Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
ph A szokatlan külsejű CineBeam Q képes a 4K felbontás megjelenítésére.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
Evszazad vegere?????? Mi?????
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
fairi
addikt
"Nagyon sok intenzíven növekvő növény ültetünk minden évben, búza, kukorica, árpa stb..."
Gondolkozz már, hogy mi történik velük,egy heterotróf élőlény megeszi őket,ami során Co2 szabadul fel. Ha nem mi, haszonállat eszi meg amit majd mi eszünk meg.
"Szén jelenleg azért van egyáltalán, mert nem volt mikroba/gomba aki lebontsa az akkor épp nagyon új szénhidrátokat, de ezt a problémát a természet orvosolta és jelenleg nagyon minimális mennyiség kötődik meg természetes formában.'"
folyamatosan keletkezik szén, csak időbe telik. Oxigéntől elzárt bomlás nem hatékony, nagyrészt kötött szénként elzáródik, ha folyamatosan levegőztetik a talajt akkor nem lesz szén keletkezés. Alapvetően mezőgazdaság ezért nem zár el igazából sok szenet.
Pl a lignit a frissen keletkezett szén, az Eocénban búja növényzet lehetett Mátra közelében, amik rengeteg szenet vontak ki a légkörből akkoriban, most kiengedjük azt. Legfrissebb lignit 10 millió éves.
Tőzeg szóra csak dereng valami.
Magyar mocsaras,lápos rész mind lecsapolták, így jelenleg nem folyik szén keletkezés."a legnagyobb oxigéntermelő rendszereket."
ideiglenes probléma evolúció elintézi. Légkör Co2 tartalma 5000pp-250ppm közt ingadozott az élet történelme során. Aki tűri a savat túlél és örül a sok szénsavnak, melyek nem az kihal.Igazi kérdés, mi hogy tűrjük majd, az élet köszöni jól meg lesz. Nem is a Co2 veszélyes önmagában ránk, hanem életterek átalakulása, ami éghajlatváltozás következménye lesz.
Ha óceánokat nagyon szét akarjuk cseszni akkor gyorsan triplázni kell a co2 mennyiségét, hogy ne tudjanak alkalmazkodni az élőlények. -
#56573440
törölt tag
válasz E.Kaufmann #39 üzenetére
"azért örülök az elektromos autó lobbinak, hátha csökken a városban a bontószökevény "prémium" német autók aránya, amik nem kipufognak, hanem okádják a füstöt "
Én is örülök a budai villaépítéseknek, hátha kevesebb lesz a csöves a blahán... Nem túl valószínű, de hátha...
-
bakgab
csendes tag
Tengeri fuvarozást átállítani napelemesre - elég sok fosszilist pöfögnek el
-
E.Kaufmann
addikt
válasz #56573440 #53 üzenetére
Na igen a Dacia Spring-et biztos a milliomosok veszik csak, a románoknál úgy megtámogatták, hogy a legkeresettebb autó lett, valamint itthon a használt Nissan Leaf-eket is biztos Lölő szomszédai vásárolják fel
Nem csak a Tesla meg az elektromos Merci létezik
Ismerek milliomost, de még nem láttam elektromos autót vezetni, inkább a dízel (vagy milyen) Audi.
Úgy felmentek az árak amúgy, hogy lassan már mindegy, hogy új benzines vagy elektromos, egyikre se lesz pénzed
Amúgy én is 20 éves járgánnyal tolom, de még a magas árak mellett is komolyan elgondolkodtam egy Spring-en, mert az átlagos autózásainkat 99%-ban bőőőőőőven lefedi a hatótávja, és az se gond, ha otthon lassan töltöm, mert egy nap annyit nem kocsikázunk el, hogy csurig kéne tölteni.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
válasz E.Kaufmann #55 üzenetére
"... inkább a dízel (vagy milyen)... "
Akkor alacsonyabb a szén-dioxid kibocsájtása, mint a benzines autóé. A fosszilis energiából előállított elektromos energia is nagyobb szén-dioxid kibocsájtást produkálhat, a láncolódó veszteségek okán.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
E.Kaufmann
addikt
válasz Hieronymus #56 üzenetére
Azért nem hiszem, hogy a bálna Audinak kissebb a lábnyoma mint egy 1.2-es benzinesnek vagy egy elektromosnak...
De mondom, nem kötelező autóval járni, járjál gyalog, valamint, ahogy egyik itteni kolléga is említette, ha már kiviszik a szennyezést a városból és olyan hatóságilag jobban felügyelt erőműben égetik el, aminek van mindenféle spéci szűrője, amit nem szerel ki két műszaki között a szerelő Jani, már megérte.Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
válasz E.Kaufmann #58 üzenetére
"... nem kötelező autóval járni, járjál gyalog...."
Mi van?
Nem kértelek meg, hogy a tanácsadóm legyél. Köszönöm, hogy megérted.Nyilván azonos teljesítmény kategóriában áll meg a szén-dioxid kibocsájtás összehasonlítása. Nem gondoltam, hogy ezt le kell írni, hogy mindenki megértse.
Az igen kiváló és teljes erővel támogatni való dolog, ha kivonjuk a nagyvárosokból a szennyezőanyag kibocsájtás nagy részét. De ez csak a városlakók helyzetén javít. A Föld szempontjából nem szignifikáns a változás mértéke. És az nem elég, ha némileg csökkentjük a szén-dioxid kibocsájtás mértékét.
Magának Földnek nem okozunk kárt, de saját magunkat kirakhatjuk a játéktérből.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Necroman_Mk2
őstag
válasz Hieronymus #60 üzenetére
Ha ezek a fosszilis erőművek nem psuztában vannak, hanem körbebástyázzuk őket egy erdővel, az csökkenthet valamennyit a kibocsátásaon. Gondolom én persze, laikusan...
#34 Eniko89 A status quo-t fenntartani kíváno olajlobbi és exportőr országok pedig ellenzik.
[ Szerkesztve ]
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
#16939776
törölt tag
Amerika levegőjével töltött, lehegesztett szemetes zsákokat kellene Afrikába szállítani, és ott elásni a helyi lakosság segítségével.
Ha nem válik be, akkor sem történt semmi, csak elköltötték, a PR-ra félrerakott pénzt.[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz E.Kaufmann #55 üzenetére
Még egyszer mert nem érted. Az idézett bontószökevények amiken dől a füst muszakiról műszakira élnek. Inkább halnak. Ezek jellemzően a párszázezres kazegóriák, és azért jár így mert annyi pénze nincs hogy megjavíttassa a hengerfejet, szelepszár szimeringet, etc. Egy használt leaf pont olyan messze van neki mint az új Dacia, amikor tele tankot nem látott generációk óta... Smoke and charm racsingerek más téma, de az meg nem akkora mozgalom...
Engem is rohadtul zavarnak mert motoron direktben nyelem mögötte, ettől sajnos még nincs az az állami támogatás amivel neki eladod a bármit. Hacsak nem ingyen, de az meg ugye esélytelen.
-
Eniko89
tag
válasz E.Kaufmann #39 üzenetére
M1, Origo? Ez most hogy jött ide? Ja igen megvan, az ATV fun-ok írják ezt.
[ Szerkesztve ]
-
Eniko89
tag
válasz bitblueduck #41 üzenetére
Így van, ilyen erővel Fukushima is jó messze van, hagy sugározzon, nem?
-
Eniko89
tag
válasz E.Kaufmann #58 üzenetére
"nem kötelező autóval járni, járjál gyalog"
Ismerős a szöveg. Honnan is? Ja, megvan! A kerékpársáv fun ünnepnevűtől.
-
senior tag
Ha a magas CO2 szint és a környezetszennyezés problémáját a jelenlegi elektromos autókra való átállással szeretnénk megoldani, azzal több baj is van:
1. Az autópark egyszeri lecserélése irtózatos környezetszennyezéssel (és CO2 kibocsátással) jár. (Ha meg fokozatosan cseréljük le, akkor meg most nem sokkal vagyunk előbbre, talán majd egyszer.)
2. Az elektromos energiát jelenleg nem tudjuk (nagy mennyiségben) tárolni, ezért az elektromos áram termelésből nem nagyon tudjuk egyelőre kispórolni a CO2 kibocsátást.
3. Az előző két pont miatt az elektromos autózással (a közeljövőben) csak kevés CO2 kibocsátás (és környezetszennyezés) spórolható meg, azaz ha a CO2 kibocsátás csökkentése a cél (és nem az autózók még nagyobb kényelme), akkor nem elég költséghatékony. Azaz ha az erőforrásokat (pénzt), egyéb területekre fordítanánk (fűtés korszerűsítés, szigetelés, mezőgazdasági technológiaváltás, növényi alapú élelmiszergyártás, stb.), akkor sokkal nagyobb eredményeket érhetnénk el.Ha a cikkben említett technológiákkal képesek lennénk nagy mennyiségben és hatékonyan (olcsón) kivonni a CO2-t a légkörből (pl. napelemmel termelt elektromos árammal), az arra is megteremtené a lehetőséget, hogy mesterséges szénhidrogéneket (üzemanyagot) gyártsunk, ami közvetlenül megoldaná a közlekedés problémáját (minden autó, amit mesterséges üzemanyag hajt, automatikusan 0 kibocsátásúnak számítana), plusz megoldaná az energiatárolás problémáját is.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
tasiadam
veterán
válasz E.Kaufmann #39 üzenetére
Nem az auto miatt van fust hanem a trehany gazdajuk miatt. Nekem odatartott feher zsepivel sincs korom az euro3 autombol, mig lattam mar dementoros f10-es euro4-5 bmw-t. Es annyit eszik ez az euro3mas dizel, mint a masik ember 1.6os benzinese.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
bitblueduck
senior tag
azért nincs értelme ennek, amit írtál mert Fukushimának nem lenne kötelező sugároznia se ott se itt az utcán, viszont a fosszilis az valahol biztosan füstöl ha használják. Ehhez inkább az hasonlít amikor a kigyulladt gázforrást csak nukleáris fegyverrel tudtak eloltani.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
"Nekem odatartott feher zsepivel sincs korom az euro3 autombol, mig lattam mar dementoros f10-es euro4-5 bmw-t."
Akkor abból ki volt operálva a DPF. Az euro 4 részecskeszűrés. az 5 nitrogén oxidok redukciója.
"Es annyit eszik ez az euro3mas dizel, mint a masik ember 1.6os benzinese."
Értelmetlen ez a fajta összehasonlítás.
A gázolaj energia tartalma magasabb a benzinnél és kevesebb a szén-dioxid kibocsájtása, a magasabb hidrogén tartalom okán. A dízel motor hatásfoka magasabb.
Ennek alapján, akár magas is lehet az autód fogyasztása. De be kell kalkulálni a járművek esetlegesen eltérő össztömegét és a járművezető pedálnyomási szokásait. A vezető lábában több liter fogyasztás eltérés is lehet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Suzuki topik
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!