Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    Hát én végignéztem a live event stream-et, de ez a RayTracing-es dolog elég felemás volt... Alapvetően elég szép meg jó meg minden, de sok összehasonlítást csináltak és kb. mindegyiknél az volt az érzésem, hogy az "RTX OFF" azaz a RayTracing nélküli jelenet rondább mint amilyen valójában lenne.

    Arra gondolok, hogy pl. tükröződések, fényhatások megoldására azért a klasszikus raszterizációs renderelésben is elég sok trükköt csináltak már, amikkel elfogadható eredményt kapunk. Persze nem olyan szép mint RayTracing-el, de a demójuk tökre nem ezt sugallta, hogy szebb vele... ők úgy mutatták be mintha az új RTX videokártyák és a RayTracing-jük nélkül azok az effektek, tükröződések, soft shadow-k és társaik egyáltalán nem léteznének.
    Az "RTX OFF" állapottal egyszerűen csak kikapcsolták a RayTracing-el számolt effekteket, de nem tették a helyükre azokat, amikkel eddig meg voltak oldva...

    Ill. egy jelenetre emlékszem, ott egy ház belsejét mutogatták ahogy az ablakon besütött a nap, és az hogyan világította meg a szobát... na ott volt 3 állapot, nem csak RTX ON és OFF, hanem valami 'klasszikus' fényszórási megoldás is (nem emlékszem mi volt a neve), de az is észrevehetően szarul volt implementálva.
    Elég megnézni egy Witcher 3-at, ott a házak belső terei nem voltak olyan atom bénán megvilágítva mint ahogy az nVidia demója szerint eddig lehetett őket, pedig tökre nincs benne RayTracing.

    Long story short, elég megtévesztő, hazudós demo volt ez. Úgy állították be a RayTracing-et mintha valami eddig teljesen nem létezőt és lehetetlent hozna be a játékok látványvilágába, pedig ez az esetek 90%-ban nem így lesz. (kivéve pl. egymásba fordított tükrök) Egyszerűen csak szebbek lesznek bizonyos effektek, de nem teljesen újak.

    Kb. mint a tesszeláció, amíg nem létezett, előtte is voltak szép 3D modellek játékokban, csak vele még szebbé lehetett tenni őket... Viszont ha a tesszelációt úgy demózták volna ahogy most a RayTracing-et, akkor kb. azt kellett volna állítaniuk, hogy a tesszeláció feltalálása előtt minden játék 2D-s volt, ami nyilván nem igaz.
    Értitek mi volt a bjaom ezzel az egésszel? Too much bullshit...

    A másik dolog amiről egyáltalán nem esett szó a demó alatt, hogy ha nem számolják így trükkösen össze a TFLOP-okat, és adogatnak össze mindent, mondván 5x meg 10x gyorsabbak a Pascalok-nál... Ha egy játékban nincs RayTracing (vagy helyettesíthető az eddigi, csúnyább effektekkel), értsd. ha az RTX modult nem használja a játék semmire sem... akkor valójában mennyivel gyorsabbak a Pascaloknál? Gyanús hogy erről mélyen hallgattak.

    A referencia kártyadesign viszont kifejezetten tetszik. :)

    P.S.: egyébként nem fog most mindenki rohanni RTX kártyákat venni, a RayTracing-képes hardverek piaci penetrációja minimális lesz még évekig... és amíg ez így van addig a játékokban sem fogják gyökeresen integrálni őket, csak pár fisz-fasz eye-candy effektre használják majd, kb. pont mint ahogy a HairWorks-ot vagy épp a PhysX-et (utóbbi talán jobb példa). Ezért a kis semmiért megvenni egy drága új videokártyát tökre nem éri meg, a "nyers ereje" lenne a lényeg, azt pedig valójában nem mutatták be... Az nVidiát meg ismerjük már mint a rossz pénzt, boldogan kérkednek ők mindennel amivel csak lehet...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz NomadND1 #17 üzenetére

    Na pont ez az, hogy nem derült ki, hogy érdemben jobb-e 4K-ra mint pl. egy 1080 Ti...

    Csak az derült ki hogy van benne egy bazi nagy modul aminek a számítási teljesítményét ha hozzáadogatják a shaderekéhez akkor nagyon nagy számok jönnek ki, de a játékok döntő többsége vagy egyáltalán nem fogja használni ezt a modult, vagy csak tök nélkülözhető eye-candy effektekre... a modul nélkül meg mennyivel jobb egy Pascal-nál? Erre nem adtak választ, gyanús hogy nem véletlen...
    Nekem gyanús hogy amennyivel valós körülmények közt gyorsabb lesz azt nagyrészt az új memória fogja hozni...

    Persze lehet azt mondani hogy a RayTracing a jövő és majd 1-2-3 év múlva mekkora király lesz ez a hardver mert akkor már csinálnak majd olyan játékokat amiknek gyökeres alkotóeleme a RayTracing, nem csak utólag lett beledobva, és fú milyen fasza lesz hogy azokat is tudja futtatni...
    ...igen...
    ...meg lehet nézni az AMD hová jutott azzal hogy mindig a "jövőnek" fejlesztett GPU-kat...
    Kezdjük pl. ott hogy azokhoz a játékokhoz 8GB VRAM tökre nem lesz elég, de esélyes hogy a 10 GigaRay/sec sem...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Duck663 #27 üzenetére

    Igen pont ez az, hogy ezeket az effeketeket ügyes/okos emberek már létező játékokban mind megoldották úgy, hogy ránézésre nem tudod megmondani mennyire valósághű vagy épp valótlan az effekt. Jó persze lehet hogy pl. homályos kicsit vagy akármi, de nincs is alatta egy nagy dedikált hardver ami csak annak a számításával foglalkozik... ha lenne, már nem tudnád megmondani arról sem, hogy valósághű-e...

    Ehhez már csak hozzá kell tenni, hogy az eddigi szép megoldások mind általános shadereken futtotak, nem dedikált feldolgozókon, tehát ha azokból az általános számolóegységekből tettek volna többet a GPU-kba ugyan így megkaphattad volna a szebb képi világot, csak épp "dead weight" nélkül. Ha a fejlesztő akarta volna befoghatott volna mondjuk a fél GPU-t tükröződést számolgatni, ha meg nem, akkor használhatta volna őket másra... ezzel az RTX-el viszont vagy befogja a GPU felét tükröződések számolgatására... vaaagy nem csinál vele semmit, me másra nem jó.

    Félreértés ne essék, nagyon jó dolognak tartom a Ray Tracing-et, de nem így. Sztem ez egy rossz implementáció és csak akkor fognak vele komolyabb sikereket elérni ha rendesen és rendszeresen megkenegetik a fejlesztőket... ami eddig működött, mert csak az AMD volt az ellenfelük, ők meg nem tudták felvenni velük ezt a harcot...
    ...de jön az Intel.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Duddi #90 üzenetére

    Igen erre elég jó esély van... mármint hogy szándékosan rondábbak lesznek a játékok RTX nélkül, mert 1-1 adott effektnek kizárólag csak a RayTracing-es verzióját implementálják, a "klasszikus" megoldását pedig nem... A PhysX-el is pontosan ugyan ezt csinálták: hiába volt jó és látványos fizika, akár részecske-effekt szinten is egy csomó játékban korábban, és hiába bizonyították hogy ha ügyesen van megírva akkor a processzor is elég hozzá, vagy lehet olyan saját fizikai motort írni ami általánosan fut minden GPU-n... ezt nem tették meg. Csak simán vagy bekapcsoltad a PhysX-et és volt fizika, vagy nem tudtad bekapcsolni mert nem volt megfelelő hardvered, és visszaesett a játék fizikája 10+ évvel korábbi szintre... Vicc!

    Persze szép amit a ray tracing tud meg minden, de már az nVidia demójából is tök nyilvánvaló volt, hogy nagyon erősen rá fognak játszani erre, hogy ha nem tudod bekapcsolni akkor ne legyen semmi helyettesítő effekt. Ez inkább visszafejlődés mintsem előre, az ilyen lépésekért büntetni kéne a cégeket, nem ujjongva kifosztani az összes pre-order shop-ot. Nem is értem miért ilyen elvakultan toleránsak az emberek az nVidia GameWorks-on keresztül rendszeresen elkövetett szemétségei ellen...
    Ez épp olyan, mintha valamelyik processzorgyártó mondaná azt, hogy tessék barát itt egy új utasításkészlet, ami ezt tudja használni az alacsony késleltetés mellett futtathat 32+ fős multiplayer játékokat, mert segít szinkronban tartani a playereket. Amelyik vas meg nem támogatja ezt, azon laggolni fog mint a szar, nem is fogsz tudni játszani... mindeközben sok éve vannak 64 fős BF szerverek, de ez hirtelen nem érdekel senkit, felveszik az nV-zöld szemellenzőt és pénztárcájukat maguk előtt lobogtatva mennek előre, bégetve...

    Megoldanak egy már eddig is általánosan megoldott problémát úgy, hogy annak a megoldása többé ne legyen általános hanem kizárólag csak a saját cuccukon menjen, abból is kizárólag csak a legújabbon, me nem elég ha Radeonosként szégyelled magad, már Pascalosként is kell... Az emberek meg tapsikolnak erre! Komolyan, wtf? :F

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Chrys_ #121 üzenetére

    Azért érzed azt a problémát hogy a kártya már előrendelhető és ki is fosztották a kezdeti készleteket pillanatok alatt, de a valós teljesítménye még NDA alatt áll... :U

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák