Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
dragon1993
őstag
Rendben a bekapcsolásról nem tudtam, a fent említett videóban T3 "extrának" volt feltüntetve.
De akkor ez megint egy nvidia-s szoftveres korlát.Ami pedig azt illeti a nextgen konzolok sem egy erőgépek mégis nézd meg a grafikát.
Egy adott eszközre sokkal könnyebb optimalizálni. -
Drizzt
nagyúr
válasz
dragon1993 #79 üzenetére
Szinte bármelyik tableten be lehet kapcsolni a T3-as extrákat. Szóval nem értem miért ne jöhetne ide. Főleg, hogy a Tegra 3 nem is számít már valami erős SoC-nek.
-
Drizzt
nagyúr
Hozok példákat, amik jobbféle tableten mennek szaggatás nélkül, s PC-n is voltak. Sajnos hirtelen csak 2001-es példát találtam, de azt rögtön kettőt is: Max Payne, GTA3. Igaz a 12 év nem 10, de nagyjából igazat beszél a srác. De pl. a Dead trigger szerintem simán hozza sok szemszögből a 2003-as szintet is. Igazából nehéz az összevetés, mert van egypár shader effekt, ami simán 2003++ szint tableten, ugyanakkor poligonszám, illetve textúraméret korlátozottabb.
-
SylverR
senior tag
Véleményem szerint nem áll messze a valóságtól, hogy egy mostani erős tablet (4 maggal, stb) már erősebb, mint egy 10 évvel ezelőtti pc. Játékokkal teljesen fölösleges vagdalózni, ugyanis azok főleg a VRAM miatt lesznek lassabbak a tableten. Nagyon jó példa, hogy itt az asztali Trinity APU-m, és majdnem játszhatatlan rajta egy Most Wanted. Nem azért mert lassú az IGP, hanem mert szimplán lassú a RAM. Ugyanez fent áll a tableteknél. Ha belenyomnál 1 gb gddr5-öt, simán lenne olyan gyors bármely játékban. Csak hát nem X86... Igy aztán a vita fölösleges.
-
azopi74
addikt
válasz
dragon1993 #54 üzenetére
"A tablet erősebb mint egy 10 éves gamer gép elég erős túlzás"
Miért is? 10 éve egy csúcs gamer gépben egy egy magos, 32 bites amd thoroughbred ketyegett 2 ghz alatt, egy radeon 9700 és 512 MB RAM társaságában. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A global illumination egy effekt, ezek pedig technikák rá konkrét implementációval. Magára az effektre már összeszámolni nem lehet, hogy hány különböző technika van (sok nagyjából ugyanazt csinálja: Lightmass, Enlighten) ... igen az egyik a VPL-GI, amit az AMD-nél szeretnek, de ez csak egy a sok közül (kétségtelen persze, hogy a legjobb minőséget ez adja a mai szállított implementációk közül). Egyébként szerintem az eredeti UE4-es voxeles GI minősége mindenképp jobb lehet, csak akkora adatmennyiséggel dolgozik, hogy egy hatékony kliensoldali implementációhoz kell a PRT, vagy valami hasonló hardveres rendszer.
-
M@trixfan
addikt
Én még mindig úgy érzem, hogy a távoli számításnak főleg ott van értelme ahol nagy a számításigény, de nem a közvetlen látványhoz, irányításhoz kötődik.
-
Baryka007
addikt
ATI párti vagyok, de ez kifejezetten jó ötletnek tartom ! Sokkal szebb lesz tőle a játék !
-
-
Sennalacy
aktív tag
A szükséget nyilván úgy értettem, hogy elég erősnek tűnik így is a hardver megfelelő vizuális élményhez. Nyilván lehet olyan számítást találni ami térdre kényszerít bármit, kérdés az, hogy ténylegesen hoz-e akkora vizuális élmény javulást amennyivel több erőforrást igényel a számítása.
Ez talán segíthet idővel a szűkös teljesítmény keresztmetszeten.
Addig pedig ilyen kreatív megoldásoknak vagyok inkább a híve. A képkockák felét a világ másik végén számolni szerintem stratégiai játékoknál van talán értelme, tehát hasonlóan vélekedem erről is mint a képernyőnek mutogatós irányításról. A helyén kell kezelni, bizonyos esetekben szükség lehet rá, de nem forradalom, és nem mindent kell ebbe az irányba terelni, mert az esetek többségében több baj van vele mint haszon. Kiegészítés lehet.
-
ripla
addikt
a lehető legrosszabb példát hoztad fel a world of warcraft-tal, tudom mert anno ugyanígy gondoltam mint te.
annak a játéknak pont az a baja, hogy egy 10-12 éves motor próbálja meg futtatni a legújabb csilli-villi effekteket és ha nincs jó géped (közép-felső kategória) akkor kár is erőltetned mert akadni fog, lassan tölt és élvezhetetlen lesz. nekem a régi gépemmel (core2duo 2.8 ghz, 4 g ram, ati 4850) ugyanilyen problémákat produkált, 0.5-1 perc közötti töltések belogolás után, akadások egyik helyről a másikra érkezések után, nagyobb boss fight-oknál, vagy csak városokban nagyobb mennyiségű játékossal konkrétan 1-2 percig csak állt a játék és csak töltött, töltött és töltött, mert képtelen volt összeszinkronizálni annyi információt másodpercek alatt. nekem is 20-30 fps között mozgott és tökéletesen meg voltam vele elégedve.....amíg nem láttam havernál hogy milyen a játék stabil 60 fps-el.
idővel nekem is meglett az új gépem (i5 3570k 3.4 ghz, 8g ram, ati 6950), beállítottam a vsync-et mert utálom ha gyors kameramozgásoknál szétcsúszik a kép, beállítottam a 60 fps-t és láss csodát sokkal folyamatosabb és főleg gyorsabb lett a játék. egyszerűen látszik rajta hogy sokkal simább, finomabb és gyorsabb a képfrissítés és a játék sebessége. viszont még ezzel a konfiggal is nagyobb boss fightoknál és nagy mennyiségű tömegjeleneteknél még így is 10-15 másodpercre megáll az egész játék, mert gyakorlatilag a 10-12 évvel ezelőtti kód egyszerűen elavult.
ajánlom figyelmedbe, hogy nézd meg a játékot egy erősebb gépen, ég és föld a különbség. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sennalacy #56 üzenetére
Esélye sincs egy Logannek voxel cone tracinget csinálni. Az UE4-ből is azért került ki, mert nem bírták az asztali hardverek. A GCN-re volt egy PRT-s implementáció, ami valóban jól működött, de azt a rendszert tipikusan ezekre a bazinagy soktízgigabájtos adatstruktúrákra találták ki. Viszont, ha nem elég erős a hardver, akkor ki kell kapcsolni a fényszámítást, vagyis tök fekete lesz a játék. Értelmetlen így ezt a pipeline-t használni, mert a felhasználók zöme egy fekete képet kapna.
Az OptiX megoldásokat pedig esélytelen, hogy bármi 10 éves cikluson belül szerveres rásegítés nélkül futtassa. -
Sennalacy
aktív tag
Mellesleg itt a videó a cikkhez.
Mondjuk nem egészen értem, hogy a pár napja látott mobil eszközökbe szánt Logan projekt után miért van erre egyáltalán szükség.
-
Drizzt
nagyúr
A 3. megoldasra nagyon kivancsi leszek. Elsosorban arra, hogy ez mar tenyleg cgi szint lesz-e kinezetre. 30 fps elsore kevesnek hangzik, de az nv-bol kinezem, hogy kitalal valami okosat, ami miatt nem olyan lesz az a 30 fps mint a mostani render engineknel. Meglatjuk. Szerintem is kockazatos az ut.
-
bitblueduck
senior tag
ha jól tudom az sem igaz, hogy 60Hz-es monitor esetén nincs értelme 60FPS feletti teljesítménynek.
-Legyen egy triple buffered megjelenítésünk.
-A monitor 60Hz-es azaz kb 16.667ms-enként vált képet.
-Legyen szuper 1000FPS-re képes a gépünk.
-mondjuk 0msecnél megjelenik egy kép és az új kép renderelése 1ms-nél ér véget. normál esetben ez vár 16.667ms-ig és megjelenik a következő kép
-itt viszont backbufferA 1ms-nél kész, de 2ms-nél már backbufferB az aktuális, ez megy egészen 16.667ms-ig, akkor az aktuális backbuffer lesz a frontbuffer, amit látunk, ami a 16.ms-kor lett kiszámolva 1ms helyett, azaz 15ms-el precízebb lesz a megjelenítés.
Extrém eset, de az ilyen időzítések miatt fontos lehet.
Megj.: pl quake wars-ban amennyire én tudom 30fps-el ment a játéklogika, mindegy hány fps volt a grafika, ott talán kevésbé lényeges, meg ha online van 100ms ping akkor is valószínűleg a latency lesz az elsődleges probléma. -
Steve1207
veterán
A 30 fps-es felháborodásokra: pont a felhő alapra értették, nem arra, hogy egyénileg kinek mire van igénye. Ide tényleg nem is kell több.
-
maputo
tag
Nem egészen értem, hogy nekem, mint felhasználónak ez miért lenne jó. Ha már a gyenge (olcsó) gép + felhő párosítást választom, akkor már miért nem mindent a felhővel számíttatok (Gaikai, OnLive), amihez semmilyen kártya nem kell? (Persze így az nVidia kimaradna az üzletből.)
Meg jó, hogy lassan már nemcsak bizonyos szoftverekhez, hanem a hardverhez is folymatos netkapcsolat kell.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
BlackPriest #40 üzenetére
60 FSP fölött már nem annyira lényeges, ha van fix 60 FSP akkor az már nagyon jónak számít, felette úgy is csak 120Hz monitorral van értelme.
-
megint én
őstag
Sziasztok!
Nem olvastam a cikket, csak a képet néztem meg, illetve az előttem lévő 3 hszt. Nekem iiiszonyat zavar, ha csak 30 az fps. Nem tudom a műszaki okát, de főképp amikor oldalirányú mozgás van, egyszerűen b@ssza a szemem, már 1 másodperc után. SŐT akárki akármit mond kismillió vitát lefolytattam, de még a 60nál is ha közelről nézed,(pl monitor) zavar kicsit, és megfájdul a szemem is olyan 20 perc után! -
FLATRONW
őstag
válasz
BlackPriest #40 üzenetére
Parancsolj: [link]
Itt csak a 15, 30 és 60 fps között mutatják a különbséget, de így is ég és föld a különbség. -
BlackPriest
őstag
valaki megmutathatná mi a különbség fix 30 fps és fix 100 között. nem átlag, hanem fix.
-
huskydog17
addikt
Összegezzük akkor dióhéjban:
kapunk három metódust. Az első kettő esetében a 30 FPS limit mellett még kapunk jó ronda képminőséget. A harmadiknál már a szintén 30 FPS limit mellé ugyan veszteségmentes képet kapunk, de itt szükségesed lesz egy jó erős GPU-ra.........
Na most így a HC gamerek 100%-a rögtön ki is esett (magyarázat: 30 FPS vs. ocsmány képminőség, a HC gamerek egyiket sem szívlelik). Ha van egy alapból erős GPU-m, akkor a saját gépemen alapból lossless minőségben kapom a képet, de itt legalább nincs 30 FPS limit. Ha nincs erős GPU-d, akkor kapsz ocsmány képminőséget.Ja és ekkor még nem került be a képletbe a hálózat stabilitása, sebessége, szerverek sebessége, állapota, elérhetősége stb, stb, stb.
Kösz, de egyik sem. NVIDIA: újabb EPIC Fail! Újra feltalálták a spanyol viaszt, csak most sokkal rondább, ocsmányabb kivitelben adják elő. Gratulálok!
"Ennek megfelelően a CloudLighttal futtatott program maximum 30 képkockát számolhat másodpercenként. Ez az NVIDIA szerint bőven elég"
Erre meg inkább nem írok semmit. Ez a cég az IT ipar egyik legnagyobb bohócává vált, csak azt nem tudom, hogy nevetni kéne rajtuk vagy csak szimplán szánalmasak, de egy biztos: nem lehet őket komolyan venni.Szerintem ez a felhősdi játékos szemszögből egy nagyon rossz vicc!
-
]Phobos[
senior tag
Az Unreal Engine 4 is ezt a rendszert alkalmazta volna, csak időközben lecserélték, mivel a hardverek többsége még nem elég fejlett a jó minőségű voxel cone tracinghez
Kíváncsi lettem volna egy korai tech videóra.
-
-
Mardel
őstag
válasz
dragon1993 #27 üzenetére
Talán Cod1, Cod2-es időszaktól eredeztethető ez.
Mikor még teljes egészében a Quake 3 motort használták.
Annak meg volt egy olyasmi exploitja, hogy 125 fps-nél vagy felette, tudtál házak repedésein felugrálni, egyéb tereptárgyakra stb.
Ezzel meg olyan előnyre tettél szert, hogy ha ügyes voltál felugráltál a pálya épületének/tereptárgyának egy magasabb pontjára, ahonnan elég nagy volt a belátható terület. [link]
Gondolom ez utána elterjedt, hogy minden játékban legyen legalább 120 fps, ha COD1-ben ez ennyit számít, persze elképzelhető hogy még benne maradt az újabb COD részekben ez, hisz az IW engine a Quake 3 motorra épül. COD4-ben még volt ilyesmi. [link] -
JóGeri.
tag
...ez érdekes írás ...
-
Male
nagyúr
"Elméletben felvetődik a kérdés, hogy miért is dolgozzon a kliensoldali hardver, ha a végleges képkocka is biztosítható, de valójában logikus az irradiance map alkalmazása, ugyanis a számítási felhőt biztosító szerverek fenntartási költsége extrém magas, főleg ilyen számításigényes célra. Amennyiben tehát a szerver oldalán csökkenthető a terhelés, akkor az anyagilag fenntarthatóbb működést jelent az adott cégnek."
Áááááh.... szóval a kliens gyenge, meg ne kelljen erős hardvert venni (olcsóbb is elég legyen), ezért felhőben számoltatunk... de a felhőben számoltatni drága (első ellentmondás), ezért amit csak lehet letolunk, hogy a kliens számolja (tehát ismét csak erős és drága kliens kell, második ellentmondás).
...továbbra is tartom, hogy a felhős játék egészen addig lesz olcsó a felhasználóknak, amíg van választásod... amint nincs, máris többet fognak kifacsarni a játékosokból, mint az offline játszhatóakkal mostanáig.Amúgy felhős játék előnye: tegnap épp kidobott a Path of Exile játék közben a főképernyőre... újra be kellett jelentkeznem. Ez is olyan kellemes, és fokozza a játékélményt, hiszen újra kezdhettem azt a pályarészt
-
Shing
őstag
Szóval emiatt csak 30FPS-el futna egy játék? Akkor kár erőltetni a dolgot... késleltetés pedig úgyis lenne, ha csak kevés is. Nem egy minőségi dolog ez a felhőzés...
-
haddent
addikt
Én tiszteletben tartom a fejlesztéseket és az elmélet tetszik. Elméletben gyöngyörű, hogy egy Raspberry PI -vel lehet Crysis 3 -ni, de a gyakorlatban ennek kismilliónyi hibája van és soha nem fog úgy működni, mintha végre csinálnának egy rendes VGA -t.. (Maxwell gondolom az lesz..)
-
Gippo
senior tag
válasz
dragon1993 #27 üzenetére
Az tényleg nagy baromság már. Mármint 60hz-es monitoron 60-nál több fps-el játszani, csak szétesik a kép. Persze benchmarkolni nagyon jó limit nélkül, de az más tészta. Amúgy meg azonos (kiírt)) fps-ek között is van különbség néha. Ergo hiába ír ki mondjuk 60-at, ha érzésre laggol, esetleg input lag is van.
-
mcloud76
tag
válasz
bitblueduck #12 üzenetére
Nvdidia zoldet hat mi mast..
Egyebkent ott nalluk tenyleg nagyon komolyan patronozhatnak.
Egyre nagyobb baromsagokat talalnak ki es beszelnek (shield pl).
Vagy lehet, hogy mar az usaban a chem trail kezdi kifejteni a hatasat, lasd a microsoft marhasagait.. -
Gippo
senior tag
Fogjatok egy 60hz-es monitort és egy olyan játékot ami megy 60fps-el... limitáljátok le 30 fpsre...
Semmi flame... csak próbáljátok ki
-
BlackPriest
őstag
válasz
UnSkilleD #14 üzenetére
én is free gamekkel játszok (illetve nem havidíjas, hanem egyszer megvettem), ha nem tetszik, van sok alternatíva, ott is nagy a verseny a játékosokért. az ilyen adathordozó nélküli vásárlástól a hideg ráz valamiért. meg attól is, hogy ne saját magam összerakott gép számoljon, hanem valaki megmondja, hogy mi a jó nekem és mivel érem be. fszt...
-
Én nem szoktam FPS-t nézni ha pl. Gamelek , de 30FPS szerintem bőven jó! (a lényeg , hogy ne akadozzon a Game) és a 30-on futó Game nem akad... (fix.) de az csak abban az esetben megfelelő ha minden opció esetén biztosított a 30 .
L
-
dragon1993
őstag
válasz
#58216192 #17 üzenetére
Annyira nem
Felhő áztatta el a Facebook felhőjét -
Nekem már az agyamra megy a sok felhősdi. És ha elered az eső? Buktad a felhőbe rakott dolgaidat, eláznak a bitek?!
-
Pug
veterán
CloudLighttal futtatott program maximum 30 képkockát számolhat másodpercenként. Ez az NVIDIA szerint bőven elég
Sírvaröhögős emoticon...
-
alevan
őstag
Nekem bőven elég a 30 FPS. Tudod sokan vannak, akik a között döntenek, hogy szar géppel játszanak, vagy jó géppel facebookoznak, mert így nincs pénz játékra. Ezért is jó a konzol.
7#: A World of Warcraft ékes példa. 15€ a havidíj. Ez egy 1000€ fizetéssel rendelkező nyugatinak aprópénz, viszont cserébe minőséget kap (most ne menjönk bele, hogy mi a minőség), fair play (aki többet költ a játékra, nem kap a csak havidíjat fizető játékosokkal szemben előnyöket). Ez nem mondható el az ingyenes utánzatokról, ahol, hogy teljesen élvezhesd a játékot, így is úgy is havidíjat kell fizess (pl. SWTOR).
-
bitblueduck
senior tag
nemtudom nV-nel milyen zoldet szivnak, ha ezt komolyan gondoljak.
ha nem valami durva hardver szamol a felhoben, akkor azt otthon is kilehet valtani. ha meg megis, akkor biztos havi 5000 forintert napi x orara millios hardvereket adnak -
UnSkilleD
senior tag
válasz
dragon1993 #3 üzenetére
persze aztán ha a kedves szolgáltató úgy dönt hogy lekapcsolja a szervereket akkor szabhatod
-
atti_2010
nagyúr
válasz
dragon1993 #7 üzenetére
Az hogy a havidíjjal magához tudja láncolni a játékosokat amíg egy rendes játékkal ehhez az szükséges hogy jó is legyen.
-
Ribi
nagyúr
válasz
dragon1993 #7 üzenetére
Úgy gondoltam, hogy a játékon és a kütyün felül.
Ha faja vizsuál effektet akarsz, perkálj.
Nem a teljes játékhoz akarják ezt bevezetni, csak kinézetjavításhoz ahogy értelmeztem. -
Rebourne
aktív tag
Hát elnézést, de ezen én most szénné röhögöm magam. Ha az nVidia szerint 30 fps elég, akkor csukják be a boltot, mert a legtöbb kártyájuk hozza ezt, nem kell semmi újat gyártaniuk egy pár évig.
Eszem megáll, ez annyi szinten rossz...
-
Ribi
nagyúr
válasz
dragon1993 #3 üzenetére
Meg bevezethetik végre a havi díjat is.
-
#97716736
törölt tag
Nem meglepő jelenség
-
Def26
félisten
Tehát akkor van értelme az xbox one felhő "rásegítős" grafikájának?
-
alevan
őstag
Ez még fejlesztés alatt van, vagy már kezdik beépíteni termékekbe?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A vállalat három megoldást kínál a jövőben esedékes problémákra.
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Samsung Galaxy A32 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba ár! HP 17 - Intel Core i5 - 10th Gen I 8GB I 512GB SSD I 17,3" I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest