- Canon MILC: EOS R és M topik
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Blu-ray lejátszók
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Készül a Galaxy S24 FE
ma Várhatóan idén is lesz rajongói kiadás. De az is lehet, hogy csak jövőre.
-
Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
gp A folytatást azok is élvezhetik majd, akiknek az angol szövegek megértése nem egyszerű.
-
Új gamer monitorral lép színre az ASRock
ph A PG27QFT2A sík, 27 hüvelykes, 180 hertzes, QHD IPS LED LCD panelt kapott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
Nincsenek illúzióim hogy ezekből bármit is látunk az idei játékoknál.Talán az Emulátorok profitálnak belőle.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nyisziati
veterán
"A Khronos Group a fentiek mellett lassan átmenteni az OpenGL professzionális funkcióit,"
Ezt javítani kéne.
Plusz így ellentmondásban van a következő mondattal. -
julius666
addikt
Ahogy nekem átjön, ezek inkább a fejlesztők életét megkönnyítő dolgok, specifikusan a portok készítését segítik leginkább.
Illetve igen, a dxvk-hoz hasonló DX "emulátor" libeknek nyújtanak nagy segítséget. Kíváncsi vagyok gyakorlatban ez hogy fog jelentkezni, szoktam szerencsétlenkedni néha Linuxon való játékkal és az a tapasztalatom, többnyire jobban futnak a Steames játékok Windowst emulálva protonnal (stabilabbak), mint a "natív" portjuk...
Ha ez tovább javul, annak nagyon örülnék. -
aktív tag
Persze, mert a natívok többsége OpenGL-t használ, aminek a teljesítménye általában borzalmas a Directx-hez, de még a Windowsos OpenGL-hez viszonyítva is. Jó példa rá a Deus Ex: Mankind Divided, nem is értem, miért nem Vulkanra portolták, hiszen a Windowsosban az is választható api...
-
julius666
addikt
válasz Jesus_Shaves #7 üzenetére
Gondolom mert úgy volt a legkevesebb effort a porttal, hogy egy dedikált toollal fordították Linux alá a forrást, ami DX -> OGL kompatibilitási layert tud csak belekullantani a binárisba.
Szvsz Gabenék erősen elbaltázták a Steam on Linux bevezetésének időzítését technikai szempontból. A platform, a játék portok nagy része OpenGL + Xorg alapra készült így, a pár évvel rá elterjedő Vulkan + Wayland helyett.
Nyilván nem ilyen egyszerű a képlet, mert a Linuxos grafikai fejlesztések felfutását gerjesztette is a SoL (meg hát közvetlenül a Valve finanszírozta is egy részüket). Csak valahogy úgy érzem, az eddig elkészült Linux portok nagy része középtávon már megy a retyóba. Mert hasonló kompatibilitási réteg kell hozzájuk majd, mintha egyszerűen a Win verziót használná az ember protonnal, akkor meg már minek...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- BestBuy topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Direct One (műholdas és online TV)
- További aktív témák...