Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Azt gondoltam, hogy a SUV/Crossover kategoria eltunik majd a kifejezetten elektromos autonak tervezett modelleknel, mert jellemzoen komony extrafogyasztast von magaval ez a forma.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Kinder #1 üzenetére

    Hosszabb tavon azert hatranyt is jelent majd hogy tobb markat es akar markankent eltero tipusokat gyartanak, ha azok kozott van atfedes. Az extra marketing koltseg, extra logisztika, gyartas, tervezes, sok sok millio euro extra kiadas a varhatoan erosen zsugorodo autopiacon nem idealis. Szukiteni kellene a palettan, es vagy felretenni pl. a Skoda/Seat markaneveket, vagy szetszorni a modelleket kozottuk. Skoda kaphatna a mini es also-kozep kategoriat, a seat egy sportos, a vw a kozep-felso az audi a premium modelt. A regi tulburjanzo modelvalasztek nem lesz fenntarthato ha atternek mondjuk 15 even belul csak elektromos meghatjasra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz LurkerSheik #9 üzenetére

    Azok a modellek egy az egybe johetnek, vagy szukseg van atalakitasra az eltero Kinai/Azsiai es Europai szabvanyok, szigorubb torestesztek miatt?

    k-adi:
    Szerintem a Nio fele BaaS lehet a jovoje az elektromos autoknak, csak most sok autogyar meg a sajat utjat jarja.

    A nagy motorkerekpar gyartok egy resze Azsiaban mar a kozos szabvanyos akkupack hive, de a Szingapuri Gogoro vagy a vele valamilyen kapcsolatban allo Europai TIER BaaS megoldasa is tetszik. Jo lenne teljes kompatibilitas

    Erdekes lesz majd az e-robogok es Twizy/AMI fele negykereku jarmuvek harca is, illetve hogy az utobbiak le tudnak-e nyulni piacot a miniautoktol. A valodi e-autok piacan szerintem a Tesla "Model 2" erkezeseig nem lesz arharc.

    Izgalmas jovo elott alunk, atalakulhat komolyan a kozlekedes, de nem biztos hogy a klasszikus szemelyauto kategoria kerul ki gyoztesen. A lightos elektromos biciklik, robogok, quadro/triciklik elott fenyes jovo all a helyi kozlekedesben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz adlersson #14 üzenetére

    En ketfele bontanam az elonyoket:

    Szabvanyositott akkupackok:
    A cserelheto kompatibilis akkumulatorok fejlesztese olcsobb, mert megoszlik a koltseg.
    Az ujrahasznositas is egyszerubb, mert nem kell 82 fele egyedi akkupack szetszereleset megtanulni/megtanitani, mindegyikre specializalodni, raadasul ha nincsenek ilyen cegek, vagy draga, gazdasagtalan mukodtetni azokat, az autogyarak nyakaban marad egy szukseges rossz tevekenyseg, ami az autok araban fog lecsapodni.
    Mivel sokkal nagyobb volumenben gyartanak sorozatban, a gyartasi koltsege is olcsobb lenne.
    Ha egy autogyar nem akar sajat akkugyarat is epiteni, uzemeltetni, egy ilyen szabvanyos megoldassal nem csak sok penzt sporol meg, de a beszallitokat versenyeztetheti, illetve ha shit happens, valthat masik beszallitora, akar ideiglenesen is.

    BaaS:
    A BaaS megadja a tankolas gyorsasagat, ami mindig hatranya lesz a tobbi elektromos autonak. Persze egy motornal ez joval egyszerubb muvelet, de a Nional is epp csak elkezdodott az egesz, igy van boven ter a technologia fejlesztesere. Lesz ez meg egyszerubb, meg olcsobb, meg gyorsabb.

    A BaaS csak akkor nem lesz sikeres, ha nem lesz gazdasagos, mert tulzottan mohoak lesznek a kozremukodo cegek. Amugy tekintheto egy alternativ toltesi modnak, mert ugyanugy toltheto otthon is, vagy barhol akarmilyen gyorstoltovel, es a csere csak opcionalis megoldas.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz <Adamsky> #16 üzenetére

    Igen, az akku mennyisege egy onmagat erosito csapda. Az nagyobb hatokorhoz kell a tobb akku, de a tobb akku nehezebb, ami csokkenti a hatotavot es szukseg van erosebb karosszeriara, erosebb fekekre, vagy epp helyre, amivel meg jobban no a suly, no a legellenallas, meg jobban csokken a hatotav, tehat meg tobb akku kellene. Az egesznek az arnovelo hatasarol, vagy az extra fogyasztasrol nem is beszelve

    Ezert is gondolom azt, hogy a jovo kozlekedeseben a jelenlegi szemelyautoknak kisebb szerepe lesz. Sokaknak anyagi csodot jelent (majd) elektromos autot venni es kozben kompromisszumot is. Talan noni fog azok szama, akik lemondanak a szemelyautorol, vagy lecserelik Citroen AMI szeru megoldasokra. A magas arak mar jol lathatoan terelik az early adoptereket a kisebb autok fele. Szinte mindenki lead valamit a korabbi igenyeibol, tehat eleg a kisebb utaster, kisebb csomagter, nem kell hogy irigyelje a szomszed a kinezetet. Nyaralni meg mennek repulovel, busszal, vonattal, berelt autoval, vagy epp valamilyen telekocsis megoldassal.

    Azt is el tudom kepzelni, hogy a torestesztek nem hogy nem lesznek szigorubbak, de talan meg megengedobbek is lesznek, vagy a vasarlok kenyszerbol lemondananak az 5 csillagos torestesztrol, mert nem hatekony elektromos tankokat hasznalni. Ebben az onvezetes behozasanak is komoly szerepe lesz, mert ha egyre tobb biztonsagosabban vezeto onvezeto auto lesz az utakon, es nem tortennek balesetek, nem lesz szukseg nagy, nehez autokra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #21 üzenetére

    Sokat szamit, hogy a Teslakban nincs lebutitva, legyengitve a meghajtas, vegsebesseg, gyorsulas, sot meg a hatotav sem. A Teslanal jol tudjak, hogy mivel fogjak meg a tobbsegeben ferfi vasarlot. Meg persze most meg nagyon az elejen vagyunk az atallasnak, igy foleg a penzesebbek vasarlasait latjuk. Ezekbol nem lehet meg semmit sem josolni a jovore nezve. Kell meg par ev es persze nem a gazdagabb orszagok vasarlasi szokasait kell figyelni.

    Amugy a Kinai gigafactoryt nagyon gyorsan felhuztak es gondolom annyi esze volt Musknak, hogy rajta tartotta a szemet jopar epiteszmernok a kivitelezesen. Ilyen gazdasagi helyzetben, nagyobb munkanelkuliseg, megrendelesek nelkul maradt cegek mellett szerintem Nemetorszagban is hamar felepul majd a Tesla gyara.

    Az viszont ketsegtelen, hogy joval tobb gyarra lenne szuksege a Teslanak, hogy szoba johessen az emlegetett Model 2. Vagy par modelt le kell passzolnia (amugy is sok egyforma modelljuk van). A Cybertruckot Europaba talan nem is hozhatjak, bar ezt csak feltetelezem, mert haszonjarmukent elkepzelheto hogy belefer a szabalyokba. Annyit szerintem itt nem fognak rendelni, hogy megerje helyben gyartani.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz pilóta #23 üzenetére

    Valoszinuleg eleg sok penzet el is viszi azoknak a gyartoknak akiknek tulburjanzo modellstrukturaja van.

    Az S, 3, X, Y kozott eleg kicsi a kulonbseg meretben csomagtartoban, kinezetben. Nincs se kis autojuk, se kombijuk, meg a SUV-juk sem nez ki SUV-nak. Foleg az ar es aprosagok dontenek az egyik vagy masik mellett. Ha csak a Model 3-at es egyet a masik harombol tartananak meg, valoszinuleg ugyanolyan eladasokat produkalnanak. Szoval mas gyartonal tenyleg joval tobb model van, de azoknak a nagy resze markansan, funkcionalisan eltero.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Lenry #27 üzenetére

    Raadasul Nemetorszagban az egyik legkedveltebb formatum, es nem csak a praktikussaga miatt, de valahogy az elmult 10 evben egesz elegans, neha meg sportos dizajnt is kaptak. Neha meg az also-kozep kategorias kombik is ugy neznek ki, mintha egy szinttel fentebb lennenek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Hozzászólok Aktív témák