- TCL LCD és LED TV-k
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Apple asztali gépek
- OLED TV topic
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25068288
törölt tag
Hát erőteljesen kíváncsivá tettek!
Egyébként pontosan, mi a különbség a 'FreeSync' és az 'AdaptiveSync' között?
Inkább az eljárás érdekelne, no meg, hogy egyébként 40-60Hz (40-100Hz)között tulképp számít vajon, hogy melyiket használjuk? -
#16939776
törölt tag
Ezzel, élőben tesztelve tényleg eltűnnek a mikróakadások? Videón nem az igazi a kép folytonossága, lassítva remeg.[link]
[ Szerkesztve ]
-
#13056512
törölt tag
A kettő ugyan az csak más néven, eleinte adaptive volt a neve most már szinte mindenhol freesync a megnevezése. Az nvidiának van egy adaptive sync nevű eljárása amit bármilyen monitoron tudsz használni, lényege hogy korlátozza a képkocka számot a monitor frissítési frekvenciájára így legtöbb esetben orvosolja a képtörést és a dadogást, de amint a a képkocka szám a monitor képfrissítési frekvenciája alá esik kikapcsol az egész eljárás, hátránya hogy egy akkora adag késleltetést kapsz hogy mire meghúzod a ravaszt, már hárman lógassák a f@szukat a szádba.
-
nagyúr
meg vagy fázva? tesztelhesség
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#72042496
törölt tag
Tudtommal csak addig ugyanaz a kettő, amíg DisplayPortra szorítkozunk: a VESA Adaptive Sync a DP specifikációjának része. A FreeSync az AMD-féle Adaptive Sync implementáció, viszont ez képes HDMI-n is működni.
(Az nVidia is az Adaptive Sync támogatását engedélyezte, ami csak DP-n megy. Egy FreeSync-es Samsung tévén például már nem.)
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Erről nincs tudomásom, tudsz róla linket küldeni? Ha ez így van, akkor rosszul írtam az előző elejét, mert így DP-n sem ugyanaz a kettő.
Aztán még itt a FreeSync 2 is, amiről némi túlzással egy betűt nem olvastam még el. Nem is tudom, HDR-en kívül miben lett más/fejlettebb.
[ Szerkesztve ]
-
s.bala31
őstag
AMD kijött ezzel a demóval "véletlenül" pont akkor amikor nV kártyákon is elérhetővé vált az Adaptivesync dp-s F.s monitorokon.
-
DraXoN
addikt
adaptive sync: 30-144Hz
free sync: 9-240Hzpersze ezek "akár" számok, monitortól is függ mit tud.
valahol olvastam ezzel kapcsolatban régen cikket is, de fogalmam sincs már hol ... hirtelen nem találtam semmit.[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Redmi 13 Note Pro 5G
-
Meteorhead
aktív tag
Csak nekem van olyan bajom, hogy ha egy játéknál be van kapcsolva a Radeon Chill, akkor ha pont a FreeSync tartományra állítom, akkor a felső határ sosem realizálódik. A monitorom 40-60 Hz között tud FreeSyncet, erre állítom be a Chillt (üresjáratban 40 FPS legyen, és 60-nál sose próbáljon gyorsabb lenni), de ilyenkor 50 FPS körül van a max, ami kijön a játékból. Ha felviszem a felső határt 70-re, akkor már 55 is kijön belül, ha pedig 80-90-re állítom a felső határt, akkor már tényleg megy 60 FPS-sel a játék.
Elég bénának tűnik a Chill vezérlése.
-
DraXoN
addikt
válasz Meteorhead #11 üzenetére
Mondjuk az én monitorom nem freesync-es, de nekem a chill nem csinál ilyet..
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Redmi 13 Note Pro 5G
-
Yany
addikt
Most ezen cikkek nyomán elkezdtem picit játszani a Radeon driverben és a CRU-val is, hogy hátha feljebb tudom tekerni a 38uc99-nek a 75 Hz-es limitjét, de sajnos nem jártam sikerrel. Valójában fogalmam sincs, hogy mit érdemes állítsak, hogy eredménye is legyen.
Vagy feljebb kapcsolja, de akkor erősen remegnek a mozgások (a kép maga szép stabil), vagy nem történik semmi. Ha valakinek van tapasztalata, örömmel vennék egy kis segítséget. Csak kíváncsiságból, hátha van még tartalék ebben a panelben.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Duck663
őstag
Csak azt tudnám, miért nem csinálnak egy rendes demot, úgy ahogy régen is csinálták, miért az a szutyok UE4-et kell használni, borzasztó műanyag érzetű, mesterséges minden.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Raggie
őstag
válasz Meteorhead #11 üzenetére
Javítson majd ki ha valaki jobban tudja, de én úgytudom, hogy a Chill az hardver szinten milliszekundumok alatt vezérli, hogy mennyi FPS-t nyomjon ki magából a VGA. Mindig az alsó érték felé törekszik, hogy csökkentse a fogyasztást. De ha kell(úgy érzékeli, hogy gyors mozgás van a monitoron) akkor feljebb megy a teljesítménnyel és csak ameddig szükség van rá addig viszi feljebb a teljesítményt. Tehát lehet, hogy felmegy az FPS szám a maxig, de csak pont addig amíg valami akció van és utána egyből visszaáll a beállított minimumra.
Elviekben a chill-el csökken az input lag is ezáltal a bekapcsolt chill-el és freesync-el az 50 FPS is simábbnak, folyamatosabbnak tűnik, mint anélkül akár magasabb érték.Két dolgot próbálj meg: vagy folyamatosan rángatod az egeret, hogy gyorsan változzon a tartalom ezéltal maximum teljesítményre kényszerítve a VGA-d vagy pedig vedd feljebb az alsó határt kicsit oda, ahol már kényelmesebb neked.
Clint Eastwood FTW
-
iFixit
tag
Csak nekem jutott egyből eszembe a Ready Player One című könyv?
"Az Oasis a legnagyobb virtuális tér, melyet az emberek nap mint nap használnak." WIKI
[ Szerkesztve ]
Ha valamelyik hirdetésem felkelti az érdeklődésed itt hamarabb érsz el :06-30-5-77-11-55
-
#25068288
törölt tag
Köszönöm az infókat srácok!
-
dargelot
senior tag
Ez a demo már tényleg hiánypótló, köszi a cikket!
-
Cyberboy42
senior tag
Ez bizony betölt egy pici hézagot. fasza hogy lesz ilyen.
Amúgy léteznek már FreeSync 2-es monitorok, tud valaki valamiről?...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
AtHoS
nagyúr
válasz Cyberboy42 #20 üzenetére
FreeSync 2 monitorokat kérdezed? [link] dobd át jobb szélen a FreeSync 2 értékét Yes-re
read-only mode on the forum
-
Komplikato
veterán
Azért ez elég sovány felhozatal és a legolcsóbb a röpke 150.000 forintos Samsung. Valaki elregélné miért ilyen drágák? Ráadásul az a Samu HG70 is valami 1.5 éves modell, mint ha nem akarna jönni új. (Valójában jönnek, csak 800.000+ áron fene venne 27"-os 4K HDR monitort.)
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Televan74
nagyúr
válasz Komplikato #23 üzenetére
Ugyan ez volt a FreeSync monitoroknál is. Sokáig kellett váni még jöttek az 1080p -s olcsóbb modellek. Remélem itt sem lesz másképp,és nem marad el az áttörés.Ameddig a nagyobb és drágább modelleken le tudják szedni a nagyobb hasznot a vásárlóktól,a gyártók szívesen megteszik.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
MeszesKPT
őstag
Ez hiánypótló, sokan azt se tudják, hogy a kijelzőjükön éppen aktív-e az adaptive sync.
-
dargelot
senior tag
válasz #26681856 #27 üzenetére
Eddig is ki lehetett sakkozni, hogy müködik-e a FreeSync, csak macerás volt. Játékban rángatni kell a kamerát, s nézni, hogy van-e törés. Avagy a legegyszerűbb az Nvidia Pendulum demo felrakása volt, s a Catalystben a FreeSync-et on/off kapcsolgatás közben nézni ahogy leng az inga.
-
Televan74
nagyúr
Freesync is ennyi volt a legelején.Aztán megjelent a Samsung 1080p -s monitora 89.000 Ft körül,majd jöttek a többiek is,most már 40.000 körül lehet kapni 40-75Hz -es tartományú freesync monitorokat. A freesync2 esetében gondolom a HDR miatt is tovább maradnak a magasabb árkategóriákban. Nem is tudom lesz e belőle 1080p -s monitor,csak reménykedem.Ha nem akkor marad számomra is az 1440p a 150.000Ft -os kategóriában.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
AtHoS
nagyúr
Azt mondjuk nem tudom AMD hogyan jön képbe FS2 árazásnál? Elvileg arról szólt a fáma, hogy nincs extra költsége a FS-nek AMD felé, akkor meg a monitor gyártókon múlik "csak" az árazás.
Más:
FreeSync működés legegyszerűbb ellenőrzési módja a monitor menüjében bekapcsolni a képernyő frissítés kijelzését, ami a FS tartományban ugyanannyit kell mutasson, mint az aktuális FPS érték, alatta-fölötte pedig a winben az aktuális felbontáshoz beállított képfrissítési érték...bár azt nem tudom minden monitor tudja-e ezt az extrát
read-only mode on the forum
-
dargelot
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A FreeSync 2 HDR egyedi a piacon. Semmi sem kínál hasonló feldolgozást HDR-re. Emiatt ennek azért van ára. A Microsoftnál elindult valami, hogy érdemes lenne magát a modellt szabványosítani. Ők is tudják, hogy mi a saját HDR pipeline-jük hibája, nem véletlenül használják az Xbox One-hoz az AMD-ét. Csak az a gond, hogy az AMD eléggé lassítja a folyamatokat, így hiába lenne benne az Intel és az NVIDIA, a szabványosítás még nagyon-nagyon messze van.
Ugye itt az a gond, hogy az Intel és az NVIDIA már azzal is kiegyezne, hogy elérjék azt a szintet, amit a FreeSync 2 HDR ad, de az AMD továbbfejlesztést szeretne, és ezért folyamatosan adják be az ötleteket. Ezzel látszatra nincs baj, de minden beadott javaslatot megvitat a Microsoft, vagyis gyakorlatilag megy vele az idő, akkor is, ha az Intel és az NVIDIA elfogadja. Végeredményben jó, ha jobb szabványos megoldás születik, de amíg folyamatosan dobálja be a technikákat, addig ezt is-azt is megvitatják, és majd eltelik másfél év mire megegyeznek. Onnan pedig még egy év mire lesz implementáció egy új Windows 10 frissítésben. Addig pedig az AMD megoldásán kívül nincs semmi, ami csak megközelítőleg is hasonló minőséget adna.(#31) AtHoS: A FreeSync 2 HDR-nek drágább a hitelesítése, bár nyilván nem annyira, hogy az a monitorgyártókat padlóra küldje. A FreeSync 2 HDR emellett nem szabvány, bár nyilván a végső ár a monitorgyártón múlik. Ugyanakkor az egésznek vannak például licencköltségei a játékfejlesztők felé. Nem egzakt, de külön szerződéseket kell kötni azért, hogy az AMD vállaljon rá támogatást. Ha csak úgy beépíti a játékfejlesztő, akkor ugyan működni fog, de az esetleges problémáknál az AMD addig mossa kezeit, amíg a stúdió nem fizet. Emellett a FreeSync 2 HDR-ért a Microsoft fizet, hogy az Xbox One-ban ezt tudják alkalmazni, és ne kelljen a saját HDR pipeline-jukat használni. Ezért nincs lilás árnyalata az Xbox One-on a HDR tartalmaknak, szemben a PC-vel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
Abu, a BFGD sem ad hasonló minőséget? Mert az már HDR és adaptív szinnkronizált képernyő.
Vagy nem ez az ami egyedi? Ha nem, akkor mi az amiben egyedit nyújt a Freesync 2 HDR?Szerk: egyébként komolyan kérdezem, mert pont ez volt anno amit mondtam magamnak, hogy a mostani 34"-es 2560*1080-as 144Hz-es freesync monitoromról max akkor szeretnék majd váltani, ha lesz ugyan ez csak 3440*1440-ben és HDR-rel. Na most ezek már kábé ezt tudják és gondolkodom, hogy érdemes lesz-e majd váltanom...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A FreeSync 2 HDR az funkcionálisan nem igényel sok extrát. Kell a kijelzőnek egy speciális firmware, amin keresztül van egy gyári tone mappingot kikapcsoló mód. Az történik lényegében, hogy az alkalmazás kap egy speciális támogatást az AMD GPU Services (AGS) könyvtáron keresztül, és a FreeSync 2 HDR aktiválásakor lekér bizonyos információkat a kijelzőtől. Lényegében ezek az információk jelentik csak a különbséget a normál és a FreeSync 2 HDR megjelenítők között. Viszont a kapott adatokkal a fejlesztők képesek felmérni az adott kijelző képességeit, és a tone mapingot ehhez tudják igazítani. Ez egyrészt azt jelenti, hogy jó a játék saját tone mapingja, így elhagyható a kijelzőoldali, másrészt a kijelző adatait ismerve, illetve a teljesen kontrollált HDR futószalaggal a végső kép olyan lehet, amelyet megálmodtak. A monitor vagy egy külső pipeline nem fog önhatalmúlag ebbe belenyúlni.
A nem FreeSync 2 HDR-es kijelzők a HDR-t úgy állítják elő, hogy a program tone mappingja után még van egy tone mapping fázis, illetve a HDR futószalag felett sincs a programnak semmi kontrollja. Ez lényegében rosszabb HDR képminőséget eredményez, nagyobb késleltetés mellett.
Az a baj a FreeSync 2 HDR-rel, hogy nem szabvány. Tehát ugyanúgy bezárod magad Radeonra, mint az eredeti G-Sync-kel GeForce-ra. Nyilván nincs mögötte hatalmas technikai innováció, az egész csak pár lekérhető adat a monitorban, illetve egy HDR futószalag a driverben, de ettől ez pont elég a bezárásra. Igazából ezt nagyon könnyen lehetne szabványosítani, mert nem igazán követel magának speckó hardvert, de lassan megy ez a buli is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
Értem, akkor gyakorlatilag a jobb minőségű HDR-rel több ez, mint mondjuk egy G-sync HDR.
Mondjuk én lehet még egy generációt kivárok a monitoroknál, ha másért nem csak az árak csökkenése miatt, de az elterjedés és kiforrottság miatt sem árt azért még várni.Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A G-Sync HDR az igazából egy normál HDR. Semmivel sem több. A variálható frissítési frekvencia igazából nem éppen HDR fícsőr, maximum marketing szintjén lehet összekapcsolni a kettőt, de az meg bullshit. Ez mondjuk az AMD-nél is hülyeség, hiszen ők is összekapcsolják a FreeSync-et és a HDR-t, pedig nem kellene. Mondjuk úgy, hogy megtévesztő.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- ASUS AMD RADEON RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB videókártya
- EVGA RTX 3060 Ti FTW3 Ultra 8Gb dobozos Jegelve Laca25-nek!
- Hibátlan - GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce Xtreme Edition 11GB GDDR5X 352bit VGA
- XFX RX6700XT Qick319/ garancia/ ingyen foxpost
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest