Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • raczger

    őstag

    :W <- kb így tudnám bemutatni a mostani hangulatomat

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz raczger #1 üzenetére

    Sztem vicces, nem kell ilyen iskolaba menni, el kell menni egy kozepes-gimi szakkozepbe azt csókolom.

    Nekem a gimis 4 evem egy vicc volt, olyan volt iskolaba menni mintha egy veget nem erő buli lenne ahol hulyulunk de meg ragad is rank vmi.

    Mindennapra jutott vmi balhe, hulyeseg, egy szot nem tanultam a 4 ev alatt csak megjegyeztem amit elmondtak(mar ha erdekelt) es 4esre erettsegiztem. Akinek ez nem eleg az ugyis vmelyik elitgimibe megy ahol a szinvonal se sokkal jobb, de kisse tanulasban gepiesebb.

    [ Szerkesztve ]

    90 87.5 87.8 87.5

  • raczger

    őstag

    válasz kicsitomi88 #2 üzenetére

    elvileg ez is elit suli de eléggé lement a sznívonal
    minden év végén el akartam menni csak anyám rávett hogy ne, bírjam még ki ezt az x évet...

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • Xantomas

    őstag

    Olvasva az irományod, visszaköszöntek a középiskolás gondolataim.
    Nem jártam egyházi iskolába, így a szüneti imák se ismerősek, de egy biztos, egyik tanár se szereti, ha késnek az órájáról. Hiába késik a diák csak 2-3 percet, az elmaradt szünetet az óra elején fogja bepótolni. Szépen a hejére battyog, köszönget a haveroknak, rákacsint a bent levő lányokra, leül, odasúg valamit a szomszédjának, előpakolja a tanszereit, miközben forgolódik, és zavarja az órát. Ez általában egy 5-6 perces rituálé a legtöbb diáknál, esetünkben úgy 45 perc volt ;)

    Sztem nincs azzal semmi baj, hogy egy tanár egy írásbeli dolgozatot külalakra is osztályoz. A való élet is ilyen. Mire eljutsz a munkakeresésig, rájösz, hogy ha a HResnek külalakra nem tetszik a beadott életrajz, meg se nézi. Meg kell szokni, a külalak sokat számít, sőt, mindent az dönt el.
    Az irodalom az rizsa, mese habbal. Az ember a nagyrészét úgyis tanulja történelemből, olvas újságokat, meg nap mint nap találkozik vele, ha nem csukodt szemmel jár. A memoriterek meg olyan dolgok, amit nem azért kell megtanulni, hogy tudja, és villogjon vele, hanem azért hogy mire eljut egyetemre, addig megtanuljon tanulni, magolni, és minnél több felesleges, információt belegyömöszölni az agyába.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • raczger

    őstag

    válasz Xantomas #4 üzenetére

    az egyik részt félreértetted, a leosztályzást, nem a külalakra írt osztályzatot hanem kb úgy: megnézte a nevet, kb mennyit írt és ennyi... tippelt rá hogy mennyi lehet és adott rá pl kettest (a négyes helyett)

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • JoeYi

    őstag

    A rossz tanárok azért jók, mert a közös útálatok csapattá kovácsolja az osztályt.

    Amúgy nem tudom hány éves vagy, de nagyon érthetően és összefüggően írsz, szóval nincs veled baj. A középsulit meg csak át kell vészelni tanulás szempontjából.

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz JoeYi #6 üzenetére

    Amúgy nem tudom hány éves vagy, de nagyon érthetően és összefüggően írsz,

    Te hany eves vagy? ;]

    90 87.5 87.8 87.5

  • raczger

    őstag

    válasz JoeYi #6 üzenetére

    most lesz érettségi szal nemsoká 18

    bárcsak a magyar tanáromnak is ez lenne a véleménye :D

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • Xantomas

    őstag

    válasz raczger #5 üzenetére

    Úgy tűnik, igen.
    De, hogy valahogy kimásszak: munkavállalásnál név is számít :D

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Collector19

    csendes tag

    Szia!!

    Érdekesnek találtam az írásod, és egy dologban szeretnék tanácsot adni.

    A tanulást ne úgy fogd fel, hogy mit kapsz érte a suliban (érdemjegyet, jó szavakat stb..), hanem úgy, hogy később hasznodra válik. Tudom hogy eléggé divat a szülők körében a "magadnak tanulsz", mert nekem is ezt mondták szüleim, és nem szerettem. Később viszont rá kellett jönnöm, hogy nagyon is igazuk volt. Ha Téged nem érdekel az irodalom.. akkor ne fektess bele energiát hogy megtanuld, mert semmi értelme. Valamennyi fogalmad legyen róla, hogy megfelelj egy általad felálított minimális elvárásnak és kész. Arra koncentrálj, hogy az a tárgyat amit szeretsz, és amivel a jövőben szeretnél foglalkozni, azt tudd maximálisan. A többi hidd el nem érdekes. Ha Téged a vallás érdekel, akkor foglalkozz minél többet azzal. Én például egyformán próbáltam matekból meg fizikából megfelelni, de sokkal kevesebb erőfeszítésembe került pl egy vers elemzése vagy évszámok megtanulása, és úgy gondoltam, hogy ááá majd olyannal fogok foglalkozni, ami a "humán" tárgyakkal kapcsolatos. Későn jöttem rá, hogy engem abszolut hidegen hagy az irodalom és a töri, és info pályafutásra adtam a fejem. Persze hogy hiányzott a matek és a fizika...

    Azt tudom ajánlani, hogy gondold át mit szeretnél csinálni, koncentrálj arra ami ehhez kapcsolódik, a többivel pedig ne is törődj.

    A tanárok között pedig egyre több az iolyan hogy "fejre" osztályoznak. Azt is lehet hasonlóképpen kezelni.. nem akarok csúnyát mondani de sz*rd le hogy a tanár mit gondol. Az a fontos ami a fejedben van. Hidd el könnyebb lesz az élet a suliban mint valaha :)

    [ Szerkesztve ]

  • bbandi

    tag

    Arra, hogy a magyar tanár nem veszi figyelembe, hogy másra is kell tanulni: Szokj hozzá, nem lesz jobb (Egyetemen biztos nem - főleg ha egy-egy tárgyat nem sikerül elsőre megcsinálni. Melóról tapasztalatom nincs, de kétlem hogy ott majd elfogadják, hogy azért nincs kész a project, mert a gyereket orvoshoz kellett vinni)

    Az a hozzáállás, hogy csak azt veszed komolyan ami érdekel szerintem teljesen jó 18 évesen, még csapd hozzá azokat a dolgokat amiből felvételizel, de ez általában egyezik.

    A magyarnak azért van értelme: megismertet az irodalommal. Ha továbbra se szereted, akkor vagy nem vagy fogékony rá, vagy a tanár/tananyag rossz (szerintem esetedben mindkettő). Meg pl ha megtanulod, hogyan kell értelmezni egy Arany balladát, akkor már jó eséllyel képes vagy sorok között olvasni.

    Ja igen: ha tanár pofára osztályoz: hagyd a francba (feltéve hogy nem kell a jegy a felvételihez; ha kell fákkolj akinél csak tudsz), te tudod, hogy normálisan megtanultad, ha normális kapcsolatban vagy a szüleiddel, akkor nekik is el tudod mondani. Az hogy a papíron mi van, senkit nem érdekel.

    [ Szerkesztve ]

  • raczger

    őstag

    válasz Collector19 #11 üzenetére

    valamilyen szinten próbáltam beleírni, hogy épp az ami engem érdekel, amivel továbbmegyek azt a suliban nemigazántanítják... én is info szakra szeretnék menni, így itthon szabadidőmbe sokat foglalkozom a dologgal... sőt már a weboldalam által sokan ajánlottak (volna) munkát is, csak mivel még gimis vagyok ez nem megoldható, nekem egy a lényeg bekerüljek valami fősulira v egyetemre és végezzem el...
    matekot tudom annyira amennyire a programozásban szükség van rá, csak ott is vannak dolgok amit nem magyaráznak el a suliban... de ez túl bonyolult, ebbe már nem szerenék belemenni
    a lényeg hogy azt tanulom ami érdekel
    a fejre osztályzást meg nem szarom le mert hiába írok pl 3-as 4-esre egy dogát, de ha egyest ad rá mindig akkorbukni fogok és akkor már tökre nem mindegy...
    de most azon vagyok hogyha félévkor kritikus a dolog akkor lehet átmegyek egy másik suliba, de ez kicsit necces lenne tizenkettedik második félévben:(

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • raczger

    őstag

    válasz bbandi #12 üzenetére

    "A magyarnak azért van értelme: megismertet az irodalommal."
    ez számomra üres beszéd!
    megismertet, de tulajdonképpen mire jó az irodalom... azt elismerem hogy memoriter az még kell, hogy a megtanuljon az ember tanulni, magolni, meg hogy az ember megtanul fogalmazni az is jó dolog, de ez kb a 10%, a többi 90% teljesen felesleges. Mi értelme lelkileg beteg embereke belső világát tanulni, megérteni... Hogy belőled is az legyen? És teljesen elárassza a világot az EMO-s emberek? Így is van belőlük elég.. Kevés a ténylegesen igazi nagy költő akinek ha egy-egy versét, művét elolvassa - akár az egyszerű parasztember is - az ember, akkor meglátja, észreveszi, megérti az értéket és gazdagítja lelki világát, bölcsebbé teszi gondolkodását, cselekedeteit...
    de sajnos már-már erősen kétlem hogy felvesznek valahova, mert így tételeket se lesz ideje tanulni az embernek az érettségire

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • bbandi

    tag

    válasz raczger #13 üzenetére

    A suliváltás érettségi előtt rossz döntés. tizenkettedikben már "nem szokás" megvágni senkit. a tök hülyéket se, nemhogy a pofára buktatottakat. (én is elitgimibe jártam, szóval talán releváns a véleményem, de persze ez iskolánként változhat)

  • Blaise

    veterán

    válasz bbandi #15 üzenetére

    Nálunk volt rá példa anno az évfolyamból, hogy a srácot év végén történelemből megrántották ;]

  • Collector19

    csendes tag

    válasz raczger #13 üzenetére

    Na persze nem azt mondtam hogy bukj meg :D Csak az ne érdekeljen pl. hogy a polgármester fia (értsd jól :) ) 5öst kap, és Te ugyanarra 3-ast. Az ilyen ne érdekeljen. Azt is megkockáztatom, hogy ha az infó érdekel, akkor legyél 2-es azokból amik nem kapcsolódnak hozzá. Persze az alapműveltséghez szükséges minegyikből, hiszen nem véletlenül tanítják, de hidd el hogy pl én nem abból fogok megélni, hogy Petőfi szlveszter 31-én született vagy január 1-jén.
    Tehát az a lényeg hogy csak legyen átmenő ha köcsög egy tanár, az a lényeg ami a fejedben van, és amit gondolsz.

    Persze van úgy hogy rosszul döntesz és nem érdekel pl 2 év múlva az infó, de sosem késő újra elkezdeni tanulni.

    [ Szerkesztve ]

  • bbandi

    tag

    válasz raczger #13 üzenetére

    "matekot tudom annyira amennyire a programozásban szükség van rá"

    hát, ha BMEre jössz, akkor le kell majd vizsgáznod a teljes gimnáziumi anyagból, meg még sokkal többől...

  • raczger

    őstag

    válasz bbandi #18 üzenetére

    maradjunk annyiban, hogy néztem egy tagnak a matek könyvét, pontosan nemtom milyen, de programozásra jár a BME-re, és hát szerintem 95%-a elég fölös (kivéve ha vérprofi java-s vagy meg ilyenek) de én nem programozási szakra hanem általánosabb, mérnök infora szeretnék menni
    az a baj hogy a sulikban tanítottak 10-15%-a hasznosítható, eddigi tapasztalataim alapján
    pl a php programnyelv érdekelt, úgy döntttem megtanulom, nos 1 hét után márt tudtam egy épkézláb egyszerűbb programot írni benne...
    sok olyan ember van (épp mostanában beszélgetek valakivel sokan, ő mesélte) aki ugyan elvégzi a programozás szakot az eltén, bme-n meg ezeken a helyeken, de onnan kikerülve nem tud megírni egy programot, ami működne, mert összepuskázta stb... és elég sokan vannak akik csak elvégzik és annyi, és nincs is eszük hozzá, de szerintem elég sok olyan embert buktatatnak ugyanakkor ki, akiből simán lehetne profi programozó

    mod: az irodalommal kapcsolatban szeretnék valami választ:) :D

    [ Szerkesztve ]

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz kicsitomi88 #2 üzenetére

    Azért magyarórán odafigyelhettél volna jobban is. :)

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • bbandi

    tag

    válasz raczger #19 üzenetére

    Én villanymérnökire járok, és hidd el, nagyon kemény a matek az infón (van néhány infós barátom) Mod: a villanymérnökin is eléggé :). Mellesleg nem tudok róla, hogy lenne itt külön progmat.
    Igen a php-hez valóban nem kell sok matek, de vannak problémák amihez kell. No ebbe nem akarok jobban belemenni, mert annyira nem értek hozzá, meg van itt regelve néhány infós, majd ők elmondják.

    Az irodalomra azért nem válaszoltam mert homlokegyenest ellenkező irodalmi ízlésünk van. Nekem pont a nehezebben megérthető művek tetszettek. (konkrétum: Dosztojevszkij, Katona, Madách, Berzsenyi, Arany, József Attila, Radnóti - a teljesség igénye nélkül)
    Mit is mondjak erre az őrültség-elméletre? Tény, hogy néhány művész bizonyítottan bolond volt. (azért közel se mind) De közelítsük meg más művészet felől: Van Gogh-nak azért van néhány jó képe, nem?

    [ Szerkesztve ]

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bbandi #21 üzenetére

    Nincs-Goghnak meg nincs . :D

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • Sir Riccio

    addikt

    Olvasva az írásod annyit tudnék hozzáfűzni, hogy tanulj meg helyesn írni és ne azzal foglalkozz, hogy mit miért kell tanulnod illetve miért kell csinálnod, hanem azzal, hogy meglegyen amit elvárnak tőled mert az érettségin kutyát nem fogja érdekelni, hogy veled ki kivételezett meg ki volt igazságtalan és ki nem.üdv

    Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/

  • Blaise

    veterán

    válasz raczger #19 üzenetére

    Ha csak magadnak fejlesztgetsz néhány dolgot, akkor ahhoz nemigen kell matek, hanem össze tudod gányolni mindenféle módszerrel, de ha pl megnézel egy gépi amőba játékot, annak elég komoly matematikai alapjai vannak, gráfbejárás stb.

  • DeltaPower

    őstag

    A művészek 90%-a általában azért lesz nagy művész, mert egyszerűen lelkileg annyira beteg, hogy az épp ésszel fel se fogható, és ezáltal a többi ember, sokan azt hiszik, hogy ez valami érték, pedig nem az.
    grat, ilyen durván kritikus véleményt nem sokan mernek bevállalni :R

    mint ahogy egyes beképzelt tanárok se képesek elfogadni, hogy a sz*r 2 kredites tárgyukra nem tudunk és nem is akarunk annyi időt fordítani, mint egy 3 féléves szigorlatra, és szívóznak egy szakiránytól teljesen elkülönülő jelentéktelen haszontalan gyökér tárgyból (csak úgy eszembe jutott suli kapcsán)

    "Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

  • raczger

    őstag

    válasz Sir Riccio #23 üzenetére

    köszönöm ezt a lesújtó jozzászólást

    alapból a helyesírásommal sose volt baj az általánodba, max 3 hibám volt azokban, de a gimiben meg ellustultam, meg a helyesírásom is rosszabb lett stb...
    és én igenis foglalkozok mit miért kell tanulnom, vanak dolgok amiket csak elfogadni lehet, de megérteni nem, nos a tanulás a tanulás nem ide tartozik, szerintem
    például én igenis értem, hogy miért kell történelmet tanulnom, és érdekesnek is találom, és szinte a többi tantárgy is ugyanide sorolható, kivéve az irodalom, abszolút nem látom értelmét, hogy én tudjam xy költőnek az életét, és hogy ő mittomén, pl Pesten milyen nyomorúságok között írta meg ezt és azt a művét. Igen, sajnálom szegényt nem lehetett könnyű élete, de nem értem mivel lesz nekem jobb az életem, de annyit tudok, költő nem leszek, mert sok nagy költő elég rossz körülmények között élt.
    A történelemmel csak 1 bajom van, hogy ugye nagyon sok minden cenzúrázva, hamisan van, és ha érettségin nem azt adod elő, ami a tantervben szerepel, amit elfogadtak mint tankönyv simán meghúzhatnak, hiába mondasz igazat, tudsz mindent.
    Nem értem mért baj, ha az ember meg akarja érteni, érdekődik a körülötte léve világról, működéséről stb... ez viszi előre az emberiséget, ha nem gondolkoznál, mindent elfogadnál és csinálnád a munkádat mint egy robot, kicsi a valószínűsége hogy boldog életed lesz.
    Így röviden ez az én személyes véleményem... Mindennek kell hogy legyen értelme!

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • raczger

    őstag

    válasz DeltaPower #25 üzenetére

    köszi szépen
    nyugi, mondtam én már durvábbakat is amikor eléggé felhúznak egyesek, csak azt azért nem raknám be ide mert lehet sokat kéne benne csillagozni

    de most nézem, kevésszer mondok ilyet de ez az idézett mondatom határozottan tetszik, köszi hogy felhívtad rá a figyelmem :)

    mod: meg én elég őszinte ember vagyok, kimondom amire gondolok, és hát ugye tanárok ezt nem tolerálják, főleg ha igazam van akkor pláne... de nem sokan díjazzák az őszinteséget, pedig azthinné az ember hogy ez alap dolog (de pl ha nagyidnak azt mondod hogy nagyon finom ez a süti, miközben erős túlzással se lehetne ilyet mondani rá, az nem tartozik ide, ott nem kell a szó szerinti őszinteség azért, de ez szerintem érthető)

    [ Szerkesztve ]

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • Cathfaern

    nagyúr

    Irodalom:
    Utalt rá valaki korábban is, de kifejteném jobban mert úgy érzem átsiklott felette mindenki :) Irodalomnak van egy olyan szerepe, hogy megtanulj értelmezni egy szöveget, s még inkább mögé látni a soroknak. Most lehet mondani, hogy mi is olyan nehéz ebben, de a gyakorlati példa azt mutatja, hogy sokaknak (sajnos) nagyon is az (lásd magyar tanítási, illetve érettségi rendszer gyökeres átalakítása). Amikor egy verset elemzel, egyáltalán nem biztos, hogy az a lényeg, hogy az adott költő / író milyen fenkölt és magasztos dolgokat írt (de azért bőven van ilyen is, ne mindig csak az "őrülteket" említsük, hisz ott van például Arany vagy Madách, egyikükre se lehet rámondani azokat a dolgokat, amiket írtál), hanem hogy ha kapsz egy szöveget, "megismered" azt az embert aki írta (ezért kell a költőkről magukról is tanulni nem csak a műveikről), s ebből próbálj rájönni, hogy miért is írta. Ez a valós életben hidd el nagyon hasznos képesség, ha úgymond át tudsz látni az embereken, tudod mit miért tesznek és miért mondanak.
    Másrészt irodalom oktatásnak az is a szerepe (igaz ez inkább a modernebb irodalom esetén, s inkább irókat nézve), hogy megtanulj szépen magyarosan fogalmazni, összetett, logikus mondatokban, legyen nagy szókincsed. Ennek a fejlesztésének igazából a legjobb módja a minél több gyakorlás, ami jelen esetben a minél több olvasást (ezért vannak, vagyis inkább lennének a kötelező olvasmányok) és minél több írást (fogalmazás írást) jelent (ezért is sajnálom, hogy a fogalmazás írása kikerült a magyar érettségiből).
    Ez utóbbira lehet mondani, hogy akkor miért kell tanulni régi, régies nyelven íródott műveket is. Erre azt a közhelyet tudom mondani, hogy az általános műveltség része. Amire lehet azt mondani, hogy hülyeség, de mint ahogy bizonyos körökben a több milliós öltöny elvárás (vagy PH!-sabb hasonlattal élve: a moddolt számítógépház), bizonyos körökben az általános műveltség az, s ha nem rendelkezel vele, akkor bizony kinéznek onnan (s ezen utóbbi körök jóval általánosabbak, mint a több millió öltönyösök). De hogy más példát is mondjak: ha majd munkát keresel, s van egy veled szakmai szempontból teljesen azonos szintű másik jelölt, s a főnökkel van épp elbeszélgetés (akár teljesen informális), s ő megemlít valami költőt, vagy mond egy olyan szófordulatot, aminek irodalmi gyökerei vannak amit te megértesz, a másik jelölt pedig csak les mint hal a moziban...szerinted kit fognak felvenni végül?

    A dolog egyházi részére:
    Sajnos már rég nem igaz, hogy egy tanár azért megy egyházi iskolába, mert vallásos lenne. Amekkora túlképzés van a tanárok között, örül ha bárhol munkát talál. Mondjuk az már az igazgatóság felelőssége, hogy ha már úgyis túlképzés van, azaz válogathatna, akkor miért nem teszi meg. Az viszont, hogy a papok és szerzetesek se hajlandók a vallásnak kis időt szentelni, az tényleg elég problémás (ugyebár kiről vegyen példát az ember ha nem róluk? Ha ők azt mondják nincs idejük imádkozni, akkor... :F )

  • Blaise

    veterán

    válasz raczger #27 üzenetére

    Ha megmondod mindenkinek amit gondolsz, akkor már ne haragudj, de viseld a következményeit :D

    Disztingválni tudni kell :U

  • raczger

    őstag

    válasz Cathfaern #28 üzenetére

    értem, végre valaki nem csak azt mondta erre, hogy az általános műveltség része, mert ezt már nagyon untam
    lényegében igazad van sok szempontból, de akkor is ha úgy lenne az oktatás, ahogy te leírtad a szempontokat, szerintem a tananyag a felére esne, és esetlegesen értelmes emberek is kikerülnének a sulikból
    mondjuk én személy szerint azért elég sok irodalmi szófordulatot megszoktam már érteni a köznapi életben, cikkekben, írásokban stb...
    a sorok közt olvasásáról: a magyar tanárom is mindig ezt mondja de úgy tűnik, sajnos ez nekem nem akar menni, néha meg tudok fogni ezekből egy-egy gondolatot, de lényegében, összefüggően nem szoktam egyedül sajnos megérteni:(
    a másik az, hogy ugye szoktak költők, írok; mások műveiről jellemzést írni, de ahányféle elemzés, majdnem annyiféle "sorok közti" értelmezés, de ki tudja mire gondolhatott a költő amikor "belecsempészte" ezt? Mert már mondott a tanárunk olyan lehetetlen értelmezést, hogy senki se (se humános, se reálos) értette, és mindenki szerint ez teljesen hülyeség
    lehet hogy ezt csak azért gondolom, írom le így mert ez a rész nemigazán megy nekem, hát a fogalmazásról meg annyit, nem tartom nagy fogalmazónak magam, mert nem vagyok benne túl jó, de az írásom kb jellemzi is a fogalmazási stílusom.

    mod: az imádságról: csak bizonyos, egyes szerzetes, pap tanárokról beszéltem, ezt azért nemhinném, hogy általánosságban is állítani lehetne

    [ Szerkesztve ]

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz raczger #30 üzenetére

    Igen ingoványos terület ez, de valahol minden ami humán az az :) Egy dolog tény, a magyart tanárok jó része rosszul tanítja (elemzés lediktálása, szóról szóra bemagoltatása, s számonkérése, egyéni vélemény teljes kizárása). Konkrétan tudni sehonnan se lehet, de azért vannak dolgok, amikor elég nagy bizonyossággal meg lehet mondani, hogy mi állhat a dolog hátterében.

    Imádság: nem is általánosságban mondtam, hanem a te esetedre, mert ha jól értem nálatok egyikük se hajlandó rá.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    Ennyi marhaságot...
    Az ember nem csak azért tanul irodalmat, mert az általános műveltség része, hanem azért, mert ezzel edzi az agyát.
    Pont olyan baromság azt mondani, hogy nem kell irodalmat tanulni, mint megkérdezni a futót, hogy minek fut már megint ugyanott, ahol tegnap meg tegnapelőtt. A futó se azért fut, mert imádja a csatornafedeleket kerülgetni.

    Szerk:
    Ki kell mondani: az embernek szüksége van arra a képességre, hogy értelmetlen vagy annak tűnő dolgot is képes megtanulni, elvégezni. Egész élete erről szól. Ezt sehogy máshogy nem lehet megtanulni, csak úgy, hogy marhaságnak látszó dolgokat tanul.

    Látva különben a fórumozók jelentős részének írásait, nem ártana rendesen tanulni irodalmat...

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • CsodaPOK

    senior tag

    Én nem ilyen vallásos egyházi gimibe jártam, hanem műszaki szakközépbe, viszont sok közös vonás van a között amit te leírtál és amit én átéltem :)

    Ugyebár infó szakon voltunk műszaki szakközépbe, ennek ellenére a tanulási időnk 90%-t a magyar és töri tette ki. Természetesen nem azért mert annyira szerettük, hanem mert muszáj volt. Tanár (magyart és törit is ő tanította) nem tudta felfogni, hogy lesz*rjuk a tantárgyát és baromira nem fogunk foglalkozni vele, nem, csak ba*zogatott minket állandóan. Ilyen tételt csinálj, olyan tételt, ezt olvasd el, mért nem olvastad el, milyen ember vagy, nem ismered ezt, hát ez alap mű, stb. Az irodalom ilyen fontos olyan fontos.
    Egyszer csalódtunk kellemesen egyszer ebbe a tanárban: érettségin. Ott mintha kicserélték voltna. Rendes volt, "kedves" volt, jó jegyeket adott. A legviccesebb, hogy érettségi után nyíltan megmondta, hogy amikor kezdte a tanári pályát, akkor döntenie kellett, hogy szigorú lesz-e vagy nem. Tudta, hogy ha szigorú lesz akkor utálni fogják a tanítványai, ha nem akkor érettségin meg bugdácsolni fognak. Ezen nagyon meglepődtünk, hogy így megmondta.
    Mind1, átvészeltük vele a 4 évet, eltelt. Ne aggódj, neked is sikerülni fog, és utána teljesen máshogy fogsz visszagondolni. Gondolj arra, hogy miután leérettségiztél soha többet nem kell beülj irodalomórára, minket utolsó évben ez éltetett :D Érettségitől ne félj, sima ügy.

    Ezenkívül még egy dolog volt ami nálunk kiverte a biztosítékot úgy hogy azt vissza nem kapcsolod :D Mégpedig: utolsó évben mit tesznek be tantárgynak: RAJZ!! Hát hülyét kaptunk. Mindenki arról papolt, hogy érettségire kell készülni stb és akkor odatesznek egy ilyen bu*i tantárgyat.Még elsőbe volt énekünk is, ott nagyon jó tanár volt, énekóra kb annyiból állt, hogy bementünk, megkajáztunk, megcsináltuk köv órára a házit.Viszont rajztanár az sík hülye volt. Egy dologt tud: rajzolni meg festeni (igaz azt nagyon durván), de azonkívül semmit. Természetesen szerinte a rajz kiemelten fontos tantárgy. Nálunk alapba késtél pár percet órákról, akkor nem szóltak. Szépen a helyedre mentél kussba, nem volt probléma. Ez a tanár leírom mit csinált: becsöngetés előtt pár percel már ott toporzékolt az ajtóba. Becsöngetéskor belép a terembe, ajtó becsuk. Bejön valaki egy percel utána. Tanár kiküldi: KOPOGNI KELL ÉS HA Ő ENGEDÉLYT AD RÁ, AKKOR LEHET BEJÖNNI. Na itt eldobtuk az agyunkat. Mi ő kiskirály?? De folytatódik ám: bejössz, nem ám leülsz csöndbe a helyedre, nem. Meg kell indokolni miért késtél. Tök mind1, mit mondtál: defektes metró, villamos, ufók szálltak le, mind1 :D Ha netalántán kaját is hoztál magaddal azt le kellett (volna) tenni az első padra, ezután tanár beírta, hogy mennyit késtél. De nem ám akárhogy: megnézte a kis órácskáját és beírta, hogy 1 perc 14 másodpercet késtél.
    Szerintem mondanom se kell, ez a tanár körünkben egy fikarcnyi tiszetletet nem tudott kivívni magának. Mindenki nagy ívben sz*rt rá, hogy mit beszél. Emberkéket állandóan az igazgatóhoz küldte (igazgató nagyon jó fej), hogy hát milyen neveletlenek :D Igazgató is csak röhögött amikor valakit beküldött hozzá. Ráadásul koleszba is ott volt mint felügyelő tanár. Papíron az volt a rend, hogy 10-kor alvás. Normál tanár az ha 10 után csöndbe beszélgettetek vagy bármit csináltatok, akkor békénhagyott. Ez állandóaz az "elemlámpájával" (mert neki nem zseblámpája van, elemlámpa :D) járőrözött. Kimentél WC-re majdnem leugatta a fejed, hogy hát hogy mered, hogy neked 10 után WC-re kell menned. Na mind1, ez is eltelt.

    Kicsit hosszúra sikerült, bocsi, de jó volt leírni :)

  • Fáraó

    őstag

    válasz raczger #30 üzenetére

    ... a másik az, hogy ugye szoktak költők, írok; mások műveiről jellemzést írni, de ahányféle elemzés, majdnem annyiféle "sorok közti" értelmezés, de ki tudja mire gondolhatott a költő amikor "belecsempészte" ezt? Mert már mondott a tanárunk olyan lehetetlen értelmezést, hogy senki se (se humános, se reálos) értette, és mindenki szerint ez teljesen hülyeség...

    Ezzel kapcsolatban nekem is van egy élményem. Vmikor a gimi elején minden tantárgyat szerettem. Az első magyar dolgozatok egyikén verselemzés volt a feladat. A tanár bíztatott minket arra, bátran értelmezzük egyedül az adott verset, ne vegyük figyelembe a tankönyvi elemzést, vagy amit ő leadott. A dolgozatom jó osztályzatott kapott, a tanár odaírta: a gondolataidat fejtsd ki bővebben a jeleshez. A következő dolgozatnál kifejtettem és elégségest kaptam kommentár nélkül. Akkor fordultam el a humántól és szinte csak a reál érdekelt. A kötelezőket elolvastam, amit kellett megtanultam, de már nem igen érdekelt. Megjegyzem még, hogy a törit szerettem, abból jó ill. jeles voltam. Majd 20 éves korom a könyvtárban levettem egy érdekesnek tűnő könyvet: Maupassant elbeszélések II-t. 2 nap alatt elolvastam. Aztán az összes Mauspassant-ot kivettem és elolvastam. Majd az összes Zola-t. Aztán egyéb 18-19. sz-i francia regényeket. Most Robert Merle-t olvastam ki -meg közbe mindent ami a kezem ügyébe került és nem francia szépirodalom pl. Shadowrun, MAGUS, Dragonlance, de volt Bates regény, meg Miller, meg nem is tudom még mi. Rájöttem, az irodalom nemcsak versekből, de érdekes regényekből is áll, s ezek engem érdekelnek. Ez szépirodalom és érdekes/érdemes elolvasni. Sokat tanul belőle az ember, értelmezi őket, javul a fogalmazókészsége, a szókincse is nő.
    A tanárok mindig azt hiszik az ő órájuk a legfontosabb. Nem lehet/érdemes megváltoztatni a nézetüket.
    Csak azt tudom még mondani amit a többiek: az a lényeg, hogy az egyetemre bekerülj, a többi nem fontos. Soha senki nem fogja megnézni milyen az értteségid, csak az a lényeg, hogy azok a jegyek meglegyenek ami az egyetemehz kell. Ezt viszont már Cathfaern és a többiek leírták...

    VIGYORRRGAZMUS.....

  • CosmoBacsika

    tag

    nahmost egy dolgot jegyezz meg

    mindenki maskepp látja a dolgokat élete különböző szakaszaiban
    te most azt hiszed h az irodalom felesleges meg ezmegaz felesleges

    ha pusztan csak azt tanitanak meg az iskolaban amit majd az eletben hasznalsz (eleve lehetetlen, hiszen ki tudja h 20 ev mulva mivel fog foglalkozni) akkor idiota robotok lennénk közösségtudat, kultúra és múlt nélkül.

    Sajnos azt kell mondjam h az ilyen hozzáállás (felesleges soksok dolog) legalapvetőbb kiváltó oka maguk a tanárok. A szar tanár szarul tanit, és a diaknak nem tudja felkelteni az erdeklodeset. Nyilvan sok tanitasi modszer van es neha tenyleg felesleges részletezessel tanitanak vmit, de ha egy tanar jol tanit - gondolkodni tanitja a diakokat, történelem esetén összefuggéseket magyaráz meg, amik miatt az egész tanulás érdekessé válik.

    Irodalom sem csak egy valag depis rinyalasa, hanem a multunk resze, rengeteg mindenre megtanit. Eredmes foglalkozni vele, bar igaz h emelett sok marhasagot is benyalatnak az emberrel, de ezt a fajta tanulasi modot is el kell sajatitani.

    A történelem meg egyenesen az egyik legfontosabb tantárgy. Történelem nélkül semmik vagyunk, nem tudjuk honnan jöttünk így nem tudhatjuk merre tartunk. Nem tudunk tanulni a mult hibáiból, nincs semmi ami összetartson minket. Épp a történelem az egyik olyan tantárgy hogy ha azt egy tanar jol tanitja a legkiralyabb szorakozas lehet középsuli alatt.

    A másik: igazat adok annak a hozzaszolonak aki azt mondta, h azzal foglalkozz igazan ami erdekel, a tobbibol csak teljesitsd az elvaras. Ehhez meg annyit fuznek hozza, hogy ez tökéletesen célravezető, és ne legyél egy rinya. A feladat adott, el kell végezni, és nem rinyalni mert a szegeny kisgyereknek az az egyetlen dolga az életben a sok moka kozott h tanuljon is. NE LEGYÉL RINYA! mert egész életedben rinya leszel, h jaj ez nekem nem teccik nem érdekel.... Teljesitsd a feladatot, torodj azzal ami igazan erdekel, de a többi tantargybol is csinald meg az ÖTÖST. Igen. Középiskoláról beszélünk nem egyetemről. Minimális tanulással bárki hozza a 3-4-est, pici erőfeszítéssel pedig siman 5ös átlaghoz közelit lehet hozni. Mielott benyogne vki h nemmind1, h hol. Ez igy igaz, iskolaja valogatja, de annyit tennek hozza, h en elit gimibe jártam (nem csak annak nevezett gimiben, orszagos top10 volt akkoriban) az osztalyatlagunk minden évben 4.6 felett volt, és a legjobb arcokkal jartam egy osztalyba.

    Pontosan emiatt soha nem tudtam megerteni a vinnyogo kis szarjankokat akik egy szaros töri vagy irodalom tantargybol (amit tenyleg csak tanulni kell es nem erteni) szenvednek a hármasért, és rinyalnak h jaj milyen nehez, meg milyen sokat kell tanulni. A középiskolai teljesitmenyed csak rajtad mulik, ha mindennel foglalkozol egy kicsit 4esnel rosszabb nem lehetsz.

    Mi is rinyaltunk, hogy sok a felesleges dolog, de hoztuk az elvarast és mellette mindenki foglalkozott komolyabban azzal ami érdekelte.
    Tedd te is ezt, hozd a szintet, hogy az erettsegi amugy is szanalmasan alacsony szinvonalát siman hozd, és ne egy szánalmas kettesért izgulj az alap matek érettségin mint teszi azt nehany szanalmas hülyegyerek......

  • stavross

    tag

    Sajnos kétszínű és pofára osztályozó tanárok mindenhol vannak! Számomra ebben az a legelszomorítóbb, hogy egy ilyen tanár "tönkre" tudja tenni egy 18 éves ember életét!

    Rontja a jegyei átlagát-> rontja a felváételi pontszámaid
    Nehezen vagy sehogy se kerülsz be arra a fősulira, egyetemre, ahoha szeretnél!

    Legrosszabb esetben mehetsz 18 évesen dolgozni gimis éretségivel, ami legyen bár elit gimis éretségi nem sokat ér, mert még valami szakma is kellene!

    Csak nem Győrbe jársz a Bencésgimnáziumba?

    Boldogok, akik nem várnak semmit, mert ők nem csalódnak!

  • Crystalheart

    senior tag

    Ehh, micsoda problémák, csak öngyilkos ne légy :DDD Pff, kész... :))

    Mondok valamit: érettségi számít, meg hogy átmenj. Jó, mondjuk az én sulim olyan, hogy már a négyes emelt szak-érettségivel sem szokás dicsekedni, de attól a fenti tény még áll. :)

    Mellesleg:
    "A művészek 90%-a általában azért lesz nagy művész, mert egyszerűen lelkileg annyira beteg, hogy az épp ésszel fel se fogható, és ezáltal a többi ember, sokan azt hiszik, hogy ez valami érték, pedig nem az."

    Bocs, de ez eléggé minősít, ha a helyedben lennék, és ilyen sületlenségeket írnék, biztosan leszedném már az első nap, mert égne a pofám. Mert te most vagy az avantgardra gondolsz, vagy csak tényleg nem figyeltél irodalomórán.

    [ Szerkesztve ]

  • raczger

    őstag

    nos jöjjön a reagálás:
    Cathfaern: csak annyit, hogy nem mondható el mindenkire hogy nem járnak imádságra, csak a felére de számomra már ez is elszomorító!

    bambano: szerintem kicsit rossz hasonlatot hoztál erre, mert pl én biciklizek, és ha én biciklizek akkor nem azért, mert kell vagy ilyesmi, hanem mert jól érzem magamat, és én igenis szeretek pl elfáradni a biciklizéstől, nekem ez jó:), mivel futó nem vagyok, nem is nagyon szeretek ezért arra nemtudok mit mondani

    CsodaPOK: szerencsére nekünk idénre a rajz és az ének is megszűnt, de a rajz tanárunk viszonylag jó fej volt, mert tudta hogy leszarjuk az egészet, csak annyit kért hogy kicsit csendesebbek legyünk oszt kész:D

    Fáraó: sajnos engem a számos kötöelezőből és nem abból amiket régebben olvastam, nagyon kis része fogott meg... nemtudom de nekem valahogy nem jün be az olvasás, nem szeretek műveket olvasni többszáz oldalon keresztül, vannak más dolgok amiket szívesebben csinálok szabadidőmben:(

    CosmoBacsika: ez igaz, hogy mindenki másképp látja későbbiekben a dolgokat, egy év múlva ez úgy is ki fog derülni:), de az a baj hogy jelenleg attól még nekem nem lesz jobb
    Meg a törivel igazából semmi bajom nincs, írtam is hogy szeretem a törit mert számomra elég érdekes dolgok vannak benne, főleg ha azt érdekesen adják elő.
    Irodalomnak is van némi értelme, erre rájöttem azóta de a mi tanárunk nem arra a részére fekszik rá, csak a nyálas dolgokat mondja... Múltkor elkezdek tanulni egy tételt, amit a tanárnő írt, és úgy döntöttem az első mondat után, hogy én ezt ma nem tanulom tovább, annyira durván nyálas szöveget még nem olvastam, nem hallottam...
    Nem tartom magamat egy RINYA-nak, ezekkel a dolgokkal speciel senkit se untatok, de úgy éreztem valamilyen formában ki kell magamból adni mert aztán ki tudja később milyen tettekkel vezetem le... , meg itt csak az fogja elolvasni akit érdekel, nem rabolom mások idejét stb... nem rinyálok csak saját globális problémámat vázoltam fel...
    Sajnos számomra az egész iskolában semmi jó sincs, nem volt még olyan nap mikor úgy jöttem a 3 év alatt haza hogy ma nem volt semmi rossz, jól éreztem magamat, jót hülyéskedtünk osztálytársaimmal, nem röhögött ki se a tanár, se osztálytárs... te tudod milyen az amikor az egész osztály előtt felelsz, és tudod, hogy bármit mondasz, hülyeséget vagy pontosan a tananyagot kiröhögnek? Sajnos én tudom és senkinek sem kívánom viszont. Ennél még az általános is jobb volt, pedig ott sokszor megvertek, még is ennek ellenére jól éreztem magamat...

    stavross: nem járok Győrbe, sőt még életemben nem voltam Győrbe:D de leírtam, hogy nem fogom elmondani melyik suliról van szó:)

    Crystalheart: nem leszek öngyilkos ez tuti, mert vannak olyan céljaim, melyek számomra örömöt, szabadságot jelentenek, és ezek szinte minden szenvedést megérnek:)
    konkrétan az egyik igazi ilyen szabadságérzet számomra a biciklizés! És a legjobb érzés az volt mikor tudtam hogy full esélytelen vagyok, 1 az 1 milliárdhoz, hogy dobogós legyek, de megtörtént az egyik országos bicikli versenyen a korcsoportomon belül... nagyon jó érzés, de én a dobogó, vagy az eredmény miatt biciklizek, nem ez hajt:)
    Mért törölnéd? Mert egyes "nagy" alakok lelkivilágába taposok? Bocsánat ha igazam van szerintem, de én se sértődök már meg soha akármit mondanak rám, főleg ha az igaz... Nem akarok amerikaias lenni, de az leszek: azért még szólásszabadság van, és én kimondom amire gondolok! Jobb az őszinteség, mint az elhallgatás, mert az is hazugságnak minősül, persze van némi mérték benne, amit már egyszer le is írtam.

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • wiggen123

    aktív tag

    Utólag visszatekintve egész gimiben egy tanár volt anno aki hasznos dolgot tanított nekem: próbáljatok a dolgok mögé látni, a miértekre keressétek a válaszokat. Mellesleg földrajzot tanított. Mostanában kezdem megérteni mire is gondolhatott 6-7 év távlatában.

    Sometimes you win, sometimes you learn.

  • bbandi

    tag

    válasz Fáraó #34 üzenetére

    Én is nagyjából így voltam vele, csak nekem 17 évesen került kezembe az első Merle, meg Asimov könyv.

    Mellesleg miért rekesztik ki a SciFi-t a szépiradalomból? Némelyiknek döbbenetesen mély mondanivalója van, és sok a jelenben is játszódhatna

    raczger: Te meg valószínűleg még nem találtad meg azokat a könyveket amik tetszenek. (A kötelezők 90%-a szerintem gyengécske)

  • hoffman_

    nagyúr

    válasz bbandi #40 üzenetére

    Elgondolkodtam ezen a mondatodon:

    Mellesleg miért rekesztik ki a SciFi-t a szépiradalomból?

    És elsőkörben még helytállónak is tűnt....de gondolj bele - SzépIrodalom....

    A Sci-Fi nagyon jó műfaj,van benne több elképesztő mű is. De nem Szépirodalom... Az irodalomban teljes mértékig ott van és a legtöbb ember jobban komázza mint a Szépirodalmat....azt speciel én se nagyon szeretem.
    De ésszerűen gondolkodva nem kerülhet bele :( A másik meg az h akiken az múlik h bekerüljön...azok az emberek,hááát... Ebben az évezredben nem raknának bele még csak hasonlót sem :R

    [ Szerkesztve ]

    "The time you enjoy wasting is not wasted time."

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz raczger #38 üzenetére

    Ez nem a szólásszabadság vitatása, nem sértődősdi, csak elmondtam, hogy én mit tennék a helyedben. Az irodalom, és úgy általában a szépirodalom országokat emelt föl és különösen a magyar történelemben igen jelentős szereppel bírt; ha tetszik a töri, ezt tudhatnád - ezek után magyar emberként így beszélni az irodalomról, ahol a magyar művészek is színvonalt alkottak anno, ami a magyar kultúrát igazán azzá tette, ami, kicsit becsmérlőnek hat az én olvasatomban. Szörnyű látni a mai fiatalok általános viszonyulását a nemzeti értékeinkhez... :( De ez már off, bocs.

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz bbandi #40 üzenetére

    Scifit, sőt fantasyt is lehetne úgy írni, hogy szépirodalomba illő legyen. Ami a valóság, hogy manapság nem is igazán írnak szépirodalmat, egyszerűen más az író stílusa. Egyébként pedig ez is kicsit szubjektív fogalom, hiszen tényleg csak emberek mondják, még csak nem is meghatározzák, hogy mi számít annak.

  • -D4nO-

    tag

    válasz kicsitomi88 #2 üzenetére

    Nálam ugyan ez kb.Én egy kéttannyelvű német suliban kezdtem, 2 és fél év után gondoltam egyet, és átmentem a kerületi szimpla gimibe.Hát nem kell mondanom...4,5 átlag lett hirtelen a 3,0-ből, laza volt nem kellett szinte semmit sem komolyabban megtanulnom minden ment.Negyedikben pedig ötösre érettségiztem a felvételi tantágyaimból, humán tantárgyak 4-es, és egy német nyelvizsga.Egyáltalán nem bántam meg, volt egy pár nagyon király évem.

    o/

  • Gyula_

    tag

    Igen, fájdalmas a felismerés, hogy a világ nem mindig tárt karokkal vár és nem segít neked, ahogyan azt (gyermeki fejjel) elvárná az ember. De lehet, hogy jobb az ilyen csalódásokon hamarabb átesni, mert több idő marad az életedből józan fejjel. De a kérdés azért számomra megmarad: belesimulni a felnőttek akaratos, makacs önző, kizsákmányoló, csaló-lopó-hazudó, kapitlista világába, és beletörődni mindebbe, és a rendszer egyik "kiszolgálójaként" végigtekerni az életen, _vagy_ megőrzni a gyermeki naívságot, őszinteséget, optimizmust, lekesedést, vágyakozást, álmodozást, hitet, jókedvet, kreativitást, ami előrébb viheti a világot? Persze az utóbbi mellett érvelek, de sok szempontból nem könnyű ezt választani. Sokszor árral szemben kell(ene) evezni. A "világhatalmasságoknak" az az egyszerű és jövedelmező, ha gépiesen betagozódsz a piramist építő helyek egyikébe és teszed a "dolgod", cserébe nem kell gondolkoznod, éppen kapsz annyit, amennyiből nem halsz éhen, és érzelmileg nyugodtan semlegesítheted magad, mert érzelmekre sem szükséged, sem lehetőséged nem lesz. Ok, tovább nem sötétítem a világot, de az biztos, h a leírtaknál még sokkal sötétebb és mélyebb bugyrok is vannak...

  • S-one

    csendes tag

    Hello. Az én sulim jó naggyából, csak sok a k***ög tanár. Na meg az új magyar tanár, aki ma jött... ÚÚH. No comment.

    A pénznek nincs szaga, csak annak, akinek nincs pénze.

  • SLYM

    veterán

    1: felesleget mindig fogsz tanulni. ez van. el kell fogadni. minnél tovább jutsz annál többet. nehogy aszidd, hogy majd az egyetemen csak azt tanulod ami a szakmád. lófaszt. lesz ez még így se
    2: nyilván vannak hááát őőőő, érdekes tanárok. nekem az egyik legidiótább osztáytársam tesitanár lesz. a gyerek tényleg egy állat. és előbb utóbb tanár lesz. lehet, hogy a te gyerekedet tanítja majd. asszem írtad valahol az írásodba, hogy ma már a tanár se tanít, mi lett a világból. nem egyformák a tanárok. mindig is lesznek buták, gyökerek, köcsögök köztük. szóval nem kell tőlük sokat elvárni. nyilván nem ők vannak többségbe, de szerintem mindenki találkozott már ilyenekkel. mint ahogy akármilyen munkahelyen, közösségben megtalálhatók ugyanezek az emberek. ugyanúgy, ahogy lehet jófej tanárod, de lehet olyan aki le se szar, sőt lehet olyan is akivel nagy haverok lesztek. bármi lehet. hidd el. én mindig csak azzal példálózok, hogy a matertanárral pókereztem órán (11.-be és 12.-be majdnem az összes óráján).
    milyen jegy kell évvégén? mondom 4-es. jóvan...
    érettségi? inkább ne írjatok a lapra semmit, majd itt együtt kitöltjük miután megírtátok...

  • S-one

    csendes tag

    Az én sulimban kezdenek elszaporodni a szar tanárok... Ahogy elnézem minden évben jön 1 béndzsó tanár. Remélem már nem jön több. :(

    A pénznek nincs szaga, csak annak, akinek nincs pénze.

  • Mrs. Lovett

    tag

    Istenem! Nem hiszem el, A csöngő legalább 5 percel el van állítva nálunk, tiszta ideg vagyok, amikor azon az 5 percen múlik, hogy leérjek az állomásra.
    Undorító. :(((
    Mért nem lehet pont egy iskolában odafigyelni a pontosságra??!

    [ Szerkesztve ]

    Vábá-cubi-csumbi-bumbi!:)

Új hozzászólás Aktív témák