- RAM topik
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Milyen egeret válasszak?
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- Házimozi belépő szinten
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Ez a Sony idei legnagyobb tudású tévéje
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Olyat tett a Netflix, amire senki sem számított
it Többé nem számol be az előfizetői tábor növekedéséről a Netflix, ennek pedig nem igazán örülnek a szakemberek.
-
Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
gp A folytatást azok is élvezhetik majd, akiknek az angol szövegek megértése nem egyszerű.
-
Ultra szintre lépett a Razer mobilos kontrollere
ma USB-C-vel, fejlettebb rezgő visszajelzésekkel és RGB fényekkel érkezett meg a Razer Kishi Ultra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=V3rthil=-
őstag
Na erre kiváncsi leszek, valós időben ray-trace...
hey-ho-let's-go
-
Male
nagyúr
Az AMD-sek álma: Az Intel bebukja az egész VGA-s fejlesztést... a hatalmas veszteségek miatt meggyengül a processzor piacon is, így az AMD történelmi áttörést ér el, átveszi az első helyet ezen a területen
-
nagyúr
Az Intel-nél biztosan vannak már koncepciók, de annyira általánosan beszéltek, hogy talán még csak a tervezőasztalok állnak a helyükön Lesz az talán 2011 is, mire tesztelni kezdenek...
Addigra pedig az nV és az ATI/AMD biztosan kitalál valamit, amivel elveszi majd az Intel kedvét. Azért mögöttük kicsit nagyobb múlt van és nem fogják eldobni csak azért, mert az Intel azt mondja. Ennek viszont az lehet a következménye, hogy a hardvergyártók mind jobban ráerőltetik magukat a szoftvergyártókra, hogy az ő irányvonalaikat kövessék (lásd: nV és Crysis).
Na mindegy, majd kiderül. -
Horbal
őstag
Amint megszülnek egy real time-ban raytrace-elő hardvert ami mindezt 60FPs-vel csinálja, lenyelem a 19"-os monitorom keresztben, tartólábbal együtt, és akkusavat iszom rá
[ Szerkesztve ]
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
rudi
nagyúr
Akkor lassan kezdheted tágítani a szádat meg erősíteni az emésztőrendszeredet Pár évvel ezelőtt - asszem még az RS480-as chipset kapcsán úgy 2004-ben - volt egy sajtótájékoztató az ATI-val, és már ott azt mondta a szakember, hogy az évtized végére real-time ray trace lesz. Nem tippelte, hanem kijelentette
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Genialis
aktív tag
Szerintem az Intel lesz a nyerő. Onnantól kezdve, hogy sikerült több évtized után rájönnie az elektronikai iparnak, hogy párhuzamosítani kell a számítási teljesítményt, több processzort, processzormagot beépíteni, illetve ezeket szinergikus számolóegységekkel, vektorprocesszorokkal kiegészíteni (lásd cell), a dedikált grafikus hardvernek nem sok labdábarúgnivalója maradt. Addig volt értelmük, amíg nem voltak ilyen processzorok, mert olcsóbban lehetett velük jobbnak tűnő képminőséget gyártani. Egy általános processzor nem csak videóképet tud előállítani, nem kell hozzá speciális fordító, és nem kell hozzá egy kártya a gépbe.
in4m8ion 1ts 2 B 3
-
Ste
addikt
egy hiba: "amely rengeteg professzionális rederelő alkalmazás"
renderelőAti bácsi nem nyilatkozozz semmit?
-
ALI_G
veterán
wow, ray trace ha nem fogják a metszéspontokat hardveresen kiszámolni, akkor rámegy a gatyájuk is egy ilyen GPU-ra...
bár még 2010 messze van. -
glutamin
őstag
A párhuzamosítás azért nagyon nem mai találmány. A Pentium procik már szuperskalár felépítéseűek és uatsításszintű párhuzamosítás már van bennük. ez volt az egyik nagy újítás a 486 után és emiatt tudott a 60MHz-es Penya gyorsabb lenni a 100MHz-es 486-nál.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
Godefroy
senior tag
Kirk... ismerős ez a név...
[ Szerkesztve ]
Arra sosem emlékezünk ami nem jut eszünkbe...
-
he7edik.
addikt
"A csúcsbevételeket produkáló kaliforniai vállalat a sugárkövetés – ray tracing – mellett megtartaná a hagyományos raszterizálást is."
Mert esélye annyi lenne az Intel ellen mint Szállasi tárgyalásán
a felmentő itéletre.Égő szöveg a flém vázon
-
zsiga667
addikt
Te Rudi, nincs egy relatíve könnyen érthető cikked erről a ray-tracing vs. hagyományos raszterizálás témáról? Mert a wikipedia szép és jó, csak nem vagyok 3D-programozó, így a felét nem értem.
-
Frigo
őstag
Daniel Pohl féle cikk
Korábban ő készítette el a aktuális Quake részek ray-trace változatát . -
Raymond
félisten
A mult evi raytracing suketeles utan mar az Intel is abbahagyta (vegy legalabb kezdi). A par utolso elodas/prezentacio alatt nem a "raytracing a jovo, rasterizalas szar es halott" mantrat nyomattak. Ideje volt. Annyi marhasag amit megjelent az egesz temarol a reszukrol szomoru volt. Meg a sajat embereik (akik ertenek a temahoz) is szegyelltek az egeszet hogy azok akik inkabb a PR/marketing-el foglalkoztak mit muvelnek.
Daniel munkaja meg szep es jo, de meg a legutolso valtozatok sem hoznak semmit amitol legalabb egy kicsit is beindulna az ember. Sot.
Szerintem 2 ev alatt nem jon ossze semmi, egyszeruen nincs minek osszejonnie meg ha figyelmen kivul hagyom azt is hogy nincs min. Szerintem az lesz hogy lassan valtoztatjak a dumat es ugyanazt nyujtjak majd mint a tobbiek valami kis raytracing kiegeszitessel ami talan az egesz procedura par szazalekat teszi ki hogy az arcukat mentsek.
MOD: Na itt van a #17-ben az utolso amit eddig elertek. Hat ettol nem fog senki hatast dobni. Es ugy latszik erre mar az Intel is rajott (eleg sokaig tartott) mert megvettek a Project Offset csapatat a mult heten.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
KMT
addikt
Még egy hiba.
"masszívan párhozamosított"[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"A párhuzamosítás azért nagyon nem mai találmány. A Pentium procik már szuperskalár felépítéseűek és uatsításszintű párhuzamosítás már van bennük."
Az utasítás szintű párhuzamosságot ne keverjük ide, az más tészta mint a direkt párhuzamosra írt program (ideértve akár a SIMD-et is). Viszont a masszív párhuzamosítás valóban nem mai találmány, hiszen a szuperszámítógépek mindig is így működtek.
-
ddekany
veterán
Az Intel megvette a Havok-ot? Nem csak a Havok FX-et?
-
Integra
titán
jó lesz ez...
már most szivás van az új graf kártyákkal, most majd jön egy harmadik, harmadik utat járó cég, és akkor már tuti 3 vga kell a gépbe, amiből majd a játék automatikusan kiválasztja azt, amire optimalizálták...
szép új világ..aztán nem értik, miért konzolra fejlesztenek inkább.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ddekany
veterán
"A mult evi raytracing suketeles utan mar az Intel is abbahagyta"
Soha nem is értettem, miért hülyítik olyan dolgokkal a népet, amiről a mérnökök tudják előre, hogy beégés lesz belőle. De tényleg, minek? (Netán tényleg megcsinálják??? Áhhh, inkább én is beállok a 19"-os TFT evők közé. )
-
GeoPhoto
tag
A RT jó, meg minden, de mint olyan aki konyít (picit a matek részéhez is, meg csinált POV-Ray-hez anno még script alapú képeket sajnálattal kell közölnöm, hogy a consumer kategóriában biztos nem lesz 2010-ben, Crysis szintű! RT valós időben.
Sokat lehet spórolni az RT-nél a befoglaló dobozok használatával, de amikor a képen lévő elemszám többszázezres nagyságrendű ott már szívás van...
Vannak RT szerű megoldások, Radiosity meg társai, amik sokszor csak a tükröződésben vannak lemaradva a látványban, de valószínűleg csak a raster/RT combináció az ami realitás rövid távon az otthoni kategóriában.
-
dezz
nagyúr
Intel pushes Raytracing again
GDC 08: Daniel Pohl talks it upIzé, ebben sem fogunk egyetérteni, mert szerintem is sokkal jobb dolog a ray-tracing. Nem kell mindenféle idétlen, irreális trükközés ahhoz, hogy "automatikusan" élethű legyen a kép, árnyékokkal, stb. (Pár éve én is írtam egy ray-tracert [asm-ben ], és tervezem továbbfejleszteni. Az akkori gépek még túl lassúak voltak, de most már ott van a PS3, jön majd a Larrabee - kimondottan erre optimizálva, és nem raszterezésre, stb.)
[ Szerkesztve ]
-
Genialis
aktív tag
Az nem ugyan az, mintha a program eleve több szálúra van megírva. Amiről te beszélsz, az arról szól, hogy egy szálat hogy lehet úgy lebontani belső utasításkészletre, hogy a belső utasítások párhuzamosan futtathatók legyenek. Ez egy mód egy darab szál sebességének a növelésére.
in4m8ion 1ts 2 B 3
-
Dzs3ko
tag
Lehetőség van akár a mai gépek mellett is ray-tracere csak a sebesség a kérdés.
Ha elindítod a maxot és lefuttatsz egy teáskannát Jeleneleg ez szerintem 10 - 30 sec (beállítástól függően). Majd ha ez már 100 fps lesz akkor menni fog Persze nincs értelme egyből áttérni, csak szépen lassan. És lehet hogy a ray-trace nem is vált le minden eljárást. -
dezz
nagyúr
Nem is hagyományos CPU-kkal kell elképzelni a dolgot (pl. 4 x86 mag erre semmi, főleg ha gyakorlatilag csak pár GFLOPS/mag), hanem sok-sok ALU-val: GPU-k (a maiak még nem túlzottan, főleg Nvidia ugye, de köv., vagy az azutáni már jó lehet, ha erre is törekednek), Larrabee. (A Cell is labdába rúghat.)
És nem is a mai 3D renderelőkből kell kiindulni, hanem inkább ray-traceres demókból, amik rendesen le vannak kódolva, optimizálva, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Azt ugye tudod hogy az a cikk amit elozoleg linkeltek nem masrol szol mint az altalad linket reportrol. Ugyanarrol beszeltek mindenhol. A duma az egyik dolog a realitas meg a masik. Eleg megnezni ki mit produkal mivel.
"Az akkori gépek még túl lassúak voltak, de most már ott van a PS3, jön majd a Larrabee - kimondottan erre optimizálva, és nem raszterezésre, stb.)"
Fantasztikus. Megnezted mennyi CELL kell ahoz amit az IBM bemutatott? Mindegy hogy a varos vagy a lamborghini scenerol van szo.
Elkezdhetjuk megbeszelni a dolgokat de akkor valami tenyekkel kezdjuk. En azt mondom se az iden se ket ev mulva nem lesz olyan hardver a piacon amivel normalis akkori mainstream felbontasban (1280x1024, 1680x1050 vagy 1920x1200) normalis minoseget tudsz produkalni. Es itt a normalis alatt olyat ertek ami legalabb az egy-ket eves klasszikus mostani megoldasokkla elersz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ddekany
veterán
Raytrace mint valósidejű 3D jövője kapcsán érdekes lenne, hogy a scene nagyságával (háromszögek száma, mindenféle effektek száma, stb) hogyan skálázódik. Azaz, hogy vajon lassabban lassul-e a scene komplikákódásával mint a raszteres 3D, mert akkor a jövőben valóban átveheti a rasztertől a terepet. Viszont ez nem 2 év mulva lesz, nagyon nem...
-
dezz
nagyúr
+ (#34) Raymond
nagyban
Ezt egy PS3 real-time (1-2 fps) számolja, 720p-ben.
nagyban
Ehhez már 14 Cell kell a (ha jól emlékszem) 25 fps-hez, Full HD-ban.
nagyban
"The Boeing 777 was the first airliner to be 100 percent digitally designed using 3D computer graphics. The resulting digital mockup is 23,000x more complex than today’s typical digital game assets and therefore requires some serious muscle to render at interactive frame rates. Every subsystem including wiring harnesses, hydraulics, air-conditioning, and fuel delivery are modeled in excruciating detail. Prior research has shown that this is truly a supercomputer class problem which is why we have unleashed a prototype piece of LANL’s Roadrunner system on it at this years SC07 conference.In the IBM booth at SC07 the 350M triangle Boeing digital mockup will be rendered real-time at 1080p resolution using a hybrid cluster of Cell processor based QS21 blades and a Ridgeback (AMD Opteron) memory server. [...]"
[ Szerkesztve ]
-
Genialis
aktív tag
-
decibel
aktív tag
Miből gondoljátok, hogy a Larabee nem raszterizál? Esetleg vegyes megközelítést használ? Erősen kétlem, hogy csak ray-tracinget csinálna. Nem lenne értelme. Autókon, szórt fénynél jól mutat, de az esetek többségében semmi előnye nincs.
Btw a Larabee ugyanúgy bővítőkártyán kerül forgalomba mint a gpu-k."you are a monkey poo-poo"
-
dekoninck
aktív tag
És mennyivel kisebb számítási kapacitás kellene, ha poros lenne az a Ferrari
#17 Gyanús nekem ez a Daniel Pohl. Az a Gyűrűk Ura filmjelent miért lenne raytrace? Szerintem maszkokba öltözött biolények, real-time. A GyU maszkmesterei szerintem Oscart is kaptak.
[ Szerkesztve ]
-
shabbarulez
őstag
Miért gondolod azt hogy ennek úgy kellene történnie hogy hopp 2010 van, mától minden raytrace és kész, azért mert az Intel kiadta a Larrabee-t. Ez nem így működik. Ugyanaz a folyamat fog lejátszódni, mint pl. anno amikor még csak software renderelés volt, aztán a quakekel megjelent az első hw-en támogatott 3D engine is. Ott is a felhasználó választhatott a két mód között, az elején többen quakeztek softwares módban, mint hw-es támogatottsággal és hosszú folyamat volt a váltás itt sem két nap alatt fog lejátszódni. Anno már tavaly is írtam hogy az Intelnek a sw-es háttér lesz a keményebb dió, az hogy be tudja vinni a termékét a piacra. Ehhez várható hogy pl. vesznek pár engine-t akár a fizikai akár a vizuális megjelenítés területén, valami nagyobb nevet bekebelezve akik több játék alá teszi az enginejüket. Ez átírjaták úgy hogy raszteres és raytrace megjelenítést is támogassa hogy legalább az átmenet elkezdődhessen. 2010-ben szerint ennyi fog történni, nem lesz földindulás és lassú lesz majd az átmenet.
Egy mai mainstream 2 magos proci úgy 25-30 Gflops-ot tud egy felsőkategóriás 4 magos a dupláját. A Larrabenál 300-1000 Gflops körüli teljesítmény ígérnek 2010 körül, ami egy nagyságrendnyi számítási teljesítmény növekedés. És ez 2012-ben, 2014-ben az új gyártástechnológiák 22, 16 nm kijövetelével ugyanúgy növekszik majd ahogy eddig is. Ráadásul ahogy videokártyáknál az SLI úgy processzoroknál is képbe jöhet a 2 vagy 4 socketes kialakítás mainstreamesedése.(a különálló videokártyáknak meg az lassú eltűnése, amit leginkább a nvidia fog megsínyleni). Ez 4 év alatt megint hozhat együttesen egy újabb nagyságrendnyi teljesítmény növekedést, és persze közben a software rész is fejlődni fog, ahogy Pohl fejlesztések sw része is igen dinamikusan fejlődött az elmúlt évek során. Ez együttesen megteremtheti az alapot az RT-nek, főleg ha lesznek olyan enginek amik mindkét módot támogatják, ugyanúgy ahogy anno sw/hw renderes átállás idején is történt.
-
zsiga667
addikt
Közel 40 évesen nem emlékezni az általános iskolai tanulmányokra nem szégyen, sőt, mindennapos. Közel 40 évesen nem érteni az általános iskolai anyagot ha leírva, képekkel ilusztrálva elédrakják, annál inkább.
Én elismerem ha valamihez nem értek, és nem szégyellek kérdezni, illetve ha valaki belinkel egy könnyen érthető magyarázatot a kérdésemre akkor megköszönöm és nem állok neki a nem létező magas lovamról osztani a még kevésbé létező észt, mint egyesek. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #44 üzenetére
Az 1Tflops kevés 2010-re ennyit már az HD3870x2 is kiprésel magából. Év közepén megjelenő RV770 egymagában közel lesz az 1Tflops-hoz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ati_X_321 #48 üzenetére
És itt jön az a probléma, hogy egy komplex feladatokra tervezett hardver olyan nagymértékben párhuzamos eljárásokban, mint a raszterizálás nem fogja felvenni a versenyt az egyszerűbb társaival. A Larrabee túl bonyolult hardver főleg a G80 alapú nV-s rendszerekhez viszonyítva.
Gondolom érted a problémát? Ez egyik program Larrabee-n fog jól futni, a másik a G80 variáns nV hardveren, míg a harmadik valamelyik R600 utódon. Ez minden csak nem jó a felhasználónak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ati_X_321
aktív tag
[OFF]egyetértek, de ki akar raszterizálni , én arra várok, hogy full sugárkövetés alapúak legyenek a játékok
nem ismerem ezt a Larrabee-t, de remélem hamár sugárkövetésről van szó, akkor úgy csinálták meg, hogy vmi BSP engine-t hatékonyan futtat és akkor hamar gyorsulhat a raytrace-ingamúgy meg nem olyan nagyon bonyolult a raszterizáló hardver, hogy nvidia ne tudna felzárkózni (sztem)[/OFF]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- RAM topik
- Peugeot, Citroën topik
- Hálózati / IP kamera
- EAFC 24
- Spórolós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- További aktív témák...