- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45997568
törölt tag
válasz huskydog17 #45 üzenetére
Ezek kozul melyik jatekkal jatszol allandoan hogy kell az open GL mentesi lehetoseg, komolyan erdekel.
Beszortiroztam megjelenes szerint, nem valami combos a lista.
Ezert a par jatekert nem is kell az a feature, DX meg Vulkan legyen, masra ne szarjak az eroforrasokat.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #45 üzenetére
Szimplán üzleti döntés. Annyira kevés OpenGL-es játék van, hogy ezeket a képességeket portolni rá egyszerűen nem éri meg. Meg lehetne csinálni, de kb. kerülne az eddig befektetett erőforrás felébe, ami eléggé sok. Azt az erőforrást az elterjedt API-kra is el lehet költeni.
Bizonyos id tech játékok nem számítanak, mert vannak már Vulkan portjaik.
DX10 implementáció már nincs a meghajtóban. Maga a DX10 API sincs benne a Windows 7/8/10 operációs rendszerekben, helyette egy csökkentett szintű DX11 mód van, és erre kell implementációt írni. A DX10 tehát ezért nincs megemlítve, mert a meghajtó által támogatott Windows-okban nem létezik ez az API. Ilyenkor azt kell nézni, hogy a DX11-et támogatja-e és az futni fog a DX10-nek megfelelő módon is.
Mert a Chill tartománya 30 és 300 fps között megválasztható, és nem tudni, hogy ki milyen tartományt akar, elvégre van kb. ~72000 beállítható lehetőség. És 250 millió letöltésről számolt be az AMD az elmúlt időszakra, vagyis kb. 100 millió egyedi meghajtót kellene paraméterezniük a felhasználóknak. Az már tárhelyben is 50000 terabájt meghajtónként, ami évi 40 meghajtóval kétmillió terabájt tárhelyigény.
Az iCafe partnerek egyszerűbbek, mert ők például előre le tudják adni, hogy a meghajtójukba milyen alapértelmezett beállítást akarnak, és nagyságrendekkel kevesebben vannak.(#49) arn: A TDP keretet nem. Az más kérdés, hogy ritkán lesz a közelében a kártya.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
válasz huskydog17 #54 üzenetére
"nem éri meg" = nem akarják megcsinálni, mert most a vulkan-t kell tolni
Kíváncsi vagyok linuxon hogy farolnak ki az opengl támogatásból[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
mike710
aktív tag
válasz huskydog17 #54 üzenetére
Doom OpenGL 50fps vulkan 200. Miért is kell erőltetni akkor ezt?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #54 üzenetére
Terry mondta az AMD-től, hogy a Chillre üzletet akarnak építeni. És innentől kezdve ez egy húzófícsőr az internetkávézóknak.
Az id software játékoknál sok esetben már ki van adva a forráskód. Már létezik Vulkan port Quake-hez, a Quake 3-hoz, a DOOM 3 BFG-hez. Az id tech 5-nél nincs, de az újabb id tech 5 verziók és konverziók már DirectX API-t használnak.
Inkább azért volt muszáj a Wolf 2-nek a Vulkan támogatás, mert a Doomhoz képest 1k helyett 30k draw/frame-mel dolgozik, illetve egy rakás effekt eléggé újszerűen működik. Például a vízfelület szimulációja aszinkron módban fut a frame számításával, és reagál a környezeti hatásokra, illetve a keletkező hullámok még önmagukra is reagálnak, ami újabb aszinkron folyamatokat eredményez. Ezt az OpenGL például egyáltalán nem szeretné, mert eszközönként van egy queue, tehát csak szinkronizált feldolgozást támogat. Persze létezik működő OpenGL portja is a Wolf 2-nek, csak nem adták ki. Nincs értelme elcseszni a tesztelésére rengeteg humánerőforrást, amikor alig fut a mai gépeken, nem úgy tervezték a játékot, hogy OpenGL alatt normális sebességgel fusson. A Doom ebből a szempontból nagyon más volt, azt még OpenGL-re tervezték, és utána portolták Vulkan API-ra. Fordítva ez nem működik, csak jelentős teljesítményvesztés mellett.
A Dota2 és a Talos azért kapott Vulkan portot, mert ugyanazt csinálják, amit az id. Előbb kialakítják a megfelelő alapot, majd teljesen erre tervezik az új generációs motort, és akkor már csak Vulkan lesz, mint az id-nél.
Nem arról van szó, hogy nem lehet megcsinálni, vagy nem képesek rá. Osztottak szoroztak és az jött ki, hogy nem éri meg. Attól, hogy más megcsinálta, még messze nem biztos, hogy nekik anyagilag megérte.
Bétateszterre már nincs szükségük a Chillhez. Azok kvázi az elmúlt egy évben voltak a felhasználók. Innentől ez már kőkemény üzleti fícsőr.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mike710
aktív tag
válasz huskydog17 #68 üzenetére
OpenGL ről beszéltèl így jött ide egy OpenGL-t futtató játék. Tényleg elkéll a segítség úgy látszik nehezen tudod megértetni magad.
-
mike710
aktív tag
válasz huskydog17 #85 üzenetére
Így van olyan játékról beszélél ami OpenGL alatt fut és arra lett írva én meg olyan ról ami ezen felül futtat vulkant is ezért összehasonlítható. Az hogy az eredmény fáj neked egyéni szoc problem.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #68 üzenetére
Nekem mindegy, hogy mit csinálsz, én csak belinkeltem a Vulkan portokat.
Anyagilag senkinek sem éri meg az OpenGL támogatása. Jóval kevesebb játék van rá, mint D3D-re, és magának az API sincs túl nagy jövője a Vulkan mellett. Ugyanakkor a már kész támogatást nem veszik vissza, maximum nem fejlesztik. Tetszik vagy sem, ez van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
X Factor
addikt
válasz huskydog17 #45 üzenetére
A Relive kapott mindenféle totál felesleges szemetet Az kerül bele, amire a userek igényt tartanak. A userek 98%-nak fontosabb egy instant share feature, mint az h. vmi opengl cuccban lehessen felvenni.
az OpenGL-t, továbbra sem működnek az ilyen jellegű játékokban,
Pipáld be h. rögzitse a desktopot... aztán go borderless window.
Ha ez valóban így van, akkor miért nem alapértelmezetten aktív ez a feature?
Mert, akkor meg azt irnád, h. mégis mit képzel az AMD h. megmondja neked h. aktiv-e egy feature. Majd te szépen eldöntöd, hogy akarod-e használni avagy se,.
Nekik külön meghajtót készít az AMD? Mióta és miért, erről hol lehet részletesen olvasni?
Gondolom Kina miatt, ott erősen felül reprezentált a 750Ti és lehet konkurenciát akarnak neki támasztani, valami hasonló kaliberű amd karival.
Make things work
Új hozzászólás Aktív témák
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- MSI RTX 3070 8GB GDDR6 GAMING X TRIO Eladó! 130.000.-
- 9hó Alza Garancia! EVGA RTX 3090 XC3 ULTRA 24GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Asus TUF RX 7600 XT 16G felbontott VGA, 3 év garancia, névre,cégre Áfá-s számla
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- Gigabyte RTX 4080 Super Windforce V2 16G 36 Hó gari Bontatlan