Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
ukornel
aktív tag
válasz
Menthirist #55 üzenetére
"Jah értem, akkor is átkozottul pocsékul jöttek ki belőle, jah nem."
Nem jöttek ki belőle pocsékul, de ha az volt a cél, hogy a vetélytársat kiszorítsák, nos, akkor azt nem érték el. Ezért most a jó profit helyett a még jobb profitot választották.
-
Lackooo84
nagyúr
Most akkor 16nm vagy 14nm?
Amúgy 1080/60fps rulez!! A négykát meg tolják fel abba a szűk.....
-
-
ukornel
aktív tag
válasz
Menthirist #48 üzenetére
"mást érzünk kompromisszum alatt. Nekem az jóval könnyebben felvállalható kompromisszum, ha nem hiperrealisztikus grafikát próbálnak elérni, de megvan a 60 fps mint az, hogy +10% textúra minőségért vagy világításért csak 30 fps-em legyen."
Valószínűleg mindenki mást ért a kompromisszum alatt. A konzolgyártók -gondolom alapos megfontolás után- úgy döntöttek, hogy a 30FPS olyan kompromisszum, amit ennyi pénzért szívesen bevállalnak sokan: még ha nem is lelkesednek érte, de úgysem érzik túl nagynak érte az összeget a felhasználók. Az eladások azt mutatják, hogy a gyártók jól számítottak.
"a fenti mondat már ott gáncsolódik nálam, hogy a 30 fps és a kompromisszummentesség kizárja számomra egymást."
Mínusz 1 vásárló. Vagy félmillió? Tök mindegy! A konzolokat sok tízmilliós volumenben adják el, miközben a VGA piac egyre szűkül.
A konzolgyártók a saját nyereségességük szempontjából máshol -pl neked jobban tetsző- szinten is megköthetnék a kompromisszumot teljesítményben. Ezzel csak az lenne a baj, hogy ez máris nem mondjuk 50millió, hanem (per has) 8milliós darabszámot jelentene. Ez katasztrófát jelentene a konzolokra érkező tartalom nyereségessége szempontjából.
#51
"kicsit nagyobb áldozatot kellett volna hoznia a sony-nak és az ms-nek, hasonlóan mint hajdanán. Adjanak ki egy ütős cuccot, és vállalják hogy az első perctől még nem feltétlen gazdaságos, a szoftverekkel és az ökoszisztémával tehetik azzá. Később pedig maga a hardver is azzá válik."Ezt azért nem gondolhatod komolyan... Egyszer volt Budán kutyavásár.
Nem tudom, hogy azt a kockázatos üzleti modellt miért vállalták be anno, talán a versenytárs kiszorítása miatt. Mára megbékéltek azzal, hogy ez nem megy erőből, nem éri meg. Inkább a biztos haszonra mennek, a felhasználók meg sírhatnak, hogy nincs ingyen ebéd, vagy hogy is szokták mondani... -
Értem, akkor nyomassátok még magasabbra, elég akkor már a 23 is, úgy az igazán cinematic. De akkor még egyszer ne jöjjön nekem semelyikőtök azzal, hogy olyan grafikai opciókat kapcsolunk már be pc-n, aminek alig van jelentősége, mert mozgóképen nem látni a hatását. Majd akkor belinkelem ezt a cáfolhatatlan érvedet.
-
Cathulhu
addikt
válasz
Menthirist #51 üzenetére
ez elérhetetlen vágyálom még mindig.
Marmint kinek? Nekem pl meg PCn sem hianyzik, inkabb emelek az arnyekolason, felbontason, effekt minosegen, a 60 fps meg pont nem erdekel. Te mantrazod ezt, mintha ez lenne az univerzalisan elfogadott merce.
-
nincs itt semmi keresztes háború. Elmondtam az igényeimet (amivel mellesleg nem vagyok egyedül, különösen nem pc oldalon), elmondtam mi kellene ahhoz, hogy fontolóra vegyem a ps4 pro-t.
"Nehéz elfogadni, hogy a szebb grafika miatt nem érdekli őket a 60 FPS?"
Inkább úgy gondolom, a vásárlók nem kapták meg a lehetőséget legalább a döntésre. Ugyanis minden egyes remastered játéknál amit az emberek nagyon csíptek 30 fps-es időkben is, külön kiemelik a legtöbben hogy mennyire remek is 60-ban játszani. Ráadásul szerinted mit tudna a legtöbb ember megkülönböztetni? Ha nem soft shadow van végig vagy kisebb sampling mellett van az SSAO, vagy azt hogy 30 vagy 60 fps-ről van szó. Vannak amik nagyon hozzátesznek az élményhez és a látványhoz, vannak amik kevésbé. Várhatóan lehetne megfelelő kompromisszumot kötni, ha nem kényelmesedtek volna bele a 30 fps-es kamuzásukba.Az hogy én mennyit költöttem a gépemre és milyen okból, totálisan irreleváns, és abszolút nincs közöd hozzá. A GTA5-ös húzásod azért is nagyon inog, mert egyrészt még a redux változat is gyönyörűen megy stabil 60-nal, ha pedig arra gondolsz hogy minden advanced dolgot is kihúzni maxig, nos ezt miért nem hasonlítod össze akkor a jó esetben is high ps4 verzióval? Minden gépet le lehet terhelni olyan szintre, hogy akár a fullhd-t se bírja, csak az a nagyon nem mindegy hogy mekkora terhelés után dobja be a törölközőt.
Az hogy én mennyi pénzt adtam ki a gépemre, azt mutatja hogy mennyit vagyok hajlandó adni extrán azért, hogy az átlagosnál jóval magasabb igényeimet (nem, nem csak az 1080p 60 fps-ről van szó hanem a magasabb felbontás és magasabb frissítés lehetőségéről is) kielégítsem."Törj ki egy kicsit a kis burkodból, nem csak a betonstabil 60FPS létezik."
Pontosan erről beszélek, hogy nem hogy nem csak a betonstabil 60 fps létezik, hanem hogy konzolon sokszor ez elérhetetlen vágyálom még mindig."Az emberek nagyobbik része pont lesz@rja"
Lásd megint remake-elt verziók fogadtatását 60 fps-en. Nem szarják le, csak legtöbbször nem tehetnek semmit. Amikor adott akkor azt baromi jó néven veszik, amikor meg nem, akkor mit tehetnek? Megelégednek azzal amit kaptak.Az végképp nem számít ide hogy ki milyen régi játékokkal is játszik. Azt hiszed te vagy olyan kuriózum csak hogy az elmúlt 20-25 év mindenféle játékával játszik?
A steam hardware survey pedig azért becsapós, mert opcionális (értsd, az küldi be aki akarja), összevon kártyákat (az R9 200 series pl többféle kártya lehet), nem jelenít meg külön sli adatokat, és tartalmaz rengeteg notin időnként játszó casual játékost, illetve olyanokat akik ps4 mellett tartanak pl egy notit netezésre. És nyilván egy PS4 ÉS egy noti azért már nem kis összeg általában. Mert ugye valójában ehhez kell mérni, hisz sok ps4 usernek eleve van valamilyen pc-je mellette hogy meg tudja azokat a dolgokat is csinálni, amire a ps4 nem alkalmas, és telefonon nem kényelmes.
"de elhiheted, hogy nem adnának el több 10 millió konzolt, ha ennél jóval drágább lenne"
Nem kell drágábbnak lennie, hanem kicsit nagyobb áldozatot kellett volna hoznia a sony-nak és az ms-nek, hasonlóan mint hajdanán. Adjanak ki egy ütős cuccot, és vállalják hogy az első perctől még nem feltétlen gazdaságos, a szoftverekkel és az ökoszisztémával tehetik azzá. Később pedig maga a hardver is azzá válik. Ez jó volt a játékosoknak, jó volt az ökoszisztémájuknak már 10 évvel ezelőtt is.Godlike79: az a baj hogy xboxon már az ökoszisztéma sem annyira vonzó.
-
VirsLee
őstag
válasz
Menthirist #46 üzenetére
Nagyon komoly ez a Te kis keresztes háborúd. Nehéz elfogadni, hogy a szebb grafika miatt nem érdekli őket a 60 FPS? Kompromisszumot kötöttek, a jobb grafikát választották, nem a 60 FPS-t. Könnyebben eladható, mint egy olyan dolog, amit gyakorlatilag otthon mérni sem tudsz...
Amúgy, ha már itt tartunk, milyen érzés az, hogy elköltöttél cirka 1600$-t perifériák nélkül egy gépre és nem tudod kimaxolva játszani a GTAV-t, 1080p60 mellett? Nem kellene azért fikázni több 10 millió embert, mert 400$ mellett nagyobb kompromisszumra is hajlandó, mint Te
Törj ki egy kicsit a kis burkodból, nem csak a betonstabil 60FPS létezik. Az emberek nagyobbik része pont lesz@rja. Valamiért Te sem vettél még egy 250e forintos kártyát, szóval annyira neked se fontos, hogy ne köss kompromisszumot.
Egyébként nekem is van egy új kártyám (RX480) és nemrég vettem meg a Shadow of Mordort és nagyon szép FullHD ultra beállításon, de attól még egy amiga vagy nintendo emulátorral is el tudok szórakozni
Tudod, játék
A Te igényed az FPS számlálásra egy viszonylag szűknek nevezhető rétegigény.
Megnéztem a kedvedért a Steam statisztikát, AMD nem igazán tud eladni drága kártyákat, így a 980,980Ti,1080,780,680,780Ti,1070 kártyákat néztem, ezek együttesen 4.26%-ot tesznek ki. Adj hozzá valamit az AMD miatt, legyen mondjuk 6%-a a teljes felhasználóknak, aki hajlandó egy konzol árát kifizetni egy kártyára. Tudom, hogy ez nem jelent semmit önmagában, de elhiheted, hogy nem adnának el több 10 millió konzolt, ha ennél jóval drágább lenne. Nézd meg a drága PS3 milyen nehezen startolt...
-
kriszpontaz
veterán
válasz
Menthirist #48 üzenetére
Majd az XBOX Scorpio....
-
"és bízhatsz benne, hogy a modern játékok még egy pár évig kompromisszummentesen fussanak FHD-n"
mást érzünk kompromisszum alatt. Nekem az jóval könnyebben felvállalható kompromisszum, ha nem hiperrealisztikus grafikát próbálnak elérni, de megvan a 60 fps mint az, hogy +10% textúra minőségért vagy világításért csak 30 fps-em legyen. De még nem is lenne akkora gond, ha konkértan a 2x erősebb Pro tudná stabilan hozni ezt. Akkor azt mondhatnám hogy legalább a pro hozza, amit elvárok tőle. De még a még egyszer hangsúlyozom kétszer olyan teljesítményű pro sem garantálja a 60-at. Szóval ez a fenti mondat már ott gáncsolódik nálam, hogy a 30 fps és a kompromisszummentesség kizárja számomra egymást.
-
ukornel
aktív tag
válasz
Menthirist #44 üzenetére
"ez pc oldalon nem új igény, nem most jelent meg, hanem már sok éve"
Azt írtam, hogy az igények gyorsabban fejlődtek, minta a hardver, és ez tény - viszont rossz helyre tettem a hangsúlyt. Inkább azt kellett volna írnom, hogy a hardverek lassabban fejlődtek, mint az igények.
Nem irreális elvárás a 60fps, a modern megvilágítás, árnyékolás, a realisztikus arc stb. Az viszont irreális elvárás, hogy ez úgy fusson 100ezerért, mint az álom. A konzol áráért ma valamelyik középkategóriás VGA-t veheted meg, és bízhatsz benne, hogy a modern játékok még egy pár évig kompromisszummentesen fussanak FHD-n. Egy komplett konzol költsége ebbe természetesen nem fér bele - irreális elvárás a gyártók felé, hogy újra évekig masszív veszteséggel árulják."Ezt a generációt az első pillanattól sem tartósra szánták."
Van egy olyan érzésem, hogy a "kimaradt" 20nm-es node miatti kényszermegoldás volt ez a generáció. Ilyen értelemben tényleg nem szánták tartósra, hanem azzal számoltak, hogy ha adott végre a gyártástechnológia, akkor nem csak a slim kiadásokra fordítják majd azt, hanem erősebb modellekre is.
-
Nyilván nem kell elmagyaráznom hogy miért nem célszerű egy célhardver árát egy bővíthető többcélú eszközével összehasonlítani. De már évekkel ezelőtt, nem ultra high end rendszer mellett is 60 fps-sel játszottam, max nem ultra beállítások mellett, de mint említettem, adva van a kompromisszum lehetősége is, főleg hogy most sem egyenlő a ps4 grafikai beállítása a pc-s ultrával. Ugyanakkor nézd meg, milyen érvekkel mentegetőznek a cégek, a kedvencem pl a "cinematic experience". Bullsh*t a javából.
"a hardver közeli kódolás nem képes Tflopsokat teremteni a levegőből."
Pont hogy a konzolosok szokták előadni hogy még ez a hardver sincs jórészt kihasználva. Akkor most sok vagy kevés ez a hardver?Ha 2016-ban irreális elvárás az 1080p 60 fps mellett egy megfizethető rendszeren, akkor kirohanok a világból. A következő lépés megint az lesz, hogy a fullhd is felesleges, mert nem lát az ember különbséget?
-
Yutani
nagyúr
válasz
Menthirist #44 üzenetére
Akkor most nézd meg, hogy milyen hardver kell PC-n az általad preferált szint eléréséhez, és csodálkozz rá, hogy annak töredékéért miért nem hozza azt még a PS4 Pro sem. Nem kell egyetemi diploma ahhoz, hogy belássa az ember. A fix hardver pedig nem váltja meg a világot, ha a nyers ereje nem elegendő ahhoz, amit az enthusiast gamer elvár; a hardver közeli kódolás nem képes Tflopsokat teremteni a levegőből.
Irreálisak az elvárásaitok egy gamer PC-hez képest olcsó konzoltól, ez a helyzet. És ez nem az AMD hibája, mivel senki nem tudná ezt nektek ennyi pénzért biztosítani. Nincs titkos csodafegyver a gyártók tarsolyában olcsón.
-
jóval gyorsabban? ez pc oldalon nem új igény, nem most jelent meg, hanem már sok éve. PC-n az azt igénylők már 120 és 144 hz-eken tolják. A 4k igen, jóval újabb igény, és ott nem is lenne bajom ha azt csak 30-al tudná (még a jelenlegi nem natív, csupán felskálázott esetében is), ha tudná a fix 60-at. Most ott tartunk mégis, hogy adva van egy új, erősebb ps4, 2016 van, és még mindig nem bírják a garantált 60-at. Már évekkel ezelőtt sem volt számomra elfogadható a 30, és továbbra sem lesz az. De legalább első perctől kb nyereséges számukra a gyártás, nem úgy mint az előző konzol generációnál ahol azért beletellett nem kis időbe amíg átfordult. Ezt a generációt az első pillanattól sem tartósra szánták.
-
ukornel
aktív tag
válasz
Menthirist #42 üzenetére
Értem amit mondasz. A helyzet az, hogy jóval gyorsabban emelkedtek az igények (fix 60@1080, sőt, a nyakunkon a 4K, fotorealisztikus-közeli grafikai effektek, fejlett AI, toronyóra lánccal stb), mint amennyit a hardverek fejlődése megfizethető árfekvésben biztosítani képes. A minőségi kód szintén drága. Ez a realitás.
-
nem hardverben gondolkodok, hanem eredményben. Van egy eredmény amit elvárok (1080p 60 fps), amit vagy szoftveresen vagy hardveresen oldjanak meg. Mivel általában egyszerűbb favágó módszerrel hardverből megoldani mint minőségi kódot készíteni vagy kompromisszumokat kötni, így igen, az ember inkább a hardver erejéből várja a megoldást. Sajnos itt az sincs garantálva. A nap végén az marad az eredmény, hogy amit elvárnék, azt jó eséllyel képtelen teljesíteni a ps4 pro.
-
ukornel
aktív tag
"Azt viszont sosem értettem, hogy miért lepődnek meg emberek azon, hogy kizárólag profitszerzés céljából létrehozott cégeknek valóban a profit a legfontosabb."
+1
Én még azt is erőst furcsállom, hogy emberek tömegei háborodnak föl azon, hogy egy cirka 100ezres gép nem viszi 60 FPS-sel 1080p-ben a korszerű grafikájú játékokat.#23 Menthirist
"amikor emberek konkrétan szenteknek állítják be őket amiatt, hogy ilyen teljesítményű gép egyáltalán megszületik ennyi pénzből, és áldassék a nevük emiatt. És egyébként sem kell ennél jobb, teljességgel felesleges."Szerintem nem arról van szó, hogy ne kellene ennél jobb, vagy feleslegesebb lenne az erősebb vas. Itt az a lényeg, hogy olyan volument kell eladni a konzolgyártónak, hogy a stúdióknak megérje fejleszteni rájuk, kutatni az optimalizációs lehetőségeket, és jó húzócímeket szállítani. Máskülönben megette a fene az egészet. Ott van a hiba szerintem, hogy csak a hardverben gondolkodsz - a szoftver legalább olyan fontos. A sok és jó minőségű szoftverhez pedig az kell, hogy irtózatos mennyiséget adjanak el a hardverből. Ehhez bizony alacsony árak kellenek.
-
Yutani
nagyúr
válasz
kriszpontaz #38 üzenetére
Alapjáték + Season Pass, és még is van a $120.
-
Yutani
nagyúr
Miután mindenki leszarozta a konzolokat, egy témába vágó hsz: jó hír, hogy van az AMD-nek is már TSMC 16FF+ terméke, amiben GPU is van, mert így vátható, hogy GPU-t is fognak itt gyártatni (Polaris rev.2, Vega?), és nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezen a technológián hogyan fog majd az teljesíteni.
-
Peat;)
veterán
válasz
Menthirist #34 üzenetére
Ja csak ha közben pár emberes brigádok olyan "indie" játékokat raknak össze mint a The Vanishing of Ethan Carter. Az igazság nyilván nem fehér és nem fekete, én pl. a magam részéről ennyire nem tenném le a voksomat arra hogy a fejlesztés lett bonyolultabb annyival. Már minden nagy kiadónak ott van a "grafikus motorja" amit csak használni kell, a kicsiknek meg ott a tömérdek elérhető. A nagyobb költségelem inkább az hogy a kiadók valószínűleg össze vissza átdolgoztatják a címeket amiből mi sokat nem látunk, csak egy végső terméket amiben beépített dlc helyek vannak és bugyutaság mint pl. élő színészek kölcsönzése ami drága is valószínű, illetve hogy a kiadó megmondja hogy minden játékfajtából legyen egy kicsi benne...sok játék el van nyújtva mint a rétes tészta a sok felesleges repetitív játékelemekkel, oda nem illő fejlesztésekkel, amiket megcsinálni attól még idő és pénz. A másik ami egyértelműen megnövekedett költségelem az a marketing. Én ezeknek a mellékdolgoknak a negatív hatását többre tartom mint a fejlesztés bonyolultabbá válását, nyilván részletes játékokat készíteni is több munka, de önmagában az a rész még leküzdhető lenne az időnként fel-felbukkanó gyakorlati példák alapján. Szóval én a nagy kiadók irányába mutogatok szeretettel, hihetetlen sok fölös meló lehet egy egy nagy cím mögött a háttérben, persze hogy drága.
Persze ameddig megveszik így ezeket a gyártósori produktumokat az emberek addig nem változik a helyzet, pl én is megvettem fallout4-et idén amire ki lehet jelenteni hogy egy újabb nagy sorozat amiből gyártósori termék lett.
-
valójában az évek során drámaian drágult a játékok előállítási költsége. Az a látvány és teljesítmény ami igényelve van a játékosok oldaláról, már sokszáz ember sokévi munkáját jelenti, emiatt jóval drágultak az előállítási költségek. Ezt pedig két fajta módon lehet megszerezni: magasabb eladásokkal vagy magasabb árakkal. A magasabb árakat az emberek nem igazán fogadják el, a magasabb eladások meg mindig, még a jó játékoknál is adhoc alapon mennek. Szóval a fejlesztők és főként a kiadók egyre kevésbé lesznek merészek, mert egyre több pénzt kockáztatnak. És ez itt a probléma. És ne mondd egyébként, hogy manapság mindenki elfogadna egy 10 évvel ezelőtti grafikát pl. Szóval azon sem lehet spórolni. Gyakorlatilag marad az, hogy az emberről megpróbálnak a lehető legtöbb extra pénzt leakasztani. DLC, microtransaction, stb.
-
tgabi333
aktív tag
válasz
tranceplanet #31 üzenetére
Akkor egy játék $120 lesz, jöhet?
-
tranceplanet
addikt
+1
Tanuljanak meg végre a játékfejlesztők normális kódot írni, akkor majd lesz szép grafika és folyékony játékmenet is. A nagyobbik baj tényleg a tartalommal van, szinte az összes játék iparosmunka határidőre: félkészen, utólag rengeteg javítással, fizetős DLC-cékkel, egyediséget nélkülözve. A játékos társadalom még tapsol is hozzá, ide jutottunk. Minden tiszteletem a kivételt képező játékfejlesztőknek, akik adnak is tartalmat a kifizetett pénzért. PC-én még rosszabb a helyzet, oda sokszor csak egy konzol port jut, rossz kóddal, skálázódást abszolút nélkülözve.
-
leviske
veterán
válasz
ProEvoFan #27 üzenetére
Egy szóval nem mondtam, hogy baj lenne az eladásokkal. Ettől még a Pro okozhat egy felélénkülést
(#28) robyeger: Kár ezt túlbonyolítani. A megcélzott vásárlóközönség nem biztos, hogy annyira érdekelt az ennél is erősebb hardver nyújtotta képességekben és annak is megvan a határa, hogy mekkora felárat hajlandóak fizetni a 4K felbontásért. Valószínűleg ebbe egy drágább, de erősebb variáns nem fért volna bele.
-
Krill77
őstag
Anno xbox classicon a half life 2 volt az egyetlen egy olyan game ami egy bizonyos résznél nagyon akadt, a játék élmény rovására ment. Anno nem volt probléma az fps, mindenki jokat játszott. Miota nagyban mérve van mindig csak a gond van. A játékok meg sablonos szarok.
-
robyeger
addikt
tetszik a stílusod, de komolyan, azt hiszem az ilyen hsz-eket érdemes like-olni a FB-n
Amúgy manapság már ritkán nyilatkozok meg, de ezt nem bírtam magamban tartani, bocs ha túlzottan megterhelő voltam
Azt se tartom kizártnak, hogy direkt nem akarják letarolni a 4K-s PC játék bizniszt és itt inkább a hardverre gondolok, nem a szoftverre... -
ProEvoFan
nagyúr
"Arra tökéletes a Pro, hogy picit felrázza az eladásokat."
Az eladásokkal elvileg eddig sem volt baj.Ha jól olvastam, akkor eddig jobb eladásokat produkál, mint anno ebben az időszakban a PS2, amiről ugye köztudott, hogy a legjobban fogyó konzol az univerzumban.30 vs 60fps.
Ezt is minap olvastam valahol, hogy a konzolosokat hidegen hagyja a 30 vs 60 fps témakőr.Ez csak a pc játékosoknak fontos.(már akinek...) -
Peat;)
veterán
válasz
Menthirist #18 üzenetére
Más játékok is tudtak szép lenni. Forza 3, vagy ps3-on a megfelelője. Vagy viking battle for asgard x360-on szinte nyitó cím volt és olyan karaktermennyiséget tolt a képernyőre ami ma is ritka. Castlevania szintén nem unreal motoros volt szerintem és sorolhatnám. Igazából ahol belefogtak ott két év alatt nulláról megvolt egy játék, markánsan előrelépve minőségben. Most azt látom hogy a grafikával bíbelődnek és nem jut elég idő a játékra, a grafika meg egy tisztes szint, de nem kiugró legtöbbször és a korábbi generációban elharapódzott frame rate problémák sem tűntek el.
Azért erősebb belsővel minden könnyebb lenne, ennyi év után szerintem merész kijelenteni hogy egy darab grafikai motor a különbség. Xbox one-re volt egy premier játék, a ryse, kb az el is érte a gép maximumát. Lassan 3 éve. -
Én korán sem lepődöm meg ezen, csak azon amikor emberek konkrétan szenteknek állítják be őket amiatt, hogy ilyen teljesítményű gép egyáltalán megszületik ennyi pénzből, és áldassék a nevük emiatt. És egyébként sem kell ennél jobb, teljességgel felesleges. A sony profitorientált vállalatként viselkedik, ahogy el van várva tőlük, ugyanakkor az emberek elkezdtek tapsolni hogy nem kell nekünk több, hiába lenne többre is lehetőség. Ez az ami némileg bosszant. Azaz inkább az hogy kőkeményen nekimennek mindenkinek, aki ezt fel meri hozni érvként. Szóval gyakorlatilag kevesebbért jobban tapsolnak mint az előző generáció során.
Peat; ): gondolom a nulláról alatt azt érted, hogy miután megvolt a komplett rendszer, ami megjelenítse a grafikát, AI-t és minden mást. Mert ne felejtsük el a motor nem csak a grafikát intézi, hanem minden egyebet is összefog. Amúgy meg egész egyszerűen megnőtt az emberek igénye is. Ma már nem lehetne befuttatni 10 évvel ezelőtti grafikájú játékot, mert az emberek igénye megnőtt, igen többek között az uncharted 4-hez hasonló szintű műalkotásokkal. Ugyanakkor mint az U4 esete is mutatja, lehet jó grafika mellett is jó játékot készíteni, probléma inkább csak azzal van hogy kevés csapat veszi igazán az energiát, időt és a pénzt hozzá. Azaz kevésnek adatik meg. Emellett pedig nem azt mondtam hogy egy darab motor volt a különbség, hanem azt hogy messze nem csak a hardveres fejlődés jellemezte az akkori ugrást, hanem nagyon sokban a szoftveres technikai ugrás is. A kettő együtt. Aztán relatíve gyorsan képes volt pc-n is megfelelően futni az UE3, onnantól a többi történelem.
-
Simid
senior tag
válasz
Menthirist #16 üzenetére
Jó, tőlem leegyszerűsítheted annyira a dolgot, hogy túl pénzéhes volt a Sony. Azt viszont sosem értettem, hogy miért lepődnek meg emberek azon, hogy kizárólag profitszerzés céljából létrehozott cégeknek valóban a profit a legfontosabb. A versenypiacon ez a létezésük egyetlen racionális célja. Persze ezt sokféle módon el lehet érni, de max akkor fogják a felhasználó érdekeit nézni, ha ez nekik megtérül. Szóval a Sony is csak annyira figyelt erre amennyire muszáj volt. Az eladások azért igazolták őket.
-
válasz
Medocsabi #20 üzenetére
a felnövést ne keverjük bele. Az ember az élete során kerül olyan helyzetbe hogy megváltoznak a prioritások, ezzel nincs semmi gond. Akinek az adott fizetési keretből pl mind el megy a családra, annak elmegy, nagyon helyes hogy azt tartja prioritásként első helyen. De ez nem egyenlő a felnőttséggel. Én sem vagyok már mai gyerek, igaz perpill még családom sincs, de rengeteg dolgot "felnőttként" végzek, dolgozok, adózok, takarítok egyedül egy lakás után, képzem önmagam, stb, és biztos ha majd lesz család is, nem költök majd ennyit a gépemre (hacsak nem keresek majd annyival többet), de amíg megtehetem, a megtakarításaim mellett fontosnak tartom hogy én is úgy kapcsolódjak ki, ahogy szeretnék. Van aki nyaralni megy ebből akár egyedül is, van aki kocsira költi, stb. De van a baráti körömben olyan családos ember, aki azért maradt pl pc-n, mert hiába hogy nem frissíti, mégsincs annyi ideje hogy konzolon játsszon nagyobb címekkel, és inkább a meglévő pc-jén tolja amennyi ideje csak van. Ezzel sincs semmi gond.
Szóval tényleg nincs semmi probléma azzal ha valaki konzolra költözik, különösen ha tényleg kevés az ideje is, és tényleg nem akar bosszankodni semmivel. De akkor ne kapja már meg a többi, nem ilyen ember a nyakába hogy mi csak fanyalgunk, haterkedünk, stb. Ráadásul divatból. Semmi bajom sincs a konzollal, de okkal nincs konzolom. Az egyik ilyen ok hogy nem felel meg az én minőségi elvárásaimnak, pl a 60 fps-nek, és hajlandó vagyok kemény pénzeket fizetni azért, hogy teljesüljenek ezek az elvárásaim. Majd ha meg fog felelni stablian, veszek egyet, de akkor sem a pc helyett, hanem mellé. Arra a pár címre ami konzolról érdekelne, elég lesz. Utána max eladom mint mások is tették.
-
Medocsabi
addikt
válasz
Menthirist #10 üzenetére
Sose volt psem,mindig xboxom...
Volt nekem is gamer pcm.i7 2600 gtx 760 sli .szep idők voltak,imadtam fejleszteni.egyszeruen csak felnőttem,es most már inkább a csaladomra koltom a pénzt mint gépre.eleinte nem mondom rohadt nehéz volt megszokni,de most már nem valtanek vissza pcre.ahogy írtad,nekem pont az a legnagyobb előnye,letespedek nagy ritkán 2-3 naponta pár órát játszani,nem kell semmivel tokolni,lemez be game on
bárcsak egy nap nem 24 óra lenne nekem
-
Tidus
addikt
(#1) robyeger ; (#2) leviske : Lehet hogy bennetek egy-egy IT zseni lakozik , és tétlenségre vagytok kárhozatva, a jövőbe tekintő ötleteiteket pedig senki nem veszi komolyan.
De az is előfordulhat hogy az AMD és a SONY fejlesztő mérnökei tök hülyék az egészhez és az ötleteitekre nem jönnek rá, semilyen módon, semilyen formában. -
Abban igaza van hogy az akkori nagy grafikai ugrást maga az UE3 jelentette. Mert hiába egy erős hardver, ha ugye nincs olyan szoftver ami nagyot tudjon ütni, márpedig annak idején az UE3-as videókat úgy néztük hogy ezt lehetetlen elérni, és hihetetlen hogy ilyen szintű dolgokra figyeltek mint a softbody fizika vagy a normal map-ok, amiből persze nem a technikai részletek maradtak meg, hanem hogy őrült mód részletes modelleket láthattál az addigiakhoz képest. Szóval akkor nem csak a hardver ugrott egyet, hanem a szoftver egy hatalmasat. Azaz hát maga a motor.
-
Peat;)
veterán
"A PS3/X360 címeket meg kár idekeverni. A hatalmas ugrást ott nem a hardver, hanem az UE3 jelentette, most meg majdnem minden kiadó saját motorral vacakol."
?!
Már elnézést de mint előző konzoltulaj én úgy mérlegeltem hogy mi legyen a folytatás, hogy mit kapok ha lecserélem a konzolomat. Azonos termékkategória, mégis miről beszélünk? Az a baj hogy a ph! agymosása úgy beette sokak fejébe magát hogy az hihetetlen, engem nem érdekel ki milyen grafikai motort írt, meg éppen ki kit hogyan akadályoz és miért kell sajnálni.
Az érdekelt hogy jöjjenek a tipikus konzoljátékok és jót szórakozzam. Az UE3-nak ehhez semmi köze, nem egy játékkal úgy szórakoztam nagyon jól hogy köze nem volt hozzá. Az x360 egy brutál egyszerűen programozható konzol volt, az ok engem nem érdekel. Persze tipikál ph! válasz erre hogy akkor nem értem mi a probléma. Annyira nem hogy a gta5 a sok éves grafikai motorjával mutatott valami olyat amire a mai csodák nem képesek. Szerintem ha a gta5-be beírnak egy sort hogy dx12, akkor ma az lenne a példaprogram pl hogy látjátok, ez a forradalom....messze nem olyan mértékben van köze ehhez a grafikai motoroknak, ha egy vas gyenge akkor gyenge és ezerszer több meló kell kihozni belőle azt a szintet ami megüt egy mércét. Ez a fene nagy igazság. -
egyáltalán nem hozzáértőek az ismerőseim, akiknek konzoljuk van. Azért vettek konzolt, mert nem azok, cska játszani akartak minden flanc meg hűhó nélkül, korrekt minőségben, és erre tényleg abszolút alkalmas sokaknak. Mindegy hogy tudja-e valaki hogy mitől fps az fps, vagy hogy 30 vagy 60, egyszerűen feltűnik bárkinek hogy mennyivel folyamatosabb, mégha nem is tudja megfogalmazni hogy miért.
A "vagy gyengébb grafika" érvhez csak annyit mondanék hogy hány konzolos ember volt meggyőződve arról hogy a ps3 és xbox 360-nál jobb grafikára nincs szükség. Mindig lehet hova tornászni a minőséget, és mindig lehet olyan kompromisszumokat kötni, amitől meglehetne a 60 fps is, de a látványt sem kell különösebben feláldozni. Persze azért kell hozzá egy jelenlegi ps4-nél erősebb gép, de megint ott tartunk hogy csak azért mert a sony már az első perctől hasznot akart, nem ment kellően messzire hogy a usereknek is jó legyen, hanem alapból úgy kalkulált hogy félúton kiadnak majd egy másikat.
"Biztos vagyok benne, hogy egy MS vagy Sony méretű cég pontosan tudja, hogy mik a piaci igények és ennek megfelelően választottak ennyire hasonló hardvert."
Én meg biztos vagyok benne hogy tudják mik az igények és a lehető legalacsonyabbra lőnek hardveresen hogy a lehető legmagasabb legyen a profitráta az első perctől fogva. Tehát nem azt nézik hogy jó legyen mindkét félnek, hanem hogy NEKIK jó legyen, a vásárlóknak meg elfogadható. -
Simid
senior tag
válasz
Menthirist #12 üzenetére
Elhiszem, hogy neked (meg az ismerőseid közül sokaknak, akik feltehetőleg szintén hozzáértőbb réteghez tartoznak) fontos a 60FPS. De akkor most én is mondjak olyan példákat, hogy "autószerelő Józsi haverom meg azt sem tudja mi az az FPS"? A lényeg, hogy mivel lehet jobban eladni. A 60FPSnek ára van. Vagy gyengébb grafika vagy erősebb (ezért hangosabb, nagyobb, drágább) hardver. Biztos vagyok benne, hogy egy MS vagy Sony méretű cég pontosan tudja, hogy mik a piaci igények és ennek megfelelően választottak ennyire hasonló hardvert.
-
#06658560
törölt tag
-
nkmedve
őstag
Engem hidegen hagy hogy 30 vagy 60 FPS, úgy általában a grafika sem tartozik az elsődleges dolgok közé ami leköt egy játékban. Na de egy DOOM-ot gamepaddal? Na neeee...
Amúgy jó a konzol, én is sokszor elgondolkozom hogy jó lenne egyet beszerezni, főleg hogy a tévé már megvan hozzá (jelenleg PC-re kötve), de mindig eszembe jut hogy FPS-ek és stratégiák miatt úgy is fent kell tartsak egy erős PC-t s akkor lebeszélem magam.
-
Egyébként azt az elenyésző hányadát is érdekelné, ha minden játékot 60-on kapnának, ne tudd meg mennyi konzolt tulajt hallottam mondani hogy 60 fps-es multi után fura és nem túl jó visszamenni 30-ra, amíg meg nem szokja ismét a szemük. De most komolyan, 21. század és még mindig 30 fps-en bohóckodnak? Nemár.
Amúgy amikor kiadták a remastered verziókat pl a last of us-ból, és 60-on ment, a cikkírók is ódákat zengtek róla hogy ennek így kellett volna mennie eredetileg is. Szóval ne akarja nekem bemesélni hogy ne lenne jó vagy észrevehető a felhasználóknak is, csupán egyszerűen 30 fps-en tartják őket, mert így gyorsabban profitábilis a konzol, meg 2-3 évvel később ki lehet pörgetni egy újabb (fél)generációt.hát gratz. ezért fizetek inkább többet, de fusson úgy a játék ahogy én szeretem.
-
Simid
senior tag
válasz
Menthirist #10 üzenetére
Akkor meg is válaszoltad magadnak a kérdést!
A célközönség elenyésző hányadát érdekli, hogy 30 vagy 60 FPS, viszont szinte mindenkit, hogy kicsit szebb vagy rondább a játék. Ha a te felelősséged (és anyagi érdeked) lenne eldönteni, hogy melyik legyen, biztos vagyok benne, hogy te is a 30FPS és kicsit szebb opció mellett tetted volna le a voksot. Erre van inkább igény. -
valóban nem mi vagyunk, hanem tényleg egy átlagos, alig valamilyen szinten informatikához és technikához értő ember, aki csak haza akar menni munka vagy suli után, bedobni egy lemezt vagy megnyomni egy gombot és játszani a tévén a gamepaddal ahogy elé tették. Semmi önálló igény vagy kritika, amit a sony megadatott, az legyen áldott...
Mi nem ilyenek vagyunk. Ez van.
-
leviske
veterán
Ezzel a hardverrel se jöttek volna jobban optimalizált és szebb játékok korábban. Valószínűleg azért nem is sietett ilyesmivel a Sony, mert talán mostanra nőtt fel egy-egy stúdió a feladathoz.
A PS3/X360 címeket meg kár idekeverni. A hatalmas ugrást ott nem a hardver, hanem az UE3 jelentette, most meg majdnem minden kiadó saját motorral vacakol.
-
Medocsabi
addikt
"Lehetett volna erősebb","ezzel kellett volna kezdeni","nincs fix 60 fps"....
Na,ezért nem TI vagytok a konzolgyártóknál a célközönséga mostani generációval sincs semmi probléma semmilyen szinten!játszottatok a witcher3-mal?a doommal?a fh3-mal??
Ha ezekre azt mondjátok h grafikailag nincs toppon,vakok vagytok.Vagy pc-fanok.3.lehetőség nincs. -
jedis
senior tag
A sok fanyalgónak üzenem, hogy év végére a PS4 meghaladja az 50 milliomodik eladást. A cég leg sikeresebb konzolja eddig.
-
bőven hozta volna? én őszintén vártam egy 1080p60 fps-re képes konzolt, erre még mindig nem kaptuk meg a ps4 személyében. a ps4 pro esetében meg nem vagyok meggyőződve hogy minden játékba majd beépítenék a 60 fps módot, pláne hogy a tomb raidernél is azt mondták a készítők hogy a 4k30 fps és a fullhd emelt minőségű de 30 fps mellett lesz egy unlimited 1080p érték is a választhatók között, de az 40-60 fps között ugrálva lesz képes vinni a játékot.
Amíg konzolon nem kapok fix és betonstabil 60 fps-t minden játékból, addig nálam kiesik.
-
Simid
senior tag
Ez nem egy teljes generációváltás, inkább csak egy alternatíva 4K-ra. Emiatt meg volt kötve a kezük, teljes kompatibilitás miatt nem válthattak más architektúrára.
(#4) Peat
: Ez így szerintem marhaság. Most sok évvel később egy jóval fejlettebb gyártástechnikával tudták ezt megcsinálni. Már a sima PS4 is bőven hozta azt hardveresen amit generációváltáskor elvár az ember. Az más kérdés, hogy korábban ezek a váltások sokkal jobban megmutatkoztak grafikában. Az nem a Sony/AMd hibája, hogy exponenciálisan nő a számítási igény miközben a hardverek fejlődési üteme lassul.
-
Peat;)
veterán
A Pro-nak kellett volna lennie a sima playstation4-nek hogy hozza azt a megszokott ugrást amit eddig a konzolosok tapasztaltak, legalább technológiailag. A játékokban meg most kezd magára találni szééép laaaassssaaaaan. Legalábbis már két exkluzív is van ami érdekelne róla, más generációknál ennyi már a megjelenés előtt volt...
A múlt nagyon felértékeli a playstation3/x360-ast véleményem szerint annak aki birtokolta egyiket vagy mindkettőt. -
leviske
veterán
-
robyeger
addikt
Elkapkodottnak tartom az új konzol APU-kat. Én, ha muszáj inkább még vártam volna és később egy jóval erősebb lapkát gyártatnék, legalább 16GB rammal, ami GDDR5X, de HBM2 lenne javalott. Erősebb proci, több shader. Így időt állóbb lenne, nem egy vérszegény 4K (kisebb trükökkel megtámogatva). Kár!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Sony és az AMD a 16 nm-es FF+ node-ot választotta a feladathoz.
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD IPS I CAM I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 2-in-1 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I CAM I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 3510 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! ASUS ROG THOR 1000W Platinum II tápegység garanciával hibátlan működéssel
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest