- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Azonnali fotós kérdések órája
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Az érintett autókban meghibásodhat a kijelzőkonzol. A sofőrök pedig ezen a médiavezérlési egységen keresztül tudják elérni az autó tolatókameráját, a klímavezérlőt, továbbá a robotpilóta vezetéssegítő rendszert. Emiatt a hatóságok úgy gondolják, hogy a meghibásodásra hajlamos kijelzők balesetveszélyessé teszik a szóban forgó Teslákat.
Magyarul nem balesetveszélyes.
Az autóipar követi a érintőkijelzős trendet, pedig a szakértők nem győzik hangsúlyozni, hogy vezetés közben gombokat és kapcsolókat előnyös kezelni, nem pedig vakon tapogatni a kijelzőket. A szakemberek szerint az érintős felületek ideálisak mobilokra és tabletekre, de az autóban csak nehezen kezelhetőek, elvonják a sofőr figyelmét, és balesetveszélyessé teszik a közeledést.
Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből, nem tudjuk vakon hogyan érjük el a legalapvetőbb beállításokat. Pedig csak egy érintőkijelzőt nyomkodunk, nem fizikai gombokat. Ja de, azt is megszokjuk érdekes módon.
Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el. Miért az autót hibáztatjuk a user hülyesége miatt?Szokásos tesla írás.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
btprg
senior tag
Hát ez elég fura hiba... A tervezéskor úgy gondolták, hogy mire agyoníródna a flash memória, addigra már úgyis csődbe megy a cég, vagy mi? Egy négy keréken guruló számítógép alapból se egy életbiztosítás, hát még kijelző nélkül...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
bkercso
nagyúr
Nem kell ahhoz szakártőnek lenni - pl. elég a mobilon a navit használni - hogy érezd, hogy a fizikai kapcsolókat könnyebb megtalálni tapogatva. Pontosabban azokat meg lehet találni, míg az érintőkijelzőt nézni kell. Még csak rápillantani sem elég.
Fiatal mérnökként is zsigerből írtózom az "okos" dolgoktól, amik megpróbálják kitalálni és helyettem végezni a cselekedeimet, de persze rosszul.
ON:
Ilyen baki meg minden új dologban szokott maradni. Az új rakétákból is leesik néhány, mire a többi már fent marad... Szerintem, aki újdonságot vásárol, az ezt "bevállalta", legfeljebb nem tudott róla.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
azbest
félisten
Eredetiben (pdf) így hangzott a panasz
Specifically, failure of the MCU results in loss of the rearview/backup camera2 and loss of HVAC (defogging and defrosting setting controls (if the HVAC status was OFF status prior to failure). The failure also has an adverse impact on the Autopilot advanced driver assistance system (“ADAS”), as well as turn signal functionality due to the possible loss of audible chimes, driver sensing, and alerts associated with these vehicle functions.Tehát a kameraképek, pára és jégmentesítő kapcsolóinak elérését, valamint az Autopilot és vezetéssegítő rendszerek csilengelő hangjának hiányát rótták fel a meghibásodás esetére.
Amúgy meg eleve 8 év / 100 ezer mérföld gari kiterjesztést adtak erre.
#3 btprg
ha jól értem ez kifejezetten a tegra chip melletti flash. Szóval simán lehet az nvidia sara is.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
"Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből ... "
Én még ilyen félistennel nem találkoztam. Ettől függetlenül nem kétlem, hogy te képes vagy rá. Miért állítanál mást?"Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el."
Ne terelj! Igenis elvonja. Arról nem is beszélve, hogy egy már közepesen rossz úton is elkolbászolhat az ember keze, és nem azt nyomja (boccs, érinti) meg, amit szeretne.Ha, rajtam múlna (tudom, szerencse, hogy nem), én a Tesla-kat úgy tiltanám, min a sicc. Ez az kijelzőn van szinte minden, rettenetesen balesetveszélyes.
Egy kis adalék: Model 3 facelift-ben pl. a segélykérő gombot (az egyike volt az utolsó fizikai gomboknak) száműzték az egérmozira. Kérdem én, vajon egy baleset alkalmával, mi fog hamarabb megsérülni? Egy gomb, vagy egy büdös nagy kijelző, középen?
Erre mondhatnád, hogy baleset esetén a rendszer automatikusan riaszt (lehet, nem tudom), de akkor nézzük azt az esetet, hogy Józsi bácsinak infarktusa van. Nyilván egyszerűbb lesz neki eltalálni egy kis ikont a kijelző tetején, mint a korábban esetleg már megszokott (tegyük fel nem ez az első Model 3-ja) gombot fenn, középen megnyomni.
Szóval szvsz. az egész autó egy ergonómiai baki. -
bLaCkDoGoNe
veterán
A "Balesetveszélyes autókat kell visszahívnia a Teslának" cím szerintem sokkal magyarosabb lenne.
#11 Parci:[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Dißnäëß
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #9 üzenetére
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
HÁZIGAZDA
-
ddekany
veterán
Kell a mobil alkalmazásba, hogy ilyenkor használhasd a mobilodat, a kocsi kijelzője helyett.
Amúgy az kerül a kijelzőre, aminél a törvény (adott államban) nem követel meg külön fizikai kezelőszervet. Boritékolható, hogy amint van egy nagy érintős kijelző, minden gyártó elkezd majd oda átköltözni. Ha bekrepált a képernyő... mint sok más kritikus meghibásodásnál, vagy vállalod hogy a szervizig még elevickélsz, vagy elviteted.
-
ledgeri
nagyúr
Ha a kezedbe adok egy gombos, tekerős, kétállásos kapcsolós, miegymásos ketyerét, akár ismered akár nem, akkor rájössz, érzed, hogy mi merre kattan, ha már használtad, akkor tudod is hogy mit csinál.
Ha ugyan így a kezedbe kapsz egy érintőkijelzős valamit több menüvel, többféle mélységű felépítéssel, több féle nézettel, azt is ki tanulhatod hasonlóképp...De ha pl bekötjük a szemed, a ketyerét elcsavargatjuk, az érintőst meg random, de funkcionalitása szerinti képére állítjuk -kíváncsi lennék- melyiken oldod meg az ismert szakszerű vészleállítást hamarabb...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
gabor7th
addikt
"A Tesla megerősítette az NHTSA számára, hogy idővel minden érintett modell meghibásodik majd."
Az jó, így még sűrűbben kell majd vásárolni.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
bkercso
nagyúr
-
Noukoum
veterán
Ha a kezedbe adok egy gombos, tekerős, kétállásos kapcsolós, miegymásos ketyerét, akár ismered akár nem, akkor rájössz, érzed, hogy mi merre kattan, ha már használtad, akkor tudod is hogy mit csinál.
Amiből egy ilyen kategóriájú autón lenne néhány tucat legalább.Ha ugyan így a kezedbe kapsz egy érintőkijelzős valamit több menüvel, többféle mélységű felépítéssel, több féle nézettel, azt is ki tanulhatod hasonlóképp..,
Pontosan ugyanannyi idő megtanulni.De ha pl bekötjük a szemed, a ketyerét elcsavargatjuk, az érintőst meg random, de funkcionalitása szerinti képére állítjuk -kíváncsi lennék- melyiken oldod meg az ismert szakszerű vészleállítást hamarabb...
Pontosan ugyanannyi az esélye hogy megtalálom a következő szám gombot.
A legnagyobb probléma hogy előbb vezetni kéne egy teslát néhány ezer km-ig és aztán véleményt formálni. A valóságban egyáltalán nem kell piszkálni a kijelzőt, nem vonja egy a figyelmed.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ledgeri
nagyúr
Pontosan ugyanannyi az esélye hogy megtalálom a következő szám gombot. Biztos jó a matek...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Farkas82
tag
[link]
Nemrégiben németországban egy tesla vezető árokba ment, mert menet közben az érintőképernyőn próbálta átállítani az ablaktörlő sebességét, és a bíróság a tesla érintőképernyőjét tabletnek tekintette, és azt bizony menet közben nyomogatni tilos. Jogsi ugrott egy hónapra, az ügy továbbment, és a tartományi legfesőbb bíróság is jóvá hagyta.
Szvsz a legfontosabb funkciókat (lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás) igenis meg kelle hagyni fizikai kapcsológombnak.[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
Hagyjuk mar a hulyeseget pls:
Egy erintokepernyot nezni kell, hogy eltalald amit akarsz.
A fizikai gombokat sem tudja mindig eltalalni az atlagember nemhogy egy tabletet tapicskolni ha mashova koncentral pl az utra. Nem veletlenul kezdtek gombokat pakolni a kormanyra is...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
őstag
Megmondom őszintén, nem is értem, hogy engedhetik a kizárólagos érintőkijelzős funkciókat közlekedés-biztonságot veszélyeztető, alap beállításoknál.
-
Noukoum
veterán
Én is ezt szeretném, hogy hagyjuk a hülyeségeket. Komolyodjunk meg, fogadjuk be az újdonságokat, és nézzük reálisan a dolgokat. És vezessük előtte az autót, mert nehéz úgy bármit mondani a használatáról hogy ki sem próbáltuk.
Egy erintokepernyot nezni kell, hogy eltalald amit akarsz.
Vakon írok a telefonomon, ezzel nem vagyok egyedül. Na most akkor hogy vagyunk a hülyeségekkel?Amit itt képtelenek a userek megérteni hogy a gombokra is ugyanúgy kell koncentrálni, sőt még jobban mert sokkal átláthatatlanabb mint egy kijelző. A kormányon meg azért van gomb mert az van a legközelebb, ennyire egyszerű.
Már azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki. Az a sofőr aki a kijelző miatt nem tud koncentrálni az inkább ne vezessen többet.De nem baj, lehet itt sírni. Majd meglátjuk a jövőt, gondolom 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző mert itt a fórumozók megmondták a tutit, sz@r és kész.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki."
Ugye tudod, hogy ami az autók 99%-ban még egy légrostély mozgatásával történik az a Tesla-ban már csak és kizárólag a képernyőn keresztül lehetséges? Szóval nem kell itt kitalálni semmit." ... 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző ... "
Én remélem, hogy kevesebb lesz, mert jobb / gyorsabb lesz a hangvezérlés. Ez az egérmozis megoldás szvsz. addig egy átmeneti - rohadt kellemetlen - időszak. -
Tuomas
addikt
válasz <Adamsky> #32 üzenetére
Szerintem nem a hangvezérlés lesz itt a megoldás, hanem a komplett önvezető rendszer.
Akkor lesz igazán létjogosultsága ezeknek a nagy kijelzőknek, hiszen akkor már jóval kisebb mértékben (vagy egyáltalán nem) kell csak a vezetésre figyelni. A Teslának ugye ez a célja.[ Szerkesztve ]
We were here
-
-
Coyot
őstag
Nem, a gombokra nem kell koncentrálni tudom hol van vakon az út nézése közben használom a fejegységet is a kocsiban, ez nem megy egy zötykölődő autóban hogy mindig eltaláld jól a kijelzőt - persze te még hibátlanul gépelsz is rajta gondolom, ügyes vagy! De azért néha ülj autóba is mielőtt ekkora baromságokról próbálsz másokat meggyőzni.
Csak úgy mondom hogy a PSA ujra gombokat rak minden szarra az autóiban - hát kérem hova tart ez a fejlődés?!
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Tuomas
addikt
-
ddekany
veterán
"Nemrégiben németországban egy tesla vezető árokba ment, mert menet közben az érintőképernyőn próbálta átállítani az ablaktörlő sebességét"
De hát ott van a kormány mellett a szokványos kis kar az ablaktörlőre! Ha jól gondolom a törvény előírja sok országban. Sőt, ugyancsak a kormányon van egy fizikai gomb, ha megnyomod, hangvezérléssel is bekapcsolhatod, sőt állíthatod a sebességét is. Sőt, lehet automatán hagyni az ablaktörlőt, és akkor magától kapcsol ki-be. Na most ezek után elég gonoszság azt mondani, hogy itt rákényszerített a Tesla, hogy tapicskolj. -
bkercso
nagyúr
10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző
Az AI-vel már most van hangfelismerés, de még "be kell fagyasztani" a betanított SW-t, hogy olcsó processzoron is fusson. Így újat már nem tanul, miközben használod.Ha ez megoldódik, akkor elég lesz utasítanod az autót; nem is kell betanulnod az utasításokat, mert megérti majd, amit mondasz, mint egy ember.
"Vedd feljebb a fűtést!" "Ja, ne ott, a másik oldalon, és ne annyira. 22°C elég." stb.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Corleone33
aktív tag
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nem nagyon érezném magam biztonságban olyan utakon ahol mesterséges intelligencia által vezetett gépjárművek száguldoznának az utakon, főleg hogy már sokadszorra jönnek elő ilyen esetek amikor a tökéletesnek hitt technológia mégse az.
Legalábbis ameddig nem finomítják ezt még egy picit tovább
Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!
-
bkercso
nagyúr
válasz Corleone33 #40 üzenetére
Elsőre semmi nem olyan biztonságos. Az első vonatokon halálfélelmük volt az embereknek 40-60 km/h mellett, mert nem szokták meg, meg sok volt az alagútbaleset a füst és a kezdetleges jelzőrendszerek miatt. A korai repülők meg szétszakadtak a levegőben.
Majd, ha 20 éve már AI vezet, nem lesz félelmed. Attól még erre van az előre, mert a városok utcái nem lesznek szélesebbek, az igények viszont nőnek. Csak automatizálással fér el több autó és megy gyorsabban a forgalom menete.Én amúgy imádok vezetni, mert az auto a test meghosszabbítása. Szóval én nem várom az okos dolgokat a saját sejehajom alá. Másoké alá viszont igen, amennyi bénán töketlenkedő, figyelmetlen, kézből telefonáló veszélygóc van az utakon.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Tuomas
addikt
válasz Corleone33 #40 üzenetére
Én meg nem érzem biztonságba magamat olyan utakon, ahol agyhalott, idegbeteg, nemtörődöm emberek által vezetett gépjárművek száguldoznak.
We were here
-
ddekany
veterán
Ja, hogy az automata ablaktörlő (ez az, hogy kamera képből látja, hogy esik, és mennyire) érzékenységét állítani... Ilyenekre lenne dedikált fizikai gomb, úgy nézne ki a műszerfala, mint egy repülőgépé. Meg ez nem olyan dolog, ami vezetés közben annyira sürgős. Szóval, ebbe beleszállni az sajtónak... Persze, hozza a kattintást, de ennyi.
-
nagyúr
válasz Corleone33 #40 üzenetére
> de nem nagyon érezném magam biztonságban olyan utakon ahol mesterséges intelligencia által vezetett gépjárművek száguldoznának az utakon
En most se erzem
while (!sleep) sheep++;
-
<Adamsky>
nagyúr
2008-as KIA Cee'd-ben van ilyen (rajta az egyik "bajuszon") és mégsem repülőgép...
"Meg ez nem olyan dolog, ami vezetés közben annyira sürgős."
Mos viccelsz ugye? Sose mentél még bele úgy záporba, hogy előtte még alig esett, aztán egyszer csak ki se láttál a szélvédőn?
Ablaktörlő, világítás (a VW is elhagyta a "rezsókapcsolót" egy trendi érintőkapcsolós vezérlő miatt... hát nem lett az emberek kedvence), fűtés, klíma. Ezeknek könnyen vezérelhetőknek kell lenniük, pont. Előbb-utóbb rájönnek majd a törvényhozók és/vagy a gyártók is. -
Dißnäëß
veterán
Miért, a xenon-ra anno hogyan mondhatták rá, hogy a szintezővel nem vakít ?
Nem a faszt nem, telibeveri egy huppanóra a retinád a szembejövő először, utána leejti, de már késő.Kretén autós lobbi.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
dezz
nagyúr
"rettenetesen balesetveszélyes"
Nem úgy néz ki:
Harmad annyi baleset történik Teslákkal (megtett km-re számolva), mint a nagy átlag. Active Safetyvel (= Autopilot, csak nem az vezet, de balesetveszély érzékelésekor jelez a sofőrnek, adott esetben vészfékez vagy pl. visszatéríti az autót az elhagyni készült sávba; később mást is tehet) negyed annyi. Autopilottal - ami még messze nem tökéletes, de így is - ötöd-heted annyi. Sokan eleve csak akkor "tapicskolnak", ha az Autopilot vezet. Welcome to the 21st Century!
Balesetkor automatikusan aktiválódik a segélykérő.
#45 +
#27 Farkas82
"lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás"Ezek közül csak a klímát nem lehet(?) fizikai kezelőszervvel állítani. Lámpa, ablaktörlő (alapfunkciók): kormány mögött. Hangerőállítás: kormányon lévő egyik görgő. (Kettő van.) Vészjelző: tükör fölött. A tableten finombeállításokat, speciális funkciókat lehet elérni. A klíma alapbeállításait a képernyő alján mindig ugyanott lévő ikonokkal lehet állítani. Egy érintéssel a részletesebb beállítási felületre válthatunk, de az is könnyen kezelhető (Lehet, hogy ilyenkor az egyik görgővel is állítható a hőmérséklet.)
A nagy képen sokkal könnyebben és gyorsabban (egy pillantásra) beazonosíthatjuk pozíciónkat, helyzetünket a navigációs felületen, semmint valami kis képernyőn.
-
Tigerclaw
nagyúr
Eleve nem kellett volna engedelyezni a Teslanak azt hogy kritikus visszajelzesek es vezerlesek csak a tableten keresztul mukodjenek. Egyreszt elvonja a figyelmet a vezetestol, ha a tableten kell turkalni olyan funkciok utan, amire vezetes kozben szukseg van. masreszt serulekeny, mert egy tabletrol van szo, ami barmikor elromolhatn, nem beszelve a szoftveres bugokrol. Harmadreszt problemas a biztonsaga, mivel a TESLA OTA modon is updatel kritikus dolgokat, vagyis ra van kotve az internetre olyan resze is, amit a hackerek kihaszva belenyukhatnak a vezetesbe is, foleg hogy a TESLA onvezetesre is kepes.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
ddekany
veterán
válasz <Adamsky> #45 üzenetére
"Mos viccelsz ugye? Sose mentél még bele úgy záporba, hogy előtte még alig esett, aztán egyszer csak ki se láttál a szélvédőn?"
De arra van fizikai gomb, a szokásos helyen (kar kormány mögött). Az automata ablaktörés állítása (mennyire agresszíven reagáljon az esőre), ami csak érintős felületen van.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Igen, ilyen statisztikákat én is láttam, de kissé szkeptikus vagyok a hitelességükkel kapcsolatban. Mikor olyat lát az ember, hogy a fényes nappal, az autópályán felborult teherautóba (talán fékezés nélkül) belerongyol egy Tesla, akkor az azért minimum kételyeket ébreszt.
Egyébként nekem a Tesla esetén nem az "autopilot" rendszerrel van a bajom, hanem ezzel a száműzzünk mindent a kijelzőre mentalitással.#51 ddekany
" ... mennyire agresszíven reagáljon az esőre ... " - na, egyről beszélünk. Nekem ehhez nem kell menüben turkálni (mondjuk nehéz is lenne, mert nincs ) -
Tigerclaw
nagyúr
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
Vagy ha tabletre is visznek sok dolgot, ne a kozepkonzolra tegyek es maradjon meg minden koncencionalis vezerles a kormanyon, bajuszkapcsolokon. Persze maradhat egy extra nagy tablet kozepen, mint most, de azon maradjon csak a media, navigacio es hasonlo masodlagos, harmadlagos informacio. Az ulest, ulesfutest, fenyszorot, ablaktorlot, tempomatot vagy epp a kihangositot, radiot, zenet lehessen allitani tablet nelkul is.
Koztes megoldas lehet az, hogy a kritikus dolgoknak marad a fizikai vezerles, ami mar csak azert is kell, hogy ha elromlik a tablet a fontos dolgot iranyithatoak maradjanak, a maradeknak meg legyen egy olyan almenu mentes single page control interface ahol egy erintessel megoldhato minden...de tenyleg 1 erintessel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
btprg
senior tag
Szerintem se a hangvezérlés lesz a megoldás, mert balesetveszélyes baromság lenne, ha még nyugodtan beszélgetni se lehet az autóban, mert ki tudja mit hall félre a hangvezérlő és kezd el mindenfélét állítgani... Vagy a hátsó ülésről bekiabál a gyerek bohóckodás céljából.
A teljes önvezetés meg annyira távoli jövő, hogy azért nem kéne addig szívni amíg az meg nem jelenik. (Az "addig állj fél lábon" esete )
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
bkercso
nagyúr
Az alapprobléma szerintem az, hogy se megfizetni, se kezelni nem vagyunk hajlandóak a kezelőszerveket, csak sírunk, hogy nem jó, amit kapunk.
Ha nem veszünk tudomást az összefüggésekről, csak vásárolunk, akkor az elhülyülés csak növekedni fog.
Ehhez jön még a hatósági szabályozás "hiánya", mert hiányoznak az alapvető hatástanulmányok. Ezeket csak max. a cégek folytatják le, így az érdekek keveredhetnek.Az emberek nagyon jelentős része bizonytalanul kezeli a gépet is és a szituációkat is, amikbe kerül. Amíg nincs helyzet, talán okés minden, de ha van, 95% bambán nekipuffan.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
btprg
senior tag
Ez nem megszokás kérdése. Az, hogy valaki nem érzi magát biztonságban, és az hogy valaki nincs biztonságban (legfeljebb abban érzi magát), az két különböző dolog. És ha SZOFTVER (!) vezérelt több tonnás valamik fognak száguldozni, akkor ott semmi nem lesz biztonságban, mert az önvezetéshez szükségesnél nagyságrendekkel egyszerűbb szoftverekben is annyi bug van, mint égen a csillag. Ezért nem is hagynám én soha engedélyezni az önvezetést, legfeljebb mikor már valódi AI-k lesznek (az se ma lesz, ha egyáltalán lesz valaha).
Van sok idióta vezető is, az tény. Olyanok, akik olyan szintén pszichiátriai esetek, suttyó állatok, hogy örök életre eltiltanám őket a vezetéstől... De annyi baleset mégsincs. Ha operációs rendszereken, ezeken futó képfeldolgozó algoritmusokon, emberek által írt bugos alfaverziós vezérlési logikákon, meg a szenzorokra tapadt döglött bogarakon fog múlni több tonnás száguldó tárgyak sorsa, akkor elképzelhetetlennek tartom hogy ne legyen ennél lényegesen több baleset, főleg rossz időjárási viszonyok közt. Én nem akarok szoftverhiba miatt megdögleni, köszönöm.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
bkercso
nagyúr
Jajj ne már.
Most is szoftver vezérli az autómotorokat már régóta, szoftver vezérli a termelést és elosztást, teszi le a repülőgépeket, valamint az internetkommunikáció és szűrés is automatizált. Ezektől ugyan úgy tömegek biztonsága függ, mint az autóktól.A szoftvereinkben azért van bug, mert ember írja őket. Az öntanuló AI-kban max. akkor lehet hiba, ha rosszak a protokollok vagy elégtelen a betanítás - de utóbbi ugye fejlődik, ahogy gyűlnek a tapasztalatok.
A 100% autonóm önvezetés korában pedig már várhatóan bioinspirált AI vezet majd, ami olyasmit is megtanul magától, amire nem tanítod, hasonlóan a biológiai agyhoz. Ezek a rendszerek már készülnek, ld. pl. Intel Loihi.
A fantázia élénk, de a szenzorra tapadt bogarat redundanciával és viselkedési protokollokkal lehet kezelni.
Az ember nem tud másodpercenként 250, akár új objektumot is számításba venni és nem lát körbe 1cm-es pontossággal, 100m-es távra maga körül. A gép meg nem ideges, nem alszik el és nem vonják el a figyelmét.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
ddekany
veterán
Ahhoz, hogy ezek elterjedtek legyenek, főleg ilyen teljesen vezető nélküli járművek, sokkal jobban kell teljesíteniük a baleseti statisztikákban az embereknél. Szóval a valószínű kimenetel az, hogy nem lesznek ilyenek, még nagyon sokáig. (Vagy Elon végleg megőrül, és így lesz egy pár hétig, amíg a hatóságok be nem tiltják. Néztem a Testla önvezetés bétáját... Kicsit olyan, mintha valaki hallucinogének hatása alatt vezetne, ezért mindenfélét belelát a körülötte lévő dolgokba. Persze gondolom, hogy nagyon nehéz úgy látni, ha fogalmad sincs a világról. Ez nem olyan dolog, hogy elrontották a programozók, hanem maga a koncepció falba ütközik egy bizonyos szinten. Vagy majd megcáfol a valóság.)
-
Tigerclaw
nagyúr
Az is problema, hogy a gyartok csak azert dobnak el egy bevalt ergonomikus egy olcso megoldast, mert nem eleg "high tech", nem eleg trendy. Az IoT, meg a smart home is pont ott bukik meg, amikor tultoljak az egeszet. Az atlag ember azt mondja, hogy bocs, nem kerem hogy a huto bevasaroljon helyettem, azt sem kerem hogy az huto ajtajan legyen egy kijelzo, belul, meg egy kamera vilagitassal hogy az ajto kinyitasa nelkul is lassam, mi van benne. Jellemzoen 10 smart home eszkozre jut egy olyan aminek van nemi haszna.
Itt is egyertelmuen latszik hogy csak azert vittek tul sok vezerlest at a tabletre, "because we can". Ez biztos sokaknak ismeros jelenet: [link]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #53 üzenetére
+1
#60
" ... azert vittek tul sok vezerlest at a tabletre, "because we can" ... "
Is. Viszont döntő szempont lehetett, hogy mennyi kapcsolót, tekerőt, stb. lehet ezzel megspórolni. A szoftvert - kis túlzással - csak egyszer kell lefejleszteni, ill. minimális módosítással át lehet úgy tenni egyik modellből a másikba, hogy ne fájjon a vevőnek. Egyik gyártó sem szívesen hallgatja a picsogást, hogy jé, ez a klímapanel, a kettővel alacsonyabb kategóriájú modellből van.
Van persze erre is ellenpélda. Mikor a Merci - csak azért, hogy éreztesse veled, csóró vagy - megcsinálja a full-full-full fapad E Calss-ba az analóg óracsoportot a digitális helyére. Én tutibiztos vagyok benne, hogy ez többe került nekik, mintha leemeltek volna a polcról egy már kész digitálisat. Viszont az elrettentés minden pénzt megér. -
dezz
nagyúr
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
Bennem is kételyeket ébreszt az eset, csak az ellenkező irányból: ha feltételezzük is, hogy a kamerák számára a kamion teteje pl. egybeolvadt az úttal, a radarnak észlelnie kellett volna az akadályt. A kamion sofőrje is már 50+ méterrel hamarabb integetett a teslásnak, de fittyet hányt rá. Lásd "sudden acceleration" esetek, amikről a logokból kiderült, hogy a sofőrök nyomták be a menetpedált. Talán a féket akarták. A kamionos esetben még folyik a vizsgálat.
Az Autopilot/FSD sok közlekedési helyzetet nem ismer még fel rendesen, de a sofőrnek figyelnie kell és szükség esetén közbeavatkoznia. Az ellenkező esetben, amikor az ember vezet, sokszor elbambulásból vagy elképesztő ügyetlenkedésből következnek be egészen banális balesetek, amik elkerülhetők lettek volna. Az Autopilot efféle hibákat nem vét.
Nincs minden száműzve a kijelzőre.
#50 Tigerclaw
Pontosan milyen kritikus visszajelzésekre és vezérlésekre gondolsz, amik csak a tableten keresztül működnek?
"egy tabletrol van szo, ami barmikor elromolhatn"
Egy masszív és szigorú előírásoknak megfelelő ipari tabletről van szó, ami nem romlik el bármikor.
"nem beszelve a szoftveres bugokrol."
Mint pl.?
"Harmadreszt problemas a biztonsaga, mivel a TESLA OTA modon is updatel kritikus dolgokat, vagyis ra van kotve az internetre olyan resze is, amit a hackerek kihaszva belenyukhatnak a vezetesbe is"
Ha valakinek sikerül, kap egy Teslát. Eddig nem sokat osztottak így ki...
"es maradjon meg minden koncencionalis vezerles a kormanyon, bajuszkapcsolokon.", "Az ulest, ulesfutest, fenyszorot, ablaktorlot, tempomatot vagy epp a kihangositot, radiot, zenet lehessen allitani tablet nelkul is."
Célszerű lett volna picit visszaolvasnod a topikban írás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz Tigerclaw #60 üzenetére
A felhasználó szemszögéből így van.
Más szemszögből meg ez mind a big data miatt van, amiben pénz van, mert újgenerációs szoilgáltatások épülnek rá.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Szirtimorc
aktív tag
Érdemes megnézni a 14. perctől (autósoknak akár az elejétől is )
[link]
Ez az érintős dolog egy baromság. A világ legjobb autóit kihozták nélküle. A fejlődésnek jóval inkább a tartósságban, kisebb fenntartási költségekben, jobb szerelhetőségben kéne megmutatkoznia, és nem csippel szerelt első lámpában, csak hogy ne lehessen bontottat berakni egy kavicsfelverődés után. A led-mátrix fényszó is biztos a világ nyolcadik csodája, csak kifolyik az ember szeme ha ilyen jön szembe, ezt meg 30 éve is tudta egy komolyabb Hella refi.
Az összes vezetési segédletet is kitiltanám a közutakról, amíg nem működnek tökéletesen. Lásd sávtartó automatika, ami képtelen egy sávelhúzást-útépítést lekövetni.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Szirtimorc #64 üzenetére
1. Rossz volt egy percig nézni a videót, a "tesztelő" miatt.
2. Ez nem egy tesla, sőt még nem is csak egy tablet. Miről is beszélünk?Ez az érintős dolog egy baromság.
Azért használ az egész világ érintős okostelefont. Tényleg az, pedig lehetne gombost venni. Csak a kutya nem veszi 1000+ dollárért. Na pont ennyire baromság. Annak idején ugyanezt nyomattátok (ha nem is pontosan ti) az apple féle érintőstelefonnál. Aztán valahogy mégsem a gombok győztek, biztos az is véletlen.A világ legjobb autóit kihozták nélküle.
Tényleg? A tesla model 3-ban úgy tudom van érintő kijelző. És szerintem az jelenleg a világ legjobb autója. Hogy mások szerint más? Hogy szerinted más? Akkor van objektíven világ legjobb autója? Ja hogy nincs? Hát akkor miről beszélünk kérem..A fejlődésnek jóval inkább a tartósságban, kisebb fenntartási költségekben, jobb szerelhetőségben kéne megmutatkoznia, és nem csippel szerelt első lámpában, csak hogy ne lehessen bontottat berakni egy kavicsfelverődés után.
Értem. Ez nagyon jól hangzik. De mi köze van egy középkonzol helyén lévő tablethez mindehez?Az összes vezetési segédletet is kitiltanám a közutakról, amíg nem működnek tökéletesen. Lásd sávtartó automatika, ami képtelen egy sávelhúzást-útépítést lekövetni.
Én is sok mindent kitiltanék, még jó hogy a világ nem így működik. Tudtad hogy az emberek sokkal több közlekedési balesetet okoznak mint a vezetési segédletek? Tiltsuk ki az ember által vezetett személygépkocsikat!Megint csak a szokásos felesleges mellébeszéd, tudjátok attól még nem lesz rossz az érintőkijelző mert nektek nem tetszik.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Szirtimorc
aktív tag
Szokni kell a palócos tájszólást, de nekem semmi bajom vele.
Az érintőképernyők autós felhasználásról.
A baromságot autós viszonylatban gondoltam, mivel arról szólt a cikk...Egy apróságot elfelejtesz. Az érintőképernyőt jó eséllyel a bal kezedben fogod, a jobbal nyomkodod, és közben nézed. Azért van rajta kijelző, hogy nézzék. Az autó rázkódik, mozog, és ott az UTAT kell nézni, nem valami hülye kijelzőt, egy alapfunkció eléréséhez. Pl. a videóban a lámpakapcsoló. Lehet, ha minden nap ezt vezeted megszokod, de ha úgy alakul hirtelen, hogy egy ilyennel kell menned, nem hiszem hogy első perctől pont olyan flottul kezelnéd, mint egy "hagyományos" kapcsolót. Ha egy földúton véletlenül egy gomb mellé nyomsz, nem történik semmi. Egy érintősnél simán eltévedsz a menükben.Nézz meg egy F1-es autót. Nem véletlenül vannak gombok a műszerfalon-kormányon.
Semmi sem véletlen, mikor a profit számít. (jóval olcsóbb egy tablet, mint egy rendes műszerfal gombokkal.Valóban nem objektív a dolog, de azért lehet közelíteni. Egy autónál a legfontosabb, hogy elvigyen biztonsággal A-ból B-be. Ehhez kell egy üzembiztonság (ne rohadjon le állandóan, bírja a hideget meleget - tízen év alatt ahol most lakom volt tartós -20alatt és +35 fölött is - vagy ha baja van, ne kelljen 20 szaki, sterilszoba meg 3 hónap, hogy javítsák. Láttam a Himalájában milyen teherautók mennek. Na ott a sok nyugati modern csoda elvérezne igen hamar.) Nagyon fontos a vezethetőség (bele értem a rövid féktávtól, a biztonságos kanyarodástól a elegendően erős motoron át az ezt szolgáló alapfelszereltségig és ergonómiáig). Utána jön a fizikai védelem utas-gyalogos fronton, környezetvédelem, stb. Üzemeltetési költségek, élettartam (nem részletezem). És legutolsó a kényelmi-luxus funkciók. Ezek között persze van átfedés, de lényeget próbálom elmagyarázni. Egy autó jóságát ezekben tudom mérni. Nálam egy szarul működő hangvezérlés meg a tetőkárpitba ledekkel vetített csillagtérkép nem egy jó autó ismérve.
Csak annyi a köze hozzá, úgy érzem az autógyárak az autó fejlesztése helyett az számítógépek fejlesztésbe ölik a dollár-milliókat, és ezt nem jó útnak tartom.
Lehet hogy többet okoznak, de attól az még szar. Ahogy nő a segéletes autók száma, majd lehet fordul a kocka. Szvsz egyetlen okos segédlet se működik rendesen, még egy sima radaros tempomatot se sikerült kihozni fölösleges fékezések nélkül. Ne az éles forgalomban vezetők legyenek a béta-teszterek. Nem is értem, hogy az ilyen össze-vissza működő segédletű autókat miért nem viszik vissza garanciában (lehet jó a szerződés).
Oké, csak akkor ki vezetne? A majmoknak se menne jobban és nehezebb lenne a képzés, az önvezető autó meg a délibáb kategória.
Nem. Az érintőképernyő nem rossz. még azt se mondom, hogy nem tetszik. Csak nem autó kezelésére való. Mindennek meg van a maga helye, és ennek az autóban esetleg a csak majdnem fölösleges extrák vezérlése jöhetne szóba. -
btprg
senior tag
válasz Szirtimorc #66 üzenetére
" Szvsz egyetlen okos segédlet se működik rendesen, még egy sima radaros tempomatot se sikerült kihozni fölösleges fékezések nélkül. Ne az éles forgalomban vezetők legyenek a béta-teszterek. Nem is értem, hogy az ilyen össze-vissza működő segédletű autókat miért nem viszik vissza garanciában (lehet jó a szerződés)."
Lehet egyáltalán ilyen szemetek nélkül kapni új autót még? El nem tudom képzelni hogy olyan "autót" használjak, ami rángatja a kezemben a kormányt ha ő úgy gondolja hogy nem jó nyomon haladok, vagy magától fékezget ha ő úgy gondolja hogy vész van.
Ez az egész alapvető irány a mai világban utálatos, hogy nem az a cél, hogy az emberek fejlődjenek, jobbak legyenek, hanem inkább a félnótásokra szabnak mindent, hogy még ők is tudják kezelni..."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
<Adamsky>
nagyúr
"Rossz volt egy percig nézni a videót, a "tesztelő" miatt."
Vályi Pista megosztó személyiség az biztos (én spec. bírom). Aki picit is érdeklődik az autók iránt Magyarországon az találkozott már vele (TC, most pedig Speedzone)."Ez nem egy tesla, sőt még nem is csak egy tablet. Miről is beszélünk?"
Nem nézted meg a videó? Legalább azt a részt, amit Szirtimorc ajánlott? Igen, nem Tesla, ettől függetlenül egy jó kis állatorvosi ló (annak ellenére, hogy többszöröse benne a gombok mennyisége, mint egy 4 Tesla-ban együtt).OK a Tesla szoftvere nem ennyire beta-s, de ami itt működik, az is szörnyű. Ott van a világításvezérlő, ami hiába dedikált (csak azt vezérli, nem képernyőn van), mégis egy kalap sz@r. Ugyanez van most a Golf-ban, és az agyonistenített ID.3-ban is. Az emlegetett "rezsókapcsoló" körbehugyozza. Nem akarok végigmenni a videóban említett dolgokon, de ami ott megjelenik az tényleg botrányos. Én ha "látatlanba" (ahogy mondjuk az átlag autóvásárló teszi) vennék egy ilyen autót, és otthon derülnének ki ezek a dolgok, biztos agyvérzést kapnék vagy felgyújtanám az egészet a francba.
"Azért használ az egész világ érintős okostelefont." - ez aranyos, de a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ja, de mégis! Mennyit hallani olyan esetet, mikor a zombi a telefonját nyomkodva lelép az autó elé ...
Vezetési segédek: dermesztő sztorikról hallani. Szinte márkától függetlenül. Ugyan nincs ilyen jellegű statisztika (én legalábbis nem tudok róla), de tartok tőle, hogy az "átlag autóban" lévő ilyen jellegű okosságok több balesetet v. kínos szituációt okoztak, mint amennyit megoldottak.
" ... tudjátok attól még nem lesz rossz az érintőkijelző mert nektek nem tetszik."
Nem érted. Nem attól lesz rossz, hogy tetszik-e vagy sem, hanem attól, hogy a gyártók átestek a ló túloldalára. Vagy mondhatnám úgy is, hogy kaptak egy kalapácsot és most mindent szögnek néznek.
A belső RGS-s led-es díszkivilágítás állítgatása pl. ott tök jó helyen van. Akárcsak a hangzás állítgatására szolgáló equalizer vagy a navi (amit kijelző nélkül ugye nehézkes lenne ...)#66 Szirtimorc
+1
"Ha egy földúton véletlenül egy gomb mellé nyomsz, nem történik semmi. Egy érintősnél simán eltévedsz a menükben."
Még nem is kell hozzá földút. Elég, ha az ország legnagyobb falujában autózol. Menet közben jó esély van rá, hogy - még ha oda is figyel az ember (amit ugye nem lenne szabad) - mellé nyom a sofőr. Akkor pedig indul a teremtő profán emlegetése, pedig csak arról van szó, hogy a iroda melegében egy tervező, - akinek még lehet jogsija sincs - egy marketingessel (aki perpillanat a minél nagyobb kijelzőben látja az eladhatóság zálogát) karöltve kitalálta ezt a "csodát"."Nézz meg egy F1-es autót. Nem véletlenül vannak gombok a műszerfalon-kormányon."
Ez egy nagyon jó példa! Ha akkora tutiság lenne az érintőkijelző, akkor az F1-es kormányok nem lennének másak, mint egy marokra fogható tablet. -
Szirtimorc
aktív tag
A felszereltség szempontjából igen, csak itt a pont a vezethetőségen van a hangsúly érintőkijelző kontra gombok viszonylatában. És ugye bármilyen versenyautónál, ahol a vezethetőség a legfontosabb, nulla érintőkijelzőt látni, nem véletlenül.
Csak megy a mókusvakítás az utcai autóknál. Itt is a nemlétező igények kielégítése a fontos (persze, hogy a tablet olcsóbb mint a gomb meg a rendes műszerfal, arról nem annyira beszélnek.) Kb ez is olyan, mint a vékony TV, amire mindenki gerjed állítólag. Marha fontos, hogy a két négyzetméteres tv a falon 5 vay 7 centi vastag. Cserébe nyeklik-nyaklik, már külön doboz kell a tápnak meg a csatlakozóknak, és a negyven éves Orionnak ezerszer jobb a hangja, mert az újba csak körömnyi hangszóró fér bele. Embert nem láttam még, aki centivel méricskélte volna a boltban milyen vastag, de gyártóknak ez rettenetesen fontos.
-
Tuomas
addikt
válasz Szirtimorc #73 üzenetére
Hagyjuk már. A versenyautókban a versenyzők 300 km/h-val tépnek. Egy 1-2 km-es egyenest másodpercek alatt letudnak, ezen felül kesztyűben vezeznek, és tized másodpercek alatt kell helyes döntést hozniuk.
Tényleg ehhez akarjátok hasonlítani egy utcai autó felszereltségét? Viccesek vagytok.
Ja és megjegyzem. Forma 1ben is volt már baleset abból, mert valaki a kormányán babrálta a gombokat, és nem vette észre a mögötte haladó gyorsabb autót.
Akkor ez alapján a Ti logikátokkal le lehetne vonni azt a következtetést is, hogy a gombok balesetet okozhatnak.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz Szirtimorc #75 üzenetére
Bocs, de sose fogom megérteni milyen logika mentén hasonlítatok össze egy versenypályára szánt versenyautót egy utcai autóval. Szerintem olvasd el még egyszer a hozzászólásomat, miért nem érdemes.
Btw a te hozzászólásod egy nagy mellébeszélés, mert már a TV-ket is idekevered. Egyre mókásabb lesz.
Amúgy meg nem tudom, honnan veszed azt, hogy a tablet olcsóbb mint a gomb. Pls. linkelj már erről valamit, mert már másodszor írod ezt le, nekem meg erről gőzöm nincs, hogy milyen árban mennek a gombok és az érintőképernyők négyzetcentimétere, és alapból egy szkeptikus fickó vagyok, és csak azt hiszem el, amit látok is. 🤷[ Szerkesztve ]
We were here
-
Szirtimorc
aktív tag
Nem baj. Fáradt vagyok már megint elmagyarázni még egyszer azt, amit előző hozzászólásaimban írtam. Ha neked tetszik az érintő kijelző a kocsiban akkor a tied világ, nyomkodd, örvendj, lassan az összesben az lesz. Én meg majd szomorkodom magányosan, hogy hova is megy a világ.
-
Tuomas
addikt
válasz Szirtimorc #77 üzenetére
Nekem aztán édes mindegy mi van a teslában, mert úgysincs rá pénzem.
Olyanról meg nem mondok látatlanban ítéletet, amit nem próbáltam.We were here
-
<Adamsky>
nagyúr
Tudod mi a legnagyobb baj kedves Tuomas? Az egy dolog, hogy meg sem próbálod megérteni a másikat, de elfogadni is képtelen vagy a tiédtől eltérő véleményt (hmm... ilyet mintha már láttam volna ... na, mind1, ne kezdjünk el politizálni!). A legrosszabb pedig, hogy közben finoman oltod (értsd: személyeskedsz → kineveted a vitapartnered) a másikat. Ez számomra elfogadhatatlan.
-
Tuomas
addikt
A véleményük a fórumtársaknak az volt, hogy nem való autóba érintőkijelző.
Amire én reflektáltam az pedig az volt, hogy fórumtárs ezt a véleményét azzal kívánta alátámasztani és nyomatékosítani, hogy összehasonlította az utcai autót és a forma 1-es versenyautót használat szempontjából, amire írtam, hogy nem összehasonlítható és egyben vicces is ez a fajta összehasonlítás.
Nem egészen ugyan az a kettő, ugyanis nem a véleményüket kérdőjeleztem meg, hanem a véleményük alátámasztására felhozott példát.
Így téged is megkélek, linkeld azt a hozzászólásomat, amiben nem fogadtam el azt a véleményt, miszerint autóba nem való érintőkijelző.[ Szerkesztve ]
We were here
-
btprg
senior tag
Szerintem a stílusról volt szó, nem konkrét esetekről. Túl fanatikusan pártolod az újdonságokat, kiemelkedően az autós témakörben (több topic alapján), ellentmondást keveset tűrve. De nincs semmi gond, így színes a világ!
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tuomas
addikt
Igazából autós témakörben ezen és a tesla lufis topikon kívül máshova nem igazán írtam autós témában (emlékeim szerint), ezt nem nevezném kiemelkedőnek.
Az újdonságokat tényleg pártolom ettől függetlenül, bár az érintőkijelzőt illetően bennem is vannak kérdőjelek, de addig nem tudok állást foglalni vele kapcsolatban (hogy jó vagy rossz), amíg nem próbáltam.
Ha a stílusom esetleg egyeseknek sértőnek tűnik, azért elnézést kérek, senkinek a személye ellen nem szándékom támadást indítani, a hozzászólásaim a témában magára a témára vonatkoznak, nem a fórumtárs személyére (az más kérdés, hogy lehet(nek) olyan fórumtárs(ak), aki(k) a vélemény(ük) alátámasztására szolgáló okfejtés megkérdőjelezését személyes támadásnak veszi(k), ezzel nem tudok mit kezdeni, ez esetben a hiba nem biztos, hogy bennem van).
Lehet ezt be kéne raknom aláírásba.[ Szerkesztve ]
We were here
-
8th
addikt
Amit itt képtelen
ekauserekvagy megérteni, hogy a gombokraisugyanúgyegyáltalán nem kell koncentrálni,sőtmégmert sokkalátláthatatlanabbátláthatóbb mint egy kijelző. Tényleg egy nyomorult telefont hozol példának amit két kézzel fogsz egy az úton össze vissza zötykölődő majd két tonnás autó vágódeszka mérető kijelzőjéhez? Ne már. Nézzél félre csak két másodpercre 50km/h tempóval haladva ezalatt máris megtettél vakon ~27,5 métert. Az pont elég rá, hogy szarrá törd a magad és másik autóját. És még csak 50km/h-ról beszélünk nem 90-ről vagy 130-ról...
Ez alapból elvonja a figyelmed a vezetésről tehát balesetveszélyes. Főleg ha elkezd szarakodni felhólyagosodni félig meddig működni mint ezekben a csodákban. Egy rendes autóban egy pillanatig nem kell levenned az útról a szemed mert tudod mi hol van. Reflexből odanyúlsz megnyomod/eltekered a fizikai kapcsolót/gombot és annyi. Ez akkor sem kihívás ha valami szar földúton pattogsz végig. Itt meg mindent a kijelzőről kell vezérelni és mivel nincs ott minden egyes funkció a kijelzőre kirakva vezetés közben almenükön keresztül kell eljutni x vagy y funkció eléréséért ergo kijelenthetjük, hogy egy átgondolatlan balesetveszélyes vacak az úgy ahogy van. Persze tudjuk, te jedi vagy neked simán menne becsukott szemmel ez is... oké."Az a sofőr aki a kijelző miatt nem tud koncentrálni az inkább ne vezessen többet." lol.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Amit évente csak tucatszor használsz, ott hiába kitapintható egy fizikai gomb, akkor is oda kell nézned, nem fogsz vakon odatalálni. Szóval igazából azt kéne megnézni, hogy mi az, aminél a fizikai gomb hiányzik, gyakran használjuk, és nem lett automatizálva. Ez az automata autótörlős eset (aminek azért elég kicsi az esélye, de hát sokan vagyunk) is valószínűleg azért lett, mert nem elég jó az automata ablaktörlő. Hát ciki, de akkor azon kéne javítani.
-
Szirtimorc
aktív tag
Nagyságrendileg azoknak kéne gomb, amiket az ember vezetés közben nagy eséllyel nyomkodna. Fűtés (beleértve ablak, ülés, stb.), rádió, vezetéssegédletek (dsc, abs, futóműemelés), világítás.
Aminek jó az érintős, az telefon, navi, luxus túlkapások (csillagos ég színe a tetőkárpiton, pezsgőhűtő hőfoka) meg amit elég indulás előtt beállítgatni, ha azokat a gyújtás levételekor nem felejti el.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care