Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Hammerwatch II - Premier előzetesen a PS4 és Xbox változat
gp A minap megjelent a játék két újabb platformra, ezekhez pedig kaptunk egy launch trailert.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vPhis
aktív tag
Jó lett, bár vannak benne kisseb (helyesírási) hibák.
-
Xirtam
veterán
Így felkelés után! Magával ragadot nekem nagyon tetszik ! Egészségel használd és vigyáz magadra! Reméljük egy idő után valamelyik hazai versenyen képiseltetni fogod magad!
-
Dany007
veterán
Köszönöm nektek! Igyekszek belejönni a dologba : )
Volt egy videó Youtube-on, ahol a kissrác 4 éves volt(!) és egy T-rexet vezetett, ami kb 160+ ezres kategória... : O
Szal ha egy 4 évesnek megy, akkor nekem is ;)
Jöhetnek a helyesírási hibák offba. Sajnos, most nem volt időm külsőssel leellenőriztetni. Így saját kútfőből próbálkoztam helyesen írni! -
vPhis
aktív tag
Nitrós = metilalkohollal működő robbanómotoros
És igen, metil, ami mérgező. Kis mértékben csak megvakít, nagyobb (~10ml) meg is öl. Az a lényeg hogy nagyon kevés is halálos. Bőrrel érintkezve gyorsan le kell törölni, mert kis adag esetén csak felrepedezik a bőr, ha viszont sokáig érintkezünk vele, akár látászavarok is felléphetnek. Gőzének belégzése se ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
marcee
addikt
Tök jó írás, nekünk mondjuk egy héttel elkésett, de azért jó! Történt ugyanis, hogy az egyik barátom fia kapott az apjától és nagyapjától valamely ünnepi alkalomra (névnap?) nemrég egy olcsó RC helikoptert, aminek nem néztek utána, csak megvették akciósan egy teljesen más profilú boltban. Gagyi volt persze, irányíthatatlan, szerencsére visszavették. De a feelinget Ők is megérezték és elkezdődött a kutatás a még megfizethető, de már élményt nyújtó helikopter után. Végülis az Easy Copter V6 2.4GHz mellett kötöttünk ki múlt hét szerdán. Az egyik első lebegés.
- Mi is szenvedünk/tünk az irányítással.
- Kifejezetten azt kérték a boltban, hogy bármi történik vegyük le a gázt nullára.
- Mielőtt a kis tulajdonosához jutott volna a gép, már behorpasztottuk a fülke "plexiét", azóta meg több menetben letört a teljes farok. Elvben mindenhez van cserealkatrész, úgy tűnik ez nagyon fontos.
- Esetünkben a bútorokon nem látok sérülést, a nyitott kijelzőjű notebook burkolatán látszik meg az ütközés nyoma egyedül. (meg a rotoron)
- Kicsit lehangoló, hogy teljes terhelésen 2x4 percet bír az aksi, ami közben pihentetni és hűteni kell, a töltés meg 1,5 óra. Persze közben lehetne szimulátorozni, ha a szimulátor kábelért nem kértek volna 7+ ezer pénzt. Talán lesz utángyártott negyedáron.\m/
-
Dany007
veterán
Hát igen, valójában a képen látható heli szolgál tanulásra.
Az enyémnél a max repülési idő 10-15 perc. Ezt sajnos ki is felejtettem az írásból.
Ami végülis nem rossz. Azért tűnik nagyon kevésnek, mert az ember próbálkozik, gyakorol.
De ha valójában sikerülne rendesen negyed órán át repülni, akkor azért az elég soknak mondható.Sz.tem jó ötlet volt, hogy ilyennel kezdtétek. Pár havi gyakorlás, és ha már megy, akkor lehet egy rendes 4 csatis 3D gépet venni. Az már precízebben beállítható, és a korábbi tapasztalatnak köszönhetően jobban is fog menni. Kevesebb a törés esélye
"- Kifejezetten azt kérték a boltban, hogy bármi történik vegyük le a gázt nullára."Asszem erről írtam is a cikkben. Ezzel a módszerrel csak az a gond, hogy ha nagyobb magasságban száll a heli, (1-2 méter) és ott veszed el a gázt hirtelen, akkor bizony nagyot esik.
Én ilyen esetben 2-3 lépcsőben megpróbálom finoman csökkenteni a gázt, hogy ne essen, hanem inkább szálljon le Bár a körülményektől függően nem egyszerű.
De bele lehet jönni... Csak idő kérdése -
vPhis
aktív tag
A 10-15 perc az elég jó.
Nekem is 10-15 perc a Twister Bell 47-essel aminek 800mAh-s akkuja van.
A nagy gépemmel meg kb 5-7 percet lehet (majd) repülni pedig 2200mAh-s az akksija
Kicsike különbség
Amúgy nagyon brutál akksikat lehet venni egy helikopter árán
4-5000 mAh-s 11.1V-os 30k[ Szerkesztve ]
-
arcok
csendes tag
a marcee által említett barát/apuka vagyok.
a második vásárlás előtt a neten és szakboltok eladóitól is érdeklődtünk és emiatt esett a választásunk a koaxiális (két egymás feletti rotor, a farokrotor csak dísz) megoldású Easy Copter V6-re. nagyon hasonló paraméterekkel bír, mint a WASP V3
[link]a saját és Danny007 tapasztalatait öszevetve minden kezdőnek ezt a kialakítást javaslom.
a gép stabilitása nagyon jó. nincs szükség a ping-pong labdás megoldásra. trimmelni itt is kell, de néhány repülés-próbálkozás után ezzel sincs komolyabb gond.
nem azt mondom, hogy bekapcsoltuk és tudtunk vele repülni, de a 4.-5. feltöltés után már a padlóról fel lehet vele repülni az asztalra.az eladó javaslata az volt, hogy az elején ne is nagyon emelkedjünk fel a földről, a padlón "csúsztatva" érezzünk rá az irányokra. ezután franciaágy felett kb. fél méterrel gyakoroljuk a lebegést. természetesen a 13 éves fiam ezeket mind kihagyta, ráadásul szabadban próbálkozott először. a jobb-bal neki ment hármunk közül a legjobban és a "bátorsággal" sem volt gond, így jó 3-4 m magasságba is felküldte a gépet. onnan is pottyant le (akkor nem esett baja).
tapasztalatom szerint az éles-sarkos részeket nem szereti, annak nekicsapódva, belekapva törik a rotor. egyébként egy zuhanás után sztem nem tud, ugyanis hajlékony. (az eladó teljesen visszahajlította a boltban)
a farokrész biztosan össze fog még törni egy-egy nagyobb zuhanás után, ha fémből lenne, akkor tovább tartana.függőleges felületek mellett figyelni kell, mert a turbulencia könnyen nekiszívja a gépet a falnak.
egyedüli gond a marcee által is említett repülési idő, ráadásul még ezt a kb.8 percet is meg kell (érdemes) megszakítani és pihenőt adni a motoroknak.
szerintem nagyon jó szórakozás, csak a függőségtől óvok mindenkit. egy vagyont el lehet költeni egy modellboltban.
-
marcee
addikt
A 35MHz-eset linkelted, pedig a 2,4GHz-es van, persze nem tudom, hogy van-e más különbség.
Danny007: Ez is 4 csatornás, a boltban azt mondták, hogy a legkönnyebben irányítható modellek közé tartozik. Mondjuk nekem a funkcionális farokrotor nagyon hiányzik. Bár tény, hogy akkor nem lehetne letört farokkal repülni!
[ Szerkesztve ]
\m/
-
Dany007
veterán
Egyetértek!
A leggazdaságosabb tanulni.
Én azt bánom, hogy a legelső 2 csatis gépem helyett nem egy ilyet vettem.
Ugye az került 7 ezerbe, a mostani meg 40-be. Egy ilyen koax kerülhet kb 15-20 ezerbe, jobban jártam volna. De talán sikerül így is megtanulni gépcsere nélkül.Ez a melegedés dolog nekem nagyon furcsa... Erre mit mondtak a boltban?
Nálam a motor 15 perc folyamatos próbálkozás után is "csak" kicsit forró, de még bőven megfogható. (mondjuk abba nemtom milyen, de nekem brushless motor van, ami szénkefe nélkülit jelent. Így gondolom kevesebb súrlódás talán.)Nálam viszont az akksi töltő melegszik! Most 7végén vettük észre. Emelem fel az asztalról és nem tudom... Csak nagyobb erőbedobással. Hát szépen megolvadt a burkolat! Piszok forró volt, megfogni se tudtam.
Van benne egy kis vezérlő ic, és az melegszik piszkosul.
Szal érdemes erre is figyelni, mert ha véletlenül az asztalon marad, esetleg papírkupacon, akkor azt simán begyújthatja.
Mi már arra gondoltunk, hogy egy kis csipszethűtőt szerelünk ráÉrdemes lenne elgondolkodni a tietek moddolásán is. Bár, ahogy a képeken látom, a rotor azért küld rá egy kis levegőt.
Sz.tem érdemes lenne levenni a plexiburkolatot, és valahogy alu hűtőbordát köréhajlítani a motornak! Sz.tem egy kicsit nagyobb hőleadő felület és már meg is oldódott a melegedési probléma. -
Dany007
veterán
Igen én is úgy tudom, hogy a legjobban tanulható. Persze gondolom azért ez se könnyű.
A farok rotor hiánya sokmindenben megkönnyíti a helyzetet.
Azért azt elég nehéz belőni pontosan. Annélkül meg folyton elpörög ha csak kicsit is a gép a tengelye körül. Na úgy már nehéz irányítani, hogy egyik pillanatban még feléd néz a heli, 10 másodperc múlva meg már fordult vagy 140 fokot...Nekem is külön forgózsámolyt kellett építenem, hogy be tudjam lőni a farkát. Másképp egyszerűen nem sikerült.
Csináltam egy forgó talpat. Ráerősítettem a gépet, aztán hadmenjen. Addíg tekergettem, állítgattam, amíg be nem állt stabilra. Onnantól minden lökés tökéletes volt. Magától beállt vonalba. Valójában a gázkar alatti trimmer állítása nem is volt elég. Még a bal felső részen levő potit is használni kellett, hogy tökéletes legyen a beállítás.
De ugye, mint írtam is, nekem épp elég nehéz volt a levegőben tartani, nemhogy közben a timmert meg a potit is állítgassam : )Szal ha vesztek egy 3D-s gépet majd, szerintem az első, egy ilyen forgótalp építése. Ott belövitek a farkat, aztán kész, utána már simán tudnátok irányítani, mint ezt a koaxot!
-
marcee
addikt
30e volt ez a 2,4GHz-es változat. A honlapjukon, webshop-ban még fent volt a 35MHz-es is, 20e-ért hirdetve, de arról a boltban derült ki, hogy decemberben akciózták ennyiért a beragadt raktárkészletüket.
A melegedésre felhívták a figyelmünket két boltban is. Szénkefés a motor. A 2x4 perc repülés között 6-8 perc pihentetést ajánlottak. Ezzel szemben eleinte kb negyed órán keresztül tartott egy-egy feltöltéssel a próbálkozás, amiben kis repülés, majd a gép előhalászása a TV mögül, károk felmérése, rendrakás, szerelvények ellenőrzése, visszapattintása, majd újabb repülés következett. Így direkt szünetet nem tartottunk, de nem is ment sokat félgáz felett.
Esetünkben a táp nem volt túl melegedős, de az aksi esetében felhívták rá a figyelmünket, hogy cserépben/pohárban töltsük a robbanás után bekövetkező tűz esélyének a minimalizálására! Így tettünk, de eddig no problémó.
\m/
-
Kantorpe
tag
Litiumos akuk egyebkent szuper kis zsebbombak, kicsit megbolonditod, es szepeket durran.
Minden élő megöregszik, minden tulajdon elenyészik...
-
Dany007
veterán
Nemigazán értem hogy engedhető meg, hogy ilyen árusítsanak Európában.
Az enyém HongKongból jött, az még okés...
De amit itt veszel az Euban, arra azért vonatkozik jópár minőségbiztosítási szabály.
Elvileg nem lehetne olyat árulni, ami sérülést vagy tüzet okozhat...Hja még a szállításról annyit, hogy 2 hét alatt jött meg Hongkongból. Ami nem is lenne vészes, de kb 1 hét alatt ideért Budapestre. Na onnan volt még egy hét, amíg kihozták! Röhej... Vámoláson volt ugye, de 30$-os terméknek lett feltüntetve. Ergo vámot se kellett rá feltüntetni.
Szal röhej, hogy a magyar bürokrácia miatt 7 napba, 5 munkanapba telik, amíg eljut a csomag Budapestről Veszprémbe. Holott, a Hongkong Budapest távot 1 hét alatt megtette. -
Polacheck
HÁZIGAZDA
Jó az írás, igazából lehetne egyet külön nyitni szerintem (RC HelikoPHterek ) a témának. Én pont néhány nappal ezelőtt döntöttem úgy, hogy a paplansárkányomat lecserélem egy ilyen szitakötőre (némi ráfizetéssel persze) és a Walkera HM 4# lett a választott az upgradelt alkatrészek miatt. Kicsit félek tőle, hogy a szénkefés motort hamar cserélni kell majd brushless változatra, de első gépnek remélem beválik majd. Persze rendeltem néhány tartalék lapátot+tanulókeretet is a kezdeti botladozások kiküszöbölésére
less qq more pewpew!
-
Dany007
veterán
válasz Polacheck #21 üzenetére
Elméletileg már van egy RC modellezős topic a PH!-n. De nagyon kihalt. Én próbáltam írni bele, de semmi reakció.
De ahogy látom, azért gyűlnek az emberek, akiknek esetleg lenne rá igénye
Ha mást nem tapasztalatot megosztani.
Az enyémen pl már kellett barkácsolni egy kicsit. De szerencsére b.nőm bátyja messze menően precíz ember, és olyan tökéletesen helyredobta a gépet, hogy jobb, mint újkorábanOh, ez a Walkera nagyon szépnek tűnik! Már ha valakinek számít a kinézet... Nekem igen
Alumíniumból lévő mechanika szintén jó! A farok rotort érdekes lesz belőni : ) Mivel nem szíjhajtású, így a fordulatszámmal tudod egyenesbe hozni. De még lehet h kevesebb bajod lesz vele, mint nekem. Meg talán eggyel kevesebb dolog van amit csúnyán össze lehet törni. Ugye a farok rotor állásszög változtatására gondoltam.
Mindenesetre sok sikert! Élménybeszámoló jöhet ;)A lapát nem vészes. Ezek műanyagból vannak, inkább 'benyomódik' sérül, de nekem még nem törött el. Viszont a főrotor állító mechanika már 2x is. Abból kell a pótalkatrész
-
Polacheck
HÁZIGAZDA
Igen, az alu mechanika miatt rendeltem én is külföldről, mert az itthon kapható változat mechanikája teljesen műanyag, így remélem megúszom majd a szerelgetést. Ráadásul itthon ugyanehhez a modellhez 8,4 V/700 mAh Ni-Mh akksi van, addig a most rendelthez 7.4V 800mAh 15C Li-Po aksi jár (és remélem jól tudom, hogy az előbbi itt is hasonlóan szar, mint a mobiloknál).
less qq more pewpew!
-
Vakegérke
veterán
Közel 50 éve láttam először helikopter modellt. Állt a földön, mormogott a motorja, kavart a propeller, mi pedig tátott szájjal bámultuk, és vártuk, hogy a bácsi röptesse végre.
Nem tette. Vagy fél óra múlva leállította, és elvitte. Azóta sem tudom, hogy minek járatta a ketyerét.Nagyon jó lehet röptetni egy helikoptert, de nagyon drága szórakozás. Arról nem is beszélve, hogy engem zavarna a kíváncsiskodók társasága, akik bizonyára vaskos kritikával illetnék bénázásaim.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
Dany007
veterán
válasz Polacheck #23 üzenetére
Ha olyan erő éri, akkor az alu is eltörik.
Nálam az volt probléma, hogy leért a rotorlapát a földre, jobban mondva nekivágódott, és a kiegyensúlyozó lapát már ezt nem bírta tolerálni, ezért annak a gömbcsuklói törtek le még mielőtt a lapátnak vagy másnak komolyabb baja lett volna.Az akksi kértést nem vágom nagyon. Annyi szerintem biztos, hogy minél nagyobb a mAH szám, annál tovább bírja. Ugye megvan, hogy hány ampert vesz fel a gépezet, az akksin meg, hogy mennyit képes leadni óránként. A feszültség szerintem annyira nem számít, mert a gépen van fesszabályzó, ami úgyis csak annyit enged át, amennyire be van állítva.
Amit észrevettem, hogy nagyon számít az akksi súlya. Meg úgy összeségében a súlyozás is.
Kipróbáltam a régi 2 csatis gépnek az akksijával. Az egy 7,2V-os 600mAH-s akksi volt. Hát, irányíthatatlan lett. Minden beállítás elszállt, és vissza se tudtam hozni. Ha jól emlékszem, mert lemértük, a saját akksija 25-35 gramm, ez a kipróbált akksi pedig 75 grammos. Tehát ennyit számít cirka 40 gramm.
Vagyis nemtom hogy fogok akksit cserélni... leméretem előtte? :S passz...@#24) Vakegérke: 50 éve? Létezett már akkor modell helikopter? : o Az, hogy igaz, még az is necces 50 éve... Sikorsky volt az első aki rendes helikoptert épített, de megnemmondom mikor... 40-50 körül asszem... Szal nagyon durva hogy már 50 éve is létezett ilyen
[ Szerkesztve ]
-
Vakegérke
veterán
Nem olyan hihetetlen a dolog. Íme.
Még az is lehet, hogy semmi mást nem tudott a ketyere, csak berregni. Szerelemből barkácsolta a gazdája. Nem volt szép, emlékeim szerint leginkább erre hasonlított.
[ Szerkesztve ]
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
arcok
csendes tag
a fent említett koaxiális modellnél ha túl nagy ellenállásba ütközik, a kiegyensúlyozó szárny kiugrik a helyéről, mielőtt eltörne. sztem ez jó megoldás.
a "gázkart" meg azért ajánlott azonnal levenni, hogy a motor(ok) ne égjenek le, ha vmi megakadájozza őket a forgásban.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Nagyszerű megoldásnak tűnik! Az tény, hogy jobban bírják a gyűrődést : )
Tudod, a gázkar levétel nekem azért lenne rossz megoldás, mert azért ez a heli majd fél kiló, így azért nagyot puffan. A motor meg nem melegszik vészesen. Persze egyértelmű, hogy amint lehet én is leveszem a gázt ilyen esetben
Jó az a koax heli! Plusz még szerzel hozzá egy szimulátort aztán kész is a tökéletes repüléshez vezető út : ) Már csak végig kell járni@Vakegérke : igen, a hihetetlent én is inkább döbbenetre értettem, mint kételkedésnek
@Polacheck: na én azért ennyire nem értek a lovakhoz : ) Azt tudom, hogy ezekben Lítium-polimer akksi van szemben a telcsik Lítium-ion akksijával. Aztán hogy ez most jó vagy sem... passz : )
-
Dany007
veterán
Végre sikerült kipróbálnom az egyik legjobb szimulátort. (legalábbis amit én eddig láttam)
A Reflex Xtr-t.
Több okból is nagy meglepetés ért.Ami a legjobb benne, hogy a végsőkig egyénire szabható a heli fizikája. A motor powertől kezdve, a rotor átmérőn át, a fordulatszámig és a súlyig bezáróan mindent lehet állítani, finomhangolni. Még vagy 35 különböző beállítás van. Külön a vezetésre, külön a fő és farokrotorra. Tehát ha az ember tudná, hogy pl a helijének hány centiméterre van a súlypontja a központi tengelytől, vagy a heli feje mennyit lebeg be, akkor szinte 100%-ig ugyan azokat a fizikai tulajdonságokat lehetne leprogramozni, amire a heli képes a valóságban.
Az első furcsaság az volt, hogy a legtöbb heli igen stabil volt repülés közben. Hát, mondom az enyém messze nem ilyen... Végül sikerült megtalálnom a lebegési instabilitás beállítását.
Egészen addig toltam felfelé az értékeket, amíg nagyjából hasonlítani nem kezdett az élőben tapasztaltakra. Így kiderült, hogy a helim instabilitása kb 35%-os.
Viszonyítva egy T-rex, vagy Raptorhoz, az övék kb 10-4%(!) körül voltak! Gondolom nem hasra ütve adták meg ezeket a precíz adatokat. Tehát mondhatom, hogy ez a fajta heli, egyenlőre elég instabilnak tűnik.A másik meglepetés az az volt, hogy rájöttem, egyenlőre nem igazán kéne messzebb repülnöm, illetve magasabbra.
Ugyan is, amint visszafordítanám a gépet, teljesen elveszítem az irányítást. Ugye a heli velem szemben pont ellenkezőleg reagál az irányításra. A balból jobb lesz, a farok is megfordul ugyebár... Szóval meglepő volt, hogy ez mennyire meg tudott zavarni.
Szerintem ezt egyszerűen meg kell szokni, hozzá kell szokni, és érezni a repülést. De ha ezt élőben kezdtem volna gyakorolni, akkor már vagy a 3. helimet fogyasztanám
Ez is bizonyítja, hogy a szimulátor mennyire hasznos!Csak az a kár, hogy ez a szimulátor program nagyjából többe kerül, mint maga a gép.........
Persze ha azt vesszük ezzel nagyon sok törést el lehet kerülni, akkor talán még meg is éri. Persze amennyiben létezik / talál az ember hozzá a sajátjának megfelelő modellt. -
Dexar007
veterán
Mekkora súlyt bírnak el ezek a helik?
Pl ha mondjuk rárögzíteném a hd videokamerám akkor fel tudna szállni?
Elég nagy pojén lenne úgy repülni h közben felveszem az egészet.Jah amúgy pocket cam ról van szó,nincs több 250grammnál.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
Heh. Hát ki fogom mindenképpen
Én azt tervezem (mivel wireless camerám nincs), hogy egy mobiltelefont, felvételreállítva erősítek az aljára : ) Aztán felmegyek, körözök vele kicsit, majd le és megnézem a gépen mit is vettem fel
De jelenleg max 30cm-re tudok biztonságosan felrepülni. Így ez nem mostanában fog bekövetkezni.A dolog koránt sem egyszerű. A súlytöbblet problémát okoz. Főként az irányításban. És ha nincs tökéletesen kisúlyozva a gép, akkor esélytelen.
Amúgy, amit linkeltem - és remélem meg is néztél - videót egy T-Rex 450-nel csinálták. Az már elég felsőkategóriás gépezet. Sokkal többet tud mint az én kis 40 ezer forintos gépem.
5-6-700 méterre az enyém megy fel. Ezek a T-rexek szerintem simán elmennek 1km-t is.
Ilyen magasságban viszont már abszolút nem látnál semmit a gépből, ergo muszáj a VR sisak. Az meg alapáron 300 ezertől kezdődik. Plusz kamera, plusz a gép... Fél milla alatt nem megúszható -
Dexar007
veterán
Áh azért annyira nem szeretnék belemerülni.
Elég lenne nekem 400-500méter,így megspórolom a sisak árát.
Amúgy már rá is kerestem a T-rexre ebay-en és 450eurotól kezdődik.
Itt lenne a tied.:[link]
+posta.Vagy esetleg van olcsóbban is?De mondjuk az elég durva hogy még csak 30cm-re tudsz biztonságosan felmenni,szal ha a közeljövőben megvenném akkor max jövő nyárra tudok normálisan a fő téren repkedni,kamerával!
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
[link] Ezen mondjuk biztos sírva nevettem volna ha véletlenül egy 5kg-os ponty akad horogra
Give me your cum,bull!
-
arcok
csendes tag
a v6-os nem bírkozik meg egy lg viewty-val
viszont kíváncsi lennék, hogy a nem koax-os gépekre is jellemző-e, hogy lebegésből indulásba vagy oldalcsúszáskor jelentősen veszít magasságot?
nyomni kell neki rendesen, ha egy magassági síkban akarunk mozogni, majd lebegésnél vissza kell venni, hogy ne a plafont ostromolja.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Hmm ez érdekes kérdés. Most el is kell gondolkodnom rajta : D
Ma este pont repültem is.
Sz.tem ez attól függ, hogy mennyire döntöd meg. Amúgy biztos hogy veszít.
Még pedig azért, mert a rotorlapok állásszöge adja meg a felhajtóerőt. Viszont ha megdöntöd a gépet, akkor az állásszög értelem szerűen már nem lesz vízszintes, ergo a felhajtó erő se lesz függőleges, hanem annak iránya is változik. Tehát szerintem ezzel nemigazán lehet mit kezdeni.De sz.tem ez nem nagy gond. Kis billentésnél nemigazán lehet észrevenni. Nagy billentésnél meg olyan gyorsan beindul, hogy azzal jobb vigyázni.
Nagyon meg tud lódulni a kicsike.Ma már eljutottam oda, hogy nagyjából stabilan tudom lebegtetni a gépet. Pedig múlt vasárnap óta nem repültem, csak szimulátorban. De úgy érzem, hogy nagyon sokat segített.
Most már nem az a félvepróbálkozás van, hogy na egy kicsit csúszkálunk, meg próbálunk lebegni, hanem egyből nyél gáz, felszáll és úgy lebegekValójában szerintem ami a gondomat okozza az a tanulókeret. Egyrészt súly. Tudom csak pár gramm, de egyszerűen nem lehet belőni középre stabilan. Másrészt meg egy kis csúszkálás és már el is mozdul. Tehát valamelyik oldalon ott vergődik =/ És ha csak minimálisan is, de lökögeti a gépet. Így elég nehéz stabilizálni.
De levenni meg nem merem. Mert azért a leszállásaim még nem olyan simák.
Nem egyszerű ez...De a szimulátor nagyon hasznos! Nekem sikerült egy szimus modellt nagyjából olyanra beállítanom, mint az én gépem. Sőt, egy kicsit instabilabbra is állítottam, így jobban megy már az egy helyben tartás
Észrevettem azt is, ha elindulok egy adott irányba határozottan, akkor már nincs instabilitás. Megy szépen ahogy kell.A farokrotort a legnehezebb belőni =/ De az a legfontosabb. Sz.tem azzal kell kezdeni. Ugyan is ha menet közben elfordul a gép, akkor bizony egy kezdő, mint én, belekavarodok az irányokba és kész is a baj. Csak mocsok nehéz belőni, mert millimétereket kell tolni a trimmeren, és ha csak millivel odébb van, akkor lassan ugyan, de biztosan kezd forogni egyik irányba...
-
arcok
csendes tag
-
Dany007
veterán
A tornaterem jó. Én barátnőméknél kint a kertben. Illetve a parkolóban. Elég nagy placc van ott leaszfaltozva.
Szimulátor szimulátor szimulátor!!! Ha gondolod priviben tudok mondani egy olcsó megoldást a szimulátorra.
Hidd el teljesen más. Nem tom milyen szinten nyomod, de nálam ha szembefordul velem a gép, akkor elvesztem a fonalat és mindig lezúgokAmúgy én a helyedben a koaxra nem költenék ennyit pluszba. Gyakorolj a szimuban, aztán a koaxxal élőben is. És ha már megy, akkor vegyél egy rendes 4 csatissat.
Ha ez így megy, és nem kapkodsz (mármint nem akarsz a második repülésnél figurázni) akkor talán pótcuccokra se lesz szükség.Nemtom koaxoknál hogy megy, de én már 3x törtem meg a kicsikét. Ma volt a 3. És mindig a rotor stabilizáló kis gömbcsukló törött le. Egyszer volt pótalkatrész. A többi alkalommal meg megekecseltem... =) Ettő függetlenül tökéletes. Most 11 kor fejeztem be, ki is próbáltam stabil a rotor, nem rezonál be... Jó lett a javítás : )
-
Dany007
veterán
Na megjöttem.
Egész 7végén repülgettem. 2x mocskosul megtörtem szegényt.
A ma délutáni volt a legdurvább. Egy főtengely, ami a rotorokat tartja, illetve annak mozgását biztosítja hajlott el. Tehát nem a függőleges fő-fő tengely : )
Durván egy 3,5cm x 0,5cm-es alu lehet. De olyat esett, hogy vagy fél centit görbült.
Aztán nagy nehezen sikerült szétszedni, majd kiegyenesíteni 95%-osra, majd összerakni, és tökéletes ismét
Azért az kiemelendő, hogy a legtöbb alkatrészt relatíve könnyedén lehet javítani illetve cserélni. Persze azért egy megfelelő műhely is szükséges.Ez lehetne egy felhívás is a szélveszélyre. Mivel ez egy kisgépnek számít a maga 300grammjával (akksival(!)) elég könnyen belekap a szél.
Alig voltam 1 talán 1,5 méter magasságban, amikor elkapta egy kis széllökés, és már vitte is! Felvitte 5 méterre, tekert rajta, és még mázlim volt, hogy vissza tudtam kormányozni felém...de végülis leesett, nem volt szép landolás. Így törtem meg 2x is a hétvégén.Ami viszont pozitív, hogy levettem a tanulókeretet. És láss csodát, sokkal jobban megy. Jobb az irányítás, messze stabilabb a gép is. Szóval, az ember megtanul egy kicsit vezetni, kicsit lebegni, sok-sok szimulátor, és már nincs is szükség a keretre.
A rotor szele miatt azok a kis ping-pong labdák berezonáltak. Ha a levegőbe emelkedtem össze vissza ugráltak. Gondolom szegény gyrot mennyire kikészítették. Kb olyan lehetett, mintha minimálisat csak, de ide-oda rángatnám a farkát, a gyro meg próbáljon egyensúlyozni...
Szal összességében keret nélkül sokkal jobban repülhető a gép. Ha már az ember eljut odáig, hogy mer és tud lebegni, illetve irányítani kis magasságban, akkor mindenképpen jobb keret nélkül próbálkozni. -
Polacheck
HÁZIGAZDA
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- Politika
- alza vélemények - tapasztalatok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nintendo Switch
- Milyen légkondit a lakásba?
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Azonnali fotós kérdések órája
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...
- VivoBook M515DAP 15.6" FHD Ryzen 3250U 12GB 256GB NVMe magyar vbill., gar
- Synology BeeStation 4TB NAS (Hálózati Tároló)
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 3 TOUCH: i5 1250P, 32GB RAM, 1TB SSD, 100% akku,Win11Pro,Lenovo Prémium gari
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X LHR Videokártya! BeszámítOK
- Asus X550VX 15.6" FHD IPS i5-6300HQ GTX 950M 12GB 480GB magyar bill DVD író gar