- Jön a neurális leképezés a DirectX API-ba
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen processzort vegyek?
- Autós kamerák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
Új hozzászólás Aktív témák
-
geekthink
csendes tag
HELP! Minek a rövidítése a vISA? Előre is köszi.
Wikipedia nem ismerte, Google nem case sensitive, próbáltam logikailag passzoló szavakat fűzni mellé, de csak a vízumos és hitelkártyás találatok jönnek...
“We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.” – Will Durant
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Publikusan ezek csak végleges formában lesznek elérhetők. De természetesen, ha jelentkezel fejlesztőpartnernek, akkor megkapsz sok olyan dolgot, amit a tömegek nem. Ami a programozóknak kell az a refmanual. Annak a 0.95-ös verzióját fel fogják tölteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mzso
veterán
A HSA specifikációk a draftja nincs fent valahol?
Elég gáz, hogy csak a címszavak vannak ott és idén már hardvereket adnak ki. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #35 üzenetére
A következő év elejére már ígértek programot (illetve a most létező alkalmazások is automatikusan profitálnak valamennyit a Kaveri extráiból). Az év végén a Kaverivel bemutatják ezeket. Alapvetően első körben az új generációs konzoljátékok portolását könnyíti meg, így erre használják majd. Itt majd szerepet vállal a Never Settle program, hogy a konzolportokat többmilliós példányban megveszi, és adják a hardver mellé. Ez biztosítaná azt, hogy akkor is készüljön el egy játék PC-s portja, ha csak Kaveri APU-n futtatható.
A Trinity és a Richland olyan integráció, ahol lehet profitálni a HSA-ból (már el is fogadták a HSA-MMU specifikációkat). A többi hardver, mint a Brazos, a Llano és a Kabini/Temash, vagy a Haswell már elég gyenge az integráció szintje szempontjából. A korábbi megoldások, mint az Ivy és Sandy Bridge gyakorlatilag nem jók erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
julius666
addikt
Tehát akkor olyan másfél-két év alsó hangon hogy valami használható lesz belőle, normális leírásokkal (kezdőknek) meg kevésbé bugos fejlesztőkörnyezettel.
Esetleg arról lehet tudni a jelenlegi APU-kon mennyire lesz működőképes? Tudja majd használni az IGP-t valami hasznosra is vagy lényegében csak a CPU fog futni az egész hóbelevanc (lásd OpenCL eleinte)?
-
LALA_kiraly
őstag
Én majd a gyártásra leszek kíváncsi. Kinek fogják majd kiadni, hogy legyen minőségi és mennyiségi példányuk is. No meg, hogy milyen technológiával.
50/1160-447 Találkozhatunk: 21, 22.ker
-
Tamás9x
őstag
Így már tényleg teret nyer a RAM sebessége valamelyest
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
letepem
aktív tag
Én naivan azt hittem, hogy a temash/kabini magasabb integrációs lépcsőt képvisel, hiszen igen fejlettek a konkurenciához képest ...
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
dezz
nagyúr
Már csak azért sem, mert a Kaveri CPU oldalról egy többszörösen továbbfejlesztett Bulldozer (Steamroller, ami az első nagyobb elmozdulás az Bulldozer alaptól) + GPU oldalról az eleve nem rossz GCN továbbfejlesztése. A HSA is lényegében egy hosszú fejlesztési út következő nagyobb állomása. Innen már művészet lenne elrontani...
[ Szerkesztve ]
-
Mokó
aktív tag
Remélem bejönnek az AMD számitásai,és nem lessz olyan az első generációs Kaveri mint az első bull'ok...de hát ki tudja...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz marcell991 #27 üzenetére
A HSA-nak egyelőre nincs definiált grafikus futószalagja. A hardvergyártók részéről nincs is tervben. Szóval, ha valaki ki akarja váltani a grafikus API-t, akkor írnia kell, hozzá egy grafikus futószalagot is.
A HSA nem változtat semmilyen API helyzetén sem. Kiegészíti azokat.
Az új konzolok grafikus képességeihez mindenképp a DX és az OpenGL lesz kiterjesztve egy új verzióban. Új shader modell mindenképp kell majd.
A konzolok API-ja azért "vékony", mert egy hardvert kell támogatni. PC-n sosem lesz ilyen egy API. De a HSAIL-lel lehet kezdeni valamit, hiszen ezzel mindegyik GPU előtt közös lesz a vISA.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
marcell991
tag
Abu, esetleg arról van valami információd, hogy a HSA miként fogja befolyásolni a grafikus API-k helyzetét? Mennyiben alkalmazható DirectX-ben vagy OpenGL-ben? Vagy esetleg van olyan lehetőség egy olyan API elterjedésére, ami hasonló a PS4 speciális, hardverközeli(bb) API-jához? Golndolom az Nvidia és az Intel nem nézné karbatett kézzel, de mivel gyakorlatilag az egész ARM tábor HSA-tag és ráadásul mobil vonalon számít a plusz teljesítmény, plusz az ARMv8, a Mali T6XX, a PowerVR Rouge, az Adreno 330/4XX, Vivante, (AMD-ARM), stb. mind a közeljövőben érkeznek, látunk még nagy csatákat az IT iparban.
Developers, developers, developers, developers! http://youtu.be/KMU0tzLwhbE
-
vinibali
őstag
ez idáig is ismert volt, nem?
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem.
A konzolok APU-ja jóval több, mint a Kabini. Más az NB benne, újabbak a CU-k, egyedül a processzorrész egyezik meg, csak a konzolokban több mag lesz.
A Kabini/Temash az nagyjából olyan integrációs szinten áll majd, mint a Llano és a Haswell. Még a Trinity/Richland képességeit sem éri el (pár dolgot azért átvesz ezekből)(#26) vinibali: Nem hivatalosan igen. Meg most vannak hozzá szép színes képek is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
válasz atti_2010 #14 üzenetére
A stacked ram sem éppen olcsó mulatság, bár talán még mindig olcsóbb, mint a sokréteges alaplap. De a másik, hogy nem tudnak több GB-ot a prociba pakolni, így külső ramra is szülség van, amit jóval lassabban érhet el.
Nem tudom, hogy lesz ez PC-n, ott nem nagyon játszik, hogy az egész rendszer ram GDDR5... Esetleg XDR2/3? Az akár modulra is ültethető, ellentétben a GDDR5-tel...
(#23) Abu85: A Kabini nem HSA-s? Tekintve, hogy a konzolok APU-ja lényegében egy nagyra nőtt Kabini, néhány extrával. Vagy a HSA is egy ilyen extra fícsőr? Én azt gondolnám, hogy már az alapjaitól jelen van a HSA benne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #20 üzenetére
Már kész a HSA specifikáció. Most végzik az utolsó simításokat. A programozóknak lesz egy reference manual, aminek a .95-ös verziója már a vezetőségben és mindenkitől egy fejbólintást várnak. Az 1.0 is hamarosan oda kerül. A HSA runtime ezek alapján már draft specifikációkat kapott.
Az év második felében lesz kiadva az első fejlesztőcsomag a PC-re és nem sokkal később Linuxra és Androidra is. A konzolok esetében az MS és a Sony egyelőre csak a first party fejlesztőknek adja oda a specifikus SDK-kat. Később ezt bárki megkapja, de előbb a két cég be akarja tesztelni, hogy a multiplatform fejlesztéseknél mennyire működik jól. Itt a cél, hogy a konzolokra is egy forrást írj, és az menjen mindkét gépre.
A Kaveri lesz erre kitalálva PC-n és a konzolok, de az nem PC. Már most írhatsz rá programot Bolttal. Az béta verzióban van és publikusan elérhető. Ha ezzel írod a programot, akkor automatikusan kihasználja majd a Kaveri képességeit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Klikodesh
senior tag
Jol hangzik, bar a bulldozer powerpointok is jol neztek ki...
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
julius666
addikt
Kicsit nesze semmi, fogd meg jól hír.
Arról lehet valamit tudni a HSA kb. mikor fog konkretizálódni? Úgy értem mikor lesz rá valami normális fejlesztőkörnyezet amiben ki tudom próbálni, illetve mikor lesz olyan vas, amin natívan elfut (tehát erre lett kitalálva).
-
Švejk
őstag
Huma fel lesz vázolva? Fantasztikus...
-
-
-
kisza25
félisten
annyi köze van hozzá, hogy ebben az APU-ban már remélhetőleg elég erős IGP lesz számomra így diszkrét VGA nélkül sokkal laposabb házba lehet rakni a rendszert, ami igen előnyös hely és melegedés szempontjából is, ha monitorra akarod azt felszerelni
amúgy, ha nem volt egyértelmű a 3. hsz-ben a nextgen. konzolokra gondoltam :9[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
atti_2010
nagyúr
-
Nekem is ez szúrt szemet...
Mondjuk az nextgennel lehet lesz egy év előnyük, de 2-3 év és a konzol marad ami volt, a PC cuccok meg fejlődnek...Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy ¤¤¤ Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/vizion/index.html
-
DemonDani
addikt
-
Patice
nagyúr
Akkor jól sejtem, hogy a Kaveri mellé is érdemes lesz minél gyorsabb RAM-ot rakni, a megfelelő sebesség érdekében?
Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/patice/keres.php?usrid=282986
-
#10691584
törölt tag
Szóval az új konzolok is már ilyen rendszerű apukkal jönnek?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Darthforce92 #4 üzenetére
Gyakorlatilag igen. A hardver szintjén nem, de azt nem tudni, hogy belül pontosan hogyan működik. Mondjuk ez a programozót úgy sem érdekli.
Itt van még két kép, hogy mit jelent ez csak a programozó szemszögéből:Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Atocha
senior tag
válasz Darthforce92 #4 üzenetére
"Ez annyit tesz, hogy a programozási szempontból olyan mintha UMA lenne,de a háttérben a hUMA elvén működne?"
Szerintem is így kell érteni, de valaki javítson ki, ha nem.
Nem vagyunk mások, mint egy szemvillanásig emberi alakot öltő csillagpor!
-
Darthforce92
tag
"Az AMD a problémára a hUMA architektúrát vezetné be, ami tömören annyit tesz, hogy a HSA-t direkten támogató APU-khoz UMA szervezést használnának a CPU-ra és az IGP-re is, de eközben megőriznék az utóbbi egység skálázhatóságát." Ez annyit tesz, hogy a programozási szempontból olyan mintha UMA lenne,de a háttérben a hUMA elvén működne? Vagy csak az UMA-án keresztül való elmagyarázása a hUma-nak?
-
kisza25
félisten
itt most arra gondol a cikk írója(javítson ki ha tévedek), hogy pl konzolnál a CPU+GPU DDR5 rendszermemóriához kapcsolódik 8mag + egy HD7850 szintű IGP , ami a jelenlegi DDR3 rendszermemóriával nem valósítható meg, szerintem és, hogy APU-n belül minden lát mindent így mind CPU mind IGP közös memóriákat használnak...és IGP is számolhat nem csak grafikát, hanem bármibe besegíthet a CPU-nak és mivel közös memóriából dolgoznak nincs meg a korábbi késleltetési probléma
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
mepet
addikt
PC-s világ felzárkóztatása a konzolokéhoz?! Megdöbbentően hangzik.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
részemről nagyon város a dolog, szeretnék egy egybe gépet csinálni monitorból és ehhez várom már nagyon a megjelenést
Alfa Romeo Giulietta Sprint
Új hozzászólás Aktív témák
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Autós topik
- Jön a neurális leképezés a DirectX API-ba
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen TV-t vegyek?
- BestBuy topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Windows 11
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- Eladó 13600KF-em, garis a Konzolvilághoz 2026.03.20-ig utána 2028.03.20-ig Intelhez-eladva epicpwnz
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, 3 év garancia - Eladó! 45.000.-
- KÉSZLETEN! ÚJ, 3év gar! AMD Ryzen 7 9800X3D OEM (96M, Up to 5.2 GHz) Processzor! BeszámítOK
- Quad Core AMD Athlon X4 740 3,2 GHz FM2 Processzor
- ryzen 5 1600x six core am4