Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fecow

    aktív tag

    válasz stevve #47 üzenetére

    Tovább értetlenkednék ha nem gond.
    Nem tudok elmenni amellett, hogy te továbbra is smartphone, illetve tablet rendszerekről beszélsz. Én pusztán csak ARM SoC-okra gondolok, tehát, az hogy tételezzük fel, hogy ezekbe a mobil készülékekbe költség/energiahatékonysági szempontból gyengébb képességű dekódolókat raknak, önmagában nem szabja meg az elvi határokat. Azt hiszem értem, hogy arra utalsz, hogy 3"-on még nincs 1080p kijelző így kevesebb képpontot kell megjeleníteni, míg 24"-on már meg kell mind az 1080 sort. Én úgy gondolom, viszont hogy ha a film eleve 1080p akkor a dekódolást arra az információmennyiségre kell elvégezni, majd megjelenítéskor elhagyni a megfelelő pontokat, hogy jól skálázódjon a kisebb felbontású kijelzőn. Ebből nekem, úgy látszik, hogy kisebb kijelző esetén nem spórolunk számítást a 24" kijelzőhöz képest, azonos videót feltételezve, de lehet, hogy rosszul tudom.
    A másik, hogy végig a GPU-k, dekódolási sebességéről, teljesítményéről beszélsz. Ami szép jó rugalmas dolog. Viszont én végig dedikált médiaprocesszorokról beszéltem, ami kétségtelenül rugalmatlan, viszont úgy gondolom, hogy lényegesen gyorsabb/energiatakarékosabb lehet egy GPUnál. Ezért úgy gondolom, hogy mondjuk egy cél h.264 dekóder chippel az a teljesítmény elérhető, ami ma GPU-kkal nem. (legyen az szoftveres, vagy hardveres korlát).
    Persze az más dolog, ha a GPU eleve nem tudja kezelni az 1080 sort, mert akkor hiába tudjuk feldolgozni mind az 1080 pontot ha nem tudjuk kiküldeni a kijelzőre. Én itt azonban inkább üzleti/felhasználási területi korlátokat látok, mintsem elvi/technikai.
    Teszteket sajnos én sem láttam. :(

    Nyergeld meg a nagyot

Új hozzászólás Aktív témák