- 3D nyomtatás
- Hobby elektronika
- Projektor topic
- Milyen monitort vegyek?
- RAM topik
- Új gamer monitorral lép színre az ASRock
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen egeret válasszak?
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
it A DSA keretében a Pornhubot, a Stripchatet és az XVideost is szigorú szabályokkal állítja szembe az EU.
-
A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
ph A keleti nagyhatalom ezzel valamennyire ellensúlyozza az USA korlátozásait.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Akula
nagyúr
"A fentebb már említett skalárfeldolgozó nemileg különc a CU-n belül."
Fiú vagy lány?
-
Low Noise
senior tag
Játékos szemmel, nem történt csoda, hoz 10 fps-t általában egy GTX 580-hoz képest. egy 7970-es a külföldi tesztek alapján. Nem lázítani akarok inkább a véleményetekre vagyok kíváncsi jól látom-e a dolgot. Full HD felbontásra vetítve a dolgot.
Nekem az 580-as mellé lehet, hogy inkább procit és alaplapot, ramot kéne újítani mert az már egy több éves Q9950-es 3,4 Ghz-en. De csak a jövőben mer jelenleg minden megy kivéve esetleg a Crysis 2 Maldo HD Textúrákkal, azt 30 fps-el viszi. Ezért a sima Crytek-es hd csomagot használom.
-
Jack@l
veterán
válasz Low Noise #703 üzenetére
+10 fps-t nyersz egy ujabb gyors procival is a mostanihoz képest, szóval ráérsz ilyenen filózni
Nemtom irtam e már, de ezt a kártyának az összetételét sikerült jól elszúrnia az AMD-nek, ott dübörög egy szörny benne, de igazából több mint fele a magoknak szerintem malmozik a mai játékok alatt a kevés raszterizáló és egyéb cumók miatt. Valószínű majd fizika és particles(füst, felhő, víz, szétrobbanások) számításokat fognak 1-2 év múlva teljesen rábízni a gpu-ra játékokban, de ez még a távolabbi jövő, addig sokminden változik.
---
Egy kis érdekesség: [4 db 7970 csontra húzva][ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért volt a fejlesztés legfontosabb célja az integrációnak való megfelelés. Írtam a cikkben is, hogy rengeteg dolgot támogat, amit nem lehet most kihasználni, csak akkor, ha a platformszinten integrálásra kerül a GCN. Ugyanez lesz a Keplernél is, csak az NV az ARM-höz köti magát. Ha másra számítottál, akkor csalódás, de erre lehetett számítani. Most már mindenki megy a platform felé.
Ez már nem a grafikáról szól, hanem az általános programok futtatásáról a GPU-n.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leghamarabb 2013.
A 8xxx lehet, hogy kijön, sőt nagyon is valószínű, hogy itt lesz 2012 végén az első képviselő. Újítás viszont nem sok lesz. Egyelőre az a cél, hogy hozzák a tervezett 1200-1300 MHz-es órajeleket, úgy, hogy ne lőjék ki a csúcs-GPU fogyasztását 300 watt fölé. A TSMC új gyártástechnológiája most ezzel a problémával küzd. Marha jól működik technikailag, csak nem csökkent túl nagy mértékbe a tranzisztorok bekapcsolásához szükséges energia. A Tahiti kihozatala is jó, de a chip ~10%-a redundáns szóval van miből helyrehozni a rossz részeket. Enélkül lehet, hogy sok lenne a hiba, egyelőre viszont mindegyik GPU-t a HD 7970-re rakják, mert alig keletkezik olyan selejt, ami nem adható el 7970-be. Persze azt az AMD már a decemberi konferencián mondta, hogy a HD 7950 szállítását csak január végén kezdik meg leghamarabb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tavasz végéig a Lombok kivételével az összes új generációs megoldás megérkezik. A Lombok egyelőre kérdéses. Túl olcsó a 40 nm, így egyelőre nem éri meg váltani az olcsóbb piacokon. Éppen ezért ez a lapka átcsúszik az év második felére. Már ha lesz belőle valami. Az, hogy a TSMC 10-15%-kal csökkentette a érgi processek waferárait, nem azt erősíti, hogy váltani kellene. Most nagyon megfontolandó a 28 nm. Egyszerűen nem olcsóbb, és nem előnyösebb. Csak akkor jobb, ha nagy teljesítményt akarsz, de a kis termékeknél ez annyira nem opció. A SoC-oknál például tuti az járt jól, aki maradt a 40 nm-en.
Ahol megéri az a keményebb GPU-k, és az FPGA-k, de a többi terméknél érdemes megvárni az olcsóbb waferárakat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Kicsit azért kiegyensúlyozottabb kártyára számítottam, legalábbis a nagyobb részét ezeknek még mindig a játékosok veszik, gandolhattak volna rájuk is, de nem lehet minden tökéletes elsőre... ( engem annyira nem érint, a gpgpu -s cumók jobban érdekelnek)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz hozni kellett volna 250 watton belül a tervezett 1300 MHz-et. Egyelőre a 300 watt a határ, és ehhez igazodik az AMD. Ha az NV-nek sikerül elfogadtatni a 400 wattot, akkor át lehet gondolni a stratégiát. Bár én a 400 wattot abszolút nem támogatom.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a 250 sp redundáns rész. Nem lehet felhasználni. A nyolc blokkból négyben plusz egy CU van. Ez bevett szokás az új gyártástechnológiákon, mert így jóval kevesebb lesz a selejt. A (HD 4800) RV770-ben is volt ilyen. Minden tömb végére raktak még két szuperskalár shader procit.
A +400 MHz-nek meg fizikai nehézségei vannak. Lásd fogyasztás. Ebből viszont tökéletesen lehet látni, hogy miért adta be az NV a 400 wattra az igényt. Elszámolták magukat a mérnökök. Persze alacsonyabb órajelekkel még jó a rendszer.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tervezett ilyet. A lapka képességeit jelzik. A mérnöki mintákon, tesztelés céljából természetesen dolgozhattak a teljes lapkával, de ez csak teszt. A kereskedelembe más termékeket terveztek. Azért van kihúzva ez a rész, mert nem production sample-ök.
Azokat a részeket redundancia miatt hagyták benne. Ha egy CU hibás, akkor aktiválhatnak egy másikat helyette, így nem kell kidobni a lapkát. Ez bevett szokás manapság. Inkább legyen nagyobb a lapka, de többet el lehet adni. Ha nem lenne redundáns rész a termékben, akkor több landolna a kukában. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján jobb opció túltervezni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
siriq
őstag
[link] Mi az ami nem latszik??(a vga-m ami gyarilag biztosan van huzva es csak 1-2 fps-el van lemaradva az 580-tol) a kulonbseg? (ez is tuningolt de most nem arrol beszelunk (mert 0 problemaval megy)mert en sem huzom a vga-t ha eppen nyomom a bf3-t, ez az utolso dolog ami eszembe fog jutni)
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Pikari
őstag
-
_Scythe_
aktív tag
"A specifikus kiterjesztésekkel egyébként szerencsére nem tér vissza a DirectX 9-ig alkalmazott erőforrás-ellenőrzés, így a DirectX 11.1-es kódok esetében az erőforrást a program futtatásának megkezdésénél kell érvényesíteni, és ilyenkor kell leellenőrizni a specifikus kiterjesztések meglétét is."
Ez egész pontosan mit jelent és miért jó ez?
Köszönöm!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz _Scythe_ #721 üzenetére
Egyszerű. Amikor elindul a program, akkor kikérhet a drivertől egy listát, hogy mit tud a hardver. A DX11.1 alapértelmezetten hét módot különböztet meg (köznyelven ezek: DX11.1, DX11, DX10.1, DX10, DX9.3, DX9.2, DX9.1). Ezt persze a fejlesztő redukálhatja, vagyis megadhatja, hogy ha nincs minimum DX10, akkor DX9.3-nál már dobja a hibaüzenetet. A lényeg az, hogy a driver visszaválaszol még az indításnál, hogy a hardver mondjuk DX11-es. Ilyenkor a program a DX11-es módot aktiválja a programkódon belül, és ez a kódrész biztos, hogy kompatibilis a termékkel.
A DX11.1 behozza még a kiterjesztéseket. A program indulásánál azt is megkérdezheti a drivertől, hogy tud-e a kártya valami extra kiterjesztést a DX11.1-en kívül. A driver visszaküld egy listát, hogy ezt meg ezt tudja. Ez természetesen csak DX11.1-es hardverrel lehetséges. Ilyenkor a programkódon belül azok a részek is aktiválódnak, amelyek az alap DX11.1 implementációban nem. Az előnye ennek a módnak, hogy csak egyszer kell ellenőrizni, és a program végig tudni fogja, hogy mit tud a hardver. A régi DX9 és azelőtti megoldással minden rajzolási parancs előtt meg kellett kérdezni a drivert, hogy azt a hardver egyáltalán végre tudja-e hajtani. Ha nem, akkor a rajzolási parancs ki sem lett adva. Természetesen nem mindegy, hogy a program teljes futtatása alatt egyszer ellenőrzöd a hardver tudását, vagy másodpercenként négy-ötezerszer.
Az új Radeonnál ez azért fontos opció, mert a hardver sokkal többet tud annál, mint amit maga a DX11.1 hivatalosan megkövetel. Ezt a tudást a specifikus kiterjesztéseken keresztül lehet beépíteni. Persze ennek az a hátránya, hogy ezek a kiterjesztések gyártóhoz kötöttek, vagyis, ha például a virtuális textúrázást ptex textúraformátummal beépíted a játékba, akkor azt PRT eljárással csak a GCN architektúrára épülő Radeonok tudják megcsinálni. Más hardverre más megvalósítást kell majd keresni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
"A régi DX9 és azelőtti megoldással minden rajzolási parancs előtt meg kellett kérdezni a drivert, hogy azt a hardver egyáltalán végre tudja-e hajtani. Ha nem, akkor a rajzolási parancs ki sem lett adva. Természetesen nem mindegy, hogy a program teljes futtatása alatt egyszer ellenőrzöd a hardver tudását, vagy másodpercenként négy-ötezerszer."
Ez oltári nagy baromság szerintem.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolj a PCF-re. Szerinted hogyan rakták bele a játékokba, ha csak pár hardver támogatta anno? Egyszerűen. Ha a GPU nem támogatta, akkor ki sem lett adva a rajzolási parancs. Pontosan ezt a modellt dobta el a DX10-nél az MS. Mindent kőbe véset. Vagy tud a hardver mindent, amit a DX megkövetel, vagy semmit. Ez nagyon jó modell, mert a fejlesztőnek elég ismernie az API-t, és a hardverrel nem is kell törődni, mert követelmény, hogy menjen a kód. Most azért van szükség változásra, mert a gyártók jövőképe nagyon eltérő. Egyrészt jönnek az ARM-os cégek, másrészt az NV az ARM-mal képzeli el a jövőt, míg az AMD az x86/AMD64-gyel. Ez összeegyeztethetetlen. Az NV például licenc hiányában képtelen támogatni az AMD PRT eljárását. Lesz egy sajátjuk ARM-hoz igazítva, amit nyilván az AMD nem tud támogatni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Nyilván az indításnál lekérdezem, hogy driver, a feature támogatott? igen, onnantól az a kódrész fog lefutni, vagy az is, ha nem akkor meg máshogy megy a megjelenítés. Gondolom nem sűrű scenario, hogy játék közben kicserélődik a hardver... (van amelyiknél még ujra is kell indítani a játékot, pedig csak pár beállítást változtattál a grafikán)
DX11.1 jó lesz, de nem azért amit te mondtál, hogy lekérdezgeti, nm kérdezget az semmit, itt annyival lesz jobb, hogy a nem csak az apiban lévő feature-ek is támogatva lesznek, amik gyártóspecifikusak (mint opengl-ben az extension-ök), vagy később találnak ki.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. És pontosan ezért választották ezt a megoldást a DX11.1-ben, minthogy a régi VSC bitekhez nyúltak volna vissza. A DX9-en azonban már nem lehet változtatni, ott az egy kidolgozott rendszer, ami működik. Ma már kevésbé hatékonyan, de működik.
Vannak olyan elbacott programok, ahol az egyes beállítások újraindítást igényelnek. Ilyenkor a fejlesztő Vendor_ID alapján lövi be a rendszer tudását ... ez is egy megoldás volt, de szar. Azért szar, mert ha jön egy új hardver, ami esetleg támogatja azt a funkciót, akkor a Vendor_ID-s szopatás miatt alkalmatlan futtatni. A lehető legrosszabb ezt így csinálni. Szerencsére elfelejtették már ezt a megoldást sokan.
A DX10 után jóval átgondoltabb lett az API, így nem volt szükség ilyen trükközésekre. A DX11.1-ben sem lesz. OpenGL-ben meg sosem volt. Ott más parák voltak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lewzke
őstag
A megjelenésük milyen hatással lesz mondjuk a HD6850 árára?
-
Jack@l
veterán
Most jött ki a 7970 kerek 200 ropiért, szerinted?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Turbolada II
őstag
A 200e Ft nem túlzás? Eddig dollár eurót jelentett a magyarországi átváltásoknál.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
gyiku
nagyúr
-
helkis
addikt
válasz Turbolada II #732 üzenetére
devizahitel-lel csak 138k.. 250-el törlesztheted..
[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
GeneralCube
tag
uhh
-
Vartanus
őstag
Vajon a PCI-E Gen 3 mikor hoz tényleges látható gyorsulást(szerintem úgy 2014re talán érzékelni fogunk belőle valamit)? csak úgy megnyomják a marketingjét,mintha egetrengetően gyorsulna tőle a VGA és a játékok Egyébként szerintetek egy ilyen karit kihajtana egy Ph II X6 1100T?
[ Szerkesztve ]
< AMD RYZEN™ POWERS. YOU DOMINATE. >
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- 3D nyomtatás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Asztalos klub
- Hobby elektronika
- Projektor topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...