Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Fujifilm X
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Epson nyomtatók
- 3D nyomtatás
- Akciókamerák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Runner_fxr #270 üzenetére
"Tudtommal mindegyik konzol 30fps-t tud általában"
Ez nincs kőbe vésve, a fejlesztők játszhatnak a vizuális megjelenítéssel, hogy elérjenek többet. Ahol a játékstílus nem indokolja, ott a fejlesztők inkább a 30 fps-t lövik be célnak és inkább ráhúznak a grafikára (lásd: Uncharted).
"Azt sem mondtam, hogy rakat szar, csak az alacsony fps számomra túl erős kompromisszum."
Nincs ezzel semmi baj. Vannak olyanok, akinek házimoziból, van akinek kerékpárból, van akinek meg mobiltelefonból kell a több-jobb-erősebb-gyorsabb és ezért több pénzt is hajlandók rááldozni. Pont neked nem kell bemutatnom, hogy hányan vannak, akik egy konzol áráért kapható cross bringával sétálnak ki a boltból és határtalanul boldogok vele, pedig lehetne még ott is bőven költeni rá.
-
Tudtommal mindegyik konzol 30fps-t tud általában, szóval ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy PS3 vagy PS4. Nem a grafikát kritizáltam, tisztában vagyok vele, hogy 10 éves gép, de a 10 éves játékot sem tudja 30 fps felett futtatni és ez a gond. Persze van akinek ez nem probléma, én ezt elfogadom.
Azt sem mondtam, hogy rakat szar, csak az alacsony fps számomra túl erős kompromisszum.Jó a magas ár nyilván nézőpont kérdése.
-
Prof01
veterán
válasz
Runner_fxr #268 üzenetére
Magasak az árak? Ne felejtsd el, hogy PC-n nincs használt játék.
A 10 éves PS3 pedig csak ennyit tud, micsoda rakat sz@r, illene 30 év múlva is megállnia a helyét, nem? -
válasz
Stauffenberg #255 üzenetére
A hétvégén haveromnál összejöttünk kicsit, én átvittem a PC-t, neki meg van PS3.
Rég nem konzoloztam, és először azzal kezdtünk. Lehet velem van a baj, de ezt a 30fps-t én nem tudom megszokni már, sőt borzalmas. Nyilván lehet vele játszani, az is igaz, hogy sokan ezzel egyáltalán nem foglalkoznak, de aki egyszer megszokja a stabil 60-at, annak ez egy érvágás. 15 évvel ez előtt még engem sem igazán zavart, de manapság egyszerűen bántja a szemem.Nyilván ezzel nem mindenki ért egyet, én így érzem, és ehhez mérten a konzolos játék árak meg elég magasak. Az ismerősöm közel sem olyan kritikus mint én, de amikor átváltottunk a PC-re, aztán minden fix 60-on ment, ő is azt mondta, hogy sokkal filmszerűbb a látvány, egyszerűen sokkal jobb volt ránézni a képernyőre. Egyébként most szembesültem azzal is, hogy TV-re kötve a PC mennyivel rosszabb képet ad mint monitoron, pedig egy 200 ezer ft-os Fullhd Samsung TV.
-
#16939776
törölt tag
válasz
SchumiBácsi #266 üzenetére
Az egymást követő képek, minél nagyobb részt találnak el a perifériás látásból, annál ingerlőbb ha csak valamit csak felvillanni/ugrani látsz, mert egyből riadót fúj az agyad, hogy veszély van.
Ha folyamatosan stresszben van, mert nem tudja azonosítani hogy ami feléd jön, azt honnan, milyen sebességgel teszi, csak azt, hogy megjelenik, eltűnik, ugrál, akkor elég gyorsan elfárad, és ez lehetetlenné teszi a kép közepén lévő eseményekére való koncentrálást.Perifériás látást használva min. 90-100 képkocka szükséges, mert ekkor érzi magát biztonságban, csak akkor jelez veszélyt ha tényleg baj van, és ekkor nagyon jó reakció időre lehet számítani, a nyugalomban lévő agyra nagy hatást gyakoroló, hirtelen felszabaduló adrenalin miatt.
-
válasz
Stauffenberg #264 üzenetére
Akkor pontosítok: elsősorban a mozgatás sebessége, másodsorban a kijelző távolsága is számít.
Én úgy tapasztaltam a 60Hz-es időkben hogy ablakban másképpen adta a 60fps mint teljes képernyőn azért mert minden "összemegy". Így az egyes képkockák között kisebb az ugrás, és hiába van ugyanannyi kép a kisebb kijelzőn mégis folyamatosabbnak tűnik, és meglátásom szerint ez az elv érvényesül akkor is ha eltávolodunk a képtől.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Stauffenberg #264 üzenetére
Nem hallottam még hogy Unchartedet hiányolta volna valaki, azt már inkább hogy most akkor dezowave csinálja a STALKER 2-t, vagy nem.
Nincs olyan fölényes dominanciája a PS-nek, a 4-ből többet adtak el, de a régi generációban megverte az Xbox, és nem mindenki váltott. Másrészt ha nem lenne a pc piac minden PR fogás ellenére óriási, akkor nem ide akarna nyitni az MS, hanem mondjuk androidos telefonok felé, vagy Mac, okostévé. Csak a warez miatt nyomják a kiadók a konzol témát, nem a felhasználói tábor nagysága miatt.
Nem mondtam hogy mindenkinek 4K képes gépe van, de már most adott a lehetőség. Némi grafikai butítással (ami még mindig a konzolos szint felett van) már most megoldhato 1 db GTX1080-al, és évente jön az újabb generáció, 1-2 év és átlagos lesz. Nem felskálázva, meg csak videolejátszásban, hanem teljesértékűen, mindenben. Olyan ez mint a Forma 1: költeni kell rá, de utcai autókkal utol nem éred.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Dr. Akula #261 üzenetére
"Nem ezen múlik az Uncharted, hanem..."
PC-n semmilyen konkurenciája nincs az Unchartednek és igenis vannak kiéhezett PC játékosok, akik nagyon is várnak egy ilyenre, mert ilyen stílusú és minőségű játék PC-n egy darab sincs. Nem véletlenül ez az első számú példa minden ilyen társalgásban már évek óta.
"Az MS épp most csinálja az átjárhatóságot konzol és pc között, mert..."
A Microsoft PC felé nyitása nem a PC-nek köszönhető, hanem a PS4 fölényes dominanciájának. Idén a PS4 elérte, hogy kétszeresére növelte a számbeli előnyét, az év végi hajrában (hálaadás + karácsony) összejöhet a háromszoros is, ami már behozhatatlan. A PC nekik menekülőút.
"Csak míg itt 720p, jó esetben 900p, addig pc-n mindezt 4K-ban."
Szerintem a PC játékosok alig 1%-nak lehet olyan gépe, amivel rendesen natív 4K-ban tud játszani élvezhető sebességgel és van is hozzá normális megjelenítője. Mire ez a PC-s táborban is elterjed rendesen, addigra itt a következő konzol generáció.
(#262) SchumiBácsi: Nem a távolság határozza meg, hogy hány fps a zavaró, hanem a kameramozgások sebessége. Egy pörgős FPS-ben (pl: Battlefield, Overwatch) gyorsan rángatod ide-oda a kamerát, így jobban zavar ha darabos a kép. Ezért konzolon is inkább visszavesznek a részletességből és felbontásból, de a 60 fps legyen meg. De a lassabb kameramozgású, átlagos konzol játéknál (pl. God of War) ez sokkal kevésbé probléma, oda simán elég tud lenni a 30 fps is. Az összes eddigi konzolgeneráció is ennyit tudott kisajtolni magából, mégis százmilliók érzik jól magukat vele.
-
Polllen
nagyúr
válasz
SchumiBácsi #262 üzenetére
Mi az összefüggés a képátló és az fps között?
-
válasz
Stauffenberg #255 üzenetére
Ez a 30fps nagyon becsapós, mert nem tudom hogyan szokás a konzolnál játszani de tuti méterekre van a TV és ez sokat számít. PC-n a 30fps kész katasztrófa, mert a kijelző közel van... Minimum 60 fps kell és ahogy nő a képátló egyre több.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Stauffenberg #260 üzenetére
Ha a pc teljesítményének felét el is pazarolják az API-k (DX12 / Vulcan már nem, csak annyit mint konzolon), akkor is annyival izmosabb vasak vannak, hogy annak a fele is jóval a konzolok szintje felett marad. Nem ezen múlik az Uncharted, hanem 1. konzol exkluzív, 2. pc-n van rakás konkurrencia, itt nincsenek olyan kiéhezett userek mint konzolon, ahol van ez és kész, nem durranna akkorát. Speciel engem konzolon se érdekel, pedig van hozzá PS4. Mondjuk más egyszer végigjátszható játék se mozgat, csak aminek többször is nekikezdenék, és nem mindig ugyanazt kapom.
"A PC exkluzív címek vagy egy szűk réteget szólítanak meg (pl: szimulátor rajongók)"
Az MS épp most csinálja az átjárhatóságot konzol és pc között, mert rájött hogy hiába a marketing, aki konzolt akart, már rég áttért, aki maradt, az meg nem ok nélkül, őt sose fogják áttéríteni. Inkább mindkét célcsoportot el akarja érni, és lehetőleg extra költségek nélkül, tehát jó lenne 1 játékot csak 1x lefejleszteni. Ha nem lenne piac a pc, hol érdekelné őket az xbox mellett?"egyiknél sem jellemző a fotelba odaszögező moziszerű élmény"
Utoljára CRT-n volt az hogy a homály jótékonyan eltakarta a konzolos grafika hiányosságait, ma már ugyanzt a látványt kapod konzolon is mintha pc-ről menne. Csak míg itt 720p, jó esetben 900p, addig pc-n mindezt 4K-ban. Persze a szokásos "meg kell fizetni" igaz, de legalább adott a lehetőség. Pont ez a pc lényege: mindig tudsz jobbat csinálni, ha van rá igényed és pénzed. A Forma 1-et se lakótelepi frankhiteleseknek találták ki, de attól még létezik. -
Stauffenberg
nagyúr
Igen, lehetne PC-re is Uncharted szintű grafikát összehozni, de ahhoz nagyon komoly vas is kellene, nem elég az egyes hardverek nyers számítási teljesítményével kalkulálni (PC-n hátráltató tényező, hogy mindent API-kon keresztül kell megvalósítani. szemben a hardverközeli fejlesztéssel). Most ott tartunk, hogy egy i3-6100 + GTX950-960 is élvezhető játékélményt hoz mid-high beállításokkal 1080p mellett, egy ilyen konfig nem ver a földhöz (130-150k összegből összelegózható). A többség azonban nem költene i7-6700-ra meg GTX 1070-re, ami alsó hangon elkélne egy PC-s Unchartedhez, ez az előbbi konfig árának a többszöröse.
De fontos érteni azt is, hogy PC-re nem jönnek Uncharted-szerű játékok. Multiplatformként esélytelen lenne gazdaságosan fejleszteni, exkluzívként pedig anyagi bukás lenne. A PC exkluzív címek vagy egy szűk réteget szólítanak meg (pl: szimulátor rajongók) vagy egyenesen a hardcore e-sportra mennek rá és egyiknél sem jellemző a fotelba odaszögező moziszerű élmény, szimulátornál nem lehet minden erőforrást a vizuális megjelenítésre összpontosítani, e-sportnál meg fontosabb a magas framerate elérése relatíve szerény gépigénnyel (vagy izmosabb vasakkal a 120+ fps.
A PC-s játékpiac (üzleti értelemben) más logika mentén halad, mint a konzolos. Ezért vannak konzolra moziszerű játékok, mint az Uncharted és ezért van komolyabb e-sport vagy szimulátoros élet PC-n. A moziszerű játéknál meg nem probléma a 30 fps, amíg legalább az stabil.
-
nanocry
tag
Bezzeg 98 végén, amikor még a HL volt a DemiGod, akkoriban örültem,ha 640x480 volt, mert 1024-ben már szénné lagolta az arcát... Akkoriban az emberek 90%-nak jó volt bármi, mára meg olyan igények kerekedtek a dolgok köré, hogy a mars utazás is diszkrét túra mellette.
-
nanocry
tag
válasz
Stauffenberg #255 üzenetére
Jogos az érved, csak a nagyoktól nem kóser, hogy úgy próbálják beállítani, mintha valósan tudná, amit... Így lényegében átverik az embereket, dezinformálás, és fogyasztói megtévesztés. Ez szerintem bőven elég indok felhozatal a lépésük ellen egyes embereknél... Semmi létjogosultsága nincs az új gépnek, mert nem fogja kiszolgálni, amivel reklámozzák, aztán majd jön a sírás, flame, rage, hogy elkúrták. Szerintem ebből még lesz szopás, pedig tervben van egy PS4, de így kételkedem, hogy vegyek-e... 2020-ra szerintem el fogunk érni odáig, hogy a konzolciklusok 2-3 évnél nem fognak többet kihúzni, ha bekövetkezik, majd mi az úristent fognak csinálni? Mert nem hiszem, hogy az emberek szeretnék 2-3 évente cserélni, mert időben lassan közelít egy DVGA élettartalmához, ami szerintem baljós a konzoleladásokra nézve. A PC meg szépen-csöndben egyre jobban felvirágzik. Nekem valahogy ez a vízióm a dologgal.
-
nanocry
tag
Szerintem igen is zavaró (szubjektív vélemény), csak valaki megelégszik a szamárral, valaki nem... Sosem bántottam érte senkit, csak hát számomra még egy TPS-nél is látszik a darabos mozgás... Valaki lenyeli és elfogadja, de én az a tipus vagyok, ahol nem akarok ilyen kompromisszumokat kötni. Szerintem érthető az én oldalamról is, de megértem a másét is. Mindenki eldöntheti, hogy neki mi kell.
-
nanocry
tag
válasz
Stauffenberg #253 üzenetére
PC-re sokkal szebb graf-ot meglehetne írni, mint az Uncharted 4, kb köröket húzna rá látványba, csak a legtöbb multiplatform vagy PC exc mögött nincs ott a Sony, MS aki szénné pénzeli a projectet... Egy független studió meg nem nagyon áldoz rá, mivel időarányosan nem lesz kifizetődő... Mai tendencia mellett nem sokan engedhetik meg maguknak, hogy éveket töltsenek 1-1 projecten... A másik, mire kijönne a játék, közel technikailag visszamaradott lenne az elnyúlt fejlesztési idő miatt, meg persze nem nagy Mogul konzol duó áll mögöttük. Így szerintem érthető, hogy amíg rá nem veszik magukat 1-1 fejlesztők, hogy most akkor nagyot dúrrantunk, addig PC-n nem nagyon lesz ilyen, meg hát részben a konzol fix hardver miatt is kompromisszumot kell kötni, ha nagyon vad lesz a graf PC-n ez a tábor háborog, ha meg a másik, akkor az. Nincs aranyközépút, csak akkor lesz, ha majd valaki mer nagyot lépni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Kit érdekel a 30 fps? Ahol a játékmenet megköveteli (pl: online FPS), ott megoldják a 60 fps-t, máshol meg nem zavaró a 30 fps, főleg az egyre filmszerűbbé váló játékok mellett.
Volt Xbox 360-ad, na az is csak elvétve tudott 30 fps fölé menni.
Ha van 350 ezred gépre, akkor vegyél PC-t ennyiért. Senki nem akadályoz benne. Konzolt senki nem venne ennyiért.
-
nanocry
tag
Hogyne, majd a Sony-nak én ezt a "bullshit"-et be is nyalom, igen... Ez a Pro előbb lesz CPU limites, minthogy kijön rá specifikus játék... A telóm színtű CPU-val majd 4K meg hasonló babérokra akar törni.... Okosabb döntés lett volna, ha nem 140-é adják, hanem inkább 350-é, valami tápabb konfigal, mert ez így elég gyenge eresztés szerintem... Eddig azért mid-high beállításokkal ment a legtöbb gém ezentúl high-ultra kombó úgyanúgy 30 FPS-el, ki****ott csodás. Lépnek előre, aztán 2-őt hátra. Szeretem a konzolt meg minden, nem bántásból mondom, volt is 360-am, de ez így 2016-ban, amikor évről-évre akkorát upolnak a VGA-k, mint állatt... Ez számomra valahol kiábrándító, akkor inkább veszek egy 1070-et, azt szia.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Runner_fxr #251 üzenetére
A Half-Life 2 a mai napig a Nr.1. kedvenc FPS-em, minden ízében imádom, a sztori eléggé Orwell nyúlás, de ügyes adaptáció. A mai napig nem készült másik FPS amit jobbnak tartok akár csak kicsit is.
De el kell ismerni, hogy az csak a fejlesztőket dicséri, hogy milyen ügyesen fedték el a Source motor gyengeségeit. Engem mondjuk pont nem izgatott a dolog, mindig többre tartottam a kreatív level design-t, mint a vakító shadereket.
És itt jön képbe a konzol: Főleg az exkluzív címek azok, ahol brutális látványt tudnak összehozni egy PC-sek által lenézett vason. Trükköznek persze, de ezen fennakadni csak ostoba kötekedés.
-
válasz
Runner_fxr #251 üzenetére
A Valve-nak most is van aranybánya, úgy hívják CS:GO de összességében a Steam is az.
A HL2-ben a felsoroltakon kívül az a megdöbbentő és amit azóta se tapasztalni, az a fizikai motor olyan jellegű kihasználása. Nem tudok még egy olyan játékot ahol kézzel (!!!) fel lehet venni ezt-azt amit aztán el lehet vinni, dobálni, stb. EP1-2 tényleg kutyafüle, értelmesebb lett volna az eredeti terv: HL2: Aftermath az OrangeBox kiadásba és kaptunk volna akár újabb 16-20 órát egy értelmes befejezéssel.
A Doom3-at sose a szépségéért szerettük, egyszerűen szükség van egy Mars bázisra amit elárasztanak a démonok és pattanásig feszült idegekkel, hót egyedül kell végigizzadni a vörös vészfényekkel kivilágított folyosókat, időnként láncfűrésszel ha már tévedésből küldték fel a bázisra őket
Far Cry na igen. Korszakalkotó, de számomra újabb HL2 szintű "hú bazmeg" érzést csak a 3adik rész hozott, mindazonáltal igényes darab a többi része is.
-
válasz
Stauffenberg #247 üzenetére
Az lehet, hogy nem tudta behozni a cryengine-t látványban, de az biztos, hogy mint játék köröket vert bármelyik Crysis-re. HL2 az egyik legjobb PC-s játék volt amivel valaha játszottam, pláne 2004-ben.
Nekem akkor a kinézetével sem volt bajom, sőt inkább ámultam rajta.
Ep1-2 már annyira nem volt nagy durranás. Doom 3 nekem kifejezetten nem tetszett, pláne Far Cry után. Kinézetben sem volt nagy szám.
Azért még a Portal 1-2 nagyon ott volt.
Azt nem is igazán értem, hogy Portal 3-at vagy HL3-at miért nem csinál a Valve? Az arany tojást tojó tyúk lehetne. -
Stauffenberg
nagyúr
"Az meg, hogy volt már valami olcsó az nem egyenló azzal, hogy olcsó! Humbe bundle által 1$ fejében 5 játékhoz jutottam."
Bár kedvelem a Humble Bundle-t, de azért ott is elég ritkák a különlegesen jó akciók, sokszor csak eleve olcsó indie játékok jönnek tucatjával. Talán évente ha egyszer van egy ilyen nagyobb kaliberű csomag, amibe egy kiadó belepakol pár évvel korábbi sláger AAA-címeket.
A Sony és a Microsoft online boltjaiban is szoktak olyan leárazások lenni, mint Steam-en, ebben sok különbség nincs. De a Steam regionális árak hiányában semmivel nem olcsóbb, mint a konzol, csak a tényleg nagy (75-90%) körüli leárazásokkal tud a bolti lemezes ár alá menni a legtöbb esetben. Vicces volt például, mikor a Hitman Absolution pár hónappal a megjelenés után 50% akcióban volt Steam-en 30 euróért (~ 8200 Ft), miközben boltból megvehető volt lemezen 6990 Ft-ért.
-
Tuttu
csendes tag
Nem pozitívumként hozom fel! Több mint 260 játékom van stem-en és az összes Battlefield origin-en (dobozos csak a régiek nem)
Sajnos mi ott tartunk, hogy sokan ez alapján döntenek!
Amikor konzol kereskedők másolt lemezeket adnak meg "csippelnek" akkor igen előny a PC-n a lopas sokaknak!
Ezt valóban övön aluli felhozni előnynek. Az ár az ami legfőbb ok. A kényelmet se mondanám mert a steam link is kényelmes! Az meg, hogy volt már valami olcsó az nem egyenló azzal, hogy olcsó! Humbe bundle által 1$ fejében 5 játékhoz jutottam. Crysis 2, Mirrors Edge, Medal of honor 2010, dead space 1-2
A konzol csak abban jó, hogy egyszerű mint egy faék. Benyomod és megy. -
_drk
addikt
válasz
Stauffenberg #247 üzenetére
Ep 1-2-ben emlékszek ilyen kinti zöld fás tájra ahol a robot kutya szaladgál körülöttünk és jönnek a tripodok.
Na az valami eszméletlen volt hangulatilag, és jól nézett ki! látszott hogy kilóg a lóláb de akkor is jól nézett ki.
Abban volt szerintem először jól megcsinálva a női társ szerepe.De ha már női társ akkor felhozhatjuk a Biochock 3-at is. Ott se a grafika vitte a hátán a játékot.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Dilikutya #246 üzenetére
Pedig a Source Engine-t már a maga idejében is kritizálták, hogy technikai értelemben nem elég jövőbe mutató, hanem inkább egy jól moddolható, multira fejlesztett motor, ahol a sebesség fontosabb a látványnál.
A Half-Life 2 persze szép volt, de máshogyan volt szép, mint a Doom 3 vagy a Far Cry. Effektek terén lemaradásban volt (főleg ami a fényeket és árnyékokat illeti), amit a páratlanul jó level design ellensúlyozott, hogy az összhatás szép legyen. A kortársak hiába voltak jobban effektek terén, ha a pályák ötlettelenek voltak.
Az Ep1 és Ep2 idejére meg végleg elment mellette az idő, még foltozgatva sem tudta beérni például a Cryengine-t vagy az Unreal Engine friss kiadásait. BTW én attól még imádtam, mert egy zseniálisan jól skálázható motor volt, baráti gépigénnyel és erős multis orientációval (a CS és DoD Source-ba is sok játékidőt beletettem).
-
Dilikutya
félisten
2004-ben a Half-Life 2 és a Source egyértelműen az egyik legjobb volt grafikailag (maga a játék nekem nem annyira jön be, EP 1-2 még kimaradt, Steam-en már megvan, majd egyszer...). Maximális beállításokkal szép, részletes, és a gépigénye is nagyon barátságos. Bár ilyen téren abban az évben az első Far Cry-ra sem volt panaszom, az is jól nézett ki már kisebb gépeken is.
-
_drk
addikt
válasz
Dilikutya #242 üzenetére
half life2 és ep 1-2-re gondoltam. Azóta nincs is új azért írtam hogy véget ért. A 98-as az forradalmi volt! Minden tekintetben!
Csak ugye mikor kiadták az ep2-őt azóta ha jól emlékszem bejött a cryengine ami nagy dobás volt és azóta csak a grafika számít a nagy játékoknál. -
Dilikutya
félisten
Half-Life? 1998-ban lett vége a videójátékiparnak? Ez egy kicsit erős, tekintve, hogy milyen játékok jöttek az elkövetkező években. Tény, valóban nem annyira szép, bár szerintem bőven hozza az 1998-as FPS-ek színvonalát, ami nem is rossz, tekintve, hogy az alapul szolgáló Quake 2 elég csúnyácska.
-
_drk
addikt
válasz
Stauffenberg #240 üzenetére
Már csak a két nagy véglet van! Vagy agyon hypolt giga nagy blockbuster, vagy a kicsi indie játék.
Mondjuk én nem értem hogy ilyen kisebb stúdiók hogy nem képesek össze állni és ha nem is olyan nagy grafikai játékot tesznek le akkor is legyen jó. Mindenki egyik legnagyobb kedvence a HALF LIFE! Na ott halt meg a régi játék ipar. Az a játék csodálatos volt, de nem a grafika miatt, hanem a megvalósítás miatt. Már mikor kijött se a legszebb játékok között volt. Mégis jól volt megcsinálva a látvány és szartad le hogy a másik játékban szebbek a fák.
De kicsit a játékos bázis is is el van kúródva! Magamon és észre vettem hogy már megszoktam a szép grafikár így ez az elvárás. De nem is mernek mást csinálni.
Amúgy meg most PC PS Pro! Mennyi jó játék jelent meg eddig az évben ami tényleg MUST HAVE volt?
Talán Doom? Tomb Raider? Kétlem! -
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem kb 2004-2005 környékéig tartott a videojátékozás aranykora. Egymást érték a kreatívabbnál kreatívabb alkotások.
Két játékot különösen ki tudnék emelni: A Black & White és a No One Lives Forever (NOLF). Nagyon-nagyon szerettem őket, szellemesek voltak, egyedi stílusban, de 2016-ban már egy kiadó sem adna egy centet sem arra, hogy folytatást kapjanak. Szerintem ez jól mutatja, hogyan áldozott le egy korszak, hogyan lettek fontosabbak más értékek. Azért is imádom annyira az Archer rajzfilmet, mert egy az egyben a NOLF hangulatát hozza. Kiparodizált James Bond klisék, szarkasztikus párbeszédek, imádtam.
Ezek a humoros játékok teljesen eltűntek, talán egy-egy kalandjáték még akad. Mindenki badass játékot akar fejleszteni, felnőttes játékot, filmszerű akcióval, brutális látvánnyal, közben csökken az aktív játékidő, mert állandóan egy animációs filmben érzed magad, amiben csak néha le kell csapni egy felvillanó gombot.
Commander Keen nekem is megvolt. Ahogy felkerült Steam-re, rögtön lecsaptam rá, hogy nosztalgiázzak.
-
JanR
addikt
válasz
#16939776 #238 üzenetére
Commander Keen es Dina Blast. Ezeknel mar tudtam mi a PC.
De ugye irhatnam, mikor a commandos 2-t jatszottam ejjel nappal. Vagy ott a gta 3, mikor mindent frissiteni kellett a gepen es akkor se biztos, hogy elindul. Ah, sokkal jobb idoszak volt az : ) Ma minden a grafikarol, a pixelekrol es az fps-rol szol. Szamomra mindig is a jatekelemeny marad az elso. Persze, ahogy novok ugy valtozom es annyira nem hatnak mar meg ezek a jatekok, de akkor is. Es ezert sem fogom megerteni amikor azzal peldaloznak, hogy konzolon csak 30 fps van, es??? Nekem jo! Punktum.
-
#16939776
törölt tag
Attól függ min szocializálódtál.
Nekünk még küzdeni kellett az életben maradásért, nem volt full healthkit 100m-enként veterán fokozaton, és úgy ugrottak a dögök az arcodba, hogy 30 fps-nél kb. arra volt lehetőséged, hogy elkezdj időben kurv@@nyázni, mielőtt kidob a főmenübe mert meghaltál.Kávékavargatás, újságolvasás közben, mindenféle kihívás nélkül ki lehet tolni bármelyik mostani csoda játékot, ha közben 3x fejbe tudsz találni, még lehet tárat sem kell cserélni két videó között.
-
Sipike19
tag
Na jólvan, evakultakkal nem foglalkozom, mert még a végén kihullik a szakállam a röhögéstől.
Igen low-medium szintű beállítások 30fps in PS4, XBOX 1-en meg már lassan a 720p 20fps-t kell szokni.....
Nem a teljesítmény miatt szokás konzolt venni.....
-
-
maross
nagyúr
Miert baj az, ha a fejlodessel egyutt nagyobb a jatekok igenye? Le kell nyomni ultrarol mediumra, es akkor fog olyan jol kinezni, mint az elozo generacios jatekok.Aki meg itt is ultrajo dolgokat szeretne, az majd dolgozik ket plusz hetet az uj videokartyaert. Fejlodjon csak szepen minden, mar joideje nem volt olyan erzesem hogy "uristen ez a jatek de jol nez ki".
-
Loha
veterán
DF szerint PS4-en 1080p ~High-on megy a Deus Ex, 30fps-es adaptive vsynckel, de a 30fps-t sem tudja mindig stabilan tartani.
A linkelt videód alapján a GTX 680-on bekapcsolod a 30fps-es Adaptive Vsyncet, rádugod az Xbox kontrollert, és meg is van a PS4 elmény.
-
_drk
addikt
Ez se a pc-nek sem a konzol nem jó. Emlékeztek hogy a ps3 ideje alatt szinte alig kellett fejleszteni a gépet?
Megjelent a ps4 egyből a pcbe is új vas kellett! Most megjelenik ez a PRO megint kicsit nagyobb lesz a játékok igénye.
Amúgy valamilyen szinten érthető is mert lassan jön a 8k de még 4k-ra sincs tartalom, minap nézegettük megéri-e ilyen tv-re beruházni hát amit már megéri megvenni az 300-nál kezdődik de így hogy tartalom sincs rá.. Retek klub is csak nem rég lett 720p. -
Kicsimix
őstag
Nyilván azért én is tudom mit tud a PC csak értitek.. Mikor azt mantrázzák, hogy már 2014-ben is elavult volt a PS és éveken keresztül ebben a tudatban élek vitatkozom másokkal, hogy de uccse jó meg 30 fps. Aztán eléd tolnak egy ilyet hebegsz habogsz, próbálsz kifogást keresni de nem tudsz. Ahhoz, hogy azt mond hű b... ilyet még sehol nem láttam egy játék is elég. Ennyi.. El kell ismerni mesterművet írtak.. A kis szutyok PS ilyet is tud.
Nem arról van szó, hogy jobb egyik vagy másik csak arról, hogy nincs itt semmi elavulva. Oda ahova szánták a PS-t nagyon is komoly teljesítményt nyújt. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
AxBattler #224 üzenetére
Ezt már többször mondtam én is (arra reagálva, hogy sok konzolos szerint 300k HUF sem elég egy játékra alkalmas PC-hez). De nem kell mellé olyan csúsztatásokat bedobni, hogy a Witcher 3 PS4-en olyan, mint PC-n a low-med, mert ez így nem igaz.
A Flight Simulator X volt az utolsó igazi epizód a sorozatban, botrányosan szar optimalizációval, a Star Citizen még el sem készült, sokak szerint soha nem is fog minden ígéret valóra válni, mert olyan végtelenül komplex lenne. Én is hoztam volna szívesen a Star Citizent példának arra, hogy van amire csak a PC képes, de egy Early Access, befejezetlen címmel még óvatosan bánnék, ez egyelőre inkább ígéret, mint valóság.
-
válasz
Stauffenberg #223 üzenetére
Szerintem csak azt akarja mondani, hogy 30fps-sel, medium/high beállításokkal PC-n is évekig lehet játszani egy 50-60k HUF-os kártyával, amit aztán aprón le tudsz cserélni minimális ráfizetéssel.
Nem kell túldimenzionálni.Összehasonlítani meg csak multiplatform címeket érdemes, mert az U4-re meg azt mondom, hogy SC2-t hol tud a PS4 futtatni Ultra beállításokkal? Microsoft Flight Simulator-t? Star Citizen-t?
Szerintem egyébként mindenki azt vegyen, amit szeretne. Nem minden döntés racionális.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem ne etesd tovább a trollt. Vele nem lehet értelmesen vitatkozni, én alapvetően megértem mindkét fél érveit, de ő rendre csúsztat és csak trollkodni jár ide.
Annyiban igazat adok neki, hogy konzolon sem az Uncharted színvonal az általános, így kicsit visszás azzal érvelni, hogy "PS4 ezt tudja, a PC meg nem". De ettől függetlenül a 30 fps-en meg a PC-től valamivel gyengébb grafikán rugózást nem tudom megérteni, ez teljesen szubjektív. Van akinek jó így, van akinek meg nem. Hát ez van, nem nagy ügy.
Szerintem hagyjátok békén kobra barátunkat, mert megint megmar valakit.
-
TCr
veterán
válasz
Cobra652 #219 üzenetére
Itt a teljes videó, mert az általad kiemelt gif nem kicsit ferdíti a teljes valóságot. Nem igazán értem, hogy mi a célod a folyamatos ferdítéseiddel (de tudom, gőg), de nem is igazán érdekel.
Naivan azt gondoltam, hogy változtak az idők, de úgy tűnik, hogy nem, sőt...
Tudjátok mit? Recskázzatok nyugodtan tovább a pixelekre, meghagyom nektek ezt az örömöt, megyek és játszok tovább PS4-en a csodaszép játékaimmal.
Ebből az értelmetlen flame topikból kiszálltam. -
Kicsimix
őstag
válasz
Cobra652 #217 üzenetére
Akkora csusztatásokat próbálsz áttolni az embereken, hogy eszméletlen : ) Talán egy hozzá nem értő még el is hinné neked mert elég szépen elő tudod adni magad. Az, hogy te azt gondolod , hogy a Witcher egyben van és az nem töltikézik pufferel a háttérben az csak egy dolog. Tedd fel egy HDD-re. Nincs töltőképernyő ok.Szépen megoldották a fejlesztők de az sem számol semmit ami nem látszik és nem vagy ott. Azt nevezik erőforrás pazarlásnak ami a te fejedben gondolat szintjén létezik.
Ne felejtsd el, hogy a Witchert pont te hoztad fel az Uncharted ellen.
Az a 30 fps ahányat láttam vajsima smooth élményt adott. Ellenben azzal amit itt sokan mantráznak valószínűleg látatlanul. Sajnos ez is bullshit.Nem állítottam, hogy általános ez a minőség, nem is tudnám mivel kb 10 játékot láttam a legnagyobb címek közül. Ezek mind rendben voltak. Kivéve a No Man Sky.Mert az a random generálás miatt kicsit beszaggatott de állítólag már ez sincs a patchekkel.
Az Uncharteddel azt állítom, hogy 2016-ban is oda tudnak b...ni vizuálban a PS4-el ha akarnak és megvan a megfelelő tudás hozzá. Azaz egyáltalán nem elavult és tartja a szinvonalat a gép ha megfelelő kezek alkotnak rajta.A siralom pedig az, hogy a 90-110 ezer forintos konzol is ki tud magaból tolni egy olyan grafot amit ha PC-s csőjátékkal vetnél össze lehet akkor is elkenné. Miközben 100-250 ezer forintos vga-val rohangálunk de a content amit kapunk rá nem szebb 3x. Ha nincs szerencséd meg meg is röccen a játék még így is. Mondom ezt egy kb 300 ezres PC-vel. Úgyhogy összességében siralom ja.
Többet tud a PC csak egyáltalán nincs kihasználva a tudása. Ennyi.
Open worldre meg majd térjünk akkor vissza Horizon Zero Dawn-ban.
-
TCr
veterán
válasz
Cobra652 #217 üzenetére
Low-medium? Komolyan???
-
Kicsimix
őstag
válasz
Cobra652 #215 üzenetére
Csőjátéknak cső játék mivel egy fő sztoryvonalat követ jam. De itt ott szép nagy a cső ennek ellenére is.
De ne találd már ki te is, hogy a witcher az egész szigetet számolja mert open world : ) Kin akarod letolni ezt a bullshitet komolyan? A VGA jó esetben csak a láthatö dolgokat számolja ennyire ne nézd már madárnak egy szakmai fórumon a társaidat : ) Márpedig a látható és az itt ott bejárható területek vetekednek a witcherrel. Azaz nem 4 fal között játszódik az egész hanem hegyek völgyek között. Hiába nagyobb a witcher összességében 188x csak az számit ami körülötted van. Azt kell számolni a VGA-nak ami történik nem azt ami nem.Az a sokszor látszik egy kurvanagy túlzás .. Olyan részletekbe belementek ami PC-n is ritka. Még a lod-ot sem lehet szidni.
Én örülnék a legjobban ha aztmondhatnám ez a minőség PC-n általános de egy nagy lo....t az. Siralom ami megy.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Sipike19 #203 üzenetére
Erős túlzás, hogy gyönyörűen, sokszor alig üti meg ránézésre a 20 fps-t is, amit a videó készítője is elismer a leírásban. Mellesleg PS4-en 1080p-ben fut, az általad linkelt videóban meg ~720p. A beállítások is low és ultra közé vannak belőve.
Nem tudom ebben mi a nagy truváj.
-
Érdekes ez a processzor sor... Nálam a 2500K szépen pörkölte a GTX570 majd a 770 variánst is. Aztán amikor kifogyóban lett a GTX980Ti mellett, egyszerűen húztam az órajelét, így megint elég lett és önti 100-160fps-el pár éves játékokban szinte teljes grafikán 2K-n!
Tény hogy egyszerűbb és igény is válogatja de tudomásom szerint nincs olyan konzol a világon ami 160fps-t tudna és jönnek a 200Hz feletti kijelzők
-
Kicsimix
őstag
válasz
Stauffenberg #200 üzenetére
Áhh.. Egyik legjobb dolog és leghangulatosabb. Tudom én is.. Unchartedben erre nem volt szükség valóban.. Bár a megvalósítás ettől függetlenül gyönyörű lett.. Páratlan játék komolyan.. Próbáld ki ha tudod..
Ha nem fentebb linkeltem a gameplay-t meg az összes chaptert.. Akár azt is érdemes megnézni..
Én csak azt állítom a PS még most is oda tud verni ha a fejlesztők úgy akarják : )Amúgy az open world-re is érkezni fog minta a Horizon Zero Dawn személyében...
Azt sem nevezném gyengének PC-s szemmel nézve sem.. Bár ez a PS Pro-s videó. -
Dilikutya
félisten
Ez pontosan a kellről szól, egy belső kényszerről, meg arról, hogy nem tájékozódtál, van-e értelme váltanod, csak megnézted, hogy nagyobb a modellszáma, akkor biztos erősebb. Nem baj, ilyen is kell, a 3-4-5 évente ésszel fejlesztőkből nem lehet eltartani egy iparágat, kellenek azok, akik végigskálázzák az Intel termékpaletta felsőkategóriáját. Jut eszembe, az 5. generációs i7-et kihagytad, pedig az aztán odaszabott volna a 4770 és a 6700 között.
-
Sipike19
tag
Megy a baromság ezerrel
https://www.youtube.com/watch?v=QuGrRyxHBO8Sokéves középkategóriás gép mit is tud?
KB. 6-7 éves videókártya + phenom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Sony már eleve úgy vágott neki ennek a generációnak, hogy lesz egy erősebb verziója is az eredeti gépnek.
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen autót vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bemutatta a Pixel 9a-t a Google, ennyibe kerül itthon
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Eredeti játékok OFF topik
- A zászlóshajó élmény újradefiniálását ígéri az Infinix Note 50 Pro+ 5G
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kamera előtt az iPhone 17 széria mintadarabjai
- További aktív témák...
- Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition PS5
- Point of view Black Diamond BD500w retro táp
- Pár távvezérlő tv monitor projektor dvd játszókhoz
- Nem dohányzó, Női tulajtól! Csere fényképezőgépre is! I3 10105F / 8GB DDR4 / 256GB M.2 / GTX 1650
- Dell KB7120Wc Wireless + Bluetooth 5.0 ultravékony billentyűzet - német
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF VG27AQ1A 27 170Hz 1ms IPS monitor garanciával hibátlan működéssel
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti / 1TB SSD / 32GB DDR4
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 4070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung S21FE 128GB / Újszerű állapotban / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest