- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Blu-ray lejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raysen623
addikt
Ez így nettó baromság, de legalábbis nincs végiggondolva részedről.
A jobb API (tehátnem driveresen van szabályozva a teljesítmény és effekt) két dolgot hozhat: ugyanazt a grafikai minőséget magasab fps-el vagy magasabb grafikai minőséget ugyanazzal az fps számmal.
DX12-nél a grafika minősége azon múlik melyik kártyának mi lesz engedélyezve és mit kell emulálnia. Hivatalos információk szerint jelenleg a GCN emulál, DX12-vel meg mindenki más fog (jelenlegi architektúrát nézve). Márpedig ha valamit emulálni kell akkor az többlet teljesítményt igényel és fogyasztást.
NV DX11-re van kialakítva, GCN meg DX12-re....papírforma szerint egyértelműnek kellene lennie mindenkinél melyik kártya hol fog jobban teljesíteni és miért, illetve mért nem tud a GCN dx11 alatt érezhetően gyorsabb lenni a maxwellnél. Több cikk is volt a bekötési modellekről, de nagyon sokan képtelenek voltak felfogni a lényeget és azóta is megy a prekoncepciók gyártása.
Tehát itt inkább arról kellene beszélni, hogy kész csoda a kapott eredmény, ahol a két kártya szinte pariban van egymással.
Szóval nyugodtan olvasd el mégegyszer a cikket, mert amit leírsz annak semmi köze még a tesztekhez sem.
Továbbá nézz utána mit jelent az alacsony szintű elérés és miben más a mostanihoz képest (nem kicsi különbségek vannak). Az meg megint más kérdés, hogy a fejlesztők mit fognak kihasználni belőle. Szóval neked kellene átgondolni sokmindent mert túl egyszerűen gondolkodsz, atechnológia pedig teljesen más mint a ti vágyaitok és képzelgéseitek. Biztosat persze majd kb két hét múlva fogunk tudni, de én az elején nem sokat várok.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz jacint78 #246 üzenetére
Mondod te, hallgatom én....A 980Ti is 70 fokon megy!!!! Miről is beszélünk akkor? Egyáltalán képes vagy definiálni a "normális hőmérsékleten járnak" fogalmát vagy már az is nehézségekbe ütközik?
(#238) jedis: FX4170-el mai napig vígan elvagyok és még a Witcher 3 is jól fut vele Összes Intel nyasgem, vegye akinek arany van a bőre alatt.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
jedis
senior tag
válasz jacint78 #241 üzenetére
Ebben igazad van, de az NV-nek is voltak kazán szériái a 400-as, és az 500-as. Az NV egy másik úton idult el pár éve, és neki jobban bejöttek a fejlesztései, ennyi. Amúgy az elmúlt jó pár évben , a felső kategóriában ( CPU-GPU ) elszabadult áremelkedés miatt nem vettem új hardvert, csak használt, megkíméltet, még sok-sok garival. Így került hozzám tavaly egy FX-8350 -es 35-ért, és egy DCU2-es 290-es 70-ért . A bajom a sok Fury-t fikázóval itt csak az, hogy a legtöbbjük, még egy ilyen használt 290-est sem engedhet meg magának, de a 200E + os kártyák híreinél durva módon "kiszakérti" magát . Nálam CPU-nál 50E a határ, GPU-nál meg 100 , és ha ennyiért csak használt fér bele, hát akkor használt fér bele
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
válasz jacint78 #280 üzenetére
azt nem mondtam, hogy melyik kapjon jó árazást, mert végül is az nekünk tök mindegy, csak legyenek jó kártyák jó áron, vagy nem?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz jacint78 #262 üzenetére
Ez egy népszerű tévedés, korántsem a sávszélesség miatt gyorsul relatívan az összes Radeon az összes GeForce-hoz képest. De amúgy ez a különbség VGA-limites esetekben még elmegy, viszont a nagyobb gond, hogy (esetenként sokkal) hamarabb CPU-limitre futnak az AMD-k.
(#265) Raysen623: Neked megártott a meleg, vagy valami egyéb probléma van? Hallottál már olyat, hogy valaki fix 60 fps-t szeretne? Vagy 144Hz-es monitorról? Szerintem fogadd meg a saját tanácsod
(#280) jacint78: Direkt költség terén biztos, hogy nem deficitesek a kártyák, messze nem. Ha meg a kutatás / fejlesztést ráteszed, akkor bármit ki lehet hozni - nagyon nem mindegy, hogy pl. a HBM-es megoldás kifejlesztésének a költségét hány évre kened szét.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz jacint78 #283 üzenetére
4K-ban is játéka válogatja... amugy szerintem TMU limit van ott, és azért jó a Fury, mert neki van a legtöbb, igaz alacsonyabb órajelen... persze + hozzá ad a sávszél is.
Nincs olyan hogy csak ezért vagy csak azért jó vagy rossz valami valamiben... általában több dologból vegyesen áll össze, max egyik játék erre másik meg arra érzékenyebb limitesebb és ettől függ is a viszony egymáshoz melyik miben jobb vagy rosszabb picivel.
Pl ROP vagy TMU, vagy compute, vagy épp sávszél... mondjuk sávszél limit van a legkevésbé szerintem jelenleg a jelenlegi játékokban (inkább, rop, tmu meg néha compute... ). Erre bizonyíték a 290/390/970/980 teljesítménye is pl.Illetve nyilván egy CF/SLI esetén kapásból megduplázod ezeket ezért is jobb annyival 4K-ra.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz jacint78 #294 üzenetére
a vr-ről miért feltételezitek, hogy egyből agyoneffektezett meg utófeldolgozott történet lesz hatalmas felbontással?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz jacint78 #283 üzenetére
Elolvastam, de függetlenül attól, hogy Te csak a Fury-ról beszéltél, ez egy általános jelenség GeForce és Radeon között már évek óta. Nézd meg egy kicsit alaposabban a grafikonokat, mondjuk a 390X és a 980 viszonyát.
Ugyanekkor a 290X, a 390X és a Fury X viszonya ebben a tesztben nem változik a felbontás emelésével, tehát nem tudom, miből látod a saját igazadat bizonyítva...A tesztelt játékok hiánya ezer dologra utalhat, akár arra is, amit írtál. Nekem eszemben sincs azon találgatni, hogy melyik oldal miért milyen játékokat használ. Ha valamelyikkel folyamatosan gondom van, akkor azt a későbbiekben nem olvasom.
(#295) Raysen623: írtad, de attól még zöldség marad. Úgy látom, Te is az a fajta vagy, aki eldönti, hogy mi az, ami mindenkinek megfelel, aztán lehülyézi azokat, akik mást szeretnének. Sok sikert hozzá
(#296) Peat; ) :
... elhiszem, hogy így van ...Pedig ne, mert az eredeti felvetésed nagyon is megalapozott volt...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
A magam részéről kissé csalódott vagyok a mantlel elért eredményekkel. Attól volt szó, hogy a bf4 kivételével mind jó. Vagy ezek az implementációk csak ilyen v0.9-ek, hogy ok,megcsináltuk, működik, de semennyivel nem működtetik más elven a gput? Se async shader, se async compute, se semmi nyalánkság, ami jobb kihasználtsággal nagyobb leadott teljesítményt eredményezne?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz jacint78 #340 üzenetére
Csakazájemdéfoggyorsulnilegalább120%ot...
Amúgy megint be lesz harangozva, mennyivel jobb lesz ez a DX12, ilyen-olyan funkciókkal, csak nehogy ez is akkorát szóljon, mint a HBM a Fury X-en.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Joshi
titán
válasz jacint78 #340 üzenetére
Nekem az AMD üzletpolitikája ott hibázik hogy nem a jelenről szól, mindig a jövőbeni teljesítmény növekedéssel magyaráznak mindent ami aztán soha nem jön el. Én azt csodálom hogy még vannak hívek akik ezt elhiszik. Miért nem a jelenben élnek? Egyébként a Fury nem egy rossz kártya, de nem 1080p-hez főleg ennyi pénzért. Nem akarok trollkodni főleg úgy hogy nem olyan rég váltam meg a 290-es kártyámtól.
-
-
#16939776
törölt tag
válasz jacint78 #340 üzenetére
Gyorsulni biztosan fog, mert magasabb lesz a min. FPS. Ha jól meg vagyon írva a játék...
Jelenlegi 980/Ti lehet hogy le lesz maradva a Furry-tól bizonyos játékokban DX12-alatt.
De a készülő pascal tartani fogja vele a lépést, és amit nem tudna technológiából azt megoldja majd brute-force-al. Mivel NV-nél van a nagyobb pénz, gyanítom ugyan úgy lesznek címek amik nem GCN-re lesznek kihegyezve.Nem kell aggódni, minden marad a régiben.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz jacint78 #327 üzenetére
A taparamkor nem TDP-re van tervezve, hanem csucsfogyasztasra. A TDP csak azt hatarozza meg, hogy mennyit tud biztonsagosan elfuteni az IC. A csikszelesseg csokkentese azt eredmenyezi hogy adott elektromos teljesitmenyt egyre kisebb feluletrol kell elszallitani - magyarul no az elektromos teljesitmeny suruseg - , aminek fizikai korlatai vannak. Emiatt az IC teljes egesze egyszerre nem uzemelhet. Ezt hivja a szakma "dark silicon"-nak.
-
Raysen623
addikt
válasz jacint78 #340 üzenetére
(#353) Duracellm... már leírta a válasz egy részét. Ha veszed a fáradtságot és átolvasod ismét korábbi DX12-es cikkeket, akkor látod mi lesz benne az érdemi különbség ami az API-t illeti. Nyilvánvalóan mindenki gyorsulást és/vagy szebb grafikát, vagy jobb fizikát vár a mostanihoz képest. Azonban van olyan képességbeli különbség, ami miatt lehetnek érzékelhető különbségek a két VGA-n DX12 alatt. Legalábbis egy ideig, ami kb 0,5-1 év lehet szerintem. Tehát mire elözönlik a piacot a DX12-es játékok már mindkét fél fel fog vonulni az újabb architektúrákkal. Szóval kérdéses megéri e az AMD-nek ennyire előre menni a kiadással. Biztosat legkorábban kb 2 hét múlva fogunk tudni.
(#342) GeryFlash: ez jogos! Bocs, de itt keveredés volt nálam. Mindenesetre jó lenne ha kifejtenéd mi jelent nálad a HBM egyértelmű előnye...met úgy látszik másra gondolunk. Egyébként jelen teszteknél 4K-nál látszik mi is az előnye...FHD-ben kb ugyanannyit tud, egy-két szélsőséges esetet leszámítva.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz jacint78 #330 üzenetére
Attól függ, hogy hogyan használják. Mindenképpen gyorsabbak lesznek, mert az API többletterhelése a töredéke a korábbiaknak. Illetve a szebb már használattól függ. Például a Civilization: Beyond Earth tartalmaz olyat, ami DX11 alatt nem érhető el. Ez ugye az EQAA.
Az egyik legfőbb célja a változásnak pont a gyenge processzorok melletti gyorsítás. A GDC-n volt róla szó, hogy a Steam rendelkezik felhasználókra lebontott statisztikákkal, amelyeket publikusan nem közölnek, de a fejlesztők számára odaadják. Ebből kiderül, hogy a 300-400 dolláros VGA-k mellé a felhasználók többsége 150-200 dolláros processzort rak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Reggie0
félisten
válasz jacint78 #358 üzenetére
Egy nagyon egyszeru meressel igazolhato, hogy tobbet tudnak leadni, nezd meg a TPU precizebb fogyasztas mereseit, a csucsok a TDP folott vannak, azokat ki kell tudni szolgalni.
Nem furcsa az elmeletben semmi. Az orajelet korlatlanul lehet csokkenteni, tehat gond az nem lesz. Valamint az uj api sem ad majd 100% kihasznaltsagot. Mantlival annyit lattunk, hogy a nagyobb kihasznaltsag miatt a tuningbol vissza kellett venni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz jacint78 #490 üzenetére
Mert valójában ezek a VGA-k nagyon gyorsak és elég sokat tudnak csak az API nem engedi, hogy a programozók hozzájuk nyúljanak. És ez nemcsak a grafikát hátráltatja, hanem más tényezőket is. Azért manapság gáz, hogy a PS3 exkluzív játékok AI-ja ripityára ver mindent, amit a PC-ben tapasztalsz. És nem az az oka, hogy aki PC-s multiplatform címet programoz az szükségszerűen hülye.
Mindenki megkapja az általános előnyöket. Az AMD-nek még az is jó, hogy ők dolgozták ki ezeknek az új API-knak az alapjait úgy, hogy nekik a működéhez ne kelljen emulálni semmit. Ezt persze megvétózhatta volna a többi gyártó, de nem tették, mert a problémát meg kell oldani, és a megoldáshoz úgyis tudnak majd megfelelő hardvert tervezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.