- Projektor topic
- Apple notebookok
- Akár 368 TB-nyi NMVe SSD-t is pakolhatunk a Western Digital "kofferébe"
- Mini-ITX
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AI-jal dobta be a mélyvízbe az új Ryzen PRO sorozatot az AMD
- HTPC (házimozi PC) topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Leépítésekbe kezd a Grand Theft Auto kiadója
it A munkaerő 5 százalékát bocsájtja el a Take-Two, valamint egyes projekteket is leállít.
-
Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
ma Újabb EV brand rukkol elő okostelefonnal, ezt a formát viszont már láttuk valahol.
-
Inteles VGA-val jelentkezett a Biostar
ph Egy gyárilag húzott, 8 GB-os Arc A750 landolt a cég kínálatában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
Nincsenek illúzióim hogy ezekből bármit is látunk az idei játékoknál.Talán az Emulátorok profitálnak belőle.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nyisziati
veterán
"A Khronos Group a fentiek mellett lassan átmenteni az OpenGL professzionális funkcióit,"
Ezt javítani kéne.
Plusz így ellentmondásban van a következő mondattal. -
julius666
addikt
Ahogy nekem átjön, ezek inkább a fejlesztők életét megkönnyítő dolgok, specifikusan a portok készítését segítik leginkább.
Illetve igen, a dxvk-hoz hasonló DX "emulátor" libeknek nyújtanak nagy segítséget. Kíváncsi vagyok gyakorlatban ez hogy fog jelentkezni, szoktam szerencsétlenkedni néha Linuxon való játékkal és az a tapasztalatom, többnyire jobban futnak a Steames játékok Windowst emulálva protonnal (stabilabbak), mint a "natív" portjuk...
Ha ez tovább javul, annak nagyon örülnék. -
aktív tag
Persze, mert a natívok többsége OpenGL-t használ, aminek a teljesítménye általában borzalmas a Directx-hez, de még a Windowsos OpenGL-hez viszonyítva is. Jó példa rá a Deus Ex: Mankind Divided, nem is értem, miért nem Vulkanra portolták, hiszen a Windowsosban az is választható api...
-
julius666
addikt
válasz Jesus_Shaves #7 üzenetére
Gondolom mert úgy volt a legkevesebb effort a porttal, hogy egy dedikált toollal fordították Linux alá a forrást, ami DX -> OGL kompatibilitási layert tud csak belekullantani a binárisba.
Szvsz Gabenék erősen elbaltázták a Steam on Linux bevezetésének időzítését technikai szempontból. A platform, a játék portok nagy része OpenGL + Xorg alapra készült így, a pár évvel rá elterjedő Vulkan + Wayland helyett.
Nyilván nem ilyen egyszerű a képlet, mert a Linuxos grafikai fejlesztések felfutását gerjesztette is a SoL (meg hát közvetlenül a Valve finanszírozta is egy részüket). Csak valahogy úgy érzem, az eddig elkészült Linux portok nagy része középtávon már megy a retyóba. Mert hasonló kompatibilitási réteg kell hozzájuk majd, mintha egyszerűen a Win verziót használná az ember protonnal, akkor meg már minek...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Projektor topic
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Eredeti játékok OFF topik
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple notebookok
- Akár 368 TB-nyi NMVe SSD-t is pakolhatunk a Western Digital "kofferébe"
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- További aktív témák...