- Projektor topic
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
-
cheatergs
senior tag
Szal ez az, amit sose fogunk látni UE5-ös játékokban.
Mindig minden mindegy
-
saelin
veterán
válasz cheatergs #155 üzenetére
Nem biztos az! Mivel a kövi gen alatt ott a hardver és az API is, így a többi stúdió is majd szépen elkezdi átdolgozni a saját megoldásait, hogy ki tudja aknázni a bennük rejlő lehetőségeket. Nekik is érdekük a grafikai fejlődés, mert azzal könnyen el lehet adni egy játékot. Nem véletlen, hogy még mindig inkább a 30 fps dominál konzolon.
Nem is értem a negatívkodókat. Végre megint előrelépés van mind hardver, mind szoftver terén, ami anno nem volt ekkora a ps4 és xbox one idejében. A current gen inkább azzal volt csábító (a fejlesztőknek), hogy nagyon pc like az architektúra és emiatt soookal könnyebb rá fejleszteni, vagy csak portolni valamit Pc-ről. Az ilyennek örülni kell, mert hosszútávon nekünk lesz kifizetődő.
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Szerintem ő arra gondolt, hogy UE5-ös játékok alatt nem látunk ilyet. Legalábbis nekem ez jött le... De ez hibás gondolat, mert ahogy te is írtad más stúdiók, más engine-el megcsinálták, sőt! Túl is szárnyalták azt! Elég megnézni pár Sony EX-et.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Wesder
félisten
UC4-re gondoltam én is, de még mindig csak azért néz ki az úgy ahogy, mert egy szem hardverre kell megcsinàlni + a stúdió intravénàsan kapja a Playstation-t.
Multiplatból max egy Rockstar vagy CDPR fog kihozni hasonlót igaz 2x annyi fejlesztési idővel meg 3 platformra.I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
saelin
veterán
válasz Carlos Padre #160 üzenetére
Nincs itt semmi olyan. Az EX címek jól fognak kinézni mint ahogy eddig is, a multiplat címek pedig úgy lesznek megírva, hogy Pc-n is jól fussanak. Ez az időszak meg max tart valameddig, aztán megint elhúz a PC a PI-csába.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Wesder
félisten
válasz Carlos Padre #160 üzenetére
Akkor lenne újabb térvesztése a PC-nek, ha a PS5-ből több fog fogyni, mint a PS5-ből, vagy ha az MS olyat tud mutatni az SX-el hogy PC helyett azt vegyék az emberek.
Mindkettőre kevés esélyt làtok, de az elsőre többet.I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
BiP
nagyúr
-
exedoc
senior tag
PC-re is biztos lesz valami átmeneti monyák, hogy hozza, de kb. felejtős egyenlőre abban a minőségben ahogy PS5-ön futott.
-
Sinesol
veterán
Nagyon közel van ma már a PC a konzolokhoz, szóval valószínűleg tudják ezt majd hozni, vagy többet is akár, mivel erősebbek a hardverek. Xbox esetében pl. már lehet tudni, hogy ugyanaz a DX12 Ultimate lesz rajta, mint PC-n, szal gyakorlatilag egy az egyben futtathatóak lesznek a játékok PC-n is.
[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
válasz #32839680 #148 üzenetére
"Szerintem nem az Epyc találta fel a spanyolviaszt, ..."
A játékipar "történelmének" nagy része az Unreal Engine vs ID Tech csatájáról szólt. Utóbbinál már nincs ott a zseni Carmack. Mindkét motor az összes többinél használt technológiák inkubátora volt. Szóval igen nagyon esélyes, hogy DE."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Carlos Padre
veterán
Középkategóriás gép meg nem fogja hozni az új konzolok teljesítményét. A ps4 megjelenésekor is ez ment, aztán hol vannak most azok a gépek, amiket anno mint ps4 killer gép voltak beállítva egy ps4 áráért? Még azok a szerencsésebbek, akik akkor radeont vettek, mert az nvidia még csúnyábban öregedett, a ps4 meg még mindig virul. Mindig elfelejtitek, hogy a processzor és a vga elméleti maximális teljesítménye csak elméleti maximális teljesítmény, azt ki is kéne használni és ebben a konzolok mindig is sokkal jobbak voltak, mind hardveresen, mind szoftveresen.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
BoneDragon
veterán
válasz Carlos Padre #171 üzenetére
"Középkategóriás gép meg nem fogja hozni az új konzolok teljesítményét"
Nagyjából 1 évig ez igaz is lesz. Olyan hardverekről beszélünk, amik fél év után elavultnak számitanak annyira fejlődik ez az iparág. Miért nem fejlődik a pc? Lásd elavult konzolok. K*rva sok pénz van abban, hogy ez igy is maradjon. Ezek tények, de úgyis lesz valami okoska aki ezt megpróbálja cáfolni, mert nem látja a fától az erdőt.
Ha a pc teljesen elhatárolódna a konzoloktól (sajnos ellenkező irányba tartunk) és nem lennének multiplatform cimek, csak kifejezetten pc-re fejlesztések a nagyobb cégektől, akkor lenne itt nemulass... Viszont itt meg jön az, hogy ezeregy féle hardver van pc-re és b*sznak a cégek optimalizálni.
Lehet csodálni ezeket a videókat, de ha ilyen szinten akarna egy cég lefejleszteni egy játékot, nem 5-6 évig tartana, hanem mondjuk 9-10.
Én szeretem a ps-t, de egyik nap raktam el a szekrénybe, már azon is gondolkodom, hogy eladom. Most fejlesztettem gépet és annyival kényelmesebb, jobb számomra. Ezt a luxust, hogy bármit csinálhatok játék közben, nem tudja visszaadni a konzol. -
BoneDragon
veterán
válasz BoneDragon #172 üzenetére
Még annyit, hogy konzoloknál ugye csak 1 hardver van és arra fejlesztenek 10 éve! Ennyi ideje próbálják azt a kis gagyi hardvert kiaknázni, ami benne van, azon dolgoznak a fejlesztők nap mint nap mit lehetne abból kihozni. Most végre felzárkóznak az új hardverekkel, de semmi nextgen nincs bennük, csak feljöttek 2019-2020-as hardver szintre. Ezeket tudják a hardverek pár éve pc-n, csak nincs aki kiaknázza. Őrület belegondolni mennyi felesleges számitási kapacitás van bennük és mennyi energia megy pocsékba a lusta/hozzá nem értő fejlesztők miatt.
[ Szerkesztve ]
-
exedoc
senior tag
"Erre a techdemo-ra meg maga az Epic nyilatkozta, hogy PC-n 2070Super kell a futtatáshoz. Tehát PC-n is ki lehet hozni azt, amit PS5-ön."
Ezt egyre többen írjátok. Valóban láttam én is, hogy írtak ilyet. Valószínűleg azért, hogy ne szutyorogjon a sarokba annyit a PC-s vonal. Azon már fut. Megmozdul vele. De hogy nem olyan minőségben, és olyan magas poligonszámmal arra mérget vennék. 5-6 fps-el talán eldöcög. Aki komolyan dolgozik az Unreal motorral az tudja, hogy ez baromság. A PS5 hardvere és API-ja alkalmas erre a megjelenítésre jelenleg semmi más. PC-n max évek múlva fogod ezt ebben a minőségben 30 fps-el látni, ha lesz olyan API ami neked az SSD-t kezeli memóriaként is. El tudom képzelni, hogy a Nanite-ot beállítják olyan poligonredukcióra, hogy fusson, de az nem az lesz mint amit bemutattak.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Itt a ph-n beszélgettünk arról, hogy egy mai PS4 Pro/Xbox One X árából (110-125e Ft) elég gyatra gép rakható csak össze. Kb. 200-tól használható.
Most a PS5 esetében még rosszabb arány lesz egy ideig.(#172) BoneDragon: "Olyan hardverekről beszélünk, amik fél év után elavultnak számitanak annyira fejlődik ez az iparág." Régen ez igaz lehetett, volt is, de pl. vidkártyáknál az nv is az éves generációváltásról már átállt 2éves ciklusokra, és a prociknál is sok év stagnálás volt, majd a ryzen miatti boom, de megvolt a magszám-ugrás, és azóta ez is kezd beállni megint.
"Lehet csodálni ezeket a videókat, de ha ilyen szinten akarna egy cég lefejleszteni egy játékot, nem 5-6 évig tartana, hanem mondjuk 9-10."
Ma sem 5-6 évig fejlesztenek egy játékot. Oké, az ilyen Witcher/Cyberpunk kidolgozottságú meg Rockstar games játékok kivételek, de a többségére nem "pazarolnak" ennyi időt.
Az egész UE5 motor meg pont arról szól: hogy nem kell annyi időt pazarolni rá, a motor csomó mindent megold a fejlesztő helyett, javulhatnak a fejlesztési idők -> értsd: olcsóbb lehet a fejlesztés ill. lehet a tartalomgyártásra fókuszálni.
És mivel a motor jól skálázódik, a PC port is egyszerűbb lehet. (nem kell annyit szarakodni az eltérő hardverek miatti optimalizálással).
Ma pl. veszel egy 6-8magos procit, meg egy 1660-nél erősebb kártyát, nem fog fél év alatt elavulni. (pl. a 1080Ti-t lassan 2 éve vettem, már akkor is használtan, tehát akkor sem volt friss darab, mai napig megállja a helyét).Most őssszel/év végén mindenből generációváltás lesz, meglátjuk mennyire ugranak meg a teljesítmények. (új 4000-es Ryzen széria, új 3000-es nv RTX széria, új AMD Navi, és persze az új generációs konzolok) Szóval mindenképp érdekes és izgalmas évvégének (Q4) nézünk elébe.
[ Szerkesztve ]
-
BoneDragon
veterán
És mi miatt nincs fejlődés? Igen a konzolok miatt. Nem ugrott a grafika évek óta, max 1-1 kivétel van. Majd most lesz ugrás, de nem számottevő mivel még pár évig úgyan úgy fognak jönni a jelenlegi generációkra a játékok (sajnos). Majd 2 év múlva megveszem a 4080-at azt csókolom, kitart 5 évig is.
-
exedoc
senior tag
válasz BoneDragon #172 üzenetére
Mindenki a régi időkkel jön, hogy régen is így volt ez, aztán a PC behozta a konzolt, sőt túl is szárnyalta stb. Ez igaz is volt, talán most is az lesz. Viszont amit itt a PS5-nel látunk az merőben új. Ilyen még nincs PC-re, és nem kevés idő lesz mire kitalálják, hogy ez hogy fog működni PC-n, de ahhoz pár hardvert át kell alakítani, illetve kéne egy új API ami kezeli memóriaként az SSD-t is. Gondolom nem kell magyarázni, egy ilyen szerteágazó iparban mennyi idő mire kitalálják, lesz új szabvány, rááll az ipar stb. PS5 elhúzott. Hangsúlyozom. Itt a PS5 és az új Unreal motor együttes ereje durva. A többi játékmotor nem fog csodát tenni egy ideig. Az Epic most kitalálta hogy lehet hatalmas poligonszámot kirenderelni fele munkával. Nem kell low és medium poly modellekkel szarakodni, nincs normal map, nincs lightmap. Gyakorlatilag fele annyi idő alatt vagy talán még kevesebb idő elkészíteni egy játékot. Mindenki írja, hogy valószínűleg évek óta készítették. Valószínűleg az új motort készítették évek óta, a Quixel asset-jeinek jó része már régen kész volt amit még kiegészítettek. Unreal Engine 4 felhasználóknak ez most is ingyenes aki nem tudná. Jelenleg is használom, bárki használhatja ingyen, igen a demo-ban látható minőséget is akar. Az már más kérdés, hogy az unreal engine 4-be beraksz 10-15db ilyet egy jelenetbe aztán instant crash. UE5 meg többszáz, sőt többezer ilyet kezel mindenféle megkötés nélkül. Sokan még mindig nem értik mi történt itt, és mekkora a fejlődés.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz BoneDragon #176 üzenetére
Ez így van. Megy a csiki-csuki, melyik húz el épp a másiktól. Most a PS-en a sor.
De te is azt mondod, hogy kitart 5évig, meg nincs fejlődés. Akkor ne mondj olyat, hogy fél év után elavult. (ez most már a legpörgősebb iparágban, a mobilok esetén sem igaz már). -
VinoRosso
veterán
Hát ez nagyon durva. Kiváncsi vagyok PC-n milyen vas fog alá kelleni.
-
BiP
nagyúr
válasz VinoRosso #180 üzenetére
Nem lehet elégszer linkelni [link] Az Epic azt mondta, hogy legalább 2070Super kell a folyamatos futtatáshoz.
(a többiről mondjuk nem nyilatkozott, de gyanítom valami 6-8magos ryzen meg nvme ssd erősen kéne alá.)(#182) dabadab: Hát, ez ilyen játék a szavakkal
De akkor én már az átfogalmazott cikket olvastam, (köszi a korrekciót) de ott sem azt írták, (és én sem azt mondtam), hogy ez a minimum követelmény, hogy elinduljon, hanem a folyamatos futtatáshoz ez kell. Ami kb. megfelel annak, hogy azon már "elég jól" fut.De a lényeg úgyis az, hogy egy felső-középkategóriás kártyán már gyors lesz. És az UE motorok meg baromi jól skálázódnak, így valószínűleg egy megfizethető 1660ti vagy 2060 kártyán is már jó látvány elérhető.
(#183) exedoc: én szoktam hajtogatni a 2070Super, mert ezt olvastam. (mint kiderült, én sem elég pontos cikkből).
Ez az egyetlen infó, amit "félhivatalos" módon tudunk, semmi mást.
És én sem mondtam, hogy ennyi elég is lesz az üdvösséghez, mert hiába rakom azt be egy core2quad meg sata2-es vinyó mellé, a vidkártya önmagában nem sokat ér, ha nincs alatta kellő hardveres és szoftveres támogatás. Ebben egyetérhetünk.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Erre a techdemo-ra meg maga az Epic nyilatkozta, hogy PC-n 2070Super kell a futtatáshoz
Tegyük már rendbe ezt, mert már többször elhangzott ez így, de ez félrevezető.
Valójában nem ezt mondták, hanem egy újságíró rákérdezett, hogy az ő saját PC-jén, amiben egy 2070Super van, menne-e és erre válaszolta az Epic CTO-ja, hogy azon "pretty good" futna.
Szóval nincs arról szó, hogy 2070 Super lenne a minimumkövetelmény, vagy ilyesmi, az inkább már bőven a recommended kategória.
Az SSD-ről meg azt mondták, hogy ugyan a PS5 SSD-je mindentvivő, de egy sima PC-s NVMe SSD-vel is "awesome performance"-et kap az ember.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
exedoc
senior tag
válasz #32839680 #179 üzenetére
"A mostani genben gondolkodsz. Ha akarják szállítani azt a látványt amit most láttál ahhoz valószínűleg kell PC-n is a PCI-E 4.0 SSD-ről a streaming.
Kapásból meg fog jelenni hardverigényként az NVME SSD. Ugye most csak a CPU-RAM-VGA kombó adja a gépigényt. Ehhez jönni fog pluszban az SSD sávszél.
És akkor még kell egy full új API.
De amúgy gondolkodhatunk fordítva is. Ehhez a látványhoz kell egy PS5 a speckó API és az SSD streaming miatt. A multiplatformoknál pont a PC fogja vissza a grafikát."Hatalmas +1
Végre leírva. Aki még mindig azt hajtja, hogy mert 2070-en is elindul. Jelenleg PC-re nincs olyan hardver és szoftverkörnyezet amivel stabilan futna a demo-ban látott részletesség 30fps-el. Lehet, talán elindul 2070-el is, de hogy nem azt fogod látni mint a demo-ban az hótziher.[ Szerkesztve ]
-
BoneDragon
veterán
Nem tudtam, hogy ennyi fejlesztő van itt, mindig meglepődök mekkora tudással és tényekkel tudják alátámasztani az emberek, azt ami több mint fél év múlva jelenik meg és semmitse tudni róluk. Ja nem...
-
dabadab
titán
Jelenleg PC-re nincs olyan hardver és szoftverkörnyezet amivel stabilan futna a demo-ban látott részletesség 30fps-el
Ezt honnan tudod ilyen stabilan?... Mert amúgy a fent linkelt pcgameres interjúban egyáltalán nem mondanak ilyet a epicesek, sőt, ennek inkább az ellenkezőjét.
DRM is theft
-
VinoRosso
veterán
Az csak a VGA az sejthető, hogy böszme kell legyen. Én inkább az I/O oldalra vagyok kíváncsi, ekkora mennyiségű képinformációt direktbe streamelnek, vagy tömörítve vagy mi a túrót csinálnak vele. Ha egy teljes játék ilyen részletességű lesz akkor mennyi helyet foglal a lemezen (fél tera?) és milyen sávszél kell az olvasásához ha nem akkor mi fogja kitömni?
-
dabadab
titán
válasz VinoRosso #186 üzenetére
Ha egy teljes játék ilyen részletességű lesz akkor mennyi helyet foglal a lemezen (fél tera?)
Fennt számolgattam és az jött ki, hogy csak ez a demo önmagában több TB felett kell, hogy legyen. (Egyébként ez felveti azt a kérdést is, hogy miről futott a demo, mert a PS5 SSD-je elvileg nem egészen 1 TB-s lesz - kérdés, hogy mi van a fejlesztői cuccokban).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
VinoRosso
veterán
Akkor tömörítik. Vagy tömörítés+procedurálisan hozzátesznek még valamit. Láttam olyat is, hogy AI upscalelt alacsonyabb felbontású textúrákat. Ilyen elven akár generálhatnak is textúrát procedurálisan valamilyen minta alapján. Viszont az meg ugye vagy a procit vagy a VGA-t enné, vagy mindkettőt. RT meg ekkora polycount mellett nem hiszem, hogy a VGA-ban még marad kakaó erre.
-
exedoc
senior tag
Nézd. Az Unreal Engine 4 megjelenése óta dolgozom a motorral. (Előtte a 2-3-al) Tudom mit tud, hol vannak a határai, milyen durva minőségre képes, az én konfigomon 32GB RAM-al mennyi poligont bír el, mennyi textúrával / shader-el. Ahol az én gépem kifekszik annak az új Engine a többezer szeresét(!) gond nélkül futtatja 30 fps-el. Hidd el. Nincs PC-re olyan cucc még amivel azt megmozdítod amit a demo-ba láttál. Hiába van a gépedbe 16 magos proci 32 szálon, 256GB RAM, és RTX 2080ti. PS5 egyszerűen máshogyan működik. Tudom mit írtak és hol, az interjút is láttam. A Doom3 megjelent 2005-be. Én játszottam az alpha verziójával 2002-be. Csak diavetítés volt 2-3fps/sec. Az is elfutott az akkori hardvereken. Ez is fut 2070-en. :)
[ Szerkesztve ]
-
Wesder
félisten
-
Wesder
félisten
válasz #32839680 #195 üzenetére
Nem véletlen toljàk ki Steam-re a jàtékaikat. Ott a Halo MCC, és úgy volt Topseller Steamen hogy csak a Reach volt kész és a GamePass-ban is benne van.
Inkàbb megveszik Steamen a jàtékot az emberek, minthogy WinStore-t kelljen hasznàlni, és ez nem vicc.
Nekik màr rég nem az szàmít hogy a konzolt megvegyed, (fontos, de nem elsődleges priorítàs, mint a Sony-nak) hanem hogy az ő jàtékaikkal jàtsz és szolgàltatàsaikat hasznàld.I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
chris0000
őstag
hi. olvasgatom itt, h a 2070S meg hasonló kártyákon is, el fog futni majd egy olyan szintű demo/játék... bár úgy lenne... ha csak a felbontásra gondolok, nem tudom, h a fejlesztők 2020-ban az 1080p felbontást tűznék ki célul... üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 89.900.-
- 100db 4WORLD - 08529 - SATA3 KÁBEL 45CM - RED Új
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol csomag
- SK Hynix Platinum P41 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7000-6500 MBs - Eladó!