságot, ezzel megspórolva CDAF huntolását, a CD pedig finomhangolja, mint ahogy előtte is. A probléma tükrösöknél a csak PDAF --> CDAF-fel volt, mivel a fókuszmotorokat nem a CDAF finomhangolós mozgására tervezték.

    Stauffenberg: "Arról nem beszélve, hogy MFT vázon nincs lineáris manuális fókuszvezérlés, gyári objektívvel szörnyű lesz az MF, szóval még vegyen az ember egy rakás más rendszerre való üveget és adapterezze fel, ha normális manuális fókuszt akar."

    Nono, van pár objektív kapcsolható mechanikus MF-fel (egy robot-én, höhö), pl. Oly 12 f2, 17 f1.8 biztos, és úgy emlékszem a 12-40 f2.8 és a 40-150 f2.8 is

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Nem egyről beszélünk. A full frame "S-osztály" Pana vázakon már a vázon belül be lehet állítani, hogy milyen MF vezérlést szeretnél és a lineáris adja azt, hogy annyit állít, amennyit tekersz (még az is beállítható, hogy a legközelebbitől a legtávolabbi pontig 90°, 180°, 360°, stb legyen a gyűrű elmozdulása, így még az érzékenysége is állítható ízlés szerint).

    Az MFT vázaikon nincs ilyen opció, csak alapból ez a tekerés sebességén alapuló hányinger, amivel az égvilágon semmit nem lehet "pullolni". Szóval van egy videózásra alkalmatlan AF rendszer és egy rakás Panasonic objektív, ami MF módban ugyanúgy alkalmatlan videózásra. Nekik ez 10 év alatt nem tűnt fel, hogy egy videós sem használ Pana objektívet a Pana vázakon. Pedig amúgy meg ők az egyetlenek a piacon (de javítsatok ki ha tévedek), akik vázon belül korrigálnak lencsehibákat (pl: CA) videó közben is, szóval nehezemre esik legyinteni rá.

    Vagyis lehet feltűnt nekik, hogy senki nem videózik komolyabban Pana objektívekkel, nem véletlenül tudják az FF vázaik amit fent írtam, csak számomra eléggé cserbenhagyósnak tűnik, hogy ezt a színtisztán firmware-es dolgot nem adják oda az MFT tulajoknak. Vagy majd talán a GH6 tudni fogja a régiek meg így jártak.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • gekkoXT

    senior tag

    Nem lehet szerinted, hogy ezzel tökéletesen tisztában vannak és teljesen jól megvannak azzal a tudattal, hogy ahogy említetted videóra videó, akarom mondani cine, vagy simán manual obikat használnak a userek? A fókuszon annyira kár ennyit lovagolni. Inkább értekezz az egyéb képességekről, amik egyetlen más gyártó hasonló kategóriás gépében sincsenek benne.

  • hibavissza

    addikt

    A 60p 4K-n kívül mi az amiben sokkal jobb ez a vàz mint mondjuk egy a73. Xt4-nél pl. nem tűnik jobb vételnek. Papíron.

    [ Szerkesztve ]

    nyunyóka diktátor

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Bocs, de az AF rendszer volt a téma, ami kapcsán nem fogom a Panasonic marketingesei helyett elvégezni a munkát, hogy "igaz, hogy szar, de hát annyi mindennel próbál kompenzálni".

    A Panasonic ebből él évek óta, hogy mással kompenzál. Azok tényleg tök jó dolgok (sőt), de ha a userek részéről (aki között ott vagyok) már egyre nagyobb a zúgolódás és most az influencer marketinggel próbálkozva beleejtették magukat egy PR katasztrófába, akkor abból illene tanulniuk vagy megérdemlik a sorsukat és egy valóban marginális piaci szegmensbe szorulnak vissza az elégedetlenkedők lemorzsolódásával.

    Az én részemről ez az egyetlen dolog, amibe komolyabban bele tudok kötni, minden más príma vagy okés. Az S5 tesztvideókból meg az derül ki, hogy mások is így vannak ezzel. Oldják meg. Annyira azért nem olcsók ezek a vázak, hogy 2020-ban még mindig CDAF-el kelljen szarakodni.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • MrChris

    veterán

    Papíron amit látok, hogy a videó 4:2:2/10bites, 150-200mbps, videó logos gép, amihez a forgatós kijelző elengedhetetlen. Ki kell őket próbálni, mert kézben elég sok eldől.
    S5 nyilván még nem lehetett a kezemben, A7mk3-t próbálgattam, de nekem nem jön be, markolat-bajonett között a vékony ujjaim kényelmelenül férnek el, gombhelyek simán lyuggatott sík lemez az égész valahogy olyan '80-as évek olcsó music centereire emlékeztet.

    [ Szerkesztve ]

  • hibavissza

    addikt

    Igen, a kifordítható kijelző lehet szempont. Mindig elfelejtem, hogy a Sonyban csak kihajtható. 10 bittel zsonglőrködés annyira nem vonz. Jobban érdekel mit köp ki a gép magából. Szerencséje van a konkurenciának, hogy a Pana kitart a DFD mellett. Ha lemegy az ára RP szintre még lehet, hogy hébe-hóba venni is fogják a kevésbé tehetősek.
    Mondjuk azt még nem látom, hogy a régiónkénti 3 db amatőr filmkészítő, aki a már meglévő manuáljait csavarja a vázra, hogyan fogja eltartani ezt a vállalkozást.

    nyunyóka diktátor

Hozzászólok Aktív témák