- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
ph A szokatlan külsejű CineBeam Q képes a 4K felbontás megjelenítésére.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ste
addikt
Elég sok műveletet kell ennek a Hydrának végrehajtania. Vajon mennyire fog ez a rendszer teljesítményére negatívan hatni?
-
ZewaDeluxe
tag
Abu!
Kíváncsiak lennénk a személyes véleményedre ezzel a dologgal kapcsolatban...
Az, hogy az MSI (is) pénzt fektet ebbe a fejlesztésbe, ill. gyártásba, az persze valamelyest jelzi, hogy komoly szereplők veszik komolyan az elgondolásban búvó lehetőségeket...
TE hogyan látod?
[ Szerkesztve ]
-
antikomcsi
veterán
válasz ZewaDeluxe #2 üzenetére
Ne beszélj többes számban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ZewaDeluxe #2 üzenetére
Szerintem életképes a dolog, de sok buktatója van. A Lucid egyedül nem lesz képes ezt megoldani, szükség van az AMD és az NV közbenjárására. Ha jól tudom az AMD már kapcsolatban is van a céggel. Ettől függetlenül megvárnám az első eredményeket.
Bizonyos szempontból viszont az AFR hosszútávon nem megoldás. Lehet mondani, hogy egyszerű és kvázi hatékony, de két GPU-ig megfelelő az input lag. Maximum egy harmadik GPU még mehet, de a negyediknél, már sokáig tart a párhuzamos képszámítás. Nem fog akadni a játék, de eltolódik az idősík. Értsd lősz az emberre, de a valóságban már nincs ott, csak te látod ott a monitoron, mert késik a feldolgozás. Az AFR szigorúan két GPU-ig életképes eljárás. A harmadiknál már előjönnek a parák. Mondjuk az is kérdés, hogy minek két GPU-nál több, de most elméleti szinten engedjük meg magunknak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
jerry311
nagyúr
Amgí csak GPU-ként gondolsz rá, addig tényleg minek? De ha már fizikát számol a harmadik, ne adj isten 2 video + 2 fizikai számításokat végző szörnyeteg...
Mindent el tudok képzelni, azt is ami nincsMondjuk továbbra is fenntartom a kérdést, hogy vajon mekkora lag-ja lesz ennek?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha már fizikára megy a harmadik GPU, akkor az annyira nem para, mert az AFR két GPU-ra van kiosztva. Ennek meg nem lesz lagja, hiszen párhuzamosan dolgozik az objektumokon. Persze nyilván a Frame buffer összeillesztése idő lesz, de a nyert sebességhez képest az nem sok.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MODERÁTOR
Ne haragudj, de ezen nagyot röhögtem;
"Értsd lősz az emberre, de a valóságban már nincs ott, csak te látod ott a monitoron"
Nem valóságshow-val játszadozunk.
A virtuális lelövendő emberke a köztes űrben lebeg, amikor már nincsen se a merevlemezen, elhagyta a központi és grafikus memóriát is, megy egy másik univerzum fele, mi meg csak a szellemképét látjuk a képernyőn kivetülve.<-ƘƘ->
-
G.A.
aktív tag
Remélem jól fog működni.
Már csak az érdekelne még, hogy a kis chipbe raktak e energia menedzsmentet? Mármint, hogy ha nem kellenek, lekapcsolja e a nem használt GPUkat? Pl filmnézés, netezés közben...
GA
-
Kr/\toS
senior tag
Szerintem mivel az eljárás risc alapú, életképesnek hangzik a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz hibavissza #15 üzenetére
Akkor sem vagy ott ha játszol, egy virtuális személyt irányítasz egy virtuális térben. A valóságban, mert itt a kulcsszó, ott üldögélsz a székedben, nem akarnak lelőni és nem is menekülsz a golyók elől.
<-ƘƘ->
-
twollah
nagyúr
Remelem eletkepes lesz a megoldas.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan ez a lényege a feladatmegosztás, nem pedig az AFR eltolt számítási szisztémája. Nincs baj az AFR-re amíg két GPU van befogva, de felette, már jön egy olyan elméleti dolog, amiket nem lehet kezelni (input-lag).
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A teszteken az input-lag nem látszik csak a nagyobb FPS.
Én úgy gondolom, hogy AFR-ben maximum 3 GPU, ami használható, de ez is már szódával. Egyébként 3D mark rekordokat dönteni nagyszerű a 4 kari.
A 2 GPU természetesen még rendben van.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tenken
őstag
Ezek szerint akkor azt mondod, hogy teszem azt egy lan party-n gyakorlatilag hátrányban van az akinek ilyen überdurva 4GPU-s cf vagy sli konfigja van a legdurvább CPU mellett is egy viszonylag magas folyamatos fps-t produkáló 1 gpu-s megfelelő cpu-s optimális konfiggal szemben? Most az az adott megfelelően magas fps, nem feltétlenül kell ugyanazon felbontás mellett kipréselődjön, de remélem érted a dilemmát amire célozni próbálok...
[ Szerkesztve ]
"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
dabadab
titán
Igen, mondjuk 4 GPU-nal es 60 Hz-es kepfrissitesnel kap pluszban 50 ms csuszast, ennyivel kesobb latja azt, amit az egy GPU-s, es persze igy ezt elveszti reakcioidoben.
Nem vagyok egy gamer, szoval arrol nem tudok nyilatkozni, hogy ez mennyire szamit[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a LAN az függ a hálózattól is, de ha nem vesszük figyelembe ezt a tényezőt, akkor igen. időhátrányba vannak. 2 GPU-nál ez még nem észrevehető (főleg azért, mert a DX is két frame-re van szabva), de négynél, már 3 frame késés van, így érdemes a fej elé célozni, ha headshot kell.
dabadab: a gémerek a 240 és a 250 FPS között is látnak eltérést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az igazság az, hogy a legtöbb játékban a CPU nem hajt ki három vagy négy GPU-t. Gyanítom az Input lag, azért nem kapott eddig nagyobb hírverést, mert abból a négy GPU-ból az esetek többségében kettő pihen. Nyilván itt szerepet játszik az is, hogy a 4 GPU-s rendszerek többnyire csúcskártyákkal vannak szerelve. Ha valaki bepróbálna 4 HD 4650 például, akkor az észrevehető csúszást eredményezne erős CPU megléte esetén.
A CS az elbaszott motorra épül. Ott igazából nem a konfig számított hanem az FPS, minél több volt, annál nagyobbat ugrottál. Fel lehet hozni tapasztalatként, de a probléma szoftveres.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tenken
őstag
Óóó, akkor ezek a multiGPU-k úgy mennek, hogy akkor kapcsolódik be a melóba a következő amikor az addig dolgozó bedobná a törölközőt? Vagyis a 4 mag arra jó, hogy a grafikus "potenciál" semmi esetre se legyen a szűk keresztmetszet?
Sorry minenki hogy itt szétoffolom a topikot, de nekem nagyon nem volt idáig világos mi fán teremnek ezek a dolgok...
[ Szerkesztve ]
"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
v.tom
őstag
Hát, nem tudom, hogy ez miként működik pontosan. Nálam ezt egyszerűen a hűtésük felpörgésén szoktam vizsgálni. A második kártya ventijét igen ritkán hallom tekerni...
Hát, azért mondjuk 4 db rv770 mellé nem tudok így kapásból mondani olyan játékot, ami megizzasztaná őket. Arról nem is szólva, hogy ha valami meg is izzasztaná, akkor ott már közbe fog jönni cpu is, mint küszöb valószínűleg.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Gondolom nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy objektumokat lehagy a gpu-knak kiküldött adatokból, s valami kulcsszínnel helyettesíti a területet... majd a végén minden képből kulcsszín szerint kivágja (mint az overlay), hogy mik kerüljenek a végleges framebe. Ha párhuzamosan kezeli a kártyákat, akkor lehet belefér a 2 képkocka idejébe minden adat, gondolom nem egymás után másolgatja a végleges framebe az összes kártya képét, hanem a fő kártya framejére szépen egy körben behúzza mindenkitől a pixeleket.
mondjuk, ha 0 a kulcsszín értéke, akkor
[a(x,y) OR b(x,y) OR c(x,y) OR d(x,y)] ->megvan a teljes képkocka egy lépésben, mert így minden a helyére kerül
Ha ( ( ( a(x,y) OR b(x,y) ) OR c(x,y) ) OR d(x,y)), akkor 3 lépésben jön össze a tartalom, de ez semmivel sem jobb, csak lassabb, mint az előző
(a terheléselosztás pedig úgy játszik, hogy ugyanolyan fps-sel menjen minden résztvevő, hogy össze tudja rakni a képet -> valami fps limit is lehet, pl. vsync... de így durva grafikával is tartani tudná)
[ Szerkesztve ]
-
Tolkarius
tag
aha, király... csak nem értem de azért biztos jó
-
Tenken
őstag
Kicsit rápihenve a hallottakra felmerült bennem, hogy:
akkor ennél a hidránál esetleg értelme lenne már gyengébb gpu-kat is többszörözni, anélkül hogy "input-lag" lenne?
Meg akkor ez a chip mennyire fog izzadni ha nagyon túráztatva lesz?"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
Mach5
aktív tag
Hellótok! Ha valaki vesz 3db kártyát akkor kb. hány százalékal lesz gyorsabb mintha "csak" kettő menne benne?
-
félisten
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Citizen
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- E-roller topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- KFA2 GeForce RTX 3050 EX OC 8GB GDDR6 Videokártya - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- GIGABYTE RTX 3070 8GB GDDR6 AORUS MATER Eladó! 130.000.-
- Manli GeForce RTX 3070 8GB GDDR6 Videokártya!