Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szepi11
újonc
De ha beindul a nagyipari "költséghatékony" tömegtermelés akkor majd térjünk vissza erre, mert még most jobban odafigyelnek erre a kísérleti szakaszra. A villany árának változása is egy érdekes kérdés lesz (lehet hogy nem lesz olcsóbb az üzemanyagnál). Számomra a középréteg nem az aki a fizetéséhez viszonyítva irreális 68 milliós kölcsönt kap a 70 milliós házára kb 50 éves futamidővel (mindenfajta támogatással) de ez legyen az ő gondjuk.
-
dabadab
titán
a középréteg nem az aki a fizetéséhez viszonyítva irreális 68 milliós kölcsönt kap a 70 milliós házára kb 50 éves futamidővel
70 milliós házra senki sem kap 68 milliós kölcsönt, a futamidő hosszabbításának meg 20-25 éven túl nincs értelme, mert kb. semennyit sem csökken a törlesztőrészlet.
DRM is theft
-
-
forumpista
tag
Pont az SUV mánia mutatja hogy az elektromos autóknak sincs halványlila köze sem a klíma/környezet védelemhez meg a bébifokák megmentéséhez. 10-ből 9 új elektromos autó SUV...
2.5 lassan 3 tonnás, a fizikailag létező legrosszabb légellenállási formával (kocka) rendelkező autókkal akarjuk megmenteni a világot, szerintem napjaink úgy fognak bevonulni a történelem könyvekbe, mint amikor az emberiségnek elment a maradék józan esze is... (eddig sem volt túl sok...)
Lesz@rom hogy elektromos vagy nem, ha bárki is komolyan gondolná a környezetvédelmet, akkor kötelezően maximum 1 tonnás elektromos kisautókat lenne szabad gyártani, mivel 10-ből 11 autóban egy ember ül az idő 99.9%-ban.
Faramuci módon úgy tűnik, ezt egyedül a mindennek lehordott Kínában csinálják jól.Ehelyett jön az európai meg amerikai paraszt, hogy neki 3 tonnás SUV kell, nagyobb mint amivel a 2. világháborúban tank csatákat vívtak, mert nem tud ki meg beszállni a hagyományos felépítésű autóba, meg mert nem lát ki az autóból... (wtf).
Hát barátom, akkor tőled azonnal el kell venni a jogosítványt, mert vezetésre alkalmatlan egészségügyi állapotban vagy, mi lesz a legközelebbi, nem lépsz a fékre mert fáj a lábad?...Aztán végül, most hogy már kilát a 3 tonnás SUV-jából, egyből elkezdi csípni a szemét a 20 éves 800 kilós suzuki swift, hát "aztat be kell tiltani a picsába, hát szennyezi a környezetet..."
Na itt tartunk 2021-ben, és ez már csak egyre rosszabb lesz...
-
#53246592
törölt tag
Ez egy folyamat.
Nyáron be lett lengetve, hogy még idén lesznek céldátumok a dízelek budapesti kitiltására. A Levegő Munkacsoport megadott konkrét - meglehetősen közeli - dátumokat is egyes EUROx besorolásokra, de ők nem döntéshozók. Aztán valószínűleg szembejött a nép és a többi politikus véleménye, hogy ezt így most nem kellene erőltetni, legalább a választásokig, meg utána is csak csínnyán.
Ami fontos: nem hirtelen az összes dízelt tiltanák ki, hanem fokozatosan EURO1, stb...
Mivel a nyugat használtautó lerakata vagyunk jó ideje, így ez túl sok embert érintene túl keményen, ezt nem fogják csak úgy hipp-hopp meglépni. Vagy ha mégis, akkor mennek a kukába a következő választások után A következők meg visszacsinálják/kitolják a tiltásokat.
Személy szerint nem támogatnám az ilyen tiltásokat. A kétüteműeket se kellett igazából betiltani, egyszerűen a bontóba kerültek. Elsőre inkább azt kellene nézni műszaki vizsgán, hogy hozza-e többé-kevésbé a saját besorolása szerinti kibocsátást az autó. Ami most, hogy vizsgáztatni se kell, nem kicsit túlzott elvárásnak tűnik... -
Feketelaszlo
senior tag
Nyilván vannak mindenféle jogos környezetvédelmi és mondvacsinált sötétzöld vádak ellene, de ha ezeket félrerakjuk akkor műszakilag az a legnagyobb baj, hogy tönkreteszi az úthálózatot. Nézd meg az USA-t: ott 30 éve kezdett divatba jönni, most meg csillagászati összegeket költenek közpénzből infrastruktúra felújításra, pl. egészen kis forgalmú helyekre is autópálya-alapot terveznek már. Az a +20-30% tömeg elsőre nem tűnik perdöntőnek, de főleg az archaikus európai úthálózatnak ez nagyon fáj, mert ennek az alapját az autó megjelenése előtt legfeljebb szekerekre méretezték (sok helyen kikandikál a macskakő főutak, sugárutak alól) ami kb. egy könnyebb személyautó súlyával egyezett, a teherautó és SUV forgalom már szerkezetileg roncsolja. Csak míg a teherautókat és buszokat ki tudod tiltani és tudsz rá komoly útdíjat kivetni, a SUV személyautó volta miatt ez problémás. Azt meg, hogy sokaknak eleve a kátyújárás (ami valójában kátyúmélyítés) és padkára parkolás a fő selling point gondolom nem kell magyarázni.
Az elektromos autóknál ez azért hatványozott probléma, mert a tankolásból befolyó jövedéki adó egy része nyilván az útkarbantartásra fordítódik - de ha valami fokozottan károsítja az utat a súlyával és még jövedéki adót sem fizet akkor valaki máson kell behajtani annak a betonba és aszfaltba öntött amortizációnak az árát amit a rendkívül környezettudatos villany SUV tulajok okoznak. Magyarán ez így nem lesz fenntartható. -
madgie
titán
válasz forumpista #155 üzenetére
Ezzel szemben Európában idén a Model 3, az ID.3 és a Zoe fogyott a legjobban a dodzsemek közül, és ezekből egyik sem SUV…
-
azbest
félisten
válasz Busterftw #160 üzenetére
amúgy valószínűleg egy nagy kommunikációs hiba, hogy mindig az Föld megmetéséről, a természet megvédéséről beszélnek a zöldek. Ahogy írod is, megtörténtek már máskor is klímaváltozások, csak éppen a mostani olyan gyors, hogy ennél gyorsabb szinte csak egy meteorit armageddon lehetne.
Azt kellene kommunikálni, hogy a mi és a gyerekeink szaros életének megtartása miatt kellene visszafogni az értelmetlen szennyezést. Szóval ahhoz, hogy a 8 milliárd nyomorult ember életben maradjon, az kell, hogy ne nagyon változzon az éghajlat. Ne pár év alatt változzon, hanem évszázadok vagy évezredek alatt.
-
válasz Busterftw #160 üzenetére
Igen, és miért is nincs a jobb széle meg az ábrának?
Ember, az én gyerekkorom, azaz a 80-as évek óta észrevehető a változás (ti. akkor még volt télen hó, most meg már elvétve, november végén bringázok még). Ennek nem lenne szabad így mennie.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
#53246592
törölt tag
válasz Busterftw #160 üzenetére
Aki tagadni akarja az ember által előidézett éghajlat változást, annak baromi fontosak lehet az elmúlt 4 milliárd év hőmérséklet változásai. Azt azért valljuk be, hogy a mostani változás nem kicsit könnyebben, biztosabban mérhető, mint a régmúlt változásai. A mérések meg azt mutatják, hogy meglehetősen gyorsan történnek a dolgok.
-
cami][us
senior tag
Aztán 5 év múlva állhatnak át üzemanyagcellára.
-
8th
addikt
Mi bringával voltunk lent ma kutyát futtatni a Dunán olyan jó idő volt. Egy csomó ember sétálgatott a Duna parton meg voltak más kutyások is szóval inkább a kutya futtatott minket de azért jó volt.
Én is a nyolcvanas évek vége felé voltam gyerek akkor még téli szünetben hógolyózni meg szánkózni jártunk és nem emlékszem olyan télre, hogy egy szál pulóverben kint lehetett lenni a szabadban akár egész nap is. Ma ez már nem ritka. Nem azt mondom, hogy minden téli szünetben fagy és hó volt de mi még láttunk havat. A mai srácok max. akkor látnak havat ha felviszi őket az ember dobogókőre szánkózni. Az sem rémlik, hogy kis pöcs koromban egy héten át olyan hőség lett volna, hogy anyám nem engedett ki a szabadba minket. Vagy, hogy tornádót láttak volna Magyarországon bárhol is. Vagy, hogy ilyen özönvíz szerű esőzések lettek volna a semmiből. És nem évszázadokról beszélünk hanem ekkorát változtak a dolgok alig 30év alatt. Ha belegondolok ez azért elég szarul hangzik.
A megújulók mellé kisebb nagyobb atomerőművekkel kéne teleszórni a világot és villannyal megoldani a közlekedéstől a fűtésen át mindent. Azzal talán valamennyit lehetne lassítani ezt a visszafordíthatatlan folyamatot. Túl sokan vagyunk és nem bír már el ennyi hulladéktermelő fogyasztót a bolygó. -
lazajnd
tag
Senki be ne egye a maszlagot, hogy a döntéshozók, lobbicsoportok berkein belül bárkit is érdekel a környezetvédelem.
A polgári mozgolódás felszítására odavágtak mindenki elé egy random kislányt, aki nagyon mérges, illetve zseniális módon kiválasztottak egy hamar bűnbakká tett ágazatot, az autóipart, ahol óriásit lehet kaszálni, természetesen egy szent célt szem előtt tartva: szeretett bolygónk megmentését.
Nem is kell lenyomni az emberek torkán, erre ékes bizonyíték minden hasonló cikk alatti komment szekció, megtesszük mi egymással. Itt éppen valamennyire szakmai alapokon, de azért előkerül néha az ideológia is.
Gyönyörű gondolat, hogy "a változást valahol el kell kezdeni", illetve ennek legkülönfélébb változatai.
Józan módon végiggondolva a bambusz szívószálak bevezetése, de véleményem szerint akár a személygépjármű iparág felé támasztott irreális elvárások helyett ott kellene elkezdeni, hogy nem gyártanak le percenként megszámlálhatatlanul végtelen palack Coca Cola-t, évente 300 új telefon modellt, új ruhakollekciót stb. Ezt adja el valaki a népeknek. Óriási tömegek a kényelemhez és jóléthez való hozzászokását, illetve ragaszkodását volna szükséges megtörni.
Felfoghatatlanul nagy összegek szükségesek csak a fórumtársak által tárgyalt infrastrukturális változtatásokhoz, elképedek néha, egyesek milyen könnyen nyilatkoznak pénzekről, megvalósíthatóságról. Azt hiszem igen kevesen látják a valós komplexitást, valamint az összegeket amit a pénztárgép a kalkuláció végén kiköp, talán mindannyian meglepődnénk rajtuk.
Őszintébb hangok szerint a bolygó állítólagos megmentését képtelenség jelentősségteljes változásokkal elkezdeni amellett, hogy a jelenlegi gazdasági, de akár társadalmi struktúrák össze ne roppanjanak.
Egyszerűbb megosztani Twitter-en az új iPhone-ról hogy #greenpeace, dolog letudva, jó ember vagyok. Ilyen kényelmes állapotba kizárólag teli gyomorral, a fűtött nappaliban a párnák közé befészkelődve lehet eljutni.
Aztán az új típusú erőműveket, hatékonyabb akku technológiát, belvárosi töltőállomás szigeteket ki fogja kifejleszteni, letesztelni, előállítani/kivitelezni, üzemeltetni?
Számomra komolyan aggasztó a munkaerőhiány, az emberek többsége fodrásznak, vegán coach-nak, közgazdásznak tanul, már amennyiben tanul. Én nem tennék olyan merész kijelentéseket, mint hogy x év múlva ez meg az lesz. Nincsenek a háttérben örök életű és nem mellesleg igen bölcs tudósok, akik kimeríthetetlen anyagi forrásból fejlesztik a csodálatos jövőt - NEKÜNK.
Riasztóan lelassult az áttörést hozó találmányok számának növekedése.
Kérdés talán sokak számára, hogy ha például az egyébként rendkívül hasznos telefonokra függőséget kiépítő, a fiatalokat demotiváló social media felületek, az érintőképernyő teljes előlapra való kiterjesztése, az emiatt fellépő selfie kamera hollétének kardinális kérdése, illetve egyéb fontos technológiák fejlesztése helyett valós problémákra koncentrálna a világ, hol tartanánk, meddig mehetnénk el. Lassan elérjük a korlátainkat, vagy egyszerűen nincsenek mérvadó projekteken a nagy elmék, akik közül valószínűleg a többség jelenleg haszontalanságok fejlesztésével foglalkozik kielégítő bérezéssel. -
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #156 üzenetére
Ha megérte volna a kétüteműt fenntartani, biztos vagyok benne, hogy, lett volna hozzá annyi alkatrész, hogy ne a bontóba menjen, mert valaki gyártott volna hozzá. De kiszorították az újabb fajták, mert többet nyújtottak, és árban is felvették a versenyt. Nem azért mert belengették hogy akkor 5 év múlva a kétüteműt csak Kelenföldig engedjük. És ez az, amit az elektromos máshogy csinál. Nem megy olyan messze? Nem olyan tágas? Nem tudsz huzamosan autópályatempót tartani? Sok idő feltankolni? 4-szer annyiba kerül? Tiltsuk be a vetélytársakat! Így könnyű helyzetbe kerülni.
-
Noukoum
veterán
Imádom hogy milyen szépen igyekszel megfogalmazni a nagy semmit.
1. Senki nem ette meg a maszlagot, maximum te.
2. Nem sok mindent tudhatsz arról a kislányról. Az autóiparnak kutya baja, technológiai váltás van. Aki lemarad az megbukik, NOKIA megvan?
3. Ékes bizonyíték hogy a hosszászólásodnak kár volt megszületnie. Mert csak magadat írod le.
4. Nem ők adják el a népeknek, a népek veszik meg a sok sz@rt. Nyilván mindenért más a hibás, csak a szokásos.
5. A felfoghatatlan pénzek? Hol? Fogalmad sincs mi mennyibe kerül, de azért hangos vagy.
6. Egyes hangok szerint.
7. Egyszerűbb fikázni azokat akik tesznek valamit miközben te feltételezem nem csinálsz semmit.
8. Na eddig ki tette meg ezeket? Csak volt valaki hiszen léteznek.
9. A többi pedig egyáltalán nem idetartozik, saját véleményed.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
lazajnd
tag
1. Tehát senkiről nem tudsz, aki a környezetvédelemre hivatkozva ítéli el azt, aki szóvá teszi a kételyeit?
2. Ki idézte elő a technológiai váltást? Azért történt mert olyan kézenfekvő módon tökéletes, és veri a jelenlegi piacot? Az elektromos autók kényszerített bevezetéséről vitatkoznak hozzászólások között. Autóiparban dolgozom, nem látom át az egész világot, de a "kutya baja" kicsit légbőlkapottnak tűnik. A cikket olvastad? Egy komoly autóipari szereplőről van szó, de biztos tudod, hogy tele a kincstár.
3. A válaszod stílusa gyarapítja az ékes bizonyítékok tárházát.
4. Teljesen egyetértek, nem derült ki? A pontom arról szólt, hogy a feleslegesen szerteágazó, évente kukázandó, naponta szemetet termelő termékeket is meg lehetne regulázni, ami talán kevéssé rogyasztaná be az európai gazdaságot, mint az amit az egyik legnagyobb ágazatával csinálnak.
5. Igen, leírtam bogy fogalmam nincs. Csupán arra reflektáltam, hogy mások hamar dobálóznak ilyen-olyan infrastrukturális beruházásokkal, míg az ehhez szükséges pénzügyi háttér részletkérdéssé korcsosul.
6. Neked is van hangod, nekem is. Ha nem hivatkozom doktori disszertációkból, mindjárt el kell vetni a gondolatot?
7. Nem biztos, hogy valamit tenni minden esetben jobb, mint átgondolni a kérdést nagyobb perspektívából. Erre persze volt jópár évtized, aláírom, de az elektromos autók kényszerített bevezetése a jelenleg használatos ICE technológia fokozatos ellehetetlenítése, illetve minden ellenvetés lehányása mellett nem szimpatikus út. Ez egy vélemény.
8. Személyes aggályaimat fejeztem ki, leírtam érthetően, hogy mire gondolok.
9. Az egész a saját véleményem volt, ahogy ez is. -
Noukoum
veterán
1. Van egy folyamat amit a pénzért csinálnak az autógyártók. Ezzel az átállással kisebb lesz a közlekedés környezeti terhe, valamint tisztább a városok levegője. Szó sincs arról hogy azok a gyártók akik addig pénzt toltak a dízel csalószoftverbe holnaptól a környezetvédelem megszállotjai lennének. Ez egy általad kitalált dolog.
2. A technológiai váltást az idézte elő hogy az akkumulátortechnológia rengeteget fejlődött, mindemellett az egyre gyorsabb töltési megoldások és a energiahálózat fejlődése az ami miatt történik az ami. Az hogy ki miről vitatkozik engem speciel nem izgat. Itt te vagy borzasztó naiv ha elhiszed hogy ég a ház az autógyártóknál.. Persze hogy vannak problémák, amit egyébként nem mellesleg ők maguk okoztak.
3. Nagy mennyiségű hülyeségre, ráadásul személyeskedésre nem tudok máshogy reagálni.
4. Na itt ugrik ki a nyuszi a bokorból. Az eus kvóta megmenti az európai autóipart. Csak ezt laikusok nem látják. Ha ezt a folyamatot nem most hanem 10 évvel később próbálnák meg akkor már tele lenne a kontinens amerikai és ázsiai villanyautókkal. Biztos könnyebb lenne eladni az európai gyártóknak autót mikor az új autó eladások mondjuk 70% már nem az övék lenne. Csak ugye ahhoz hogy ezt lássuk nem elég egysíkúan nézni a dolgokat.
Meg lehetne regulázni persze, úgy hogy közben az autógyártók csődbe mennek mert kevesebb autót adnának el. Nem ez a cél. A te ötleted vinné csődbe az egész európai ágazatot, milyen vicces..
5. Akkor ne beszélj olyan tételekről amikkel nem vagy tisztában.
6. Olvasd már el mit írtál, őszintébb hangok.. Inkább azt kérdezem honnan veszed hogy azok a hangok őszintébbek.
7. Újabb tévhit. Senki nem kényszeríti az elektromos autózást bevezetését, egyszerűen egy jobb techonológia ami ráadásul hosszútávon olcsóbb is (a gyártóknak). Nem lehetetlenítik el a hagyományos autókat, csupán azt várják el tőlük hogy papíron se szennyezzenek. Nincs ellenvetés, jöhetnek az alternatívák. Ja hogy nincsenek? Akkor egyelőre marad az aksis villanyautó. A probléma pont az hogy én úgy beszélek hogy elég alaposan ismerem a témát, tudatosan átgondolt információkat adok át. Szóval itt átgondolni nem nekem kell a dolgokat, hanem pl. neked. Most nyilván aki trollkodik annak mindegy.
8. Jelentem, ezen személyes aggályiad teljesen indokolatlanak. Láthatod folyamatosan fejlődik az elektromobilitás minden szegmense.
9. tény != saját vélemény. Akkor mielőtt leírsz valamit győződj megy róla hogy igaz-e. Egyébként a vélemény is támadható ha az nem valós információkra épül.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Diabolis
tag
Szerintem keressünk egy jótündért, aki egy csettintéssel megváltoztatja a komplett emberiség életfelfogását, és létrehoz egy utópisztikus társadalmat.
Ott senkit nem a haszon fog érdekelni, az emberek a társadalom érdekében - nem pénzért,megélhetésért- fognak dolgozni, nem kell minden családba 1-2 autó, működni fog az autómegosztás - mivel vigyázni fogunk a más cuccára is-, mindenki szelektíven gyűjti a hulladékot. És mivel nem lesz pénz, nem lesz gond az elektromos autók árának növekedése.Ja, hogy ez nem így megy? Akkor a jelek szerint a változás lassú lesz. Persze, értem én, hogy a tecnológia a használattal fejlődik (a mobiltelefonos példa nagyon bejött), de ez a technológia még nem a kisembernek való. A kisember egyenlőre a kőolajos autóval fog járni, mivel felgyorsult világunkban sokszor nincs ideje plusz 1-2 órát utazni tömeggel, naponta. A kisember meg fogja venni egy-két milláért a lerúgott-visszatekert német prémiumot. Aztán vagy autót csinál belőle sok pénzért, vagy pár év után elbontja.
A városi ember pedig kénytelen lesz elviselni a szmogot. Ja, hogy nem tetszik? Nekem sem tetszett. Kiköltöztem vidékre. Itt nincsen szmog, nincsen dudálás (bár a 4-6 villamos hangosabb volt mint az autók), sőt, nincsenek hajnali kettőkor részegen ordibáló főiskolások/egyetemisták sem. Ja, nincs a közelben bolt, könyvtár, kocsma sem, és télen is meg kell várni a hókotrót.
Eközben aki megteheti, vegye meg a villanyménest. Kedves egészségére. Bár én személy szerint nem kedvelem amikor a pátyi emelkedőn 50km/h-val szrakodik előttem, elviselem. Vegye meg, használja, ezzel fejlődik és remélhetőleg olcsóbb is lesz a villanyos autó. Ja, bocs, olcsóbb nem lesz. Nagyobb kereslet, nagyobb haszon a gyártónak. Ja, nem a gyártónak, hanem a bányásznak aki kézzel szedi a ritka fémeket. Ja bocs, nem nekik, hanem annak a pár embernek akik a vezető székekben ülnek.Akkor megint ott tartunk, hogy vagy a jótündér, vagy a türelem. Mind a két fél részéről.
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
#27070592
törölt tag
válasz Diabolis #182 üzenetére
Jótündér ügyben nem vagyok kompetens, de az életszemléletünket tényleg nem ártana megreformálni egy kicsit.
A minket figyelő alienek azt gondolhatják rólunk: tök jó kis bolygó lenne ez, egy stabil csillag körüli pályán, a lakható zónában, de amit ez a nyolcmilliárd beszélő majom elművel rajta, az nonszensz. -
#16820480
törölt tag
válasz Busterftw #160 üzenetére
Igen, és ezek a csúcsok egyrészt százezer-millió évek alatt zajlottak, nem egy évszázad alatt, másrészt pedig jó nagy kihalási események köthetők hozzá. De amúgy az igaz, hogy a klímának semmi baja nem lesz ettől a változástól, a bolygó sem fog elpusztulni, csak az élet rajta lesz kimondottan nehéz, vagy akár lehetetlen. Nézd meg a Vénuszt, hogy milyen egy elszabaduló üvegházhatás, tök kellemes lehet a 400 fokos mérgező és savas légkör
Amúgy meg nem több mrd évvel ezelőttre gondolok, hanem akik ilyet állítanak, ők az elmúlt évtizedekre gondolnak általában, vagy max 100-200 évre visszatekintve.[ Szerkesztve ]
-
válasz Diabolis #182 üzenetére
"használja, ezzel fejlődik és remélhetőleg olcsóbb is lesz a villanyos autó. Ja, bocs, olcsóbb nem lesz. Nagyobb kereslet, nagyobb haszon a gyártónak. "
Dehogynem. Nagyon kicsi a verseny a hagyományos autók piacán, de elektromosból még bőven van, akinek kevesebbért is megéri + erősödik a használtpiac, ami lenyomja az árakat.Mutogatni való hater díszpinty
-
lazajnd
tag
Az eddigi csekély számú reakció alapján lehetséges, hogy nagyon el vagyok tájolva, és minden rendben van/lesz. Legyen igazatok, befejezem.
A fenti hozzászólásaim alapját mindenki által hozzáférhető cikkek, közlemények, az iparban szerzett valamennyi tapasztalatom, a körülöttem megfigyelhető trendek képezték. Ezek alapján hajlok inkább a pesszimizmusra, ember legyen a talpán aki ebből a szénakazalból kiválasztja az igazságot.
Ellenben ahogy látom vannak nagyon magabiztos jelentkezők. Minden sértés nélkül javaslom, hogy ha valamire reagálsz, értő olvasással állj neki átnyálazni, mert állandóan eltérsz az általad megfogalmazott pontok tartalmától, így értelmét vesztette minden további reakció.
Az eredeti hozzászólásban az irónia ilyen ellentmondásos témába való bedobása nem volt nagy ötlet, ezért elnézést kérek, csak további indulatokat szül. -
Busterftw
veterán
válasz #53246592 #166 üzenetére
Csak oda akartam kilyukadni, hogy jaj minden nyaron 2 fokkal melegebb van globalisan a Foldet nezve nem ujdonsag, mert mindig is sokkal melegebb es sokkal hidegebb idoszakok valtottak egymast.
Ilyen szempontbol teljesen irrelevans, hogy 150 ev alatt nott 1.5 fokot, a Foldnek tokmindegy.
sheratan
Kisebb tavlatokban is van erre pelda, ott a Roman Warm Period 250 BC to AD 450, Medieval Warm Period.
"A 1986 analysis of Alpine glaciers concluded that the period from AD 100 to 400 was significantly warmer than earlier and later centuries.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Busterftw #188 üzenetére
Ilyen szempontbol teljesen irrelevans, hogy 150 ev alatt nott 1.5 fokot, a Foldnek tokmindegy.
A Földnek, ami egy kb. 13000 km átmérőjű vasgolyó, annak tényleg.
A rajta élő élőlényeknek már nem teljesen, ahogy az se mindegy, hogy a nyolcadik emeletről a földszintre lifttel érsz le vagy kiugorva: mindkét esetben ugyanakkora a távolság, csak a sebesség más.Kisebb tavlatokban is van erre pelda, ott a Roman Warm Period 250 BC to AD 450, Medieval Warm Period.
Tekintsük meg, hogy ez hogyan nézett ki, csak hogy lássuk, hogyan viszonyul a mostani (és az előrevetített minimum két fokos) melegedéshez képest:
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Gargouille
őstag
"Ember, az én gyerekkorom, azaz a 80-as évek óta észrevehető a változás (ti. akkor még volt télen hó, most meg már elvétve, november végén bringázok még)."
Ezt csak megerősíteni tudom! Gyerekkoromban minden évben fellocsoltuk a játszóteret december elején, lefagyott és egész februárig koriztunk meg hokiztunk rajta. Tök standard volt, hogy szánkóztunk egész télen, törtek is a Dabas fa szánkók mint a ropi. Most meg képen mutogatom a gyerekeimnek, hogy milyen a tél, vagy max ha felmegyünk a Mátrába, akkor látnak rendes téli időt.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
#16820480
törölt tag
válasz Busterftw #188 üzenetére
A "2 fokkal melegebb" az nem azt jelenti, hogy jajj, nyáron 30 helyett 32 fok lesz, hanem ez egy átlaghőmérséklet. De amúgy hogy érzékelni tudd milyen kellemes az ilyesmi, nézd meg mekkora élmény amikor a tested átlagban 2 fokkal melegebb (tehát 36,5 helyett 38,5°C).
Hát igen, voltak ilyen ingadozások, és most éppen egy hűvös periódusban kellene legyünk, ehhez képest pedig... De ha már grafikonokat linkelgetsz, akkor tessék itt az utóbbi 2000 évé: [link] Ugye az a medieval warm period pont olyan volt, mint ami most van, ugye? Ugye?
-
Gargouille
őstag
"Az eddigi csekély számú reakció alapján lehetséges, hogy nagyon el vagyok tájolva, és minden rendben van/lesz. Legyen igazatok, befejezem."
Csak visszajelzésként mondom, hogy én nagyon egyetértettem azzal amit leírtál.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Busterftw
veterán
válasz #16820480 #192 üzenetére
Igy ertettem, amikor azt irtam globalisan.
Spanyolorszagban elek, nem kell magyarazni a meleget.Ezek eleve izolaltabb esetek voltak, de latod azert atlag -0.6 fokkal huvosebb volt, mert kevesebb sugarzas erte a Foldet, az oceani aramlatok, vulkan aktivitas stb, barmi hasonlo kivalthatja.
Ezek ugyanugy bekovetkezhetnek az elkovetkezo 50-100 evben es az az elorejelzett +2 fok maris csak +1 lesz
40 ev utan epp most tort ki a spanyol Cumbre Vieja, ki tudja mi lesz meg itt.Persze nem mondom, hogy ilyenekre alapozzuk a jovonket, csak mint pelda, hogy viszonylag kis ido leforgasa alatt meg barhogy valtozhat a homerseklet.
Ha tul meleg lesz, meg mindig lehet koltozni Norvegiaba
-
dabadab
titán
válasz Busterftw #194 üzenetére
latod azert atlag -0.6 fokkal huvosebb volt
Te ezt hol látod? Mert amúgy a wikipedia azt írja, hogy "GMST averaging –0.03 [–0.30 to 0.06] °C between 1450 and 1850 relative to 1850–1900" és a grafikonon is kb ezt látszik, szóval egy nagyságrenddel elnézted a hőmérsékletváltozást.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
Busterftw
veterán
Ott a grafikonon. Pl 1600-nal az atlag lement 0.3-ig is.
De ha beleolvasol a kulonbozo regioknal akkor talalsz nagyobb ertekeket, az atlag Uj-Zelandon -0.56 C volt az egesz periodus alatt.Szoval latszik, hogy nem neztem el a homersekletvaltozast.
hcl
2 fok atlaghomerseklet emelkedesnek oruljunk vagy 0 emelkedesnek de egy hatalmas vulkankitoresnek?
Mindenki eldontheti melyik a rosszabb.[ Szerkesztve ]
-
Gargouille
őstag
válasz #53246592 #103 üzenetére
"Mit csináljanak ha közlekedni szeretnének? Lincseljék meg egymást? Inkább kávézzanak. Vagy a sokat autózók ameddig lehet használjanak dízelt, azt ritkábban kell és gyorsabban lehet tankolni, max. a belvárosba nem mehetnek be vele."
Lehet nem fogalmaztam elég egyértelműen. Szoktál kint járni a közutakon közlekedni? Ha igen, akkor remélem nyitott szemmel, mert én azt látom, hogy 2 másodperc késlekedés miatt akár a saját és a családjuk életét is kockára teszik, inkább haljanak meg, de nehogy már veszítsenek akár egy másodpercet is. És nem is kevesen csinálják ezt, hanem mondhatni ez az általános mentalitás. A szabályok pedig szinte nem is léteznek, a záróvonal meg a piros lámpa inkább csak ajánlás. Egyszerűen ilyen a társadalom színvonala jelenleg és évről évre inkább ilyenné válik.
Na már most én arról beszélek, hogy ezzel a társadalommal nehéz lesz elfogadtatni, hogy fél óra egy töltés, vagy nem hajthat be a belvárosba (muhaha, mikor az egyirányúba behajt szembe és konkrétan eltolja a szabályos közlekedőt). Erre gondoltam csak, amikor arról írtam, hogy erős kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy majd itt békésen kávézgatva várják türelmesen a töltést.
"Akárhova ahol meg tud állni egy autó."
A benzinkutakról beszéltem konkrétan, nem általánosságban a városról vagy az országról. Tehát, hogy a meglévő benzinkutak körül nem igazán van rá mindenhol hely, hogy kiépítsenek még + területeket erre. Nem úgy általánosságban. Bár akár tudnék néhány lakótelepet is mutatni, ahol azért fejvakarós lenne.
"Ez hol van? Baromira nem ilyen gyors az átállás, nem is látszik még, hogy mikor lesz ilyen gyors. A 2030-as (haha) vagy 2035-ös tiltási elképzelések az új autók forgalomba helyezésére vonatkoznak."
Ebben igazad van, de én magára a tendenciára gondoltam. Ez egy trend, amiben "napról napra" jönnek az új ötletek a korlátozásokra és a hagyományos belsőégésű autózás megfojtására. Amivel környezetvédelmi oldalról egyébként egyet is értenék, de nem úgy, hogy igazából több problémát/kérdést vet fel - egyelőre - mint amennyit megold.
Úgy általában ez is olyan mint a szoftver fejlesztés. Nagyon gyorsan el lehet jutni mondjuk a 70%-ig, amikor már működőképes a program, de még nincs készen. Az utolsó 30% meg vért pisálósan nehéz és hosszadalmas, mikor a részleteket kell megoldani, optimalizálni, bugfixelni, készre csiszolni. Ugyanezt látom az önvezetésben vagy az elektromos autózásban is. Eljutottak gyorsan a 60-70% -ig, és most hirtelen húznak egy egyenes trendvonalat, hogy na már csak kéznyújtásnyira van a vége. Na ez a "kéz fog szerintem hosszabbra nyúlni", mint az optimista becslések.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
dabadab
titán
válasz Busterftw #197 üzenetére
Ja, hogy a hosszútávú globális átlag helyett lokális átlagokat meg egy-egy kiugrást nézel.
Szerintem magadtól is rájössz, hogy az miért nem ugyanaz, de ha mégsem, akkor nézz rá a grafikon jobb szélére és hogy az miért olyan nagyon feltűnően más, mint az addigi rész.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával