Hirdetés

2019. augusztus 23., péntek

Hozzászólások

(#1) donjohnson


donjohnson
(őstag)

szerintem elfogadható a dolog.
majd a playstation 4 tudni fogja 1080p-ben is. :U

ThinkPad P51 | ThinkPad X250 | http://www.youtube.com/watch?v=Hp6UjOL0s2Q

(#2) keldorpapa88


keldorpapa88
(félisten)

PS3-on a címek 90%-a amúgy is 720p, nem?

(#3) szuper-t


szuper-t
(őstag)

tegyenek bele még 1 gpu-t... osszák fel a feladatokat:D drágább lesz de tuti tarolna :K

megnézném élőbe.

(#4) rumkola

Ezt én se értem mert 720p vel reklámozták eddig is nem ?:S

[ Szerkesztve ]

(#4) rumkola válasza keldorpapa88 (#2) üzenetére


rumkola
(veterán)

nem is értem mi a probléma itt :D

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=rumkola

(#5) ferencka


ferencka
(tag)

szerintemm egy próbát megér és nem is nagyon vészes ez a felbontás.......

Az a baj hogy egyes embereknek kiskorukban sokmindent megengedtek............csak a gázt nem!

(#6) ManUnited válasza ferencka (#5) üzenetére


ManUnited
(aktív tag)

Főleg hogy szinte az összes ps3 játék 720p-s alapból. A barkácsolt upscale meg ugyanúgy megmarad azoknak akik eddig is 1080p-be futtatták a 720-as játékokat.

(#7) dabadab


dabadab
(félisten)

A hír akkor kb. az, hogy a PS3 a 3D-s játékokat nem tudja felskálázni 1080p-re?

DRM is theft

(#8) AXisBOLD válasza keldorpapa88 (#2) üzenetére


AXisBOLD
(addikt)

de. én se értem.

"No persze ilyenkor rögtön vissza lehet kérdezni, hogy minek is a Blu-ray médián érkező film, amit lényegében a nagyobb felbontás előnyével reklámoznak."<-hol reklámozták ezt, illetve a 1080p-t?

de ha a játékok 720-ban mennek, ettől a filmek nem mehetnek 1080-ban?

Aurea mediocritas

(#9) Dany007


Dany007
(veterán)

Nem is értem mért erőltetik ennyire még mindig ezt a PS3-at...
Az első kiadása 2006 novemberi... ~ 4 éves hardver.
Szerintem még így is szép, hogy 720-ba képes 3D-s játékokat akadás mentesen futtatni.
Szal nem értem mért kell mégjobban ráerőltetni. Kb, mintha egy 7900-as NV kártyával próbálnék Crysis 2-t játszani... :U
Eljárt felette (is) az idő, nem lehet a végetlenségig húzni az optimalizálást.
Szerintem hagyni kéne már kifutni a PS3-at és inkább rágyúrni a 4-esre. Az majd úgyis fullos lesz, és megfelel újabb 4-5 évre.

(#10) kelzsoca


kelzsoca
(félisten)

a két felbontás közötti különbséget még az éles szemű grafikusok sem veszik észre.

Ha messziről nézi a user akkor valóban nem :DDD

(#11) Abu85 válasza ManUnited (#6) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Pont ez nem marad meg. Sztereó mellett 720p a maximum, tehát az 1080p-s felbontás beállításának lehetősége elvész.

(#8) AXisBOLD: A játékok annyiban mennek, amennyire a kimenetet állítod be a konzolban. 3D-ben viszont 720p lesz a maximum.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#12) DriderG válasza dabadab (#7) üzenetére


DriderG
(tag)

De, viszont akkor kb. 12-15 fps-sel futnának a címek, ami még nagyobb felháborodást keltene.

(#13) DriderG válasza Dany007 (#9) üzenetére


DriderG
(tag)

Amíg ax X360 piacon van (1 évvel öregebb a PS3-nál) nem nagyon lesz változás. És persze pont most váltanának, amikor jön novemberben a GT5? Egy új PS-hez új devkit-ek és újfajta játékok is kellenének, tehát igen kevés stúdió kezdene rá fejleszteni, kevés lenne az konzollal induló játékok felhozatala. Amíg nincsenek hivatalos bejelentések mindkét oldalról (Microsoft/Sony) nem fog beindulni a fejlesztés, kivéve, ha titokban a háttérben már leszerződtettek pár stúdiót és folyik a nyitócímek készítése.

(#14) h-yle


h-yle
(őstag)

2012 előtt nem lesz új Sony, vagy MS konzol ezt már régóta tudjuk. De az is lehet, hogy csak 2013-ban újul meg a paletta.

A 720p meg bőven elég, csak abból ne adjanak le, mint a boxon egyes címeknél.

Ez a filmekre is vonatkozik egyébként? Ott is 720p lesz a max?

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#15) Morden24 válasza h-yle (#14) üzenetére


Morden24
(nagyúr)

Fogalmazzunk úgy, hogy 2012-ig még csak hírre, pletykára, sejtelmes bejelentésre sem számíthatunk.
Én nem számítanék 8th gen-re 2014-ig.

Sectumsempra - For Enemies

(#16) Abu85 válasza h-yle (#14) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem filmeknél nem lesz korlát. Csak a játékoknál vált vissza a beállított magasabb felbontás, és csak sztereó mellett.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#17) Alwares


Alwares
(aktív tag)

JAJ!

Most mi lesz?

(#18) ManUnited válasza Abu85 (#11) üzenetére


ManUnited
(aktív tag)

Ezt nem tudtam. Mondjuk engem egyenlőre nem érint eddig se használtam az upscalinget elég nekem a 720 is. A másik meg mire 3D tv-m lesz...:D

(#19) P00By


P00By
(nagyúr)

Akkor vmit vmiért? :P

(#20) dabadab válasza DriderG (#12) üzenetére


dabadab
(félisten)

Az upscale önmagában kb. nulla erőforrást igényel, valószínűleg az lehet a gond, hogy bekever a 3D-nek.

DRM is theft

(#21) huszar90 válasza ManUnited (#18) üzenetére


huszar90
(aktív tag)

ja nem értem mire fel ez a nagy aggódás mind ha mindenkinek ott csücsülne a fél millás 3d-s tv :U

(#22) h-yle válasza Morden24 (#15) üzenetére


h-yle
(őstag)

Én a 2014-et azért kicsit sokallom. A Nintendo közbe fog szólni előbb utóbb, és arra lépnie kell majd a "nagyoknak" is.

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#23) ManUnited válasza h-yle (#22) üzenetére


ManUnited
(aktív tag)

Mivel szól közbe a Nintendo? Wii HD? Arra ott van a PS3 Move és a Kinect (Natal).

(#24) peterk


peterk
(senior tag)

Hehe. Elég nagy lol, hogy a Sony, a Blu-Ray jogtulajdonosa, aki ennek kapcsán az 1080P mellett kampányol, a saját konzoljánál viszont közli, hogy nem kell az az 1080P, mert úgysem látszana. :D :))

Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

(#25) Morden24 válasza h-yle (#22) üzenetére


Morden24
(nagyúr)

Ha a Kinect és a Move meghozza a hatását, és harapnak a casual tortából, akkor a legkevésbé sem sok szerintem.
Optimalizáció terén is van még bőven fejlődés, mindkét gépre jönnek ki az egyre jobb küllemű játékok :K

Sectumsempra - For Enemies

(#26) kelzsoca válasza peterk (#24) üzenetére


kelzsoca
(félisten)

Ha figyeltél volna csak játék esetében mondták a full HD-ra :)

(#27) Jim Tonic


Jim Tonic
(nagyúr)

Érdekes, hogy nem bírja el. Óriási Kraft van abban a konzolban, bár a GPU nem túl izmos mai szemmel. Inkább csökkenteném a részleteket a játékban, mint a felbontást.
Sony is szépen tud hazudni, ha valamilyen LCD nem a natív felbontásán fut, homály az egész kép.
Ma az Adobe őszinte volt (1), az Nvidia és a Sony (2) szépet hazudtak. Öszinteség - hazugság 1:2. Ide hozzuk még SJ antennás megoldását, és kiderült, hová süllyed a világ. Fuck. :(

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#28) errorcode06 válasza Alwares (#17) üzenetére


errorcode06
(őstag)

há nemtom, sztem haggyuk itt a francba... :)

1 havernak van ps3 + kb 50 játéka, és ebből asszem 3-4-et lehet 1080p-ben játszani, a többi mind 720p-ben fut.
Továbbá (kövezzetek meg nyugodtan) nem is lehet szűréseket és élsímítást kapcsolni, vagy az az x360 lenne ?
Nem fogtok belehalni, főként hogy 3d-s tévé meg szemüveg is kell majd hozzá, ezek meg ugye nem "óccsók" mostanság...

[ Szerkesztve ]

"Meg ha az FX-ek mentek 4.5-ön azzal a földkéregvastagságú csíkszélességgel, akkor a Ryzenek nehogy ne menjenek mááá" - jedis

(#29) Dany007 válasza DriderG (#13) üzenetére


Dany007
(veterán)

Ja, ezt értem is. Csupán úgy érzem, hogy már egy jóidedje ráerőltetik ezeket az újítások a PS-re. Egyre többször olvasni - legutúbb talán a Crysis2 kapcsán, - hogy a fejlesztőknek külön " nem kis munka" már a mai játékokat egy 4-5 éves hardverre optimalizálni.
Szóval tényleg ahhoz hasonlít, mintha egy 7-es szériás NV kártyára erőltetnék rá a Crysis2-t :) Nyilván nem fog elfutni 720p-ben 7xxx NV-n PC-n. És nyilván ez PS3-om is sok kompromisszumot követel.
Viszont ahogy ez a 3D-s móka is mutatja előbb utóbb elérnek oda, ahol már nem lehet tovább feszíteni a határokat, vagy csak erős kompromisszum árán. Ez a 3D-s 720p-s dolog - ahogy olvasom - így se kis dolog egy 4-5 éves hardveren.

(#30) Raymond válasza Abu85 (#11) üzenetére


Raymond
(nagyúr)

"A játékok annyiban mennek, amennyire a kimenetet állítod be a konzolban."

Facepalm vazze...A jatekok zome (mint ahogy mar emlitettek) 720p-ben renderel. [link] Sot, a legtobb meg annyiban se. Az hogy a kimenet 720p vagy 1080p (es ennyire skalazza fel) az lenyegtelen.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#31) keldorpapa88 válasza errorcode06 (#28) üzenetére


keldorpapa88
(félisten)

Sajnálom, de csak Word-ben van meg, így nem tudok linkelni. Tessék itt megtalálod hol van AA és hol nincs:

Raymond gyorsabb volt.

[ Szerkesztve ]

(#32) errorcode06 válasza keldorpapa88 (#31) üzenetére


errorcode06
(őstag)

Köszi mindkettőtöknek !

Azt meg tudnátok mondani hogy mi lenne ez a QAA ?

Apropó, látom hogy ottvan sok helyen a 2xaa stb, ezeket be lehet állítani (ki v bekapcsolni) játékon belül, vagy ez alap, és kőbevésett ?

[ Szerkesztve ]

"Meg ha az FX-ek mentek 4.5-ön azzal a földkéregvastagságú csíkszélességgel, akkor a Ryzenek nehogy ne menjenek mááá" - jedis

(#33) keldorpapa88 válasza Dany007 (#29) üzenetére


keldorpapa88
(félisten)

Állítólag a Crysis 2 csúszni fog 2011 tavaszára, mert a konzolokkal nem bírnak. Nem megy az optimalizáció úgy, hogy szerették volna. Majd meglátjuk mi lesz, mindenesetre hivatalos bejelentés még nincs.

errorcode06: Ez nem PC, csak azt tudod beállítani, hogy milyen legyen a kontraszt meg ilyenek.A fejlesztők döntik el, hogy mi legyen a beállítás.
Itt egy hardver van, nem sok száz fajta. Ha egyen akad a többin is akad.

[ Szerkesztve ]

(#34) dabadab válasza Jim Tonic (#27) üzenetére


dabadab
(félisten)

"Sony is szépen tud hazudni, ha valamilyen LCD nem a natív felbontásán fut, homály az egész kép."

Desktopnál, ahol a pixelpontos megjelenítésre hajtanak, de olyat a PS3 úgyse tud. Játékoknál, amin úgyis ott az AA meg filmeknél viszont tényleg nem igazán látszik a különbség, főleg, ha az ember nem dugja a fejét a képernyőhöz. Ráadásul a képet tovább árnyalja, hogy a legtöbb PS3-as játék eleve 1280x720-ban megy, olyan felbontású LCD TV meg nincs is.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#35) errorcode06 válasza keldorpapa88 (#33) üzenetére


errorcode06
(őstag)

:W akkor ezért nem fogok én konzolt venni, inkább elverem a pénzem a pc-s alkatrészekre és leszek nolifer kocka, akit ver az apja, zsíros a haja, pattanásos, szűz, büdös, és csak az okoz kielégülést, ha ok nélkül bannolhatok...

"Meg ha az FX-ek mentek 4.5-ön azzal a földkéregvastagságú csíkszélességgel, akkor a Ryzenek nehogy ne menjenek mááá" - jedis

(#36) DriderG válasza Dany007 (#29) üzenetére


DriderG
(tag)

Ezért nem veszek konzolt. A mostani generáció is minimum 7-8 évig fog tartani, hát még a következő. Az egyetlen nagy előnye: fejlesztőknek egy fix hardver, ha egyen fut, akkor a többi 20 000 000-ón is fog, illetve egyedi hardver, a PC-hez szokott gémerek-nek nem csak annyiból áll a játék feltörése, hogy leszed egy 2 MB-os tört exe-t. Ezek persze mind üzleti előnyök. Annyi felhasználói előnye azért van, hogy nem kell hozzá "érteni", elég csak benyomni a power-t és betenni a lemezt. Sokszor azt is felhozzák előnynek, hogy nem kell fejleszteni, mint a gépet, ami nem igaz, mert pontosan az a helyzet, amit te is leírtál. Multiplatform címek esetén például nem a PC az elsődleges platform, az majd megkapja a játékot átportolt változatban, ami felemás sikereket ér el. Erre a megoldás (pl. A Crysis esetén), hogy multiplatform engineket írnak, így könnyebb az átjárás a fejlesztés közben az egyes portok közt. Ilyenkor lesz egy viszonylag jól működő játék minden platformon, viszont a grafika valahol abbamarad ott, ahol minden platformon ugyanúgy néz ki, ami azért van így, mert a PC számukra nem elsődleges platform, keveset hoz a konyhára. A CryEngine 2 egy PC-s motor volt, azt alakították úgy át, hogy mindhárom platformra lehessen vele fejleszteni (CryEngine 3). Itt alapvetően gazdasági vonalon fejlődött a motor, mivel grafikailag lehet el sem éri a CryEngine 2 szintet, viszont a multiplatform mivolta miatt kelendőbb az engine, mert aki pl. csak PS3-ra, vagy a PC kivételével mindkét konzolra akar fejleszteni most már jobban elgondolkodhat rajta, hogy az UE3-mat vagy a CryEngine 3-mat liszenszelje-e.

(#37) AXisBOLD válasza Abu85 (#11) üzenetére


AXisBOLD
(addikt)

azt tudom, nekem is van egy ilyen vasam, de én most a dobozra írt felbontásról beszélek, ezek 95%-a 720p. azt is értettem, hogy 3D-ben ez lesz a maximum. filmekre voltam kíváncsi.

nem ezt akartad válaszolni nekem is? ;] : "Nem filmeknél nem lesz korlát. Csak a játékoknál vált vissza a beállított magasabb felbontás, és csak sztereó mellett."

Aurea mediocritas

(#38) sanyi0321 válasza huszar90 (#21) üzenetére


sanyi0321
(tag)

jogos...

Go home... you're drunk.

(#39) MCBASSTION


MCBASSTION
(aktív tag)

lol végre a konzolosoknak is lejjebb kell adni a beállításokból, mint a PC-seknek ha nem frissítik a hardware-t...

windows7sins.org

(#40) Paul119 válasza MCBASSTION (#39) üzenetére


Paul119
(addikt)

ehez a hozzászóláshoz csak ezt a képet éreztem eléggé mindent elmondónak :DDD

Megnéztem volna Sámsont, ha nem rockernek nevelik, Rapperként a gettóban kopaszon mivel dicsekedik

(#41) aram01


aram01
(nagyúr)

korai még

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#42) x6radio


x6radio
(tag)

720p vagy nem, akkor is jó lesz. Nem tudom miért lenne akkora tragédia egyeseknek ha nem 1080p-n nyomhatja. Am sem nagy a külömbség

Mert ő hájdzs!! - By Obi Ván Bácsi

(#43) DriderG válasza x6radio (#42) üzenetére


DriderG
(tag)

Persze, főleg mivel a kb. 4x-es élsimítás is be van kapcsolva. Viszont, ha nincs, akkor nagyon látszanak az élek, erősen pixelesedik 720p-n, főleg, ha 1080p a natív.

(#44) Dany007 válasza DriderG (#36) üzenetére


Dany007
(veterán)

Nekem meg valamiért egyre jobban kezd tetszeni ez a konzolos megoldás.
Lassan 3,5 éve vettem a gépet ~ 285 ezerért. Ma már, a mostani és nemrég kiadott játékok javarésze nem fut el max részletesség mellett ~ 720p-ben. Ami nem csoda, hiszen az elmúlt 3 évben ~ 3-4 generációt ugrottak a videokártyák, procik, ramok stb...
Ezzel szemben aki megvette a konzolt 2006-2007-ben, az ugyan úgy tud játszani ma is a ma kiadott játékokkal. Nyilván nekik is kell kompromisszumot kötni, ezt hívják optimalizációnak, ami valljuk be, néha egyenlő a játék grafika lebutításával.
Én meg sajnos ilyen látványmániás vagyok :) ha nem fut egy játék maxon legalább 720p-ben akkor egyszerűen nem játszok vele, lásd GTA4, Hawx. De még sorolhatnám.

Hát, ha még 3-4 évet kihúzzák a PS3-at akkor nemtom mi lesz. Elvégre a technológia fejlődik, nem véletlen, hogy vga-ban 3 év alatt ~ 3-4 generáció fut ki. Gondolom van rá kereslet. A PS3 ezzel már nemigazán fog tudni lépést tartani. Már most rengeteg probléma van, ahogy a fenti példa is ezt mutatja, hát mi lesz majd 3 év múlva.
Szerintem ahogy írtad, a biznisz az ami életben tartja még a PS3-at. Egyszerűen jobban megéri konzolra játékot írni és eladni, mint PC-re. Ez sajnos így van. Ezért inkább agyonoptimalizálják vagy ha kell butítják a játékot, csak hogy elfusson még PS3-on, minthogy azt mondanák, hogy gyerekek ennyi volt, már fejlesszük a PS4-et, vegyétek meg azt.
Ha PC-sek összeszednénk "magunkat" / magukat akkor a konzolnak egyszerűen nem lenne létjogosultsága. Elvégre egy konzol legyen akármilyen brutális is, 2-3 év után már nem tudja tartani azt a szintet hardveresen, amit a PC-k fejlődése diktál.
Vagyis, ha jobbak lennének a PC-s eladások, mint a konzolosak, akkor nagy ívben leszarnák az állandó konzol optimalizációt és inkább a legújabb PC-s hardverekre írnák a játékokat, nyilván a hardvereladások miatt is. Így a koznol 2-3 év után tényleg a kukába kerülhetne.
De persze attól nem félek, hogy ez hamarosan bekövetkezik :)
Sőt, inkább remélem csak, hogy nem fog kihalni a PC-s játékpiac.
Mert ha nem is mostanában, de 1-2 éven belül venni fogok egy teljesen új fullos gépet, ami majd megint kiszolgál újabb 4-5 évig. És akkor pár évig megint fogok tudni játszani fullon mindennel :)

(#45) DriderG válasza Dany007 (#44) üzenetére


DriderG
(tag)

Az egyik nagy erő a PS3-ban (és az X360-ban is) maga a CPU, ami 5 éve (X360) igen erősnek számított, és a PC-s piacon is el kellett telnie kb. 2-3 évnek, míg megjelentek a 3-4 magos procik. Az erő másik fele magából a felépítésből következik, ami elég dinamikusan képes viselkedni (RISC PowerPC/CELL B.E.), és képes támogatni a GPU-t, ha nagy felbontáson gond lenne pl. az élsimítással. PC esetén az sem biztosított, hogy a legoptimálisabban együtt tudjanak működni a részegységek, míg a konzolnál egy egész csapat agyalt azon a bizonyos felépítésen és tesztelték a gyártókkal/beszállítókkal, hogy mi a legideálisabb. A CELL meg hiába 8 "magos" proci, inkább hasonlít egy OpenCL képes GPU-hoz, melyen párhuzamosan hajtódnak végre az adatok az ütemező által, ha jól tudom.

A "FULL"-on való játékról én hamar lemondtam, mivel a DiRT 2 is 640*480-on fut a gépemen 20-25 fps-sel úgy, hogy minden minimumon van. Mondjuk, ha erős gépem lenne, akkor sem biztos, hogy rajta hagynám pl. az élsimítást, mivel nagyon sok erőforrást felemészt, már ami a grafikát illeti. A jelenlegi 754-es Sempron 2600+ és az AGP-s 7300GT DDR2 RAM-mal kevés ehhez.

[ Szerkesztve ]

(#46) x6radio válasza DriderG (#43) üzenetére


x6radio
(tag)

Jójó, de miért ne lenne bekapcsolva akkor, nemde? :) ha 1080p a nativ akk szopás, de csaknem :DDD

Mert ő hájdzs!! - By Obi Ván Bácsi

(#47) Dany007 válasza DriderG (#45) üzenetére


Dany007
(veterán)

"PC esetén az sem biztosított, hogy a legoptimálisabban együtt tudjanak működni a részegységek, míg a konzolnál egy egész csapat agyalt azon a bizonyos felépítésen és tesztelték a gyártókkal/beszállítókkal, hogy mi a legideálisabb. "

Ez így igaz. PC esetében mindig meg kell várni a teszteket, ha az ember biztosra akar menni, és még akkor sem biztos, hacsak meg nem veszi az épp aktuális tesztgépet :) Persze én a PC-t ezer más dologra is használom, nemcsak játékra, így a konzol kizárva. De már kacsitgatok az xbox + kinect felé. Nagyon tetszetős újítás.
Ebből a konzolos előnyből fakad, hogy még ma is életképes. Akár célgépnek is nevezhetjük. :) Végülis az is. Nyilván ez nagy előny a felhasználói és a programozói oldalról is.

(#48) Spancho


Spancho
(senior tag)

Ezért kell régi sima SDTV-n játszani. Semmit se fogsz észrevenni belőle :D

A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?

(#49) aerosmith


aerosmith
(senior tag)

ez rofl :D

6N3P-EV (NOS, NIB) elektroncsövek eladóak. Katonai minősítés, minőségellenőrzött, hosszú élettartamú. Új MASSDROP 4-PIN XLR-TO-2.5MM TRRS adapter is eladó. PM!

(#50) dabadab válasza DriderG (#45) üzenetére


dabadab
(félisten)

"PC esetén az sem biztosított, hogy a legoptimálisabban együtt tudjanak működni a részegységek, míg a konzolnál egy egész csapat agyalt azon a bizonyos felépítésen és tesztelték a gyártókkal/beszállítókkal, hogy mi a legideálisabb."

Ehhez képest pl. a konzolok ODD-i hagyományos az "ipari hulladék" kategóriába tartoznak.

DRM is theft

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.