- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Bluetooth hangszórók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Máris befutott a hibajavításoktól duzzadó GeForce driver gyorsjavítása
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED monitor topic
- Az AMD Kínára szabott AI gyorsítója is beleesik az USA új exportkorlátozásaiba
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
95 wattot fogyaszt a Kaveri.
De a Kaveri esetében a 856 GFLOPS az nem csak az IGP. Utóbbi számítási teljesítménye 737 GFLOPS és a CPU részé meg 118 GFLOPS.
A Tegra K1 előzetes órajeleiből kiindulva a lapka 18,4 GFLOPS-ra képes a CPU részből és 364 GFLOPS-ra az IGP-ből. Így pontos.A különbséget alapvetően az adja, hogy a GCN egy konzolba tervezett architektúra, míg a Kepler leginkább mobilba jó.
-
Crucio
aktív tag
Hogy van az, hogy ennek a számítási teljesítménye 365 GFLOPS kb 5-8W-on, míg a AMD Kaveri APU-ja 856 GFLOPS? Kaveri mennyit fogyaszt? Gondolom, mint egy asztali processzor 75-115W között valahol, igaz?
Tudom, nem csak a gflopsokat kell nézni, hanem azt is hogy hogy használja ki, ez valószínűleg nem olyan mély-integrált, mint a kaveri, de akkor is.. -
Ed3r_X_
nagyúr
Ha jól gondolom akkor ennek a számítási teljesítménye már meghaladja az Xbox 360-ét? Akkor ha már ilyen erős GPU-t tolnak a rendszer alá, illene is kihasználni valamivel.
-
vicze
félisten
Az a baj, hogy a még csak a hivatalos specifikációba se írják bele, hogy milyen OpenGL szint támogatott... Legtöbbhez 3.2 van írva, persze simán lehet hogy hibás, vagy pusztán cseszik frissíteni.
Akkor csak remélem, hogy látunk egy OpenGL 4.0-ás droidot.
Csak nehogy nVidia forkolja a halálba, és saját platformot csináljon...Amúgy ha már így felhozták egy SteamOS-es Shield 2-t inkább el tudnék képzelni, mint egy OpenGL-es androidot.
Android esetében csak az egyre szétnyíló brutális szakadékot érzem a csúcs és a közép között. Számítási teljesítmény már-már szinte nevetségesen lehagyja a SW-t, mind CPU mind GPU szinten. Mintha csak a benchmarkoknak gyártanák a HW-t. Már a Tegra GPU ereje sincs köszönő viszonyban sem a valós igényekkel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A SteamOS csak úgy jött. Arra amúgy nagyon nem építenék. Értem én, hogy Valve, meg Linux a jövő, de egyelőre a Windows jóval többet ad Steamen. A nappaliban játszó felhasználóknak meg a konzol olcsóbb és többet ad. Az Android viszont egy bizonyítottan értékes üzleti terep.
Mert az Apple a butított verziót kérte. Amúgy van olyan Power6, ami támogat OpenGL 4.3-at. Szvsz a 4.4-et is.
Technikailag minden next-gen mobil IGP jó legalább az OpenGL 4.3-ra. A Mali-T600-tól az Adreno 400-on át, az új Vivantékig, stb. -
vicze
félisten
Legyen igazad.
De az OpenGL-re való fejlesztés elsősorban nem a SteamOS miatt van?
Illetve hogy váltana az Apple mikor a Rogue is csak 3.2-t tud, és az lesz még 3évig legalább. Sőt az OpenGL 4.0-t nem fogja semelyik IGP se tudni a Tegrán kívül.
Lehet az utánra terveznek, de még két évig esélytelennek látom az OpenGL-t. Még a szegény ES 3.0-t se használják sehol, akkor hol van még a sima 4.0?
Ne lovagoljunk sehova, azt a HWSW szokta. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Most gondolod, hogy az Epic kockára teszi az egész cég fennmaradását, és teljesen átdolgozzák OpenGL 4-hez az Unreal Engine 4-et, miközben nem tudják biztosra, hogy az iOS-ben és az Androidban is ott lesz ez az API? Ők ebből akarnak megélni. Ha nem lesz full OpenGL mobilon, akkor az Unreal Engine 4 változásaival gyakorlatilag a csődbe lovagol az Epic. Nem kockáztatnának ennyit, ha nem tudnák biztosra a támogatást.
-
blade zte
őstag
-
vicze
félisten
A tudást alapból hozza maga a HW hiszen ugyan az mint, ami egy Titánban van. Csodásan tudják prezentálni, hogy Desktop tudást hoznak Mobil platformra. Csak épp látni nem fogod, mert az SW kullog épp a HW után.
Tesztelni olyan Androidon tudják, amit kiegészítettek "rendes" OpenGL-lel, korábban volt már androidon CUDA demo is. Ezek azért kellenek, hogy demonstrálni tudják azt a tudást, ami a consumer készülékekben csak pár éven belül fogsz látni talán. Win oldalon valóban előbb hozhat jobb grafikát MS, a HW már ott lesz hozzá.Azt már meg se említem, hogy jelenleg az első számú játékplatform az iOS (mobilon), és bizony az Apple fogja meghatározni hogy mi lesz támogatva még egy ideig. Egyszóval rendes OpenGL még sajna messze van, és ott fog a HW-kban kihasználatlanul "álldogálni".
-
BenHans
addikt
Hát nekem One X-em van és volt egy kevés idegesítő dolog a Tegrával. Nem tudom mit kell ahhoz csinálniuk hogy egyszer újra kipróbáljam. Pedig VGA-ból inkább nV párti vagyok.
Évről évre csim-bumm aztán szinte örök érvényű hogy elbukik a csúcs Snapdragon ellen.
-
vicze
félisten
Nem azért de a 4.3-gyel került bele egyáltalán az ES 3.0 támogatás.
A hivatalos AOSP nem támogatja az OpenGL-t csak az ES-t, az hogy nyilván hackelhető rá, ahogy CUDAát is rakott rá a nVidia egy dolog, egyszer lehet belekerül, de nem mostanában.WinRT/WP feture level 9_3-at támogat nem többet, valóban SW és HW korlát. Felesleges is lenne, mivel valóban nincs HW alá(igazából van T604), majd meglátjuk, hogy köv. update hoz-e ebben változást. Power VR-t kivéve mindegyik új generációs SoC IGP DX11-et támogat.
-
xmaas
őstag
Hiaba meg mindig gyengus Snapdragon megeszi reggelire
-
alevan
őstag
A Kepler a 64 darab UAV-t továbbra sem képes kezelni, így a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 támogatása nem lehetséges, de ez nem probléma az Androidhoz tervezett Tegra K1 esetében.
Ami csak a Shield 2-ben és a WinRTs Surface 3-ban lessz benne......
vicze1 Android tud OpenGL-t is nem csak OpenGL ESt.
Tudtommal a WinRT és a WP8 tud DX 11.2-t is, csak a DX9 a minimum amit nyújtani kell (és amit eddig tudtak nyújtani a gyártók).
-
Rive
veterán
...amit főleg a belső buszrendszer elhagyásával lehet elérni. Mivel itt egy mobil termékről van szó, így nem kell figyelni a skálázásra, hiszen egynél több SMX úgy sem lesz beépítve a lapkába. Ennek megfelelően nincs is szükség nagyon robusztus belső buszrendszerre, hiszen további skálázás eleve ki van zárva.
Izé, kicsit kétszermond&másfélszergondol.
-
blade zte
őstag
Minden elismerésem, ha felpörgetik 950 mhz-ra a GPU-t egy mobilban.
A következő adreno is csak 500-on fog pörögni ha jól tudom, hasonló gflopssal.
vicze1:windows rt, windows phone, ilyen tudással akár egy arm-es ubuntu is.
-
vicze
félisten
"Az IGP támogatja az OpenGL 4.4-et, az OpenGL ES 3.0-t, a CUDA platformot és a DirectX 11-et is."
Továbbra se értem, hogy minek van ezekkel reklámozva. A célplatformon (Android???) a OpenGL ES 3.0-en kívül semmi se elérhető és belátható időn belül nem is lesz. Ráadásul sehol a RenderScript támogatás, amit a Google tol ezerrel sajnos a OpenCL helyett.
Jól mutat a sok feature, de semmire se használhatók...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az IGP a Kepler architektúrára épül, de az áttervezést nem úszta meg.
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Linux kezdőknek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Metal topik
- Tesla topik
- Bluetooth hangszórók
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Máris befutott a hibajavításoktól duzzadó GeForce driver gyorsjavítása
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- Mini PC, tiny PC HP ProDesk 600 G2 i5-6500T, EliteDesk 800 G3 i3-6100T, Fujitsu Esprimo i5-7500T
- BESZÁMÍTÁS! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- BESZÁMÍTÁS! H310CM i3 9100F 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1660S 6GB Fractal Design Focus G 400W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest