Hirdetés
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kíváncsi leszek rá.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Habugi
addikt
Kösz a cikket, kíváncsi vagyok mit tud mutatni a Vulkan az OpenGL-en felül, csak mert alapból állati szépen fut a játék a második dedikált driver óta.., szóval értelemszerűen az extra effekteknek jobban örülnénk.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Archttila
veterán
subscribe
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
vegitossj7
addikt
Én úgy tudtam, hogy a mostani AMD-k odaverik Vulkan-ba a mostani Nvidia-kat, akkor most a GTX 1080 még mindig nem a "séma" szerinti Vulkan-t támogatja? Lesz különbség 980TI és 1080 GTX között Vulkan ügyileg? Most hogy melyik jobb gyártó, melyik éri meg, nem is megyek bele.
Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.
-
gainwardgs
addikt
Most akkor egyik nvidia se támogatja majd a vulkan-t??
-
vegitossj7
addikt
válasz gainwardgs #5 üzenetére
Fut az, csak kérdés mennyivel nehezebb Nvidia-ra megcsinálni azt...
Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.
-
atidzsiforc
őstag
válasz gainwardgs #5 üzenetére
a gtx1080 bemutaton vulkanon futott a doom csak a konzolos funkciok nem lesznek tamogatottak, amig az nvidia nem lep
r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt
-
MongolZ
addikt
válasz vegitossj7 #6 üzenetére
Ugyanakkor a videó leírásában:
"We weren't capturing live, (and accidentally left our GTX 1080 at the event when packing up - argh!), but we came back and captured this re-play of the demo. This gameplay is from a PC running Vulkan on a Titan X at 120 FOV "
-
leviske
veterán
És ebből leginkább a GCN1.0 vagy 1.1 vagy 1.2 vagy 1.3 fog profitálni? Mert a Gears of War-ban is láttunk cifra dolgokat kezdetben.
-
putti
aktív tag
Nekem ez a játék már nem egyenlő a Doom-mal. Bocs ha valakinek beleléptem a lelki világába.
[ Szerkesztve ]
-
UnSkilleD
senior tag
válasz vegitossj7 #9 üzenetére
nem lesz nehezebb, a cikkben tárgyalt dolgok mind kiegészítések, amiket lehet támogatni
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
Habugi
addikt
Rossz helyre írsz igen, egyébként előre szóltak hogy nem horror játék lesz az új rész mint a 3as volt, hanem a régi DOOM-ok hangulatát és játékmenetét elevenítik fel vele, ez megtörtént.
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
flashpointer
őstag
"... konzolokon jól ismert és széleskörűen alkalmazott optimalizálási technikákat."
720p?
-
putti
aktív tag
A látott játékmenet videók alapján, nekem ez most teljesen ki fog maradni. Valahogy már nem erre a stílusra vágyom. Akinek meg tetszik annak jó játékot kívánok hozzá. Egyébként ugyanez van az Unreal Tournament-tel is. Régebben nem tudtam leszállni róla és lanpartyban nyomtuk haverokkal, most valahogy ez sem menne már.
Egyébként a legtöbb mai játék csak a grafikáról szól. Persze nem elhanyagolandó és vonzó is a szép grafika, de mellé valahogy hiányzik egy tartalmas és izgalmas történet is ami megragadóvá és felejthetetlenné teszi a játékot. No mindegy. Lehet erről ódákat zengeni, de kinek mi tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
itt vannak benchmarkok, kozte 1070 is! [link]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
dracox
addikt
-
csakdzsó
tag
Ha már a játékoknál tartunk,ajánlhatom a F.E.A.R. ,Halo , S.T.A.L.K.E.R. ,Crysis szériákat.Ezeket igényesen és odafigyeléssel hozták létre.Pl van a karakternek lába,nem lebeg,a mozgás pedig realisztikus,a többi idiótaságban mintha gördeszkán húznák,van bennük valami,ami megfog.
Na persze nincsenek benne nácik,második világháború,meg partraszállás.Ki a f@szt érdekelnek már ezek bocsi.A Crysissel rengeteg időt el lehet tölteni,ahhoz képest hogy bizonyos embereknek "benchmark"
Elnézést hogy egy kvázi tag megírta a véleményét.(Amúgy senki nem kérdezett
köztudottan ugyebár a nácik árja atlantisziak, tehát valójában magyarok is nyilván és persze gyíkok is... Mé? Nem tuttad? :D
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gainwardgs #5 üzenetére
De támogatja. Azok a dolgok azonban, amelyeket beépít az ID Software olyan gyártóspecifikus kiterjesztések, amiket az AMD adott hozzá az API-hoz direkt a GCN-hez igazítva.
Bizonyos függvényeket az NV is meg tudna oldani, de az elmúlt években nem arra rendezkedtek be, hogy a fejlesztők ilyen extrém optimalizálásokat hajthassanak végre a hardvereikre. Igény egyébként volna rá, nem véletlen, hogy az AMD konstrukcióját ilyen gyorsan elkezdték használni. Persze valószínűleg nagyon sokat segít, hogy ezek a konzolon már kész kutatások és kész kódok, amelyket csak másolni kell PC-re. De mondjuk egy ID szerintem megcsinálná NV-re is, ha lennének hardverdokumentációk, megfelelő toolok, és persze kiterjesztések.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
erdekes, hogy amikor az nv csinalt vmi gyarto specifikusat, az fujj volt, ha az amd, az meg hipphipp hurra.
nekem meg mindig az a velemenyem, hogy hosszutavon pcnel ugyis maradnak az atjarhato apiknal, minimalis specifikus koddal.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Dilikutya
félisten
Mi a gond a II. világháborúval? Lassan 10 éve nem volt jó FPS, sőt egyáltalán jó akció a témában, a Sniper Elite sorozatot leszámítva. Igazából nem is nagyon voltak ilyen játékok a World at War meg valamelyik Brothers in Arms rész óta. A Crysis első részének már a demója is elég volt, pedig sokszor be lehet szerezni olcsón, a 2. rész meg is van a Humble Origin Bundle-ból, egyszer sem volt telepítve se.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
proci985
MODERÁTOR
multiGPU tamogatasrol van hir?
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raysen623
addikt
A kettő közt a különbség csupán annyi, hogy nv bezárta magát a middleware-jeivel, míg amd jelenleg már általánis megoldást ad a konzolok miatt. Majd ha a konzolokban nv gpu lesz, akkor ő is írhat hasonlót és ugyanígy fognak neki örülni. Szerinted miért akarnak a zöldek mindent nyers hw erőből megoldani? Más utakon jár a két gyártó, ennyi.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
arn
félisten
-
Dilikutya
félisten
-
sayinpety
tag
Muszaj megszolalnom. Nagy kulonbseg ha mi kerunk valamit. Vagy ha rank eroltetnek valamit. Nem lesz jobb a usernek, am a custom built-in functionst evek ota kerjuk az APIkba. MS, Khronos rank sem nez, csak az AMDt erdekli a velemenyunk.
Magam reszerol tamogatnam Nvidia built-in functionst is. Kiterjesztest kerek hozza, debug/profilert, es full ISA documentationt. Am sajnos Nvidia nem akarja kiszolgalni igenyeinket. Tul jo PC portokat tudnank irni. Nekik a lassu port jobb. Gyorsabban kenyszeritik a usert uj hardwarere. -
#52815360
törölt tag
720p_30fps_locked_parameter
-
arn
félisten
válasz sayinpety #29 üzenetére
az optimalizalas reven valo teljesitmenyugras egyszeri lepcso - utana ugyanugy veheted az ujabb hwt. a pcre jellegebol fakadoan nem fognak szeleskoruen optimalizalni, mint az x evig valtozatlan konzolra.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
PiTM0N
tag
Amikor Gamepodon megláttam a cikk címét, egyből az jutott eszembe, hogy de jó PC-re is lesz már legit aim assistance
-
arn
félisten
válasz Dilikutya #33 üzenetére
dehogynem... pcn mindig azert sirtak, mert nincs optimalizalas, meg szar a konzolport. a pc addig fejlodott nagy leptekben, amig a maga utjat jarta, es nem volt a konzolgeneraciokhoz kotve. most ennek kozvetlen hatasa, hogy meghataroz egyfajta technikai szinvonalat, es okafogyotta teszi a pcs hw kiaknazasat. ez visszahat az eladasokra, a kor bezarul. maga a konzol a legnagyobb gatja a pcs fejlesztesnek, sw es hwteren is.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem várhatod, hogy a maga útját járja egy olyan piac, ahol az eladások a konzoleladások töredékei. Egyszerűen nem jön annyi pénz vissza, hogy megérje olyan mértékű kutatási és fejlesztési költséget beletolni, amivel a rossz portok problémái megoldódnak.
Ezekkel a kiterjesztésekkel újra kiaknázhatók az egyes hardverek. Láthatóan van is még rá igény. Tehát ez egy egyértelmű üzenet a szabványalkotóknak is, hogy ne dobjanak el olyan fejlesztési irányokat, amelyeket mondjuk valamelyik gyártó nem tart jónak. Ha megkövetelik szabványban úgyis hoz rá hardvert, mintsem kilépne a piacról. Ehhez persze az is kell, hogy a marha nagy bürokrácia a szabványalkotásban háttérbe szoruljon.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
akkor meg miert sirnak, hogy csokkennek az eladasok? ezekkel a modellekkel meg tovabb fognak... ertem en, hogy kenyelmesebb es olcsobb igy swt fejleszteni, de ennek arat mas fogja megfizetni - egy olyan spiralba kerulnek, ami sok joval nem kecsegetet a hwpiacot illetoen.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem azért sírnak. Hanem sokkal inkább azért, hogy a konzolra költött R&D-t sehogy sem tudják hasznosítani PC-n. Emiatt sírták ki az explicit API-kat, illetve most ezeket a shader kiterjesztéseket is. Mert azt nem fogják finanszírozni a kiadók, hogy a PC-be is annyi pénzt rakjanak, amennyit a konzol optimalizálásba.
(#40) xRagna: Az nem változtatna semmin. Maximum annyi történne, hogy nem lenne elég nagy a potenciális vásárlóbázis komolyabb AAA játékokat készíteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz flashpointer #14 üzenetére
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
arn
félisten
egy konzol szeru kodot egy konzolszeru hw futtatja a legjobban. sokal celszerubb lenne konzol "gyorsitot" tervezni, rapakolnanak mindent egy kartyara, megoldanak a kommunikaciot, es kesz. berakod a gepbe, aztan johetnek a konzolos jatekok. kb innen jott a 90es evekben a 3dfx otlete is. olcsobb lenne, a fogyasztas meg kozepszintu gpuk szintjen lenne.
majd nagy felfedezeskent, ez lesz a kov lepcso, mert a jelenlegi jatekos gpuknak egyre kevesebb ertelme van. ha kivesszuk a jatekot, mint funkciot egy tipikus jatekos pcbol, egy prociba integralt vmi is lefedi az igenyek 95%at.
(#43) sb: a 90es evekben adok kapok volt... inkabb a programok szaladtak par evvel elore, a hwt meg fejlesztettek, mint allat, mert tudtak, hogy mindent el lehet adni. persze ez befolyasolta a swfejlesztesek iranyat is.
most egyszeruen nincs igeny, amit ki kell elegiteni, a hwgyartok csak sotetben tapogatoznak, hogy merre tovabb. legtobbszor egy a jatekos piac szempontjabol nem is tul lenyeges szempontok indukaljak a fejleszteseket (autoipar, szerverek, etc). ami azert eleg vicces, osszevetve a korabbi allapotokkal. kb visszajutottunk oda, ahonnan a pc indult. munkagep, de azert van ra par jatek. a 90-00 evek "pct mindenhova" aranykoranak lealdozott.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
marilllyo
veterán
-
veterán
válasz #52815360 #47 üzenetére
Akinek mindenképpen kis gép kell, ott vannak a mini itx-es konfigok, vagy előre gyártottak mint a Falcon Nortwest Tiki vagy egy Origin Chronos... De a többi nagyobb gyártónak is vannak Small Form Factor gépei.
Engem mondjuk nem zavar a méret, nem rontja el a szoba kinézetét a házam (Define S), sőt... Ráadásul néma csöndes.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
sb
veterán
Ez tyúk vagy tojás esete, de annál kicsit egyszerűbb szerintem.
Ha lehetne sw oldalon érdemben fejleszteni
1. a hw-sw architektúra kötöttségek mellett
2. értelmes költségkereten belül
...már rég megtették volna. De erre jelenleg nincs lehetőség/akarat. Tök mindegy hogy nevezzük.Az általad idézett régi időkben is azért volt, mert jöttek a hw-k alá és nem fordítva. Emlékszem amikor volt egy játék, futott 30-40fps-sel. Egy év múlva jött a következő T&L-lel ami semmivel nem nézett ki jobban, de anélkül futott 3fps-sel, T&L mellett meg ugyanúgy 30-40-el. Ilyen váltást ma hol látni hw/technológia szinten? És nyilván ha nincs mögötte akkor nem lett volna nagy siker a 3fps.
De a mai állapotokból is kiindulhatunk. Elhiszem, hogy Abu sw/api limitáló szövegeit sokan unják már de azért nehéz megkérdőjelezni az igazságtartalmukat. Nézzük egy mai példát: Az utóbbi pár év arról szólt pl. a HC gamernek, hogy aki 60+ fps-t akar annak cpu-t is húzni kell, hiába rak alá 8-10 magost, jobban jár egy meghúzott 4 magossal az egyszálas perf miatt. Mindezt a grafika miatt. Mellé a min fps környezetben ugyanúgy leesik az fps, stb...
Ez alá a hw-sw(api) környezet alá te milyen hw fejlesztést várnál? Reálisan.
Szerintem ez a nosztalgikus 10GHz Prescott vonal... ami jó pár éve meghalt hw fronton, sw-ben pedig minden maradt ugyanazon az úton: ősrégi, alig párhuzamosított x86 kód,ok gfx cpu limit, parlagon hagyott igp, stb...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Linux kezdőknek
- Projektor topic
- Dobhatják a mozis képarányt az idei Sony Xperiák
- Revolut
- További aktív témák...