Hirdetés
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Friss adatok érkeztek a Lunar Lake-MX-ről
- Hobby elektronika
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
BatchMan
senior tag
Azért azon elgondolkoztam, mit takarhat a hátsó ablak elektronika?
... és átvennék-e egy új autót rádió és hátsóablak elektronika nélkül. Navigare necesse est. Azt hiszem igen. -
adrian14
tag
Szerintem évek óta több autót gyártanak az autógyártók, mint amennyit el tudnak adni valójában. Az nem érné meg nekik, ha régebbi modelleket tennének újból be a kínálatba (amiket már pár éve legyártottak)?
-
cuebler
senior tag
pár hete olyat is olvastam valahol (lehet hogy éppen itt), hogy a ford kugákat például vészfékező elektronika (vagy vészfékasszisztens, a rosseb se tudja már követni) nélkül kezdik el tovább gyártani, mivel ott fogtak annyi chip-et, hogy a maradékból ellegyenek. ez is egy lehetséges megoldás.
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
user12
őstag
Szerintem az ablakemelő elektronikára gondolnak (hátsó ajtókban).
Vagy el tudom képzelni, hogy az új autókban az ablakfűtésnek is legyen egy külön panelje - bár azt már túlzásnak tartom. A zsiguliban külön elektronika nélkül is tökéletes volt Ott max a kapcsoló romlott el nagyritkán
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
Somatom
veterán
Túrni kéne egy kicsit a szerszámraktárban és elővenni a 110R gyártócuccait. Ahhoz nem kell chip.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
nextchapter
csendes tag
a chiphiány egyébként tényleg 100%ban csak a gyártókapacitás/logisztika elégtelenségére vezethető vissza? Hogy állunk a nyersanyagokkal globális szinten?
-
MMSZoli
tag
válasz nextchapter #13 üzenetére
Hát a Szaharában még mindig van homok :-)
-
RasztaCsubi
csendes újonc
Azzal is van gond.
A néphiedelemmel ellentétben, a szaharai homok nem alkalmas chip gyártásra, a sok szennyeződés miatt - jelenleg - nem éri meg feldolgozni.
Waffer gyártáshoz nagy tisztaságú szilika homokot bányásznak. Ennek a kitermelő kapacitása korlátos és nem tudta lekövetni a megugró igényeket.
Érdekességként, a napelem gyártáshoz is ugyanezt használják, így még a "zöld átállás" is hiányt generál.Mivel az alapanyagból is hiány van, ezért nem csak a csúcstechnológiás chipek ára szállt el.
pl.: autógyártók jelenleg 28 nm-nél kisebb chipeket nem használnak. Bosch idén átadott gyárát is "csak" 45nm-re tervezték. -
adrian14
tag
Nem, de szerintem az képtelenség, hogy pont ugyanannyit gyártanak, mint amennyit el tudnak adni. EU-ban tuti nem felelnének meg sajnos, de ott van az USA és kelet is (ha jól tudom, azok sokkal lazábbak a környezeti kibocsátási szabályokban).
Egyébként pletyka szinten hallottam pár éve, hogy a nagy gyártók csak termelnek és nem javítanak. Pl ha lezúzza a munkás a kocsi fél oldalát miközben kiáll a gyárból, viszik az autót és bezúzzák, mert már nem éri meg nekik toldozgatni/foltozgatni. (Kb olyan mint a nagy ruhamárkáknál: ha marad a tavalyi kollekcióból elégetik inkább).
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- Beszámítás! GTX 1060 6GB - i3 10100F - 16GB RAM - 80+ Plus Gold
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot