Hirdetés
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
xsjado93
senior tag
Tök jó, nincs még elég (normálisan közlekedni képtelen rolleres) gyökér az utakon
Your life is a lie.
-
GeoJoe
senior tag
Az mondjuk tényleg nem pénz. Teszt várható?
-
clon
aktív tag
Az ami még nemzetközi viszonylatban sincsen meg a "szabályozás".
Jelenleg a rolleres törvényen kívüli(nek érzi magát) így nem lehet egy immár elektromos komoly sebességgel bíró akármit szabály nélkül hagyni. Mikor bejött a sima jött a a Pató Pál efektus "ej ráérünk arra még" majd a villanyossal meg mindenki a másikra vár, hogy mi lesz a fogadtatás és mennyire szedik szét érte. Ez így máris elkésett... -
Takuun
aktív tag
Sajnos nem értek a rollerekhez, de nem kevés kicsit a Motor Rated Power: 250W???
Xiaomi leggyengébb gépe is 500W-os!!!
Azért az kellemetlen, ha a 90 kilós testet nehezére esik felvinni a Margit hídra. -
Somatom
veterán
Sztem arra számítanak, hogy a szabályozásnál ugyanazt a teljesítmény maximumot fogják meghatározni, mint a Pedelec -nél.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Mp3Pintyo
aktív tag
Ezt nem árt tudni:
"It also lacks any real water resistance, unlike more premium scooters, meaning it shouldn’t really be used in the rain or wet. That could limit its potential uses, especially in the seemingly always-wet UK."https://www.youtube.com/mp3pintyo AI, Mesterséges Intelligencia, Képkészítés tutorialok, bemutatók
-
clon
aktív tag
válasz Darth_Revan #13 üzenetére
komolyan...
A kresz besorolása a roller/erollerre a "gyalogos".
A rendőrök mint segédmotor kerékpárként "kezel(het)ik" az erollert jogilag nem igaz mert pl. nincsen rajta ülés.Így gyakorlatilag a szabályozás egy vicc, tehát nagyon nincsen szabályozva. Most lesz "talán"
...Borbély Zoltán közlekedési szakjogász szerint egyáltalán nem mindegy rollerrel, vagy e-rollerrel közlekedünk. „Az elektromos roller, jogilag nem minősül járműnek, az ORFK-nak azonban van egy utasítása, amely szerint bizonyos teljesítmény fölött, illetve mások szerint bizonyos sebesség fölött már bukósisak, és forgalmi engedély köteles, ennek azonban különösebb jogszabályi háttere nincsen, hiszen a KRESZ a rollert nem tekinti járműnek” – magyarázta a szakértő...
Ebből is kiderül mennyire szabályozatlan a téma Közbiztonsági Szemle. 2021 június [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Nálunk Fehérváron most lett Lime, a fideszes polgi állítólag nagyon sürgeti a kormányt a szabályozásért, addig meg úgy tudjuk, az lett kiadva a rendőröknek, hogy hagyják békén az e-rollerezőket, ha és amíg nem abszolút közveszélyesek. Nem is tudok senkiről, akit megbüntettek volna, bár 1-2 azért csak lehetett, mert néha azért látok kemény dolgokat.
Remélem, tényleg közel van már a KRESZ módosítása miattuk, ez így most közröhely, hogy szabályozás nélkül, ki mit gondol, illetve kinek mit mondanak...
-
clon
aktív tag
válasz adamklark #16 üzenetére
Azért nem mindegy, hogy szabályozás híján gondolják magukat törvényen kívülinek és így még nem is igazán retorzionálhatók vagy megfelelő szabályozást rúgnak fel aminek van retorziója és lesz hírverése is.
Az adózás is kötelező mégsem teszik, a lopás is büntetendő mégis lopnak, stb. DE ezeknek van jogszabálya és büntetési tétele a roller/eroller meg egy "szürke" zóna (megoldható a van sapka-nincsen sapka dolog itt is)...
-
Gerasz
aktív tag
A valós hatótáv inkább 10 km körül van pár hozzászólás alapján, így ez ennyit sem ér
-
clon
aktív tag
válasz adamklark #18 üzenetére
Ha nincsen mit megszegni nincsen mit betartani vagy betartatni. Értem, önkontrollra "kellene" bízni DE ha egyéb szabályozott területen vannak "szabályszegők" akkor egyértelmű az emberek jelentős része nem kíván szabály nélkül önkontrollt vagy egymás felé élni és élni hagyni dologban részt venni.
A megváltás csak a megfelelő szabályozás, mert csak akkor lehet kikényszeríteni az "öntörvényűeknél" a szabályhoz igazodást.Tudom utópia, hogy a szabályozás megoldja DE szabály nélkül jelen esetben látható milyen a helyzet. Persze most is vannak kivételek de a szabály(ok) nem nekik íródik hanem pont a renitensekre akik most a szabályozás nélkül sportot űznek pl. a gyalogos gázolásból...
-
Darth_Revan
veterán
Ki mondta azt, hogy rollerre/e rollerre gyalogos a KRESZ besorolás? Hol van ez leírva?
Borbély Zoltán "szakjogász" is jó okosságokat mond ...
Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
Ha már nagyon be akarná sorolni valahová, akkor legközelebb ami áll hozzá az:
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.Az meg nevetséges, hogy nem tartja járműnek...kerékpár is okkal lett járműnek minősítve, mivel sebssége és súlya alapján komoly sérülés okozására alkalmas és ezért nem való járdára a gyalogosok közé. Elektromos roller se való járdára gyalogosok közé, mivel ha 20 km/h-val nekiszáguld valakinek, akkor az komoly sérülést tud okozni.
Az elektromos "roller" viszont már itt bukik ugyanúgy mint a sok idős és fiatal általt használt és általuk "elektromos kerékpárnak" mondott eszköz, hisz csak az lehet kerékpár és ezáltal vezetői engedély nélkül vezethető jármű, amit emberi erő hajt! A beépített motor teljesítménye másodlagos. Ha van rajta gázkar és képes annak meghúzásával a jármű elindulni és haladni, akkor ahoz már vezetői engedély KELL, mivel már nem csak segíti a hajtást, hanem kiváltja azt. Sok eladó által férevezetően hivatkozott "300W" itt nem számít, mivel 300W alatt is kell. L1e kategória általt amit a 326/2011 Korm.R. szabályoz 4000W a bűvös szám, mivel ez alatt segédmotor kerékpár elektromos motor meghajtás esetén.
További bűvös szám a 25 km/h. Ha ez vagy ez alatt van a tervezett maximális sebesség akkor lassú jármű a jogszabály szerint és ezáltal csak T kategória kell és nem kell bukósisak. Ha 25 fölött (tehát legalább 26 km/h), akkor viszont AM kategória kell és bukósisak ugyanúgy, mint bármilyen más segédmotor kerékpárra.Ugyanez vonatkozik a hagyományos álló "rollerekre" és ezekre a csodákra is: [link]
Jah és "kerékpárokra" is mint pl ez [link] Hiába van rajta pedál, babettán is van, mégis kell hozzá jogsi mivel a beépített motor képes magától hajtani.Biztosítás meg így is úgyis kell.
Tehát ha mind a három kell (mert mondjuk 35 km/h-val képes közlekedni) és nincs se jogsi, se sisak, se biztosítás, akkor a rendőr azt a helyszínen 50.000 Ft helyszíni bírsággal szankcionálja (halmazatban ez a max), vagy ha vergődik és okoskodik a vezető, akkor Igazgatás Rendészeti Osztály szab ki szabálysértési feljelentés alapján pénzbirságot, ami minimum 110.000 Ft.ORFK is ezt a b@lfaszkodást unta meg és tette rá az i-re a pontot és jelentette ki, hogy nem, nem gyalogos, hanem segédmotor.
Le van írva minden, csak össze kellene szedni, de úgy tűnik ez még szakjogászoknak is nehezére esik, ezért is lenne valóban jó egy KRESZ módosítás ahol gyengébbek kedvéért módszerrel egy helyen van leírva ...
Akit eddig nem büntetett meg rendőr azt max azért nem tette mert normális volt az ember és inkább nem akart kínlodani feljelentés írással. Viszont ha valakit megakarnak büntetni mert annyira vergődik és okoskodik a vezető, akkor így is úgyis meg tudják bírságolni ... főleg ha az ember arra hivatkozik, hogy "Én a KRESZ szerint GyAlOgOs vagyok", mert akkor meg KRESZ 21§-re kaphat 50.000 Ft bírságot mivel az úton száguldozik és a gyalogosnak a járdán a helye.
Tehát 3 opció van:
1) végre felfogják az emberek, hogy jogszabály alapján ezekhez is tartoznak kötelességek és szerez be hozzá bukósisakot, jogsit és biztosítást
2) kitart a mellett, hogy gyalogos és nem törődöm módon kockáztat és ha lebukik akkor magán kívül mindenkit hibáztatva vergődik
3) kitart a mellett, hogy gyalogos és mások testi épségét veszélyeztetve a járdán száguldozgatA legcivilizáltabb megoldás a 1) opció lenne, de sajnos manapság ez sokaknak már nem bejövős és egyszerűbb kockáztatni majd vergődni, ha lebukik
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Darth_Revan #21 üzenetére
Az 1-es opció már azzal bukik, hogy elkezdték a helyi vezetők megtűrni, így aztán már egyre több középiskolás is e-rollerezik, de pont ma láttam (először) lime-okat egy általános mellett is. Nem biztos, hogy a tanárok jöttek vele.
Szerintem kéne neki csinálni egy saját, külön kategóriát. -
Somatom
veterán
válasz Darth_Revan #21 üzenetére
Hmmmm.... Szóval, az ORFK kijelenti és ennyi? Erre a kijelentésre a biztosító megköti az SMKP kötelező felelősségbiztosítást? Erősen kétlem. Pedig, király lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Darth_Revan
veterán
Hát igen, sajnos sok biztosító is tévedésben van és ott is a "300W-ot nem éri el, akkor nem kell" baromság lebeg a szemük előtt ami pár éve terjedt el az emberek között.
Talán ez ideiglenesen megoldás, amíg a MABISZ is észre nem veszi, hogy tévedésben vannak a biztosítók és nem rúgja oldalba őket: [link]
1500 Ft/év szerintem olcsóbb mint a bírság és a remegés.Fred23: Lehet, hogy néhány helyen a vezetők azt mondták, hogy ne kössenek bele ebbe, csak ha muszáj, de attól még szabály az szabály és lehet, hogy V. kerületben nem érdekli a rendőröket, de lehet, hogy a IV. kerületben meg már töltik a csekket, főleg ha valamivel felhívja a figyelmüket (pl át megy a piroson vele).
A legbiztonságosabb és korrektebb megoldás a kötelező dolgok beszerzése és nem a remegés, hogy most olyan rendőr mellett mentem-e el aki lesz@rja vagy olyan mellett aki utánam jön és ellenőriz.
Főleg most, hogy fokozott ellenőrzés van elrendelve Budapestre meg Esztergomra bárkit, bármilyen ok nélkül megállíthatnak.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Darth_Revan #24 üzenetére
Az SMKP nem attól SMKP, hogy 250W -nál nagyobb teljesítményű, hanem attól, hogy SMKP típusbizonyítvánnyal rendelkezik. Erre köti meg a biztosító a biztosítást. Egy ORFK állásfoglalás ehhez nagyon kevés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Darth_Revan
veterán
Hát akkor be kell vinni a területileg illetékes közlekedési felügyelethez vizsgálatra, hogy megfelel-e a meghatározott műszaki feltételeknek ... bár amennyit bevittek eddig (szerintem kb 0), jó eséllyel a közlekedési felügyeletnél se tudnák mi a fene van és először pislognának, majd nevetnének ha valaki betolna egy "elektromos rollert" vagy egy "elektromos kerékpárt".
Legegyszerűbb az a fenti biztosító akit linkeltem. -
Kikike
tag
válasz Darth_Revan #21 üzenetére
Szia. Vitakoznék veled. Több elektromos rollerem is van és szerintem kerékpár (a nagyobb teljesítményű meg smk)
Persze egyetértek, hogy nevesíteni kell a kreszben, mert az egy dolog, hogy itt a fórumon elvitatatkozunk arról, hogy ez mégis mi a fene valójában, de rendőrrel én se szívesen vitáznék. -
=Mentor=
őstag
Ha eddig nem rendeltetek akkor most még egy ok: Egy 50 dollár értékű okospumpát adnak hozzá ajándékba! Ha ezt tudom, akkor kivárok a rendeléssel...
#19Gerasz Itt egy nagyon részletes teszt, ebből idéznék "Sík úton, átlagos súlyú vezetővel (70-75 kg) hozza a specifikáció szerinti 25 km-es hatótávot" De az való igaz, hogy nagyobb testsúlynál, emelkedőkkel tarkítva jelentősen csökkenthet a hatótáv.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
-
Ed_007
aktív tag
Azért furcsa, hogy nincsen általános érvényű szabályozás rá.
Ha majd bejön az elektromos görkorcsolya, meg az (evezőszerű mozgással) kézzel is hajtható közlekedési eszköz, majd az elektromos rásegítésű lovaskocsi stb., akkor ezekre mind külön jogszabálykiegészítés kell, mert különben törvényen kívüliként úgy közlekednek, ahogyan akarnak?
-
Somatom
veterán
Mi az, hogy majd ha bejön? Olyan elmebeteg villanyszerkezeteket látok az utakon, hogy csak lesek. Gördeszka, középen egyetlen, széles kerékkel. Műanyag, fogantyús táska, oldalán két, kihajtható lábtartóval, a táskából alul kilógó kerék. Vagy, ott van a Segway. Az egyik tengelyén sem kormányzott (mivel csak egy van neki).
Nesze jogalkotó, alkoss szabályt![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bog
HÁZIGAZDA
Rendelt valaki? Megérkezett? Milyen? (tesztcuccc nem jött )
Most viszont az N2-t is olcsón adják 350 wattos motorral, érdekelne, hogy a minősége milyen, mert írnánk róla, de ajánlgatnék olyat, ami nagyon gagyi.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elemlámpa, zseblámpa
- Politika
- Telekom mobilszolgáltatások
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Háztartási gépek
- Milyen TV-t vegyek?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- ÚJ Független Apple iPhone 15 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- ÚJ bontatlan aktiválatlan Apple iPhone 15 256GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- AKCIÓ Új Bontatlan 2023 MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19 16GB/512GB Magyar billent Azonnal Átvehető Deák.
- ÚJ Független Apple iPhone 15 Plus 128GB és 256GB Black ! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- teljesen ÚJ bontatlan Apple iPhone 15 Pro 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA