Hirdetés
- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / Autós szimulátorok topicja
- Kompakt vízhűtés
- NVMe protokollal dolgozó BGA SSD-k jelentek meg a Greenliant portfóliójában
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz KillHates #14 üzenetére
A Challenger volt akkor fent. Úgy tudom direkt repültek viharba a Columbiával, hogy teszteljék.
Ez a kép nem onnan van. Valóban volt több tesztrepülés a Columbiával és az OV-102-vel a 747-es szállító hátán, hogy a viselkedést vizsgálják - ám akkor nem "valódi", hanem próba (dummy) téglákkal volt csak felszerelve a Columbia. A teszt után kezdték el a végleges hővédő téglák felhelyezését, és így repült (egyébként négy nap alatt) Floridába a 747-es hátán az űrrepülőgép. És érkezett meg vagy 5000 téglával kevesebbel, mint elindult (összesen cirka 24 000 tégla volt a külső felületén). Eredetileg 1979 végére tervezték az első Columbia-űrrepülést, de a téglák rögzítése kapcsán felmerülő kérdések, illetve az SSME hajtómű egyik tesztjén bekövetkezett robbanás miatt elrendelt plusz tesztek miatt ez majdnem két évet csúszott.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.