- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Philips LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Fujifilm X
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
AI generálja majd a képeket a Photoshopban
it Az Adobe teljes, AI-alapú képgenerálást tesz lehetővé a Photoshopban, még idén.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Niquis
aktív tag
Nekem is ez jutott eszembe... valamikor tavaly olvastam egy hírt, amikor már volt erről szó. Akkor esett le, hogy az AMD már nem is akar erőlködni azzal, hogy a CPU-iban az Intel fölé erősítse mondjuk az FPU-t... melléraknak egy általános GPU-tömböt azt kész.
"És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."
-
dezz
nagyúr
Megerősítésképpen tette be.
(#99) Youri: Mi, a 0-1 fps? (Esetleg scrollozz a kép jobb oldalára!) Egy ilyen kártyával nem 1280x1024-ben játszik az ember...
(#102) Niquis: Ezt azért így nem hinném. Amit nem túl nagy áldozatok árán ki lehet hozni belőle, azt ki is fogják hozni. Pl. meglátjuk, mit tud a Piledriver ilyen szempontból. Arra mégsem számíthatnak, hogy 1-2 éven belül minden FP-igényes programot átírnak a CU-k kihasználására. Illetve az is lehet, hogy előbb-utóbb szépen fogják az FPU-t és lecserélik 1-2 CU-ra.
[ Szerkesztve ]
-
MZperX75
addikt
"Ha már ultrabook, szvsz a 17W TDPjű trinity felér egy vasalt bakancsos tökönrúgással az intel részére"
Na ezen jót nevettem! +1
más:Trill- troll-oknak
üzenem:
Abszolút felhasználásból kiindulva nekem tök mindegy ,hogy Intel,AMD,NV vagy akármi,ez nem számít,csak az ,hogy mit tud,és ez mennyiért.
Minél hosszabb ideig lehessen használni zéró befektetéssel.
A csúcskategória az mindig egy nagyon kis százalék felhasználót érint,+vér Pistikét anyu lóvéjával,kék napellenzőben ,és AMD-s hír hallatán azonnali pesszimizmussal,hülyeség írásával.Nem védem az AMD-t ,az is egy gyarló cég,mint az összes!
Ha lett volna jó áron ,a mostani konfigomnak jobb alternatívája a másik nagyobb cégnél akkor nem kérdés ,hogy mit vettem volna.
De a mai napig nincs!
(Brazos E-350)OFF
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Melyik nagy volumenű hír maradt ki az NV-től? Az Echelon projektet és a jövőbeli elképzeléseket is csak mi írtuk meg a magyar oldalak közül. [link]
Azt meg ne várd el, hogy megírjak olyan dolgokat ami nem igaz. A Keplerről senki sem tud semmit. Én magam kérdeztem meg a Compalt. [link] - le is írtam mit mondtak, ezek többnyire készpénznek vehetők. Mondjuk speckókat is kérdeztem, de arra már nem válaszoltak. Amint kapok valahonnan adatot megírom.
Asztali terméket nem láttak még az általam megkérdezett VGA-gyártók. Persze lehet, hogy egy Foxconnos kontakttal itt többre mennék, mint egy PC Partneressel, de nincs a Foxconnál senki, akinek írhatnék. Majd ha nem csak olyan találgatások lesznek, amik teljesen elborult elképzelésre épülnek (integrált Ageia gyorsító pl.), akkor megírjuk.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az notikat főleg netre veszik a júzerek. A jó ebben az, hogy már a megterhelő webes tartalmakat is a GPU gyorsítja. Ha IGP terén erősebb a rendszer, akkor az egyenlő azzal, hogy alkalmasabb a webre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zeratul
addikt
Az a 12,5 W ami valójában 15 mert az intel nem tudta tartani a saját kitűzött célját a fogyasztás tekintetében
[ Szerkesztve ]
-
RapUGround
tag
Olvasva a hírt, a fórumot. Nekem az a véleményem, hogy az AMD az APU mellé mindig fog kínálni valamilyen formában Hidrid Crossfire megoldást, hogy a rendszer ne csak az általános számításokban tudjon jeleskedni hanem játékokban is vagy olyan alkalmazásokban ahol jól jön a hcf-ben a plusz memória sávszélesség. Ameddig memória sávszélességet nem oldják meg másképp, addig lesz HCF is.
-
tombar
senior tag
"A normál és a maximális teljesítményre felkészített módban tehát nem lesz változás, de az alacsony fogyasztásra kihegyezett 13 és 11 wattos TDP keret már módosul. Az új értékek rendre 14 és 12,5 watt körül lesznek."
én idáig csak erről tudok. a másik: "Az Intel eredetileg 17 wattos normál TDP keretet tervezett, melyhez 25 wattos maximális érték tartozik." persze a 25 watt már csak dokkolóval mehet.
"Az utolsó a már fentebb említett 17 wattos verzió, ami Pumori dizájn alapja, míg a középső termék egy 35-45 wattos TDP osztályba sorolt megoldás. Mindkét újdonság a mobil piacra szánt Comal platformban kap helyet." a virgók meg mennek a 65 wattba.
szóval elvileg ott lesz 20 wattos előny, habár azt a teljesítményt már csak dokkolóval érhetjük el más kérdés h igp-k terén mit érnek el.
am a játékokhoz visszatérve, tudom h égés volt a hd 4000 a cesen , de utána volt egy anadteches cikk, amiben látható volt h működött dx 11ben is és elfogadhatóan futott az f12011 is. vmi tipp h mennyit vernek rá?Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a teljesítménnyel van gond a HD Graphics 2000-nél, hanem a terméktámogatással. Nézd az Opera 12 alpha VEGA gyorsítását ... az összes Intel IGP feketelistán van az OpenGL-es kódra. Egyszerűen nem elég jó a terméktámogatás. A hardver állítólag jó, mert a DirectX-es kóddal már nem kell tiltani. Ez lesz a végleges Opera 12-ben valszeg.
A teljesítmény főleg Silverlight 5-re, WebGL-re, Flash 11-re és később a WebCL-re kell.
Silverlight 5-re az Intel nem kínál teljes támogatást, míg az AMD és az NV igen. Ez a felület persze már halva született, de ha már létezik, akkor illene megírni rá a teljes supportot. Nem hiszem el, hogy erre pont az Intelnek nincs kapacitása.
A WebGL az implementációfüggő. Az OpenGL-es támogatás mellett az Intel nagyon lassú, de pár böngésző ANGLE módot használ, ami DX-en keresztül megy, és ott már jó. Az AMD és az NV minden szempontból jó.
Flash 11-re az Intel nem kínál teljes támogatást, míg az AMD WHQL, az NV pedig béta driver szintjén már igen.
A WebCL lesz még egy para. Arra OpenCL driver kell. Az Intel azt csak az Ivy Bridge-től tudja támogatni, míg az AMD és az NV aktuális IGP/GPU-i már most megfelelnek erre, és működő driver is van.
A teljesítmény szempontjából pedig bármelyikben tudsz írni olyat, ami egy erős VGA-t is kifektet noha valószínű, hogy erre nem kerül sor a valós weboldalakon, esetleg webes játékokban.
Szintén vannak még a böngészős játékok között Unity-s és WebVisionös holmik. Az Intel egyiket sem támogatja, míg AMD-n és NV-n ez megoldott.
Aztán vannak még projektek, pl.: Mozilla Paladin, ami HTML5-öt és WebGL-t használ, és az erre épülő webes játékok fejlesztését szeretné megkönnyíteni.Az igaz, hogy a legtöbb embernek elég a HD Graphics 2000 által nyújtott teljesítmény, de a terméktámogatás láthatóan elég gyenge a webes felületek szempontjából. Ez itt minőségi kérdés elsősorban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel fejlesztés alatt álló termékekről van szó, így nem érdemes a teljesítményt értékelni. Az AMD azt ecsetelte, hogy az ultra alacsony fogyasztású kategóriában 50%-kal jobb lesz a Trinity IGP-je az Ivy-énél. Ez konkrétan úgy jött ki, hogy lemérték egy A6-os 17 wattos APU teljesítményét, majd a Core i5-2537M teljesítményéhez hozzáadtak +30%-ot, mivel az Intel azt mondta, hogy ennyit lép előre itt az Ivy. Így jött ki az 50%. Az látszik, hogy pusztán spekuláció az egész, ezért is nem tulajdonítottam neki jelentőséget. Eleve a termékek teljesítménye a megjelenésig még változhat. Mindenesetre neked leírtam, hogy az AMD hogyan számol, de szerintem nem érdemes ezt figyelembe venni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Izgalmas jövőbeli kilátások, a kérdés az hogy hogyan fog átalakulni az egész info-piac. Az egyik cég ezt vetíti előre, mások szerint megint más fog eltűnni a piacról, szerintem előre ezt nem lehet tudni. Bizonyos erős irányok mindig jelen vannak, és a vállalatok egyre jobban, és gyorsabban tudnak igazodni a változó piaci igényekhez.
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
tombar
senior tag
fúhh nálam annyira nem játszik sokat a mobilitás, szóval csak olyan érdeklődésként figyelem a dolgokat. mondjuk azt hiszem h anno a cikkben is írtad, h spekulálni sem nagyon érdemes.
btw a terméktámogatásos témánál ha jól értem jórészt olyan problémák vannak, amelyeket az intel nem akaródzik megoldani?Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
datatomm
tag
A mobil irányba fejlődés legfőbb haszna a fogyasztás csökkentése. Azért az itthon is számít, hogy 5-600W-ot vagy 1-150W-ot eszik a gép. A villanyszámlán érezhető a különbség.
Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.
-
julius666
addikt
Tetszik hogy kb. 2009 óta (ha nem régebben) jósoljátok folyamatosan hogy 1-2 éven belül eljön a heterogén számítás kora és kb. hetente lehozzátok lényegében ugyan azt a cikket.
Közben a jövőre kijövő HSA-s cuccok is még butítottak lesznek, arról nem is beszélve hogy amíg csak az AMD tolja nem sokat ér (tudom hogy vannak érdeklődők de konkrét tervek még nem nagyon). Kicsit olyan szaga van nekem mint a tesszellációnak volt, amikor az AMD elsőként beépített valami gyengus próbamegoldást és akkor is ment a nagy csinnadratta meg a tuti techdemók, de végül nem használták semmire. Arról nem is beszélve hogy az egész tesszelláció témát eddig értelmes alkalmazásban még nem láttam, mert macerás dolgozni vele illetve így hogy a gépek egy töredéke tudta(/tudja) csak, nem érte meg. Ebből a szempontból is stimmel a párhuzam, ez nagyjából illik a heterogén számításra is, csak ez nagyobb piac így itt elvétve már azért vannak szárnybontogatások.
Szvsz amíg nem lesznek értelmes chipek (a jelenlegik nem ilyenek) eléggé elterjedtek a piacon addig nem lesz itt lószar sem, az pedig alsó hangon 3-4 év.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #121 üzenetére
Nem mi jósoljuk ezt, hanem a gyártók. Mi csak leközöljük, amit a gyártók mondanak, bemutatnak, vagy tanulmányban publikálnak. Lesz majd egy olyan cikk, amit nem a gyártók adataira építünk fel, és arra keres választ, hogy miért megy mindenki erre. Ehhez már több mérnökkel konzultáltam (zömében ARM-osokkal, ők a legbeszédesebbek ebben a témában, meg tapasztalataim szerint úgy általában is), és a rövid válasz itt a fizika törvényei, de nyilván ezt ki kell fejteni. Az AMD itt a legkevésbé beszédes. Még az NV-től és az Inteltől is kaptam választ a fizikai kérdésekre. Persze ebből nincs gond. Általánosan akarom a dolgot vizsgálni nem pedig gyártóspecifikusan, így az AMD véleménye nem érdekes. Főleg úgy nem, hogy az ARM, az Intel és az NV is egységesen a fizika határait jelölik meg elsődleges gondnak, és ezt több tanulmány is hasonlóan látja. Zömében olyan levezetéseket kaptam, hogy növelheted a tranyót a gyártástechnológiai váltásoknál, mivel erre lehetőséget ad a kisebb csíkszélesség, de a tranyók bekapcsolásához szükséges áram már nem csökken olyan mértében, mint amennyi extra tranyót építhetsz be egységnyi területet figyelembe véve. Ez konkrétan az alapprobléma. Erre kell megoldás találni, ami egyszerűen az, hogy a tranyókat beépítheted, csak arra kell ügyelni, hogy ne legyen mind aktív. Fred Pollack szabálya szerint jó megoldás itt a processzormagok komplexitásának csökkentése, és ezzel az egységnyi területre beépíthető magok számának növelése. Ezt az NV a GTC Asia 2011-en is megemlítette, hogy járható út, csak kivégeznék az egyszálú teljesítményt, amire azért még van igény. Ezért a másik opció a heterogén elv, vagyis meg kell őrizni pár processzormagot viszonylag erősnek, a jól párhuzamosított számításokat pedig sokkal egyszerűbb magokra kell bízni, melyek jelentősen kevesebb energiát emésztenek fel. Ezzel a gyártók reagáltak a fizika határaira. Nem tolták azokat ki, csak megint adtak maguknak pár évet, hogy jöjjön valami gyökeresen új gyártási eljárás. Innentől kezdve a dolgot a programozó oldaláról kell egyszerűvé tenni. Ez most a feladat.
A HSA támogatója az AMD mellett az ARM. Konkrétumok is vannak, de ezek nem publikusak. Ezért lesz 2012 közepén az AFDS, ahol sok dolog publikus lesz. Addig csak az férhet hozzá, akik partnerei ennek az egésznek. Itt valószínű, hogy el kell intézni a formai dolgokat, mert nem biztos, hogy mindenkinek megfelel az a specifikáció, amit az AMD dolgozott ki. Mivel ez a felület már nyílt, és a fejlesztést is alapítvány végzi, így a tényleges specifikációkat úgy kell publikálni, hogy az végül minden érintetnek megfelelő legyen.
A Xenos kompatibilis tesszellátor hasznos volt PC-n, mert az Xbox 360-ra lehetett vele dolgozni. Minden olyan multiplatform cím, ami Xbox 360-ra is elkészült, és ott tesszellációt használt az PC-re AMD hardveren lett fejlesztve. Zömében ezért készül a DX11-es játékok többsége az AMD Gaming Evolved partnerprogramja alatt. A HD 2000 óta minden GPU-ban van Xenos kompatibilis tesszellátor a DX11-es mellett. Az persze igaz, hogy a GCN architektúrába már úgy építették be, mint egy külön részegység, és nem mint a tényleges setup motor része. Ez a sebességre nem hat jól, mivel eléggé le van butítva a tranzisztorok spórolása miatt. A funkcionalitásban viszont ez nem számít, mert úgyis a fejlesztőknek készült.
Az egész tesszelláció problémás DX11 alatt, mert a legbénább NoSplit megoldást használják. Azóta már van jóval jobb DiagSplit. Persze a Microsoft mentségére legyen mondva, hogy amikor a DX11 alapjait véglegesítették még csak a NoSplit és a BinSplit volt. Ezek közül tényleg a NoSplit az előnyösebb valós időben. Ettől függetlenül a problémák jelentősek, mert sok feladatott ró a tesszellálás a művészekre, és a hardverre is, de utóbbi a kisebb gond. Amíg a DiagSplit le nem váltja a régi motort, addig a virtuális textúrázás erősítése és a Disney PTEX formátuma lehet a megoldás a művészek munkájának megkönnyítésére. A DiagSplit előnyei ezzel minimálisra csökkennek, de azért marad még jó tulajdonsága, mert a quad-fragment merging hatékonysága ehhez a modellhez a legjobb, noha alkalmazható NoSplithez is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16729600
törölt tag
válasz julius666 #121 üzenetére
Teljesen egyet tudok érteni,a mezei, nem a MIT-en végzett felhasználókat hidegen hagyják a misztikus,ki nem érlelt,be nem vezetett nagyívű 3 betűs technikai rövidítések a jövőből.Ami érdekes az a teljesítmény, ami megjelenik jelenidőben a cső végén.Mondom ezt elkötelezett AMD felhasználóként.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A terméktámogatás zömében csupán szoftveres probléma. A megoldás az, hogy le kell ültetni a rendszerprogramozókat, hogy írjanak normális támogatást a driverbe. Azt ne kérdezd, hogy ez miért nem történik meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atti_2010
nagyúr
De azon már nincs nyereség akkor meg minek, a lényeg hogy jó drágán elvigyék a procit oszt ott egye meg a fene tovább, viszont adnak garanciát újabb 35$ -ért.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
dezz
nagyúr
válasz julius666 #121 üzenetére
Az a helyzet, hogy totálisan tévedsz. Ha nem tudnád, már a mai GPU-k is képesek általános célú számítások elvégzésére, csak ez ma még némileg nehézkesebb és korlátozottabb, mint ugyanazt CPU-n megvalósítani. Mivel azonban a GPU-k sokszorosan felülmúlják a CPU-k számítási teljesítményét, számításigényes feladatoknál igen hasznos a GPU-k nagy erejének kihasználása és már évekkel ezelőtt el is kezdődött a GPGPU-s "korszak". (Klikkelj csak rá a linkre és ne felejtsd el megnézni az Applications szekciót sem!)
A GPU és a CPU közötti kapcsolat szorosabbra fűzése részben a GPU-k erejének kihasználásának egyszerűbbé tételét szolgálja. Továbbá (a GPU-k egyre "rugalmasabbá" tételével együtt) bizonyos korlátok ledöntését, miáltal mégtöbb területen lesz alkalmazható a dolog, új távlatokat nyitva.
Más szóval, nagyon is megvan az igény a GPGPU-s alkalmazásra, lehetőleg persze minél egyszerűbben -- a cégek ezt az igényt igyekeznek kiszolgálni. Akinek jobban és előbb sikerül, az "nyer".
És nem, nem az AMD az egyedüli versenyző, az Intel és az Nvidia is csatasorba állt. (Nem beszélve sok más, kisebb cégekről más területeken.)
Az általános célú számítások leprogramozásának évekkel ezelőtti, nehézkesebb és a szakértelem mellett kellő türelmet igénylő shader alapú megvalósítása után nagy előrelépés volt pl. az OpenCL (nyílt szabványú számítási nyelv) támogatásának megjelenése (ezt a ma a PC-s piacon lévő, 2-3 éven belül megjelent GPU-k és 1 éven belül megjelent IGP-k közül egyedül a Sandy Bridge alapú Intel procik IGP-je nem tudja, de az Ivy Bridge már szintén tudni fogja). A cél azonban az, hogy még erre se legyen feltétlen szükség, egy sima C++, Java, stb. programból is könnyedén kihasználható legyen a GPU ereje.
(#123) szunya1: A GPU-k ereje már ma is sokmindenre felhasználható, csak nem kis munka egy komolyabb programot átírni pl. OpenCL alapúra, így jelenleg leginkább új, különösen számításigényes projekteknél használják. Annyi, hogy ahogy egyre egyszerűbbé és "nagyszerűbbé" válik a dolog, egyre több területen állnak át rá, ahol a CPU már kevés.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Truform az egy másik történet. Tesszellálás az is, de nem programozható. Óriási a különbség. Az egy szimpla fix-funkciós egység volt, ami egy belső hardveres rutinnal felbontotta a háromszögeket. A programozhatóság hiányának hátránya ott jött, hogy mindent felbontott. Esetenként a kocka eredetileg sík oldalai domborúak lettek. Ettől függetlenül 17 játékra készült normális implementáció, de a hardver csak a Radeon 8500/9100-ba került bele. A DX9+-os Radeonokban egy Truform 2.0 került, ami funkcionalitásban ugyanolyan, mint ez első megoldás, csak szimplán egy emuláció formájában, amit az R2VB-vel oldott meg az ATI. A fix-funkciós egység eltűnt. A konzoloknál használták még fel a Nintendo Wii-hez.
A tesszelláció sok fejlesztésen átment az idő folyamán. Az első megoldás valójában nem a TruForm volt, hanem a GeForce 3-ba rakott alapszintű HOS support. A baj ezzel az volt, hogy borzalmasan lassú volt, így senki sem támogatta. A TruForm a második volt ebben, csak azért maradt ez a köztudatban, mert konkrétan fix-funkciós egységen keresztül működött, így a sebesség is jó volt. Ezzel mint említettem 17 játék hivatalos implementációval támogatta is. A TruForm 2.0 csak egy spórolós lépcső volt. Mivel a dolog annyira azért nem volt jó, hogy korrekten támogatni lehessen.
Ezután jött az első hivatalos megoldás tesszellálásra, ami a Vertex Texture Fetch volt. Na most ezzel az volt a probléma, hogy az MS elkövetett egy bakit a specifikációk megfogalmazásakor. Egyszerűen semmilyen formátumot nem írtak elő kötelezően a vertex textúrázás támogatására, vagyis jó volt a VTF és az R2VB is technikailag, noha nyilvánvaló volt, hogy a VTF-et gondolták szabványosra az MS-nél. Ez ugye egy zavaros helyzet, mert van két eltérő megoldás ugyanarra. Itt az ATI nyilvánvalóan meg akarta a textúra mintavételezők helyét spórolni a vertex shader elől, és ez hátráltatta a vertex textúrázás terjedését. A DX10 alatt ez már tisztázódott, így az MS hivatalosan is a VTF-et írta elő a vertex textúrázásra, illetve a geometry shader végre lehetővé tette a programozható tesszellálást hivatalosan. Itt meg az a probléma került elő, hogy az NVIDIA hardvere a Fermi megjelenéséig gány volt geometry shader alatt, ami hátráltatta a geometry shader terjedését.
Itt állt elő az AMD először egy programozható tesszellátorral, ami a Xenos kompatibilis motor volt. Ezzel az AMD elérte, hogy az Xbox 360-ra a fejlesztéseket Radeonon végezzék.
Ezután jött a DX11 és a mai helyzet. Most a DX11-es NoSplit tesszellátor problémáira kell megoldásokat találni. Opció jelenleg a virtuális textúrázás bevezetése a PTEX textúraformátummal.
Hosszútávú lehetőség szerintem a DiagSplit, amihez persze új API kell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atok666
őstag
Sokan irjak, h a mai cpuk ereje mar tulmutat az atlagfelhasznalo igenyein (szerintem is), ergo felesleges az eros cpu. Elinduln(t)ak a gyartok a gpu integralas fele - kerdem en, mit hoz ez az integracio ugyanannak a usernak akinek nem erdemes az erosebb cput megvennie mert ugysem hasznlaja ki? (bongeszesen, media tartalmak fogasztasan kivul gyakorlatilag mast nem csinal a szamitogepen). Kisebb fogyasztast? Nem 6 ora utan dugom a toltot a konnektorba, hanem 10 utan (csak hasra utottem)? - talan ez jo lehet nehany esetben, de akkor lenne igazan nagy durranas ha mondjuk 6 orarol 6 napra none az uzemido . Valos idoben kodol videot, esetleg gyorsabban tomorit - nem hiszem, h ez befolyasolo tenyezo.
Szep es jo, h ez az irany, de vhogy az atlagember szempontjabol nem latom (egyenlore) azt a nagy plusszt amit ez az irany jelol. Megveszi az emberke a $3-4-500os gepet a tescoban, hazaviszi, bekapcsolja es lovese sincs mi van benne. Ugyanazt a felhasznaloi elmenyt kapja egy "klasszikus" cpu+gpu val mint egy integralt megoldassal.
Valamit biztosan kifelejtettem, de en nem latom azt a nagy plusszt amit masok igen.Atok
-
dezz
nagyúr
Válasszuk ketté:
1. Játékok: a maiakkal már egy közepes CPU is elég a mai legnagyobb kártyák kiszolgálására is (két ilyenhez már kevés, de az nem sok embernek van).
2. Egyéb mai, hétköznapi alkalmazások és UI-k (user interface-ek): egy közepes proci többnyire valóban mindenre elég.De ez csak átmeneti állapot!
Várható változások az 1-est illetően:
- A mai játékok többségét, mint már elhangzott, alapvetően konzolra tervezik és onnan portolják PC-re, azaz a konzolok képességeit alapul véve tervezik őket. Nos, a mostaniak már nem valami nagy számok... Jelentős előrelépés várható az újabb konzolgeneráció megérkezésével, 1-2 éven belül is.
- A hagyományos PC-s real-time rasztergrafika minőségi szempontból nagyjából elérte a lehetőségei határát. (Komolyabb kártya általában max. grafika mellett is csak igen nagy felbontásokhoz kell.) De ez koránt sem jelenti azt, hogy a számítógépes real-time grafika elérte volna a végcélját, közel sem: szép-szép, de még nagyon műies! Lásd ray-tracing, radiosity, stb. stb.
- A fizika kb. sehol sincs még... Komolyabb fizikához CPU alapon (kliens szinten) nem is érdemes nekiállni -- GPU-val, főleg az egyre fejlettebbekkel már igen!
- Az MI sincs szinte sehol...Várható változások az 2-est illetően:
- Beszédfelismerés, gesztus-felismerés, stb. megjelenése az ember-gép "kapcsolatban".Ezeket mind GPU alapon optimális megvalósítani.
És ezek csak a rövidebb távú dolgok, hosszabb távon még annyi mindent el lehet képzelni... Csak egy kis fantázia kell hozzá...
Jópár dolog van, amibe CPU alapon eleve értelmetlen belekezdeni, de a GPU által jelentett többszörös-sokszoros teljesítmény mellett már érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
Igen, igen, csak kerdem en, hogy kinek?
Az egyeszeru felhasznalo - akik a legtobb szamitogepet veszik - nem jatszik (neha ilyen-olyan ville stb, de semmi uj jatek, vagy ha igen, nem hiszem, h extra mod zavarna a real time ray-tracing hianya)
Ral time ray tracing, radiosity, fizika, ai? kinek?
Gyakorlatilag azt irod, hogy foleg a jatekosok hasznalnak ki az uj platform adta elonyoket, ami pedig csak egy elenyeszo reteg a gepvasarlok koreben - legalabbis ezt olvasom szinte minden cikkben.
UI - hm, am legyen, lehet, h a hangfelismeresben sokat segitenek a masszivan parhuzamostithato feladatok - nem latok bele, de legyen - persze mar ha a hangvezerles a jovo.
Egy gesztusalapu vezerlessel meg azer csak elbir ez "mezei" cpu is.Ezek a rovid tavu dolgok - ezeket latom en is, csak az ertelmet nem nagyon, a hosszabb tavukhoz meg nincs fantaziam - ezert irtam a hozzaszolasomat
Atok
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #133 üzenetére
Persze, hogy kell. Egy fix-funkciós egység kell a tesszellátor elé, hogy az megmondja mit, mennyire és hogyan kell tesszellálni. Ez adja meg az UV mapok valós idejű módosításához is az adatokat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
Elég sokan azért nem játszanak 3D (mármint virtuális valóságos, nem térbeli [bár lassacskán ez is egyet fog jelenteni]) játékokkal, mert azt mondják, túlságosan "számítógépes", művies, élettelen, rideg, stb. És mindemellett az akciót leszámítva unalmas és egysíkú. Egy jóval élethűbb (nem csak grafikailag, hanem fizikailag is) és "klasszabb" virtuális világba szerintem sokkal több hétköznapi ember csatlakozna be... (És van egy olyan érzésem, hogy éppen ez a hosszabb távú cél.) Ehhez viszont a mainál sokkal-sokkal nagyobb számítási kapacitás kell majd!
Egy igazán pontos és gyors gesztus-vezérléshez azért kell a kapacitás. Pl. a Kinect hagy "némi" kívánnivalót. (Aztán, ha már itt tartanak, jöhet a térbeli környezet-felismerés, majd augmented reality.)
Ezek a 2D-s OS-ek is nagyon uncsik már...
[ Szerkesztve ]
-
hugo chávez
aktív tag
Ok, köszi. Tehát akkor még sem olyan egyszerű a dolog, mint ahogy elképzeltem, mármint, hogy a Microsoft csak beteszi a támogatást valamelyik DX-be és hadd szóljon...
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
atti_2010
nagyúr
Egybe összefoglalom neked, a CPU-nak vége, haldoklik mert már nem bírja optimálisan kiszolgálni a mai igényeket és a magok száma sem növelhető a végtelenségig, a másik dolog pedig hogy egy GPU adott áramfelvételen 10x több számítást tud végrehajtani.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
#16729600
törölt tag
Én nem védem a pc-s játékokat,de nem hiszem,hogy szemernyi pozitív előnye lenne minőségben a konzol gémeknek.Jellemzően bármilyen next gen konzolra annak a teljes élettartalma,kifutási ideje alatt megjelenik pár darab értékelhető játék.Ezeknek a mai 3-4 óra alatt végigvihető,agyat ,gondolkozást nem igénylő förmedvényeknek aztán teljesen mindegy ,hogy APU vagy DGPU van alattuk.Természetesen ez vonatkozik a pc only megjelenésekre is.Az általad megfogalmazott jelzősor ( "számítógépes", művies, élettelen, rideg, stb.) kis átfogalmazással minden további nélkül érvényes a konzol generációra is.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz #16729600 #139 üzenetére
Én sem a konzolokat védtem, természetesen ez mindkettőre vonatkozik, hiszen lényegében ugyanaz a grafika (bár egyes exklúzív címekben próbálnak szép dolgokat kihozni, a "végtelenségig" csiszolgatva, azért megvannak a korlátok), fizika (hiánya).
Az következő konzolgenerációnál a várható 2-3x erősebb hw-ből (aktuálishoz képest) azért nyilván jóval többet ki tudnak majd hozni. Persze attól, amit írtam, ez még ugyanúgy messze van.
Mondjuk, érdekes lehet a jövőben, ha esetleg majd valami nagyon spéci konzol hw-t fejleszt egy cég, ami PC-re ki sem hozható, mert pl. önmagában lesz teljes egész.
(#138) atok666: #135?
-
jozsef m.
tag
Kis előzetes:
-
Angel1981
veterán
Tudom, hogy más a gyártási eljárás, de kicsit furcsállom, hogy az AMD még 2013-ban is 28 nm-en akarja gyártani az APU-it, amikor az Intel elvileg 2014-ben már 14 nm-en lesz!
Azt tudni lehet, hogy a Kaveri utódja 2014-ben hány nm-en készül?[ Szerkesztve ]
-
atti_2010
nagyúr
válasz Angel1981 #145 üzenetére
Hiába fogja az Intel 14nm gyártani a cuccát ha a szokásos "adok nektek egy még erősebb processzort egy jó fos IGP-vel" stratégiát követi.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Angel1981
veterán
válasz atti_2010 #147 üzenetére
Igen, ezzel egyetértek, de ugyebár ha az AMD is kisebb csíkszélességen készíti a megoldásait, akkor még jobban oda tud pörkölni az Intelnek.
Oliverda: köszi! Én is ebben bízom, hogy 2014-ben már 20 nm-es lesz a gyártástechnológia, 2016-ban meg 14 nm.
Az AMD-nek egyébként van teljesen saját gyártósora, mint az Intelnek? -
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- War Thunder - MMO Combat Game
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Hardcore café
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...