- 27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
- Modding és elektronikai kérdések
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen videókártyát?
- Nagy mennyiségben is gyártja új V-NAND dizájnját a Samsung
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Egy kupé SUV - ban nem a praktikumot kell keresni. Ezeknél már csak egy kreténebb forma van, a kupé SUV kabrió. Nincs ez rosszul megtervezve, két embernél több úgyse használja, akkor is rövid távokra, "bemutat(koz)ó" autónak. Ezért fontos a kályhaezüst hűtőrács-hely is az elején.
#12: Láttál már töltőkábelt? Mire betennéd az ülés alá... Plusz a kivétel... Visszasírnád a csomagtartós megoldást. Az nem egy tyúkbél...#14 kakuk.tamas: Nem lesz 1000 km hatótáv (max. WLTP, valami eXXtrém autónál (EQXX), inkább a gyors töltésre érdemes rámenni. (800V, lesz ez még több is idővel) Túl nehéz, nagy, drága akku kellene a valós 1000 km - hez, és felesleges is. A jelenlegi fél óra megálló/400 km autópálya már bőven élhető hosszú távokra is.
-
Füleske
addikt
Viszonylag kevés hajó és repülő közlekedik a városokban.
"felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.."
Értem, tehát ha kiülök az erdő közepére, ahol van egy tó is esetleg, akkor az keresztbe tesz az egészségemnek. Ellenben ha egy forgalmas út mellé a városban, akkor az euro6 dízel/benzines autóknak hála minden rendben lesz. -
Füleske
addikt
Ez egy autóreklám. A reklámok (nem csak autó, bármi) nem az igazság, tényközlés, valóság netovábbjai, ha nem tűnt volna még fel... Például a jegesmedve sem ilyen természetű a valóságban...
"Szerintem ehhez nincs mit hozzá fűzni. A gyártók hajlamosak ferdíteni."
A reklámok hajlamosak ferdíteni, sőt, másból sem állnak. Gyártói kinyilatkoztatást linkelj kérlek, ami kifejti a Föld megmentése és a Leaf közötti összefüggést. Bármely más autógyártótól is linkelhetsz. -
Füleske
addikt
Mutass már egy ilyen elektromos autó vásárlót, aki azért vett elektromos autót (pl. jelen esetben Leaf - et), mert a reklámban azt látta, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket. Mivel magam is elektromos autó tulajdonos vagyok, rengeteg elektromos autó tulajdonost, csoportokat ismerek, de a "miért vettél elektromos autót" kérdéskörben eddig a reklámok fel sem merültek... Nem Tesla - m van, de nem azért nem Tesla - t vettem, mert a Tesla nem reklámozza az autóit, ez az én szememben inkább előny. Fel sem merült bennem, hogy a többi márka reklámjait megnézzem...Nem gondolom, hogy az autóvásárlókat egy maximum 10 éves, internet nélküli gyerekként kellene kezelni... Másrészt a Tesla mintha egyre több autót adna el, nulla reklámmal...
-
Füleske
addikt
A "kinek nagyobb az... ökológiai lábnyoma" részbe szerintem nem érdemes belemenni, tudjuk, hogy minden dízelt/villanyautót csak vasárnap használnak, templomba menésre, és ünnepnapon, meglátogatni a rokonokat, valamint mindenki szemetet megy szedni szabadidejében az erdő mellé, természetesen biciklivel... A villanyautó NEM a Földet vagy a jegesmedvéket menti meg, ez téves feltételezés. Valami ilyesmi lenne a villanyautózás lényege (Novoth Tibor talán nem vádolható villanyautó pártisággal, ha valaki ismeri a munkásságát...): [link]
Saját tapasztalat (is): a gyári WLTP km adatok igazak bizonyos körülmények között, nem csalás, és változtatni sem kell a mérésen. A km adatok által össze lehet hasonlítani az egyes autókat. A villanyautók fogyasztása nagyban függ a körülményektől, tehát a valós megtehető km mindenkinél változni fog, pl. az időjárás és a felhasználás módja miatt is. Van, hogy többet is ki lehet hozni a WLTP - nél, de akár a fele is összejöhet, vagy még kevesebb. Miért? [link] Ez alap dolog, ezen ismeret nélkül nem is érdemes villanyautó vásárláson gondolkodni. Az egyénnek fel kell mérni a saját autós szükségleteit és az anyagi lehetőségeit. Egyelőre, és még jó darabig senkire sincs rákényszerítve a villanyautó...
-
Füleske
addikt
Globális gazdaság van, amcsi/koreai/japán autógyár is van az EU - ban, és viszont. Politikailag is egy tömbről beszélhetünk. Majd ha sokan kínait vesznek, mint a telefonoknál, az kicsit más lesz... Sok kínai autó márka van, ami versenyképes, minőségben is, pont mint a telefonok között...
"rozsdásodik, gyakran és drágán kell cserélni" Ez a marketing legalábbis, valójában meg nem hallottam még, hogy pl. egy öreg Tesla - n e miatt kellett volna hátsó tárcsaféket cserélni. Megfelel a dobfék is, de a tárcsával sincs baj. Annyit pont fogsz (vész)fékezni, hogy az esetleges felületi rozsda eltűnjön. -
Füleske
addikt
A gyártók tálalása engem mondjuk pont nem érdekel. Anyagi érdekek miatt bármit lehet tálalni, és annak ellenkezőjét is. A gyártóktól várni a társadalom megreformálását nagyfokú naivitás.
Neked is azt tudom írni, hogy ha a szükségleteidnek nem felel meg a villanybármi, nem áll senki pisztollyal a hátad mögött, hogy kötelező azt venned. -
Füleske
addikt
válasz janeszgol #98 üzenetére
Rettegés, kattintásvadászat, bullshit, ábrándozás. Szóval csak a szokásos.
Aki ilyet mond, mint amit idéztél, az az alapokkal sincs tisztában. A cikk címéből már tudható, hogy komolytalan az egész.
800 kilós akku? Legyen, bár egy 62 kWh (nettó 58 kWh) akku 400 kiló. Tehát egy átlag elektromos autóban lesz kb. 120 kWh? Minek ekkora átlag akku az egyre gyorsuló tölthetőség, egyre növekvő töltőhálózat mellett?
"rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak"
[link] Egy ilyen 800 kilós akkuban (NCM kémiával) van 16 kiló Lítium és 18 kiló kobalt. Érdekes továbbá, hogy pont ezeket hozza fel kritikus elemnek. A lítium egyáltalán nem kritikus, kimerülőfélben levő elem. Hol van pl. a 82 kiló nikkel? Az egy dolog, hogy a tömegeknek szánt LFP akkuba se kobalt, se nikkel nem kell, de ezek az anyagok 90+ % - ban újra is hasznosíthatók. Egy idő után pl. kobalt bányászatra se nagyon lesz szükség az akkuk miatt, mivel elenyésző lesz az új NCM akkus autók aránya. Ez a jelenlegi állapot, "ahova az elektromos autók fejlődtek", hogy 20-50-100 stb. év múlva hova fognak fejlődni - senki sem jós, hogy megmondja, de pl. : [link] . De ha csak ennyivel számolunk, ami most van, az is sokszor jobb, mint amit a belső égésű autók tudnak. (kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás, hatásfok, újrahasznosíthatóság, lég és zajszennyezés) [link] -
Füleske
addikt
válasz janeszgol #98 üzenetére
Válaszcikk: [link]
"A jelenlegi modell számítások szerint átlagos használat mellett, kevert villamosenergia forrásokkal számolva nagyjából 24 ezer km használattal valósítható meg az EV-k elsődleges szén-dioxid kibocsátásának megtérülése, amitől kezdve egyértelműen kedvezőbbé válik a használatuk fosszilis tüzelőanyagokkal hajtott társaikhoz képest."
Nincs értelme...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
- Elektromos autók - motorok
- EAFC 24
- Modding és elektronikai kérdések
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Synology routerek
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care