Hirdetés

2017. október 18., szerda

Hozzászólások

(#1) Tigerclaw


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Elég furán venné ki magát, ha fél kW-ot zabáló "agy" kerülne egy várhatóan elektromos autóba, aminél kritikus, hogy az, hogy mire elég az akku kapacitása. Egy 18 kerekes kamionba talán még elmenne, de személyautóba abszolút nem. Majd készítenek inkább hozzá egy a célra épített SoC-ot, ami pár wattból megoldja, amit kell.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#2) rupsz válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


rupsz
(őstag)

A futes mar megvan :DDD Ilyen kazan kell a kocsikba, az eszaki orszagok imadni fogjak :K

(#3) Egon válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


Egon
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

A jelek szerint nem igazán vagy tisztában azzal, hogy egy level 5 szintet teljesítő hardvernek milyen számítási kapacitással kell rendelkeznie (deep learning vonalon). A másik variáció, hogy az nV teljesen el van tévedve, és egy 500 W-os cuccot hoz ki a 3 W-os fogyasztási kategóriába. Szerinted melyik a valószínűbb? :U

Master of Magic forever!

(#4) RozogA87


RozogA87
(kvázi-tag)

Ez a DL TOPS milyen mértékegység? Értem én hogy számítási teljesítményt jelöl, de elég semmitmondó.

Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.

(#5) AusWolf


AusWolf
(őstag)

Kocsit OFF, de miért is jó ez az önvezető autósdi? Elveszi az embertől a vezetés élményét. Aki meg nem szeret vezetni, vagy részeg, az nyugodtan mehet busszal, vonattal, biciklivel, gyalog, taxival, stb.

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#6) Egon válasza AusWolf (#5) üzenetére


Egon
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Ez azért meglehetősen összetett kérdés.
Pl. a fene se szeret vezetni, ha nyaralni megyünk (sok-sok órát folyamatosan, monoton autópályás közlekedéssel, amiben kb. nulla "vezetési élvezet" van). Reggel, kockás fejjel a dugóban araszolni megint csak nulla vezetési élmény. És még sorolhatnám. Hovatovább egy átlagos vezető életében az a ritka, ha élvezet vezetni.
A taxi drága, nyaralásra nyilván nem praktikus, az összes többi alternatíva kényelmi foka össze sem hasonlítható a saját gépjárművel.
Személy szerint alig várom már az önvezető autók megjelenését. Szívesebben olvasgatnék munkába jövet-menet (vagy éppen stírölném a csajokat a nélkül, hogy aggódnom kellene a figyelemmegosztásból eredő esetleges baleseti veszély miatt), mint hogy gyökkettővel araszoljak a dugóban...

[ Szerkesztve ]

Master of Magic forever!

(#7) Z10N


Z10N
(PH! addikt)

"Összességében tehát a Drive PX Pegasus 16 darab egyedi tervezésű ARM processzormagot, két Volta IGP-t, valamint további két újabb generációs dedikált GPU-t használ."

"a Drive PX Pegasus 500 wattot igényel majd. Ráadásul az NVIDIA léghűtés alkalmazását tervezi, ami azért érdekes, mert nagyobbik Drive PX2 még 250 wattos fogyasztás mellett is vízhűtést használt."

Hogyan hoztak ossze a fogyasztas duplazast ilyen energiatakareokos komponensekkel? Illetve a hutes milyen hangos lesz igy? Ezekivul egy elektromos autoba egyik sem elonyos: magas fogyasztas es hangos hutes.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#8) b.


b.
(PH! addikt)

"Ehhez képest Elon Musk, a Tesla első embere most azt nyilatkozta, hogy a vállalat akár már 2019-ben megkezdheti a világ első Level 5-ös önvezető autóinak a sorozatgyártását. Ez az autonóm vezetés legmagasabb szintje, melyben már egyáltalán nincs szükség humán beavatkozásra a közlekedés során. Musk szerint egyébként a Teslákban már most is ott a Level 5-höz szükséges hardver, de a szoftver egyelőre még nem elég fejlett.

Két év múlva tehát jöhetnek a Tesla első teljesen önvezető autói, melyek autonóm vezetési képességeit azonban leghamarabb várhatóan csak három év múlva lehet majd maximálisan kihasználni, ugyanis nem valószínű, hogy a technológia előbb kapná meg a szükséges hatósági és kormányzati engedélyeket."

Talán?

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#9) myckie2 válasza AusWolf (#5) üzenetére


myckie2
(senior tag)

"Kocsit OFF, de miért is jó ez az önvezető autósdi?"

Ha saját magadtól nem jössz rá, hogy miért jó egy önvezető autó, akkor nálad komoly problémák vannak. :U

"Aki meg nem szeret vezetni, vagy részeg, az nyugodtan mehet busszal, vonattal, biciklivel, gyalog, taxival, stb"

Erre inkább nem is mondanék semmit... :W

"For every man there is a cause which he would gladly die for."

(#10) Feketelaszlo válasza AusWolf (#5) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Megadja az embernek az élet élményét, ha Boyracer Béla nem üti el (nem tudja elütni). Aki meg vezetni szeret az még mindig mehet a Hungaroringre, Rabócsringre, Euroringre pályanapra vagy versenyezni (hogy a sok szlalom és rallysprint eseményt ne is említsem).

(#7) Z10N: Mihez képest hangos? Egy zárt garázsban lehet, hogy kineszeled, hogy a tűzfal mögött valami zúg, de a forgalomban aligha. A teljesítményelektronikai elemek mellett ez a veszteség nem óriási, s azoknak is van a hűtőkörében általában ventilátor (de többnyire még az akkuknak is).

(#11) rvs válasza RozogA87 (#4) üzenetére


rvs
(fanatikus tag)

Oszd el hárommal és nevezt TFLOPSnak. ;) Deep Learning Tera Operations Per Second egyébiránt, alapesetben MAC és tsai műveletek.

(#12) RozogA87


RozogA87
(kvázi-tag)

Akkor a Drive PX Pegazus több mint 106 Teraflopsot tud?! Hát ez azért durva. Crysis nem szaggatna az biztos.:D

Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.

(#13) Tigerclaw válasza AusWolf (#5) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

A többségnek csak közlekedési, szállítási eszköz minden gépjármű és csak oda akar érni valahova időben, minél olcsóbban és épségben. A környezet védelme, az erőforrások megőrzése és a biztonság miatt is jobb lenne ha a jelenleg utakon futó gépjárművek száma a töredékére csökkenne, miközben ellátná ugyanazt a feladatot, amit ma végez. Ehhez jól jönnének az önvezető autók. Optimálisabb kihasználás lenne, hiszen amikor bemegy valaki vásárolni, kint hagyja az autóját a parkolóban, amikor hazaért szintén leparkol...pedig közben más szintén használhatná.

Jelenleg mondjuk utópisztikusnak tűnik egy olyan jövő, ahol olcsó önvezető taxikkal, mikrobuszokkal, buszokkal közlekednek az emberek, pedig a technológia már most is létezik, hiszen ha az összes gépjármű önvezető lenne, akkor teljesen hálózatban működnének és jóval egyszerűbb AI-ra lenne szüksége az járműveknek. Akár megosztott, akár központi AI lenne, pontosan tudná hogy a többi körzetben futó jármű jelenleg hol tartózkodik, merre, milyen sebességgel halad, hol a következő checkpoint, szóval olyan lenne, mintha a kereszteződés előtt már pontosan tudnád, hogy milyen és hány jármű fogja keresztezni az utadat.

A fő probléma szokás szerint az ember. Sokkal előrébb tarthatnánk ha az emberek nem ragaszkodnának a rossz dolgokhoz. Ezt nem csak az autósokra értem, hanem az autóiparra is.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#14) Z10N válasza Feketelaszlo (#10) üzenetére


Z10N
(PH! addikt)

A vizhuteshez kepest. Nyilvan becsatlakozik egy hutorendszerbe, de egy elektromos autonal a zaj kibocsajtas toredeke a belsoegesuhoz kepest, igy eszrevehetobb. Ertem, hogy egy autonal ez nem tetel, de ha mar a jovo autoirol van szo akkor legyen hatekony es csendes, nemdebar?

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#15) RozogA87 válasza Tigerclaw (#13) üzenetére


RozogA87
(kvázi-tag)

"A fő probléma szokás szerint az ember."
Ez a zárszó picit Sztálinosra sikeredett. "No man. No problem."
Az alant levő idézeteddel viszont abszolút egyetértek.

Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.

(#16) Kopi31415 válasza Z10N (#14) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Melyik az üzembiztosabb? Egy darab ventillátor vs. vízhűtés, akár az autó körébe kötve.
Mekkora teljesítményt adnak le amúgy az elektromos autók? Ma ahhoz képest ez a fél kilowatt lepkefing.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#17) Feketelaszlo válasza Z10N (#14) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Az utcazajban gyakran a belsőégésű motort sem tudod kihallani - csak ha valami jellegzetes nagy köbcentis munkagép vagy hasonló jön, tényleg simán elnyomja a menetszél, többi közlekedő, emberek, stb. hangja. Persze értem mire gondolsz, de ahogy a cikk is érzékelteti, ez valószínűleg még eléggé nullverziós dolog - azok a szériaautók amik ezt megkaphatják úgyis olyan hangszigeteléssel bírnak, hogy akár légkalapács keltette nyomáshullámokkal is tervezhetné az nVidia a hűtést, azt sem hallanák meg. Mire a "miautónkban" is ilyen lesz, addigra meg tán negyed ekkora teljesítményből is megoldják a dolgot.

(#18) Tigerclaw válasza b. (#8) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Gondolom amint meglesz a megfelelő szoftver, akkor a célhardvert is építhetne hozzá, illetve a gyártástechnológia is fejlődik pár lépcsőt, így talán akkor 50W-ból is elfut majd, ami most 500W-ot eszik.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#19) Z10N válasza Kopi31415 (#16) üzenetére


Z10N
(PH! addikt)

Ha a nem megfelelo hutes miatt megsul akkor teljesen mindegy. Szoval nem az uzembiztonsagon volt a hangsuly. Amugy meg ha az elozo verzional vizhutes volt miert nincs nagyobb hotermelesnel is? Egy elektromos autonal meg igen is szamit az a fel KW, mivel mindenhol sporolni probalnak ahol csak lehet.

Ui: Ezeket a kerdeseket meg ne nekem tedd fel. Nem tervezek autokat. Ha igy lenne nem kerdeztem volna.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#20) Z10N válasza Feketelaszlo (#17) üzenetére


Z10N
(PH! addikt)

Akkor sem stimmelnek ezek igy, meg egy prototipsunal se. Amugy ez meg egy olyan problema, hogy egy fanatikus vizhuteses csendmaniast gyozzel meg a ventillatorok hasznalatarol vs. "passziv borda mindenhova".

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#21) b. válasza Z10N (#19) üzenetére


b.
(PH! addikt)

Kb semmit nem tudni erről a dologról,felesleges azon aggódni, milyen hangja van., elektromos autóknál is a légszállítást ventilátorokkal oldják, meg , mind a fűtést mind a hűtést, amik jóval nagyobb zajkibocsájtást adnak egy, valószínűleg a menetszelet is kihasználó, akár nagy méretű, de alacsony fordulatú ventilátornál. A menetzajról és a környezeti zajokról már ne is beszéljünk. Egy egy átlagos téligumi zajkibocsájtása magasan meghaladja egy ventilátorét, 65-72 dB,..

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#22) AusWolf válasza myckie2 (#9) üzenetére


AusWolf
(őstag)

Igen, egyértelműen velem van a probléma, amiért más véleményen vagyok, mint amit a többség elvár. :U Ez miért dühít téged ennyire?

(#13) Tigerclaw: Szerintem az önvezető autókkal nem lesz kevesebb jármű az utakon. Előbb-utóbb ebből is lesz minden családban legalább egy. Egyébként talán ebben sem a többséget képviselem, de én kifejezetten szeretek munkába járni, és hazavezetni :) (ami a kettő között van, azt kevésbé, de ez más téma).

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#23) Dealer95 válasza AusWolf (#22) üzenetére


Dealer95
(őstag)

Szerintem nem a véleményeddel, hanem az indokaiddal, érveiddel volt a probléma... ;)

Mindenkinek válaszolok amint tudok; de ha nem írnék 1 napon belül, írj újra!!!

(#24) AusWolf válasza Dealer95 (#23) üzenetére


AusWolf
(őstag)

Lehet, bár a kolléga ezt nem közölte. :)

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#25) alevan válasza AusWolf (#5) üzenetére


alevan
(őstag)

Jelenleg ami a legközelebb van, a teherszállításban alkalmazni. Kamionvezetőkből világszinten hiány van. Amivel már sikeres teszteket lebonyolítottak, hogy egy "vezér" járművet követ több "szolga". Persze a szolgák oda kell figyeljenek lámpákra, többi járműre, gyalogosra. Viszont az útvonal megmarad az ember által vezetett kamiontól.

A következő lépés, hogy kigurul a gyár udvaráról a termék és a célálomásig elmegy emberi beavatkozás nélkül.

Ez hatalmas idő és pénzmegtakarítás, hisz nincs kötelező pihenőidő, fáradt gépjárművezető, szakszervezetekkel való bajlódás.

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#26) apatyas


apatyas
(Korrektor)

"ez az NVIDIA első olyan fejlesztése, amely ötös szintű (Level 5) autonóm vezetést kínál, így a teljesen önvezető autókba készül"
Talán kötekszem, de szerintem nem a vas vezeti az autót, hanem a szoftver, amit rá fejlesztenek, azt pedig nem az Nvidia csinálja, vagy rosszul tudom? Valahogy máshogy kellene fogalmazni.

Másrészt: ha az egyes autókban van a deep learning, ami idővel okosodik vagy bármi ilyesmi, akkor ki a fene fog felelősséget vállalni azért, hogy az autó hogyan fog viselkedni? Ezt inkább úgy tudom elhinni, ha a deep learning eredményeit betöltik az egyes autókba, de a konzumer példányokon ugyanaz a program fut, ugyanazokkal a paraméterekkel.

A Youtube nem zenelejátszó szoftver, sem webrádió.

(#27) Feketelaszlo válasza Z10N (#20) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Simán meg lehet győzni az első fagyos téli reggelen, amikor nem megy sehova a járműve, mert totál elfelejtette (vagy nem is tudott róla), hogy folyadékhűtéses a benne levő számítógép és már 10 éve nem cserélt hűtőfolyadékot. Az (autó)ipari standardek a legprimitívebb emberszabású üzemeltetőket feltételezve íródnak, s ez a lehető legspártaibb megoldások életben maradását segíti elő. Bár ez az ok-okozati összefüggés lehet, hogy fordított irányú. Ha valamely alkatrésznek a működéséhez nem kell feltétlen kiegészítő hűtő/fűtő/szűrő/kenő rendszer, akkor azt ki kell hagyni.

[ Szerkesztve ]

(#28) mpioca válasza AusWolf (#5) üzenetére


mpioca
(kvázi-tag)

Számtalan oka, van, de szerintem a legfontosabb, hogy sokkall biztonságosabb és megbízhatóbb lesz, mint az emberi vezetők. Az AI Nem alszik el a volán mögött, nem lesz 120 éves 1/10-es látásélességgel és 5 másodperces átlagos reakcióidővel, valamint nem fog bekokózva részegen vezetni (a halálos közúti balesetek ~1/3-a alkoholos befolyásoltság alatt történik). Ezenfelül az AI a többi járművel összehangoltan fog tudni közlekedni, nem lesz szükség jelzőlámpákra, kevesebb dugó fog kialakulni, olcsóbb lesz a tömegközlekedés és a szállítmányozás, és még sorolhatnám tovább. Kötelező CGP Grey vidi, 3:20-nál kezd az önjáró autókról beszélni, nézd meg az egészet.

[ Szerkesztve ]

(#29) Z10N válasza Feketelaszlo (#27) üzenetére


Z10N
(PH! addikt)

"Simán meg lehet győzni az első fagyos téli reggelen, amikor nem megy sehova a járműve, mert totál elfelejtette (vagy nem is tudott róla), hogy folyadékhűtéses a benne levő számítógép és már 10 éve nem cserélt hűtőfolyadékot."
Felrertetted, nem gepjarmurol volt szo, hanem pc-rol a peldamban.

"Az (autó)ipari standardek a legprimitívebb emberszabású üzemeltetőket feltételezve íródnak, s ez a lehető legspártaibb megoldások életben maradását segíti elő."
Ez mondjuk igaz es helytallo is.

A chipek mereteben az 500W hotermeles mar nem elhanyagolhato es huteni kell, szoval nem bitnam egy darab ventillatorra.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#30) REIT


REIT
(senior tag)
LOGOUT blog

Remélem ezzel a Forma 1-be is beneveznek. Megnézném :U

Amúgy meg azt nem értem, hogy ha az emberek elfelejtenek majd vezetni, akkor hogy lesz kevesebb baleset, amikor az AI nem fogja tudni vezetni az autót (köd, hó, özönvíz, sártenger stb)...

[ Szerkesztve ]

Minden egybeesés a valóság műve. A valóság pedig az elme szüleménye.

(#31) Z10N válasza b. (#21) üzenetére


Z10N
(PH! addikt)

A zaj csak masodlagos volt. Itt a hotermelessel van a gond es a vizhutes elhagyasaval.

Amugy meg nem artana mar itt is fejlodni, ugye mindenki ssd-t hasznal, mert nem kell mozgoalaktresz.

Meg usb-t optikai lemez helyett vagy vizhutest leghutes helyett es meg sorolhatnank. Ha van jobb hasznalni kell.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#32) MongolZ válasza Feketelaszlo (#27) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)
LOGOUT blog

"Az (autó)ipari standardek a legprimitívebb emberszabású üzemeltetőket feltételezve íródnak, s ez a lehető legspártaibb megoldások életben maradását segíti elő."

Ugye ez most egy vicc? Pont az autóipar, amelyik az utóbbi 20 évben extrém módon bonyolódott és rákényszerítette a felhasználókat, hogy minden sz*rért márkaszervízbe kelljen lassan menni?

#13 Tigerclaw:

"A fő probléma szokás szerint az ember. Sokkal előrébb tarthatnánk ha az emberek nem ragaszkodnának a rossz dolgokhoz. Ezt nem csak az autósokra értem, hanem az autóiparra is."

Amíg az önvezető autók (mindegy, hogy miért) sokkal, de sokkal lassabban haladnak, mint az ember vezette autók, addig nincs miről beszélni. Természetesen itt nem az autópályázásról beszélek, hanem a mindennapi szituációkról. Googlenak volt egy olyan videója, amelyikben bemutatták, hogy úúú micsda "váratlan helyzeteket" (=lerobbant autó az út szélén) tud kezelni a rendszer, ami annyiban kimerült, hogy 10-15 kmh-val kikerülte a minimális szembeforgalommal rendelkező utcában az akadályt, miközben akármelyik ember kikerülte volna 50 kmh-val...
Ezeknek az önvezető autóknak ott lenne sok értelmük, ahol most senki nem használja őket: elzárt területeketn, kizárólagos útvonalakon. Ott nem kellene "minden" eshetőségre felkészülni, lehetne vonatozni, stb, sokkal jobb lenne a hatásfokuk.

[ Szerkesztve ]

(#33) MongolZ válasza Z10N (#19) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)
LOGOUT blog

A 0,5 kW folyamatos terhelés nagyon sokat számít egy olyan autónál, amelyiknek az előnye főleg a városi forgalomban, dugóknál jön ki.

(#34) Danex válasza Z10N (#31) üzenetére


Danex
(őstag)

Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a Teslákban is van léghűtés és nem is kicsi. Mikor szuper töltésen van az autó vagy 200KW felett vesznek ki a rendszerből az akksikat hűteni kell. Tehát a léghűtés alkalmazása elektromos autónál nem probléma.

Ahogy ez a 500W-os érték is peak érték lehet, nem valószínű, hogy a rendszer csutkán járna maximum dugóban / városban nagyon nagy forgalomnál és akkor már biztosan nem a ventilátor lesz a nagy zaj okozója.

Fogyasztásilag meg ,ha jól rémlik bár lehet hülyeséget mondok, de a klímarendszerek / fűtés stb, 0,75-2KW körül fogyasztanak, na most egy teljes kényelmi rendszer fogyaszt 500W-ot az szerintem nem vészes.

A motorok takarékosan 20KW körül lehetnek pályatempónál, ~2.5%-os többletfogyasztás egy ilyen technológiára belefér... max hozzávágnak az akksihoz 2kwh-t úgyis csak a csúcsmodellekben lesz benne.

Telefon: Meizu M2 - Flyme OS 5.6.3.22 (5.1) || Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1L 6AT

(#35) MongolZ válasza Danex (#34) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Egy villanyautó hivatalosan 12-13 kWh-t fogyaszt 100 km-en, a valóságban 15-16-ot nagy átlagban. Hűtéssel együtt a 0,5 kW elérheti a 4%-ot is. Egyesek ölni tudnának néhány %-ért, pont a villanyautó esetében.

(#36) Danex válasza MongolZ (#35) üzenetére


Danex
(őstag)

Ez világos, de semmi sincs ingyen. Tehát ha touchscreent akarok akkor annak a plusz fogyasztásával is számolnom kell, ahogy az, hogy egyszerre 8 kamera meg 10 ultrahangos érzékelő nézzen körém nem várhatom el ingyen.

Telefon: Meizu M2 - Flyme OS 5.6.3.22 (5.1) || Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1L 6AT

(#37) Z10N válasza MongolZ (#33) üzenetére


Z10N
(PH! addikt)

Ezt mondom en is. A Tesla endurance tesztnel is mindenhol sporoltak ahol lehetett.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#38) Z10N válasza Danex (#34) üzenetére


Z10N
(PH! addikt)

"Csak zárójelben jegyzem meg", hogy chipek huteserol volt szo.

"Tehát a léghűtés alkalmazása elektromos autónál nem probléma."
Nem a leghutessel van a gondom, hanem a vizhutes elhagyasarol.

A tobbire most nincs idom valaszolni...

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#39) dabadab válasza MongolZ (#35) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Nagyságrendileg nekem is ennyi jött ki és arra jutotam, hogy ez pont a "le van ejtve" kategória, egyrészt ez nem szemmel látható különbség, másrészt meg egy átlag humánhoz képest egy robot tud ennyivel hatékonyabb lenni.

DRM is theft

(#40) rvs válasza apatyas (#26) üzenetére


rvs
(fanatikus tag)

Második: jól gondolod. Végeredmények vannak a szoftver oldalon, nem aktív ontanulas.

Elsőre: az eltérő szinteknek eltérő követelménye van, mind szamitasban, mind backendben. Azért itt arról is szó van hogy ez a cucc megkapta az ASIL-D minősítést és van benne elég kraft ahhoz hogy n db kamera/lidar/akármi jelet szimultán, megfelelő késleltetések mellett (csak példa, hány fps kell a 130 km/h-hoz, hogy jó legyen a response time?) és biztosítsa a szoftvernek a megfelelő inputot, ami aztán tudja vezérelni ezen (vagy más ECU-n keresztül) az autót. (Drive by wire)

(#41) Kopi31415 válasza REIT (#30) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

[link]

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#42) Danex válasza Z10N (#38) üzenetére


Danex
(őstag)

Illetve én nem venném még készpénznek ,hogy ez közvetlen léghűtve lesz. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb gyártó a már tervezett / meglévő hűtési körbe fogja bekötni és nem ezen fog forogni külön a venti. Vagy lesz külön hűtőkör az elektronikáknak tervezve.

Telefon: Meizu M2 - Flyme OS 5.6.3.22 (5.1) || Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1L 6AT

(#43) MongolZ válasza dabadab (#39) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Igen, a robot tényleg tud hatékony lenni, kivéve, ha...
és itt jön a probléma, mert a mai világban, amikor a 99,9%-ban az autókat emberek vezetik, szinte kizárólag "kivéve, ha" dolgok vannak. Ha minden meg van tervezve, és minden a tervek szerint működik, semmi zavaró tényező nincs, akkor igen, tud hatékony lenni. Csak a való élet nem ilyen.

Egyébként meg őszintén szólva nem hinném, hogy ennyivel hatékonyabb lenne egy robotvezérlésű autó (max annyival, hogy annyival óvatosabb, hogy a sebességhatárokat sokszor el sem éri, emiatt jóval kevesebb a légellenállása). Az emberek többsége nem csak padlógáz/padlófék üzemmódot ismer, hanem tud nomrálisan vezetni, aki meg mégsem, a fékezéskori energiavisszanyerés miatt kevésbé büntetődik. Gondolok itt azokra, akik látják, hogy 300 méter múlva piros a lámpa, de azért még nyomja neki, mert ez sajna gyakori.
Amikor bejöttek a modern automata váltók, ott is azok nyertek sokat, akik nem tudtak normálisan váltani, nem azok, akik tudtak...

[ Szerkesztve ]

(#44) dabadab válasza MongolZ (#43) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Az embereknek is ugyanebben a kaotikus környezetben kell produkálniuk magukat és semmi alapját nem látom annak a feltételezésnek, hogy ezt olyan hatékonysággal csinálnák, amin egy automata rendszer ne tudna bőven javítani.

DRM is theft

(#45) MongolZ válasza dabadab (#44) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Volt egy jó pár video azt hiszem a Google-től, ahol tesztelték az önvezető járműveket. Ott volt pár példa, amit ők sikerként éltek meg: egy lerobbant autó 15 kmh-val történő kikerülése gyér forgalom mellett. Teli volt ilyen szintű példákkal. Ez hatékony megoldás?

(#46) hardzsi2 válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


hardzsi2
(tag)

Egyrészt nem csak villanyautók lesznek a jövőben, hanem a hibridek is jó ideig velünk maradnak, ahol egy nagyfogyasztó nem feltétlen felezi meg a hatótávod - és a villanyautók és akkuik is fejlődnek.

Másrészt brutálisat fejlődött egy évtized alatt a szenzor és processzálás is: nézd csak meg a 2004-es DARPA Challenge szenzor-erdejét itt: www.computerhistory.org/atchm/where-to-a-history-of-autonomous-vehicles vagy a korábban komlett csomagtartót elfoglaló feldolgozóegységet itt: www.extremetech.com/extreme/237005-your-next-car-may-be-the-most-powerful-computer-you-own.

Ehhez képest az nVidia jövőbeli L5 megoldása (voltak előzményei is, nem ma kezdték az autóipari együttműködésüket) brutális teljesítményt fog kínálni igen kompakt méretben és meglehetősen visszafogott teljesítményfelvétel mellett - miközben a fentebb hivatkozott korai próbálkozások feldolgozási kapacitásának többszörösét kínálja:
www.nvidia.com/en-us/self-driving-cars/drive-px

[ Szerkesztve ]

I hope you're not being paid to troll, because you aren't doing a particularly good job. - posted by: Donovan, 26 January 2009

(#47) dabadab válasza MongolZ (#45) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

"Ez hatékony megoldás?"

Egyrészt legellenállás szempontjából az :D, másrészt meg az erősen fejlesztés alatt álló rendszer, ultrakonzervatív beállításokkal, nem hiszem, hogy erre kellene alapozni, amikor a kész rendszer hatékonyságáról van szó.

DRM is theft

(#48) Tigerclaw válasza AusWolf (#22) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Ha összeadom azt, hogy jelenleg egyszerre folyik az átállás a hibrid, sőt teljesen elektromos meghajtásra, illetve az önvezetésre, akkor azt látom a jelenlegi autóárakból, hogy már ez nagyon nagy mértékben csökkenti majd az új autóvásárlók számát, hiszen még optimális esetben is duplázódnak majd az új autó árak, ha a gyárak meglépik ezeket.

Persze könnyen lehet hogy visszakozniuk kell a csökkenő kereslet miatt, arról nem beszélve hogy ezt a nagy ugrást csak nagyon erős kormányzati támogatással léphetik meg, hiszen ha nem tiltják majd be az új benzin és diesel üzemű járművek forgalomba helyezését, akkor az elektromos autóknak ezekkel is versenyezniük kell, és látjuk hogy ilyen körülmények között, ennyi év után is milyen alacsony a piaci részesedésük.

Jelenleg az is utópiának tűnik, hogy csak elektromos autók fussanak az utakon mondjuk 2050-ben, még ha csak a jelenlegi EU országokat nézem is. A váltáshoz kell fejlesztés, amivel szerintem nem lesz baj, kell hozzá az, hogy a jelenleginél sokkal olcsóbban gyártsanak elektromos autókat és kell hozzá szabályozás ami fokozatosan tiltaná a benzin, diesel és gáz üzemű autók forgalomba helyezését, majd később a használatát.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#49) MongolZ válasza dabadab (#47) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Valóban ultrakonzervatíz, és kénytelen lesz az is maradni, amíg a többi autó nem önvezető. Ezért mondom, hogy pontosan ott nem tesztelik őket, ahol kellene: elzárt területeken.

(#50) Hieronymus válasza MongolZ (#49) üzenetére


Hieronymus
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Elzárt területen mit teszteljenek?

A valódi környezetben kialakuló helyzeteket kell majd kezelnie az önvezető rendszernek.
Az önvezető autó, emberi kontroll mellett közlekedik. Sok esetben a lassú hajtás nem is az önvezető rendszer lassú működéséből származik a a felelős járművezetőnek fel kell ismernie, ha a rendszer hibás outputot generál az inputra. Ehhez sokkal hosszabb reakcióidő szükséges az ember számára (is).

A másik probléma, hogy ma még senkinek sincs teljesen korrekt elképzelése, hogy kell egy önvezetőrendszer felépíteni. A verseny miatti nyomás azt hozza, hogy többszörös számítási teljesítményt rendelnek az eszközhöz. Ebből nem lehet baj, az elégtelenből viszont igen.

Itt is ugyan az történet ismétlődik meg, ami többi járműfejlesztésnél. Például az ABS indulásakor drága volt, csak a luxus autók vezetői élvezhették az előnyét. Ma már nélküle nem lehet új járművet forgalomba hozni.

A fokozatosság elvét kissé félreértelmezik néhányan. A fokozatos bevezetés az, ha egy adott időponttól nem lehet már belsőégésű motoros gépjárművet forgalomba helyezni. A meglévőek viszont maradhatnak egy ideig.
Így lehet X év alatt teljesen kivezetni a már nem kívánt technológiát.

A fokozat nélküli bevezetés az, ha kijelentik, például 2030-tól nem lehet kémiai hajtású járművet forgalomba engedni. Se újat, se régit.

___ bambano: "...vagy legyél konzekvensen nyúl, vagy legyél konzekvensen agresszív. az agresszív nyulat megverik... ___

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.