Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • liksoft

    nagyúr

    válasz Piftuka #50 üzenetére

    Értem. Vagyis ha sokkal több esetleg a garanciális igény mint azt anno kiszámolták és feltételezték, akkor annak semmi hatása sincs a gazdasági részére egy vállalkozásnak.

    Ha egy tőkeerős nagy vállalat ár alatt "kiéhezteti" a konkurens kisvállalkozást ami ugyan sokkal jobbat gyárt mint ő, akkor a kis cég csődje csakis a kis cég marketingeseire fogható.

    Ha nem a fentiekre gondoltál, akkor elnézést kérek. Ha viszont igen..... :F

    Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu

  • liksoft

    nagyúr

    válasz Fryskitt #49 üzenetére

    Ami az utóbbi időben kiszivárgott, az állítólag csak a jéghegy csúcsa. Ha ezt hozzáteszem nem kevés üldözési mániás összeesküvés elméletekkel, akkor csak olyan termék forgalmazását engedik meg, amiben van hátsó kapu. Ettől kezdve .... Ott van a Skype, ami titkosítva server nélkül dolgozott. Mennyi támadás érte a titkosszolgálatoktól? Mióta felvásárolták és server orientált lett az adatátvitele, elült ez a nyomás. Csak annyit kérdezek, miért? Hangsúlyozom, nem tényeken alapul, csak hipotézis ami a technológiából kihozható!

    Szerk: Részemről ezt a vonalat lezártam!

    [ Szerkesztve ]

    Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu

  • Balage76

    senior tag

    válasz Piftuka #50 üzenetére

    A csődnek jellemzően direkt módon semmi köze nincsen ahhoz, hogy az adott vállalkozás milyen minőségű termékeket gyárt.

    Épeszű vállalkozásoknál ez úgy néz ki, hogy amikor kezükbe veszik a krétát, hogy a táblácskára felvéssék az árat, akkor előtte gondolkoznak:
    - Mennyibe is került előállítani a terméket? (itt most gálánsan tekintsünk el attól hogy ez miből áll össze, lásd vásárolt és licenszelt komponensek + bérköltség) - 100 Ft
    - Mennyit költünk marketingre? - 5 Ft
    - Mekkora összeget teszünk félre a garanciális ügyek kezelésére? (1% meghibásodással számolva ) - 1 Ft
    - Mekkora nettó profitra tervezünk? (legyen 5%) - 5 Ft

    Ha ezt aláhúzod és összeadod, akkor kijön, hogy min 111 Ft-ért kell eladni a terméket, hogy a kitűzött célt teljesítsék. Igenám, de mi van akkor ha a garanciára nem 1% megy el, hanem 10% mert rossz minőségű a termék? nos az 1 Ft betervezett költség helyett 10 Ft valós költség lesz, ezt már nem fedezi a betervezett profit sem, tehát nemhogy nullát nem keresnek, hanem konkrétan minden eladott darab a nap végén veszteséget termel a cégnek. Ezt a veszteséget addig tudják halmozni, ameddig a cég tőkéje tart illetve ha ezt valaki hajlandó nekik hitellel finanszírozni. A hitelnek is költsége van (kamat), tehát ezentúl az is bekerül az árképzésbe.
    Ebből akkor tud kitörni a cég, ha:
    - azonos feltételek mellett nagyon alacsonyra lenyomja a meghibásodási arányt (ezzel gyakorlatilag növeli a profitját)
    - sikerül az előállíási költségeket drasztikusan csökkenteni (itt akár előfordulhat az is, hogy bár nő a garancia költsége, de többet spórol az olcsóbb/alacsonyabb minőségű alapanyagon, mint amit elbukik a megnövekedett garanciális kötségeken)
    - minden egyéb változatlan körülmény mellett árat emel

    Talán most már belátod, hogy igen is nagyon sok köze van a termék minőségének a cég sikeréhez illetve a csődjéhez.... :)

    Részben igaz csak az hogy az erősebb marad fent, mert mit értesz erősebb alatt? Nagyobb tőkéje van? Valahonnan, valamikor ezt is össze kellett szedni, ezek a cégek szinte kizárólag részvénytársaságok, amik profitorientáltak kell hogy legyenek. Egy részvényes sem szivesen adja ki a zsebéből azt a pénzt amit tavaly/tavalyelőtt megkeresett (és jó eséllyel már el is költött).. Vagy azt hogy más tevékenységből/termékből finanszírozza ennek a terméknek a veszteségét? Hosszú évekig ezt nem érdemes csinálni, hacsak nem olyan termékről van szó, amire nagyon nagyon sok más, a gyártó által egyébként készített termék alapul.

    Ezért írtam korábban, hogy ennek a felvásárlásnak egyik következménye lesz, hogy az "összevásárlók" szorult helyzetbe kerülnek majd. Nekik nincs ilyen keresztfinanszírozási lehetőségük.

    [ Szerkesztve ]

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    várható volt valahol.

    DDR2nél voltak jó megoldásaik (reaper / platinum széria), de DDR3nál szörnyebbnél szörnyebb memóriáik voltak. a polcomon nekem is van 2x2 giga Platinum 1600cl9 (maguk idejében ezek nem voltak olcsók), amiket egy vérző félkonfiggal vettem, olcsón, mert nem lehetett tudni mi volt a baj. végül 1066cl10en sikerült felimádkozni a wint hogy egy primeot le tudjak futtatni... ki is vonultak a memória-piacról. egyébként az volt a poén, hogy egy kör memtest ok, második kör memtest ok (1066cl10ről beszélünk, failsafe GMCH beállításokkal mert defaulton összeomlott a telepítő), harmadik kör meg hibázott vagy párszázat. na ilyet se láttam sűrűn előtte (meleg nem lehetett, hacsak nem a hűtése hőkalickaként funkcionált, mert hideg volt a borda).

    aztán jöttek az SSDk: az elsők között voltak a consumer SSDk piacán, ezért megérdemelnek egy fejhajtást. azért már kevésbé, hogy a korai sata3mas marvel vezérlőkkel (a többi akkori sandforceos SSDhez hasonlóan) utálták egymást, a megbízhatóságuk meg pár szériánál kritikán aluli volt. pl ott volt az everest alaú Onyx, ami minden ok nélkül brickelte magát nálam fél év után. természetesen előrejelzés nélkül, menthetetlenül. cserébe a gari egész gyorsan ment, mint kiderült az egész szériát visszahívták a megbízhatatlansága miatt.

    ezután szvsz teljesen érthető, hogy a Toshiba a tudást viszi, az új platformjuk szintén érdekes lehet, node a márkanév az eléggé meg lett tépázva. én pl több SSDt nem vettem volna tőlük (ellenben Samsung van kettő is a fő gépemben).

    a tápjaikat remélem szintén átveszi valaki, elvileg azok között voltak eléggé jók (régi PC Power & Cooling tápokat ők vitték tovább).

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • vinibali

    őstag

    válasz proci985 #54 üzenetére

    belebuktak a szörnyű SSD szériákba. az régebbi indilinx és sandforce vezérlők miatt buktak, aki nézett már fel az OCZ fórumára láthatjak, hogy volt munkájuk rendesen az online helppel...

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

Új hozzászólás Aktív témák