Hirdetés

2019. június 24., hétfő

Hozzászólások

(#351) SkyTrancer válasza Pkc83 (#345) üzenetére


SkyTrancer
(fanatikus tag)

sima 2080 300e alatt van, tehát a radeon csúcskártyái is itt fognak tanyázni
RTX ultra mellett metro, Battlefield, stb minden megvan 60FPS-el
Még ez a nyomorult Quake is 55-80fps között mozog minden maxon
Szóval nem kell a TI RTX-hez. és meg lehet nézni milyen a téma
ennyiért már kevésbé "fáj a dolog"

(#352) Abu85 válasza schawo (#299) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Egyáltalán nem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A Chill az nem egy frame limiter. Erre az FRTC van beépítve. A Chill egy scene pacing eljárás. Le is írtuk, hogy miképp működik: [link]

A frame limiterek azért működnek máshogy, mert ott nincs scene pacing, nem garantált, hogy a képkockák a lehető leggyorsabban elkészülnek, sőt, pont az ellenkezője igaz, mert ugyanúgy parancslistáz, mint a limit nélküli feldolgozás, tehát a GPU elkezdi a következő frame-et is számolni. A Chillnél ez nem igaz. A GPU addig nem kap új frame-ről adatot, amíg be nem fejezte az aktuális frame-et, így azt mindig gyorsabban állítja elő. Emellett a Chill egyenletességet ad már a jelenetszámításánál, tehát a frame-ek is egyenletesen készülnek el. A frame limiterekre ez sem igaz, egyáltalán nem kontrollálják a jelenetszámítás egyenletességét, jön az adat, ahogy jön, és köpik az eredményt, ahogy alakul. Az, hogy ez esetleg nem jó ütemű, azzal nem törődnek.

(#318) TTomax: A Navi mögötti szám az nem utalás a méretre. Az csak arra vonatkozik, hogy mikor kezdték el fejleszteni.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#353) Kansas válasza Cifu (#344) üzenetére


Kansas
(senior tag)

"Szóval van, aki 144fps-t keres, van, aki szebb grafikát. Mindkettő megkaphatja a magáét nVidia oldalon"
Már amennyiben a szebb grafikát az RTX jelenti.
A jelenlegi játékokban azonban(már amennyit az ingame diff videókon láttam) nem igazán tud többet villantani, mint amilyennek ez a FidelityFX tűnik, ami meg NV oldalon nincs, és 50% helyett 1-2% teljesítményvesztés mellett.
Ezúttal az AMD játssza az NV kedvenc játékát: a kivárást. Mire az RTX ér valamit, addigra az AMD-nek is lesz DXR implementációja(pl. az új konzolokban kifejezetten fixfunkciós HW alapú RT-ről beszélnek) amit a játékfejlesztők használni is fognak, ha másért nem, a konzolok miatt.

I used to be a decent sysadmin, then I took an arrow in the knee... (BOFH)

(#354) Pkc83 válasza SkyTrancer (#351) üzenetére


Pkc83
(újonc)

Javaslom olvasd el "turistakolbi " irását! Akkor lehet az ő kártyája gyengébb!! :Y
Szóval 300k körüli összegért a fullhd ultra+raytracing "stabil" 55-80 fps az JÓ??? :C

Amikor bemutatták az nv kártyáit azt állitották ,hogy mind a 2080 és 2080ti is tudja 4k felbontáson
raytracingel a 60 fps-t!

Kérdezem tőled mint 2080 tulajtól tudja ezt a kártyád vagy nem?
Nem arról van szó ,hogy az nv szar lenne csak simán közel se ér annyit amennyit kérnek érte!

[ Szerkesztve ]

(#355) SkyTrancer válasza Pkc83 (#354) üzenetére


SkyTrancer
(fanatikus tag)

Javaslom próbálj ki egy RTX kártyát és rájössz, hogy ez jó ! :)
Lehet köpködni rá, de csak addig köpköd mindenki, amíg nem látja élőben,
Egyébként a global illumination-t ha visszaveszed egyel akkor az 55fps- az 70 min
de itt egy olyan játékról beszélünk ami ingyenes, és csak prezentálja
Szóval nem mérvadó
A többi játék amik valósan elkészültek, fix60fps
nincs gond és ég és föld a különbség RTX on és OFF között
Multiplayerhez nem feltétlenül elég a 60 fps bár ez is nézőpont kérdése
én nem multizom nekem a látvány a fontos és a 60 fix fps
ez éppen megvan most egy 2080-on az esetek 99%-ban :K

(#356) Pkc83 válasza SkyTrancer (#355) üzenetére


Pkc83
(újonc)

Nem vitatom láttam már bár nekem nincs tényleg jól néz ki!
Viszont horror az ára és annyit nem ér!

(#357) b. válasza Pkc83 (#354) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

Minek kevered ide a RayTracinget?
Bármelyik tesztben szerinted raytracinggel hasonlították össze a Radeonokkal?
Egy plusz effekt ami kikapcsolhato, anélkül is 30 %gyorsukasuk van a Pascal hoz. Negativumkent hogy lehet felhozni egy olyan reform effektet ami kikapcsolhato és ráadásul a másik gyártó nulla szinten támogatja?
A navi is az RT nélküli Turing hoz van hasonlítva a tesztekben
Azt elarulom neked, hogy a navi hardverileg jobban hasonlít az NV kártyára. Az RDNA 2 meg állítólag már dedikált hardvert kap Raytracingra. Lehet mégsem annyira hülyék az Nvidianal nem?
Akkor azért majd nem jön rosszul az a pár misi amit zöldek belepakolnak a stúdiók penztarcajaba...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#358) Kansas válasza SkyTrancer (#355) üzenetére


Kansas
(senior tag)

"ég és föld a különbség RTX on és OFF között"
Az alapján, amit eddig láttam, nem hogy ég és föld lenne a különbség, hanem kifejezetten nyomozni kell.
Mielőtt azzal jössz, hogy nézzem meg élőben, ha ég és föld lenne a különbség, annak látszania kéne a videókon is.

I used to be a decent sysadmin, then I took an arrow in the knee... (BOFH)

(#359) SkyTrancer válasza Kansas (#358) üzenetére


SkyTrancer
(fanatikus tag)

:)
Szaroztam én eleget a 2080-at elég helyen
Azt is hogy miért " szar " Az is igaz, hogy natívan felvett gameplay 3x jobb minőségű mint akár a youtubeon a 8k
Kollégáknak szoktam behozni egy egy adott játékot hogy milyen és hát olyanok, akik nem nagyon figyelik az ilyet, is állítják, hogy áááh hát így már más :)
De a lényeg
Metro játékban nem is a tükröződések, hanem maga a fény / árnyék hatások.
Elképesztő, hogy mennyire "valós" még így is hogy a játékban is módjával alkalmazták meg úgy is hogy még nem egészen kiforrott a dolog
Én aki eret vágok ha nincs 60 fps még így is azt mondom hogy "f*szt" bele legyen 55, még belefér de lássam ezt az eljárást , mert halomban állnak a videók otthon ON/OFF és olyan nyers élettelennek tűnik nélküle, hogy nem engedek belőle
Amilyen játékban benne lesz én ON ra rakom mert nagyon jó
Persze vannak olyan részek is ahol kevésbé látszik, de mégis. Megéri
Ha nem fog menni pl Cyberpunk ultra-n akkor VGA csere, de mennie kell az RTX-nek mert ez lesz az az effektus ami egy újabb szint lesz a játékiparban :R

[ Szerkesztve ]

(#360) Raymond válasza Abu85 (#349) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

Mar parszor elmagyaraztam csak nem akarod megerteni. Megcsinaltad amit a 203-ban irtam? Csak mert ahogy mar modtam akkor kell megcsinalnod ha tenyleg annyira nem ertesz hozza hogy a Gaussian Blur mintat/kinezetet nem ismerted fel a kepbol amit linkeltel pedig ez az egyik legfelismerhetobb minta ha mar legalabb par kepet dolgoztal fel valaha is. Az is vilagos hogy a ket kep kozul amit linkeltel az elmosott keletkezett az elesbol, ez is vilagosan latszik abbol hogy alakulnak a kontrasztos szelek. Ha mondjuk az aki keszitette a 4x helyett csak 2x-et hasznalt volna akkor meg talan lehetne vitatkozni is, de nem, tulzasba kellett vinni.

Bonusz:

Ha az AMD oldalan lathato interaktiv kepet veszed ([link]) akkor 6x kell hogy ugyanolyanra valtoztasd az eles kepet mint amit ok FidelityFX OFF-al jelolnek. Miert? Mert +50% a kepmeret :) 1260 -> 1890 pixel szeles. Ha lenne egy erdeti kep amit elesitettek volna ahogy irjak es abbol csinalnak utanna tobb meretet hogy tob helyen felhasznalhassak akkor ez nem igy lenne mert atmeretezes kozben valtozott volna a kep. Viszont ugy ahogy ok cinaltak hogy van egy alap eles kep es arra radobnak Gaussian Blur-t egy Adjustment Layer-el es kulonbozo meretekben exportaljak akkor pont az tortenik amit irtam es a ket kulonbozo meretu kepen latsz :)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#361) Pkc83 válasza b. (#357) üzenetére


Pkc83
(újonc)

Csak mert sokan ki vannak akadva ,hogy nem ezt igérte az amd.
De azért pontositsunk kicsit! 30% gyorsulásuk van a pascalhoz képest raytracing nélkül ahogy mondtad!
És ha azt bekapcsolod akkor mennyi? És mennyiért? Ez itt a lényeg!
Senki nem vitatja (én nem) ,hogy gyorsabb az nv és azt sem ,hogy jól néz ki az rtx de 300k ért
inkább nem kösz! Arról a pár játékról nem is beszélve ami ki is használja azért meg tényleg felesleges
egyenlőre!

(#362) K0vasz válasza Raymond (#360) üzenetére


K0vasz
(fanatikus tag)

igazából fölösleges is rugózni azon, hogy most az egy fake kép vagy nem, mert ez is egy olyan fícsör, amit direkt támogatnia kell a játékoknak ahhoz, hogy működjön - támogatni meg max. akkor fogják, ha ott az AMD logó a játék elején... szóval lesz pár játék, ahol ezt majd be lehet kapcsolni, de ez az egész funkció önmagában annyira lényegtelen, hogy gyakorlatilag semmit se nyom a latban amikor az a kérdés, hogy amd vagy nvidia

(#363) Abu85 válasza Raymond (#360) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Engem a megdönthetetlen bizonyítékod érdekel arra vonatkozóan, hogy az AMD 100%-ig biztosan így csinálta-e, nem az elméleted, illetve végképp nem a félremagyarázásod. ;)

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#364) Raymond válasza Abu85 (#363) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

A bizonyitek ott van, csak nem akarod latni. Az ignoranciadon sajnos nem tudok segiteni.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#365) koko52 válasza K0vasz (#362) üzenetére


koko52
(PH! addikt)

+1 ráadásul olyan fícsőr, hogy keresni kell az álló lépen a különbséget. Abszolút értelmetlen. Főleg egy ilyen játékban mint a képen.

Raymond: eltudod képzelni, hogy beharangoznak egy nem létező effektet és csinálnak hozzá fake képet. Aztán megjelenik 7.-én és mi lesz? Kártérítést fizetnek, hogy nincs ilyen? Én nem tudom elképzelni.

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Ezért van a fórum, hogy más is lássa!

(#366) Kansas válasza SkyTrancer (#359) üzenetére


Kansas
(senior tag)

Annyira tuti nem más, hogy én azért 150e helyett 3-400e-t kiadjak(2080/2080Ti).
Mire meg annyira kiforrja magát a játékokban, hogy gyengébb kártyán is élvezhető legyen, elvileg már nem lesz NV exkluzív feature.
Nekem elég, ha a 3 év múlva esedékes következő cserénél vett VGA-m tudja majd, vagy a PS5, amit tuti szintén megveszek.

[ Szerkesztve ]

I used to be a decent sysadmin, then I took an arrow in the knee... (BOFH)

(#367) Abu85 válasza Raymond (#364) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az egy feltevés. Mint írtam bizonyíték érdekelne. :)

(#369) Chaser: :))

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#368) Abu85 válasza huskydog17 (#323) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A ReShade nem működik explicit API-val. Az a gond a DirectX 12 és a Vulkan esetében, hogy egy injektorprogram a VRAM-on belül egy hatalmas bináris pacát lát. Lövése sincs róla, hogy hol vannak a szükséges render targetek, illetve a frame és back buffer. Ezt igazából még ki se lehet egyszerűen deríteni, mert a grafikus meghajtók ugyan felruházhatók olyan képességekkel, hogy ezeket azért maguknak megfejtsék, de egy külső program az explicit API-kkal már csak sok 0-t és 1-est lát, de az alignmentálást már per program alapon kell kideríteni.
A ReShade fejlesztője egyszer már nekifutott a DX12/Vulkan hook upnak, de aztán kivette. Most nekifutott még egyszer a DX12-nek. Viszont gyakorlatilag egy emberről van szó, illetve temérdek támogatandó alkalmazásról, amire az explicit API-k jellegzetességei miatt gyakorlatilag egyenként kell majd támogatást írni, mert itt már nincs kernel driver, amire rá lehet ereszteni a munkát, hanem minden, ami abban volt benne, azt per játék alapon le kell optimalizálnia. Plusz, ha jön egy leképezőt módosító patch, akkor hirtelen nem fog működni tovább a rendszer, és megint újra kell kezdeni a par game optimalizálást.
A gyártóknak ez annyiban könnyebb, hogy ők egészen alacsony szinten le tudják követni, hogy mit csinál egy explicit API-n futó program. Az AMD konkrétan a PAL-ba szúrja be az eljárásokat, amikkel ki tudják egészíteni grafikai számítást. Így működik lényegében az MLAA is, és tulajdonképpen a CIS, gyakorlatilag butított verziója RIS néven.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#369) Chaser válasza Abu85 (#363) üzenetére


Chaser
(Jómunkásember)

tessék
problem( ( :

_tejesen'® joálapotpan'™_

(#370) Raymond válasza Abu85 (#367) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

Csak akkor felteves ha se nem ertesz hozza se nem jarsz utanna.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#371) Abu85 válasza Raymond (#370) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Megjött a személyeskedés, hurrá. :)) Akkor gondolom a bizonyítékot ne is várjuk? :N

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#372) hokuszpk válasza Raymond (#370) üzenetére


hokuszpk
(PH! addikt)

szvsz az, hogy te egy kepszerkeszto programmal forditott iranyban letre tudod hozni ugyanazt, ami az AMD press anyagban van, nem megdonthetetlen bizonyitek arra, hogy az eljaras nem mukodik.
lattuk mar elesben ?

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#373) SkyTrancer válasza Kansas (#366) üzenetére


SkyTrancer
(fanatikus tag)

235 től lehet kapni 2080-at
De valóban nem 150 :)
Ha jól kitekint az ember 200 körül is be-be tud húzni néha egy inno-t stb
persze, ezek a legalja hűtésben
260-270 ért már jófélék is vannak
430-at én is sajnálnék rá ( 2080Ti )

(#374) paprobert válasza Abu85 (#368) üzenetére


paprobert
(tag)

Én gyakorlati szempontból közelíteném meg a promóképeket.

A tájkép rendben van, viszont az eredeti arc egyértelműen engine szintű depth of field effektet használ, szándékosan. A javított képen mintha arról lenne szó, hogy a DoF effekt kontextusnak megfelelően, helyesen van kalibrálva a FidelityFX-szel.

Ez eléggé ízlés kérdése, de tény hogy élesebb. Az viszont kérdés, hogy az eredeti koncepció direkt volt-e úgy, vagy csak hanyagságról van szó.

Szerintem mindenre ható DoF + hanyagság vs. adaptív DoF és utánállítás esete áll fenn. A FFX tudása az adaptív bokeh effekt annál a képnél.

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#375) Chaser válasza Abu85 (#371) üzenetére


Chaser
(Jómunkásember)

már adtam bizonyítékot...neked semmi se elég
ilyen hülyeségeken mért ölitek egymást egyébként?:)

_tejesen'® joálapotpan'™_

(#376) schawo válasza Abu85 (#352) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Papíron biztos kíváló kígyóolaj, de használatban, érzésben (az én emberi, béna érzékeimmel) semmi extrát nem hozott az RTSS-hez képest. Szépen csökkenti a fogyasztást, illeszt freesyncre, pont úgy, mint az RTSS. És az RTSS még input lagot sem okoz a szabadon futáshoz képest, ahogy valószínűleg a Chill sem. A pacing meg olyan mértékű eltérés, amit (az én emberi, béna érzékeimmel) sosem éreztem.

[ Szerkesztve ]

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#377) Abu85 válasza schawo (#376) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az RTSS-t és az FRTC-t nem tudod tartományra illeszteni. Az csak maximumot definiál, minimumot nem.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#378) schawo válasza Abu85 (#377) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Minimumnak se füle se farka. A chill beállításom borzalmas rángatózás volt, amíg nem úgy állítottam, hogy 71-72 (75-ös freesync monitoron)

[ Szerkesztve ]

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#379) huskydog17 válasza Abu85 (#368) üzenetére


huskydog17
(PH! addikt)

Aha tehát akkor ez semmi más, mint egy Reshade kiegészítés, jól gondoltam.
Mondjuk akkor így elég gyomorforgató, hogy úgy reklámozzák, mintha ők valami új fasza dolgot találtak volna fel.
2011-ben is már integráltak ilyet (Sharpening) játékmotorba DX9 alatt, szóval most felhoznak egy kb. 10 éves dolgot és újnak próbálják eladni, szép. :(((

Figyelembe véve továbbáé, hogy a Reshade az API támogatás miatt a játékok kb. 98-99%-át le tudja fedni, illetve jóval látványosabb eredményt ad, mint az AMD "sajátja", számomra semmilyen értéket nem képvisel ez a RIS.

[ Szerkesztve ]

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#380) Abu85 válasza schawo (#378) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Pedig pont ez különbözteti meg a frame limiterekről. A tartományra való ráillesztés. Ezért nem érdekes a kettőt keverni. Az RTSS-re az FRTC van a driverben, míg a Chill egyetlen gyártófüggetlen alternatívája még a régi HiAlgo verzió. [link] - ezt nem lőtte le az AMD, így letölthető, de sajnos a supportot elvették.

(#379) huskydog17: ReShader alternatíva nem kiegészítés, nagy különbség van a kettő között. Írtak a driverbe egy injektormodult, amivel ők is tudnak a jövőben hozzáadni effekteket a meghajtóhoz. Ezt konkrétan azért tették, mert látták, hogy a usereket ez érdekli, viszont az explicit API-val a ReShade és az ENB Series életútja sokkal nehezebb lesz, hacsak nem vállnak igazi céggé, hogy legyen erőforrásuk explicit API-ra működő támogatást kínálni.
Maga az effekt az lényegtelen, mert azok a ReShade-nél is különállóak. Onnantól egészen sok lehetőség van, hogy működik a hook up. Gyakorlatilag elég sok post-processt írhatsz. Azért lett a CIS bevetve, mert az FXAA-t fejlesztő Timothy Lottes pont ezen dolgozott, mivel elég sok játék megy majd a TAA felé, és ezek az élsimítás mellett amolyan mellékhatásként kicsit homályosítják a képet. Ennek ellensúlyozására van a natív CIS, illetve a driveres verziója a RIS.

De ha mondjuk Vulkan és DX12 módban indítok egy játékot, akkor a ReShade semmit sem ér. Ez meg működik. Ezért csinálták, hogy működjön ott is, ahol a ReShade csődöt mond.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#381) Raymond válasza hokuszpk (#372) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

Ebbol:

semmi nem csinal neked ezt:

Mert nincs az elmosott kepen informacio amibol megcsinalna.

Egyebkent az is erdekes hogy az elmosott kep mit hivatott reprezentalni. Meg egy 480x270 -> 1920x1080 sima bicubic upscale is evesbe elmosott mint ami ott van.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#382) Gyuri27 válasza Abu85 (#371) üzenetére


Gyuri27
(PH! félisten)

Ott van a bankszámládon. Mert Te direkt nem látod azt amit a koma minden amd-s hír alatt. Legyen az vga, alaplap, proci bármi. Le vagy fizetve ennyi.
Ez a jóember meg minden amd-s hír alatt osztja az eszet évekre visszamenőleg. Persze ettől még mindenben IS neki van igaza. :DDD

Tisztelt hülyegyerek Úr. Mielőtt Amd vga-t akarsz venni használtan (gar nélkül, hozzám garral, neve nincs boltba garral) nézd meg a boltban (pl ufós bót) mit és mennyiért lehet kapni!

(#383) schawo válasza Abu85 (#380) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Pedig pont ez különbözteti meg a frame limiterekről. A tartományra való ráillesztés.
Az baj, mert az viszont szarul működik.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#384) gbors válasza Abu85 (#371) üzenetére


gbors
(PH! nagyúr)

Hadd segítsek áthidalni a kommunikációs szakadékot ;) Amit Raymond bemutatott, azt a joggyakorlatban közvetett bizonyítéknak hívják. Miután ilyen alapján szívbaj nélkül kiosztanak 10-20 éves börtönbüntetéseket is, legszerényebb véleményem szerint egy imaging vitában is elfogadhatónak kellene lennie...

"... egy alagútásásra tett kísérletet az ostromlottak inkább együttérzéssel, semmint aggodalommal figyeltek ..."

(#385) Abu85 válasza gbors (#384) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Írtam neki, hogy perelje be őket. De erre sem hajlandó. Mert ugye, ha megnézed a weboldalt, akkor nem szimulált képnek van jelölve. Márpedig, ha ezt így állítják elő, akkor oda kell írni, hogy szimulált eredményt mutatnak. Ha ezt nem írják oda, akkor számít valós eredménynek.

(#381) Raymond: A FidelityFX nem csak a végső képből működik! Nem csak ez az egyetlen információforrás, hanem minden, amiből azt a képkockát előállították. Abból képből csak úgy nyilván nem csinál semmi olyan éles képet, de a CIS minden információhoz hozzáfér, amiből az eredeti kép készült. Ennek a butább verziója az, ami nagyrészt végső képből dolgozik, ez a RIS, amit a driverbe építenek.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#386) hokuszpk válasza Raymond (#381) üzenetére


hokuszpk
(PH! addikt)

"Ebbol: ... semmi nem csinal neked ezt: "

elkepzelheto. de lattuk mar elesben ?
nekem is volt mar parszor, amire aszontam, ez nem lehetseges, aztan utana tenyleg megis.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#387) Raymond válasza gbors (#384) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

Hagyd, itt mar a "szembecsukos, ujjak a fulekban, lalala" szinten tart a kollega meg olyanokkal jon hogy pereljem be oket :)) Gondolom nem kell ehhez sokat hozzafuznom :)

(#385) Abu85

Na, kezded kapisgalni hogy nem koser a dolog? Szerinted az elmosott kep akkor mit illusztral?

(#386) hokuszpk + (#388) hokuszpk

A videon nem latod de ott se kaptal anyi reszletet mint amirol itt az AMD-s kepeknel szo van. Az eljaras mar par eve be van epitve a fotoboltba (a video is 2011-es). Voltak ennel vadabb dolgok is mar, csak az egyik sem az amit itt latsz. Egyszeruen azokat a reszleteket amiket az ON-os kepen latsz nem tudod sehogy rekonstrualni az OFF-os kepbol.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#388) hokuszpk válasza hokuszpk (#386) üzenetére


hokuszpk
(PH! addikt)

ebben mennyi a csalas ?

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#389) Abu85 válasza Raymond (#387) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Én sose írtam, hogy azt csak egy végső képről állítják el. Ahogy írtam korábban, illetve a hírben is, van a CIS, ami a FidelityFX része. Ezt natívan kell implementálni az alkalmazásba. A RIS verzió az, ami csak úgy általánosan működik. Ezért is mutat az AMD két képet, mert más a lehetőség natívan beépítve és más csak úgy driveressen megoldva, sokkal kevesebb információból. Ha a CIS működne csak egy végső képről, akkor nem kellene a natív beépítéssel tökölni.

Nem azért ütöm egyébként ezt a témát, mert kételkedem ebben az egészben, hanem azért, mert a Unity már elmondta a tech day-en, hogy mi történik, és miért tudják ezt így megcsinálni. :)) Gondolom le fogják írni, amikor megérkezik a 2019.3-as engine verzió, ami már tartalmazni fogja a FidelityFX-et. Ebből a szempontból valóban nem voltam teljesen őszinte, némi előnyből indultam ebben a vitában, hiszen részt vehettem a telekonferenciákon. :)

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#390) paprobert válasza Abu85 (#389) üzenetére


paprobert
(tag)

Oké, tehát telibetrafáltam a (#374)-ben

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#391) Raymond válasza Abu85 (#389) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

Ezt irtad:

"Közben jöttek képek arról, hogy mit tud rekonstruálni ... a FidelityFX."

Es ket kepet raktal be: "FidelityFX (natív) OFF" es "FidelityFX (natív) ON"

Akkor meg egyszer:

1) mit is reprezental az OFF kep?
2) ha nem azt amibol a FFX rekonstrual hogy olyan legyen mint az ON akkor miert azt irtad? mert akkor nem rekonstrual semmit. Foleg nem az OFF-os kepbol mert az egyelore a lehetetlen kategoriaba tartozik.

Az AMD oldalan egyebkent nem irjak hogy rekonstrualna barmit is, ezt irjak:

"FidelityFX is a collection of high-quality post-process effects that automatically collapse multiple effects into fewer shader passes to reduce overhead and free up your GPU for the visceral experience you demand."

A RIS-es kepeknek tobbe ertelme van es eppen ezert abba nem is kotottem bele. Az klasszikus sharpening.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#392) paprobert válasza Raymond (#391) üzenetére


paprobert
(tag)

OFF: eredeti scene, minden blurrel
ON: meg tudod mondani hogy a scene melyik része, esetleg melyik objektum ne legyen elmosva. tehát ez nem PP

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#393) Raymond válasza paprobert (#392) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

Nem errol van szo. Ha dolgozol/dolgoztal Unity-ben akkor tudod. A DOF mar reg mukodik, abban nincs semmi amihez ez kellene, sot, ha nem tudna megmondani hogy melyik objektum legyen elmosva mar alapbol akkor nem is lenne a piacon a motor :)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#394) Abu85 válasza Raymond (#391) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

1) Az OFF azt reprezentálja, amit maga a Unity számol pár korábbi render passból, amelyek mellékhatásként ilyen furává alakítják a végeredményt.
2) A CIS ezt a végeredményt rekonstruálja olyan formában, hogy a képkocka melletti, többi mentett adatot felhasználják, és visszafordítják a korábbi render passok, amolyan "elmosó" mellékhatásait, miközben megőrzik ezek valós információtartalmát.

Gondolom a 2019.3-as verziónál el fogják mondani, hogy miképp csinálják, sajnos számos tech day előadás confidential besorolású, de szerintem a fenti általános leírással nem szegek meg semmit.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#395) Raymond válasza Abu85 (#394) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

Az ON kep az egy kepkocka a scene-bol (nem a konkret videobol mert ott nincs meg ugyanez a framing) ahol a arc fokuszban van. Az OFF kep pedig ennek az elmosasa. Semmi tobb. A Unity-ben realtime-ban akkor van hasonloan (nem ugyanugy) elmosodva amikor meg nincs fokuszban a karakter, de itt nem ez az eset. Egyszeruen elmostak egy eles kepet.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#396) Duck663 válasza Abu85 (#352) üzenetére


Duck663
(senior tag)

Hogy nem tudtok leszakadni már erről az élesítésről. Jönnek majd a VGA-k, jönnek majd a driverek és lehet tesztelni, saját összehasonlító képet készíteni, és el lehet dönteni, hogy mit ér az eljárás. Ha a mostani sokszor mocskosul mosottas megjelenítésen, ilyen erőforrásigény mellett érzékelhető javulást eredményez, akkor nagyon is örülni kell neki. Hogy jobb-e, mint az DLSS, teljesen már eljárás, nem biztos, hogy hasonlítgatni is kellene, az viszont egészen biztos, hogy olcsóbb. :)

Más, Chill. Abu, oké, ez egy parancslistában turkáló eljárás. Kérdés? Miért nem csinálják meg úgy, hogy az egész full hardveres legyen? Kiegészítve másodlagos/harmadlagos listákkal, amelyeket aztán a GPU pillanatnyi üresjárataiban asszinkron végrehajtással feldolgozhat. Ezzel megmarad a Chill által nyújtott előny és egyenletesség, plusz, a későbbi képkockákhoz való feladatfeldolgozással kimaxolt a GPU terheltsége is és kimaxolt a teljesítmény is. Vezérlésben meg be lehet állítani, hogy mit akarunk max teljesítményt, vagy energiahatékonyságot.

[ Szerkesztve ]

Egy VEGA mindenek felett, na jó akkor majd a Navi! :D De most már aztán elég legyen a b@szakodásból. Igen, Win7-et használok, hogy ez büntetés lenne? Nem nagyobb, mint a Win10 önmagában.

(#397) Abu85 válasza Raymond (#395) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A videó, amit felrakta a Youtube-ra, az eleve InfinityFX-szel van. Az mindegy, hogy nincs meg a képkocka a videóban, mert a jelenet megvan a Unity-nek, tehát bármilyen kamerapozíciót be tudnak állítani, és tudnak fényképezni egyet.
Az On és az Off között csak az InfinityFX jelenléte a különbség, legalábbis ők ezt mondták.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#398) Raymond válasza Abu85 (#397) üzenetére


Raymond
(PH! félisten)

"Az On és az Off között csak az InfinityFX jelenléte a különbség, legalábbis ők ezt mondták."

Es ezt volt mar a legelso valaszomban is - az hogy ezt el is hiszed az igazan szomoru.

"Az mindegy, hogy nincs meg a képkocka a videóban, mert a jelenet megvan a Unity-nek"

Termesztesen. Vagy az AMD-nek. De nem is irtam hogy a videobol lenne, pont azt irtam hogy nem onnan van.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#399) Kansas válasza Raymond (#398) üzenetére


Kansas
(senior tag)

Persze, hisz nyilvánvaló, hogy az AMD hazudik, hisz eleve képtelenség, hogy kitaláljanak egy olyan feature-t ami tényleg ennyire javítja a képminőséget, olyat csak az NV tud...

És nyilván ha te el tudsz érni egy effektet egy módon, akkor az AMD is csak úgy érheti el, hisz egyértelműen következik belőle, hogy máshogy nem lehet...

Have fun a konteóiddal!

(#400) joey04: már akinek... és speciel csak az árban csalódtam némelyest meg 200W alatti fogyasztásban reménykedtem, azt előre lehetett tudni hogy ezt a teljesítményszintet fogják megcélozni.

[ Szerkesztve ]

I used to be a decent sysadmin, then I took an arrow in the knee... (BOFH)

(#400) joey04 válasza b. (#357) üzenetére


joey04
(Jómunkásember)

Minek kevered ide a RayTracinget?

Aláírása maga a válasz: amd fanboy, és valamivel vagdalkozni kell, ha már az amd cucca csalódás lett.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.